Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
- Opa
- Berichten: 6735
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
En misschien nog wat aandrijfverlies door de xDrive, dan blijft er ook weer minder pk aan de wielen over?
- veejay
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
330d met chip en dan 17 seconden valt best tegen.
-
Online
- Berichten: 5081
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Maar als je gaat rekenen met xDrive en 2000kg aan massa dan valt het weer mee.
-
- Berichten: 54819
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Tja, in het middengebied zijn dikke diesels heer en meester en het voelt zo krachtig als daily.
Niet zo'n dikke diesel: Voorbeeld de 2018 118d met 143pk en 320Nm 8AT van senior. Rijdt best heerlijk voor zo'n kleinere auto. Vooral die 320Nm.
Dan MdV's 156pk (en 'n beetje) Mini 7DCT, massas zullen elkaar weinig ontlopen, maar als het gaat om krachtgevoel wint de 118d het.
Terwijl de Mini gewoon toch net sneller is WOT.
Opa vertelt: Ergens 2002 ofzo met m'n LCI E46 330d handbak naar Basel. Op de Autobahn komt er 'n nieuwe E46 M3 aan. Ik vol trots aan m'n bijrijder vertellen, dat met mijn supersterke diesel(184pk 380 of 400Nm??) ik die M3 de tussenaccelleratie wel even zou laten zien.
Ding zat voor me achter vrachtverkeer, weg vrij en letterlijk binnen 10s was de M3 een stipje aan de horizon.
Koppel is zo verneukeratief en bij plankgas in de juiste versnelling winnen pk's icm met bakverhoudingen en ook massa(al is een E46 330d niet zó veel zwaarder dan 'n M3)
Maar ook: 100-200 in een dikke EV met 6xx pk valt vaak tegen door de massa. Ik durf 't wel aan tegen 'n Taycan Turbo S met mijn Messerschmitt. No worries.
Niet zo'n dikke diesel: Voorbeeld de 2018 118d met 143pk en 320Nm 8AT van senior. Rijdt best heerlijk voor zo'n kleinere auto. Vooral die 320Nm.
Dan MdV's 156pk (en 'n beetje) Mini 7DCT, massas zullen elkaar weinig ontlopen, maar als het gaat om krachtgevoel wint de 118d het.
Terwijl de Mini gewoon toch net sneller is WOT.
Opa vertelt: Ergens 2002 ofzo met m'n LCI E46 330d handbak naar Basel. Op de Autobahn komt er 'n nieuwe E46 M3 aan. Ik vol trots aan m'n bijrijder vertellen, dat met mijn supersterke diesel(184pk 380 of 400Nm??) ik die M3 de tussenaccelleratie wel even zou laten zien.
Ding zat voor me achter vrachtverkeer, weg vrij en letterlijk binnen 10s was de M3 een stipje aan de horizon.
Koppel is zo verneukeratief en bij plankgas in de juiste versnelling winnen pk's icm met bakverhoudingen en ook massa(al is een E46 330d niet zó veel zwaarder dan 'n M3)
Maar ook: 100-200 in een dikke EV met 6xx pk valt vaak tegen door de massa. Ik durf 't wel aan tegen 'n Taycan Turbo S met mijn Messerschmitt. No worries.

-
- Berichten: 54819
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Hier maar even. Wel leuk filmwerk, en die Jason (ex Yoga leider en heeft jaren in Tibet gewoond) geeft mij rust;-)
- veejay
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ik rij ook 1950 kilo met xdrive, met 360pk 12.5 sec 100-200.
Niks tegen diesels, ze 'voelen' wel krachtig.
- Arthur
- Berichten: 42800
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Dat is ook wat waard in het dagelijks verkeer waarbij je vaker in het werkgebied zit van die diesel dan 100-200.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28412
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Eens 100-200 is leuk voor de kroegpraat en die 1x per jaar dat je een stukje autobahn doet.Arthur schreef: 20 jun 2025, 11:06 Dat is ook wat waard in het dagelijks verkeer waarbij je vaker in het werkgebied zit van die diesel dan 100-200.
