Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door smiley » 26 jun 2025, 15:00

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 jun 2025, 16:05

Qua melodie: Stevie Wonder rekent het goed^^^^^^

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 26 jun 2025, 18:52

Alleen dan geen woke, linkse, LHBTQ tetten. M.a.w. het echte spul.

Elise

Bericht door Elise » 26 jun 2025, 18:56

^^
Waaraan is het echte spul te herkennen?

*ik vraag dit voor een vriend.

Elise

Bericht door Elise » 26 jun 2025, 20:46

Elise schreef: 24 jun 2025, 19:23 CDA zet rem op asielwetten: ’Er zijn een paar dingen die wij niet goed genoeg vinden’

Heerlijke vent die Bontenbal en een fijn clubje dat CDA.

Afbeelding

Eindstreep asielwetten van Marjolein Faber verder uit zicht na harde botsing in Kamer
Blijkbaar lag het dus niet aan Faber :whistle:

Elise

Bericht door Elise » 26 jun 2025, 20:53

Hoe krijgt Nederland ’honderdduizenden werkloze migranten’ van de bank?
De Adviesraad Migratie vergeleek het percentage werkenden onder autochtone Nederlanders tussen de 15 en 75 jaar (73,4 procent) met dat van alle migranten (58,2 procent).

Met name bij asielmigranten blijft het aantal mensen met een baan ver achter: 34,5 procent werkt. Hoe langer ze hier zijn, hoe vaker ze een baan vinden. Toch is ook 10 jaar na aankomst de arbeidsparticipatie van asielmigranten ’beduidend lager’ dan die van Nederlanders zonder migratieachtergrond. Voor mensen die als arbeidsmigranten kwamen, is de situatie omgedraaid: zij werken gemiddeld gezien vaker dan Nederlanders zonder migratieachtergrond.
Misleidend artikel natuurlijk, we hebben helemaal niet zoveel banen voor al die hoog opgeleide doktoren, professoren en ingenieurs. :bag: :mrgreen:

Daarnaast zijn statushouders druk met het innen van de huurpenningen van de onderverhuurde sociale woonruimte, die hebben helemaal geen tijd om te werken :angel:

Tom

Bericht door Tom » 26 jun 2025, 21:22

Ik vraag mij al lange tijd af wat voor economisch beleid er nu gevoerd wordt. Er zijn inmiddels tig onderwerpen hoog op de politieke agenda die allemaal gruwelijk veel geld kosten. Asielzoekers kosten geld, over een paar generaties mag je hopen dat ze nog eens iets gaan opleveren (waarbij ik commentaar heb op ons beleid, niet op mensen die een beter leven zoeken). Klimaatplannen kosten absurd veel geld, natuurlijk verdienen er wat bedrijven in die sector geld mee, maar voor de rest trap je op de rem omdat andere landen veel harder groeien zonder dergelijke beperkingen. Oorlog voeren kost absurd veel geld, de grootste oorlogsindustrie zit in Amerika dus je spekt gewoon hun economie. Of het doel nuttig is (mensen helpen, natuur redden, veiligheid) mag ieder voor zich bepalen, economisch gezien lijken het mij niet de meest verstandige keuzes. Komt nog bij dat we op zowel landelijk als EU-niveau de boel kapot reguleren, de pensioenpot straks weg is, de overheid blijft groeien en steeds meer belasting heffen, en de inflatie blijft stijgen.

Met mijn 42 ben ik gelukkig (maar wel vooralsnog; in Box 3 zal men ook gaan graaien) financieel gezond en in de juiste tijd opgegroeid, maar voor de jeugd zie ik het somber in. Die gaan met dit beleid minder van de welvaart genieten; ze moeten harder werken, langer doorwerken, een huis is niet te betalen, een auto is niet te betalen, kinderen nemen is niet vanzelfsprekend vanwege de kosten, maar ook reizen zal door klimaatbeleid moeilijker worden. Is dit echt wat mensen willen?

smiley

Bericht door smiley » 26 jun 2025, 22:15

Je zou moeten kijken naar wat voor mensen emigreren (ie wat ze binnenbrengen), die het zat zijn.
Ergens moet de weegschaal de verkeerde kant opslaan zou je denken.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 jun 2025, 22:21

Arthur schreef: 25 jun 2025, 11:16 Ik lees geregeld hier dat we de vermogende mensen wegjagen uit Nederland. Mss doen we dat ook wel, maar er komen ook nieuwe bij. Uit onderstaand stuk blijkt dat NL iets in “de plus” zit qua vermogenden. Alleen weet ik niet hoe betrouwbaar dit stuk is :coffee:

https://www.quotenet.nl/zakelijk/a65169 ... nd-henley/

smiley

Bericht door smiley » 26 jun 2025, 23:18

Ik bedoel meer de Jan Modaaltjes die het hier beu zijn, omdat hard werken en netjes belasting betalen je nergens meer brengt.

Wimo

Bericht door Wimo » 26 jun 2025, 23:30

smiley schreef: 26 jun 2025, 22:15 Je zou moeten kijken naar wat voor mensen emigreren (ie wat ze binnenbrengen), die het zat zijn.
Ergens moet de weegschaal de verkeerde kant opslaan zou je denken.
Het leven is hier nog prima. De oudjes zullen vast roepen dat het vroeger beter was maar zo werkt ons brein nu eenmaal. Alles was vroeger beter, alles.

Ik zie de zaken hierboven als een minder groot probleem dan de enorme "carrière" fallout die ai ons gaat brengen op de korte termijn. Veel van de banen die mensen hier hebben zullen gewoon verdwijnen ....

SlowCo

Bericht door SlowCo » 27 jun 2025, 00:56

Tom schreef: 26 jun 2025, 21:22 Ik vraag mij al lange tijd af wat voor economisch beleid er nu gevoerd wordt. Er zijn inmiddels tig onderwerpen hoog op de politieke agenda die allemaal gruwelijk veel geld kosten.
Ik heb de indruk dat het juist de bedoeling is om zoveel mogelijk geldverslindende 'doelen' te hebben om ook zoveel mogelijk belasting te 'moeten' innen. Er is namelijk teveel geld in omloop en als het gewone gepeupel daar teveel van 'overhoudt', zal er steeds/nog minder gewerkt hoeven worden. Dat is nu al een probleem met het grote percentage aan deeltijdwerkers (er is geen personeelstekort maar te weinig mensen die meer of fulltime werken) en niet bevorderlijk voor een 'productieve' economie. Hoe meer geld er in de economie rondgaat hoe meer er uiteindelijk bij aandeelhouders terecht komt. En die aandeelhouders hebben grote (lobby)invloed op het beleid. Zo blijft het geld de 'juiste/bedoelde' kant op stromen en is het monetaire cirkeltje weer rond... :ongeveer als:

Plaats reactie