In NL is het dagelijks alles tussen de 0 en max een keer 140/150 en heb je dus vaak meer makkelijke snelheid van een diesel/koppel. (of EV maar dat is vloeken in de kerk

evengoed natuurlijk wel een leuk topic dit om de verschillen van zoveel auto's bij elkaar te zien


- Arthur
- Berichten: 42800
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Oprotten met je EV, Martijn



- Martijn_bmw
- Berichten: 28412
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
-
Online
- Berichten: 5081
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ik kan de mijne wel eens meten, maar die haalt de 200 niet eens 

- Arthur
- Berichten: 42800
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Opa
- Berichten: 6735
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Diesel is veel makkelijker rijden.......om ff snel in te halen hoef je meest alleen het gas maar in te trappen, zonder terug te schakelen, met je benzine auto meest wel 2 of 3 tandjes terug schakelen om snel te zijn.
- Arthur
- Berichten: 42800
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Wel bij de tijd blijven, opa. Hoeft met benzine ook al niet meer 

- JP
- Berichten: 34000
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Met een EV hoef je helemaal niet te schakelen...... 

- Arthur
- Berichten: 42800
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Martijn_bmw
- Berichten: 28412
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
- veejay
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Toen ik van mijn stage 3 diesel (400nm) naar een stock benzine twinpower turbo met 320nm over een veel breder toerenbereik, concludeerde ik dat de benzineauto op de Autobahn maar ook woon-werkverkeer op alle vlakken meer adem heeft/vlotter is. Een B58 met chip heeft en veel koppel en toeren beschikbaar waardoor die ontzettend rap is in elk scenario.
Diesel wel zuiniger (behalve in stadverkeer) en de MRB is ook best hoog.... Ik heb lang niet meer gekeken waar het kilometrage omslagpunt zit.
Diesel wel zuiniger (behalve in stadverkeer) en de MRB is ook best hoog.... Ik heb lang niet meer gekeken waar het kilometrage omslagpunt zit.
- Arthur
- Berichten: 42800
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Omslagpunt is voor ieder iets anders. Mijn woon-werk zijn lange stukken met max 100. Van de week 2x 1:17+ gehaald met die B58. Wat voor diesel moet je dan nemen? Mijn ex F31 320d was nauwelijks zuiniger.
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Martijn_bmw schreef: 20 jun 2025, 11:19Eens 100-200 is leuk voor de kroegpraat en die 1x per jaar dat je een stukje autobahn doet.Arthur schreef: 20 jun 2025, 11:06 Dat is ook wat waard in het dagelijks verkeer waarbij je vaker in het werkgebied zit van die diesel dan 100-200.
In NL is het dagelijks alles tussen de 0 en max een keer 140/150 en heb je dus vaak meer makkelijke snelheid van een diesel/koppel. (of EV maar dat is vloeken in de kerk)
evengoed natuurlijk wel een leuk topic dit om de verschillen van zoveel auto's bij elkaar te zien![]()
![]()
Ik heb als daily nu een model Y (go musk!), wat een gedrocht, maar dat wat je omschrijft doet ie als de beste. Ff invoegen of inhalen, lukt altijd, maar rijden in de bergen met het gezin…je lacht je kapot, diesels en benzine schakelen en puffen, ik merk niet eens dat er bergen zijn
Ik was nogal anti, maar nu ik het heb, rijd wel goed hoor
- Martijn_bmw
- Berichten: 28412
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
^^ De EV is een moetje hier als daily maar het bevalt mij uiteindelijk ook wel prima idd, het rijdt simpelweg super makkelijk, comfortabel en altijd snel. Keerzijde is saai/klinisch maar sinds ik 3 kids heb én in de randstad altijd druk is is daily rijden toch meer vervoer dan DF dus kan mij minder schelen dan 10jr geleden dat de daily saai (maar dus wel snel en comfi) vervoer is geworden.
Als we uit de luiers zijn dan wel weer iets leuks erbij met ouderwetse plof motor voor DF momenten is het plan
Als we uit de luiers zijn dan wel weer iets leuks erbij met ouderwetse plof motor voor DF momenten is het plan

-
Onlinesitechris
- Berichten: 4853
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 (G87)
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Weer een nieuwe op de lijst. Nu de nieuwste generatie Mini Cooper S. Best een aardige score voor 204 pk, maar marginaal langzamer dan de JCW Cabrio. Auto voelt ook vlot aan. Net geen topspeedrun kunnen doen, maar zat al op 232 GPS / 238 teller toen toch echt het asfalt op was. En het was net wat te druk om echt door te kunnen pushen. Boven de 230 heeft de auto wel veel asfalt nodig, maar 238 GPS/245 teller zou moeten kunnen. Qua auto rijdt het zo goed als identiek als de sterkere JCW. Sound (fake!), remmen, chassis, besturing. Het voelt vergelijkbaar aan. En qua performance mis je eigenlijk ook niets. Maw....als je voor een snelle Mini gaat, bespaar dan wat centjes en pak gewoon de Cooper S.
O ja, nog even ranten. Tegenwoordig hebben Mini's en BMW's een boostknop voor optimale prestaties. Ik ben dus even gaan vergelijken of dat daadwerkelijk een verschil maakt. De beste en valid sprinttijd was gewoon volgas zonder boostknop. Maw....wat een bullshit toch. Het maakt geen enkel verschil (meerdere metingen).
100-200 km/h
- Ariel Atom 4 CM425 (1 persoon) 5.91 sec
- BMW F10 M5 (785 pk, 1 persoon): 5.94 sec
- Audi RS6 (754 pk, 1 persoon): 6.25 sec
- BMW 340i F30 RWD Pure800 (1 persoon): 6.55 sec
- BMW F10 M5 (ruim 700 pk, 2 personen): 6,56 sec
- BMW M140i (530 pk, 1 persoon): 7.02 sec
- Audi RS6 (680 pk, 2 personen): 7.47 sec
- BMW G90 M5 (727 pk, 1 persoon): 7,53 sec
- Audi RS3 (544 pk, 2 personen): 7.59 sec
- BMW M4 (561 pk, 2 personen): 7.63 sec
- BMW M5 Competition (625 pk, 2 personen): 7.66 sec
- BMW M140i xDrive MHD Stage 2 HPFP 102 (500pk, 1 persoon): 7.87 sec
- AUDI S3 (535 pk, 1 persoon): 8.13 sec
- BMW M2 (460 pk, 1 persoon): 8.35 sec
- BMW M140i (ca 450 pk,1 persoon): 8.48 sec
- BMW E60 M5 (556 pk, 1 persoon): 8.92 sec
- Audi S4 Avant B8 (529 pk, 1 persoon): 9.00 sec
- SEAT Leon CUPRA R (375 pk, 1 persoon): 9.36 sec
- CUPRA Leon VZ 2.0 TSI (432 pk, 2 personen): 9.42 sec
- SEAT Leon CUPRA R (391 pk, 1 persoon): 9.63 sec
- Mercedes-Benz CLS 55 AMG (476 pk, 2 personen): 9.71 sec
- Audi eTron GT (530 pk, 1 persoon): 9.72 sec
- Mazda 3 MPS Gen 1 (350+PK 1 persoon) 9.90 sec
- BMW M240i xDrive (374 pk, 1 persoon): 10.31 sec
- Ferrari Modena 360 (400 pk, 1 persoon): 10.32 sec
- Mercedes-Benz A45 AMG S (421 pk, 2 personen): 10.60 sec
- BMW M140i (340 pk, 1 persoon): 10.86 sec
- BMW M340i (374 pk, 1 persoon): 10.87
- Audi SQ8 4.0tdi (622pk met mods) 10.9 sec
- Porsche 911 (992) Carrera T (385 pk, 2 personen, handgeschakeld): 11.19 sec
- BMW i7 xDrive 60 (544 pk, 1 persoon: 11.32 sec
- Tesla Model 3 Performance (462 pk, 1 persoon): 11.68 sec
- Porsche 911 (991.1) Targa 4 GTS (430 pk, 2 personen): 11.74 sec
- Ferrari 456M GT (442 pk, 1 persoon): 11.8 sec
- Mini JCW GP3 (306 pk, 1 persoon): 11.81 sec
- CUPRA Formentor VZ5 (390 pk, 2 personen): 11.85 sec
- BMW 545e (394 pk, 1 persoon): 11.90 sec
- BMW M440i xDrive Coupé (374 pk, 3 personen): 12.41 sec
- Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (462 pk, 2 personen): 12.47 sec
- BMW 440i Cabrio (360 pk, 1 persoon): 12.5 sec
- CUPRA Ateca (400 pk, 2 personen): 12.67 sec
- BMW X5 50e (489 pk, 1 persoon): 12.67 sec
- CUPRA Leon VZ 2.0 TSI (300 pk, 2 personen): 12.80 sec
- SEAT Leon CUPRA R (300 pk, 1 persoon): 12.81 sec
- BMW M135i xDrive (306 pk, 1 persoon): 12.94 sec
- Polestar 2 Performance (476 pk, 2 personen): 13.35 sec
- Audi A6 eTron Performance (367 pk, 1 persoon): 13.52 sec
- Porsche Boxster S (315 pk, 2 personen): 13.67 sec
- Mini Clubman JCW (306 pk, 1 persoon): 13.80 sec
- BMW X3 M40i (360 pk, 2 personen): 14.41 sec
- BMW X4 M40i (360 pk, 2 personen): 14.79 sec
- BMW X5 45e (394 pk, 1 persoon): 15.50 sec
- Volkswagen Polo GTI (275 pk, 2 personen): 16.20 sec
- Mini Countryman JCW (306 pk, 1 persoon): 16.45 sec
- BMW 330i Touring (258 pk, 1 persoon): 16.48 sec
- Volkswagen Golf GTE (245 pk, 1 persoon): 16.54 sec
- BMW 330e (292 pk, 2 personen): 16.59 sec
- Volkswagen Golf 7.5 GTI (245 pk, 1 persoon): 16.81 sec
- Mini JCW Cabrio (231 pk, 1 persoon): 16.95 sec
- BMW 330d Stage 1 (300 pk. 2 personen): 17.17 sec
- Renault Megane RS 265 (265 pk, 2 personen): 17.21 sec
- Ford Puma ST Mountune (235 pk, 1 persoon): 17.90 sec
- Renault Mégane R26.R (260 pk, 2 personen): 17.95 sec
- BMW 330D (265 pk, 2 personen): 18.02 sec
- Mini Cabrio JCW (231 pk, 1 persoon): 18.10 sec
- Peugeot 508 SW Hybrid 225 (225 pk, 1 persoon): 18.19 sec
- Ford Fiesta ST (200 pk, 1 persoon): 18.21 sec
- Mini Cooper S (204 pk, 1 persoon): 18.35 sec
- Jaguar F-Type (300 pk, 2 personen): 18.38 sec
- Alfa Romeo Giulietta QV (240 pk, 2 personen): 18.72 sec
- BMW 530i (252 pk, 1 persoon): 18.82 sec
- Audi A3 Sportback 45 TFSIe (245 pk, 2 personen): 18.98 sec
- Lexus GS 300 - bouwjaar 2008 (249 pk, 1 persoon): 19.30 sec
- Mini Cooper S (178 pk, 1 persoon): 20.61 sec
- Alfa Romeo 156 GTA SW (250 pk, 2 personen): 20.78 sec
- Mercedes-Benz A250e sedan (218 pk, 1 persoon): 20.79 sec
- Tesla Model 3 Highland (283 pk, 2 personen): 20.90 sec
- SEAT Ibiza 1.5 TSI (196 pk, 1 persoon): 21.70 sec
- Audi A5 Sportback 40 TFSI (190 pk, 1 persoon): 22.84 sec
- BMW 120 (170 pk, 1 persoon): 25.42 sec
- Volkswagen Polo GTI (200 pk, 2 personen): 25.75 sec
- CUPRA Formentor eHybrid (204 pk, 1 persoon): 26.29 sec
- Audi A3 Sportback 40 TFSI (190 pk, 2 personen): 26.48 sec
- Kia C'eed GT (204 pk, 2 personen): 27.21 sec
- BMW 320e Touring (204 pk, 1 persoon): 27.30 sec
- Audi Q3 Sportback (230 pk, 1 persoon): 27.94 sec
- SEAT Ibiza 1.5 TSI (150 pk, 1 persoon): 27.95 sec
- Porsche Boxster (204 pk, 2 personen): 28.60 sec
- BMW 420i Cabrio (184 pk, 1 persoon): 30.57 sec
- SEAT Leon 1.5 TSI (150 pk, 1 persoon): 33.33 sec
- Audi A3 Sportback 35 TFSI (150 pk, 1 persoon): 33.66 sec
- Mini Cooper (136 pk, 1 persoon): 34.62 sec
- Volkswagen Passat 1.5 TSI (150 pk, 1 persoon): 36.40 sec
- Mini Countryman C (170 pk, 1 persoon): 38.94 sec
- BMW X1 sDrive 18i (136 pk, 1 persoon): 40.42 sec
- Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir (170 pk, 2 personen): 40.88 sec
- Volkswagen Polo 1.0 TSI (147 pk, 1 persoon): 43.10 sec
O ja, nog even ranten. Tegenwoordig hebben Mini's en BMW's een boostknop voor optimale prestaties. Ik ben dus even gaan vergelijken of dat daadwerkelijk een verschil maakt. De beste en valid sprinttijd was gewoon volgas zonder boostknop. Maw....wat een bullshit toch. Het maakt geen enkel verschil (meerdere metingen).
100-200 km/h
- Ariel Atom 4 CM425 (1 persoon) 5.91 sec
- BMW F10 M5 (785 pk, 1 persoon): 5.94 sec
- Audi RS6 (754 pk, 1 persoon): 6.25 sec
- BMW 340i F30 RWD Pure800 (1 persoon): 6.55 sec
- BMW F10 M5 (ruim 700 pk, 2 personen): 6,56 sec
- BMW M140i (530 pk, 1 persoon): 7.02 sec
- Audi RS6 (680 pk, 2 personen): 7.47 sec
- BMW G90 M5 (727 pk, 1 persoon): 7,53 sec
- Audi RS3 (544 pk, 2 personen): 7.59 sec
- BMW M4 (561 pk, 2 personen): 7.63 sec
- BMW M5 Competition (625 pk, 2 personen): 7.66 sec
- BMW M140i xDrive MHD Stage 2 HPFP 102 (500pk, 1 persoon): 7.87 sec
- AUDI S3 (535 pk, 1 persoon): 8.13 sec
- BMW M2 (460 pk, 1 persoon): 8.35 sec
- BMW M140i (ca 450 pk,1 persoon): 8.48 sec
- BMW E60 M5 (556 pk, 1 persoon): 8.92 sec
- Audi S4 Avant B8 (529 pk, 1 persoon): 9.00 sec
- SEAT Leon CUPRA R (375 pk, 1 persoon): 9.36 sec
- CUPRA Leon VZ 2.0 TSI (432 pk, 2 personen): 9.42 sec
- SEAT Leon CUPRA R (391 pk, 1 persoon): 9.63 sec
- Mercedes-Benz CLS 55 AMG (476 pk, 2 personen): 9.71 sec
- Audi eTron GT (530 pk, 1 persoon): 9.72 sec
- Mazda 3 MPS Gen 1 (350+PK 1 persoon) 9.90 sec
- BMW M240i xDrive (374 pk, 1 persoon): 10.31 sec
- Ferrari Modena 360 (400 pk, 1 persoon): 10.32 sec
- Mercedes-Benz A45 AMG S (421 pk, 2 personen): 10.60 sec
- BMW M140i (340 pk, 1 persoon): 10.86 sec
- BMW M340i (374 pk, 1 persoon): 10.87
- Audi SQ8 4.0tdi (622pk met mods) 10.9 sec
- Porsche 911 (992) Carrera T (385 pk, 2 personen, handgeschakeld): 11.19 sec
- BMW i7 xDrive 60 (544 pk, 1 persoon: 11.32 sec
- Tesla Model 3 Performance (462 pk, 1 persoon): 11.68 sec
- Porsche 911 (991.1) Targa 4 GTS (430 pk, 2 personen): 11.74 sec
- Ferrari 456M GT (442 pk, 1 persoon): 11.8 sec
- Mini JCW GP3 (306 pk, 1 persoon): 11.81 sec
- CUPRA Formentor VZ5 (390 pk, 2 personen): 11.85 sec
- BMW 545e (394 pk, 1 persoon): 11.90 sec
- BMW M440i xDrive Coupé (374 pk, 3 personen): 12.41 sec
- Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (462 pk, 2 personen): 12.47 sec
- BMW 440i Cabrio (360 pk, 1 persoon): 12.5 sec
- CUPRA Ateca (400 pk, 2 personen): 12.67 sec
- BMW X5 50e (489 pk, 1 persoon): 12.67 sec
- CUPRA Leon VZ 2.0 TSI (300 pk, 2 personen): 12.80 sec
- SEAT Leon CUPRA R (300 pk, 1 persoon): 12.81 sec
- BMW M135i xDrive (306 pk, 1 persoon): 12.94 sec
- Polestar 2 Performance (476 pk, 2 personen): 13.35 sec
- Audi A6 eTron Performance (367 pk, 1 persoon): 13.52 sec
- Porsche Boxster S (315 pk, 2 personen): 13.67 sec
- Mini Clubman JCW (306 pk, 1 persoon): 13.80 sec
- BMW X3 M40i (360 pk, 2 personen): 14.41 sec
- BMW X4 M40i (360 pk, 2 personen): 14.79 sec
- BMW X5 45e (394 pk, 1 persoon): 15.50 sec
- Volkswagen Polo GTI (275 pk, 2 personen): 16.20 sec
- Mini Countryman JCW (306 pk, 1 persoon): 16.45 sec
- BMW 330i Touring (258 pk, 1 persoon): 16.48 sec
- Volkswagen Golf GTE (245 pk, 1 persoon): 16.54 sec
- BMW 330e (292 pk, 2 personen): 16.59 sec
- Volkswagen Golf 7.5 GTI (245 pk, 1 persoon): 16.81 sec
- Mini JCW Cabrio (231 pk, 1 persoon): 16.95 sec
- BMW 330d Stage 1 (300 pk. 2 personen): 17.17 sec
- Renault Megane RS 265 (265 pk, 2 personen): 17.21 sec
- Ford Puma ST Mountune (235 pk, 1 persoon): 17.90 sec
- Renault Mégane R26.R (260 pk, 2 personen): 17.95 sec
- BMW 330D (265 pk, 2 personen): 18.02 sec
- Mini Cabrio JCW (231 pk, 1 persoon): 18.10 sec
- Peugeot 508 SW Hybrid 225 (225 pk, 1 persoon): 18.19 sec
- Ford Fiesta ST (200 pk, 1 persoon): 18.21 sec
- Mini Cooper S (204 pk, 1 persoon): 18.35 sec
- Jaguar F-Type (300 pk, 2 personen): 18.38 sec
- Alfa Romeo Giulietta QV (240 pk, 2 personen): 18.72 sec
- BMW 530i (252 pk, 1 persoon): 18.82 sec
- Audi A3 Sportback 45 TFSIe (245 pk, 2 personen): 18.98 sec
- Lexus GS 300 - bouwjaar 2008 (249 pk, 1 persoon): 19.30 sec
- Mini Cooper S (178 pk, 1 persoon): 20.61 sec
- Alfa Romeo 156 GTA SW (250 pk, 2 personen): 20.78 sec
- Mercedes-Benz A250e sedan (218 pk, 1 persoon): 20.79 sec
- Tesla Model 3 Highland (283 pk, 2 personen): 20.90 sec
- SEAT Ibiza 1.5 TSI (196 pk, 1 persoon): 21.70 sec
- Audi A5 Sportback 40 TFSI (190 pk, 1 persoon): 22.84 sec
- BMW 120 (170 pk, 1 persoon): 25.42 sec
- Volkswagen Polo GTI (200 pk, 2 personen): 25.75 sec
- CUPRA Formentor eHybrid (204 pk, 1 persoon): 26.29 sec
- Audi A3 Sportback 40 TFSI (190 pk, 2 personen): 26.48 sec
- Kia C'eed GT (204 pk, 2 personen): 27.21 sec
- BMW 320e Touring (204 pk, 1 persoon): 27.30 sec
- Audi Q3 Sportback (230 pk, 1 persoon): 27.94 sec
- SEAT Ibiza 1.5 TSI (150 pk, 1 persoon): 27.95 sec
- Porsche Boxster (204 pk, 2 personen): 28.60 sec
- BMW 420i Cabrio (184 pk, 1 persoon): 30.57 sec
- SEAT Leon 1.5 TSI (150 pk, 1 persoon): 33.33 sec
- Audi A3 Sportback 35 TFSI (150 pk, 1 persoon): 33.66 sec
- Mini Cooper (136 pk, 1 persoon): 34.62 sec
- Volkswagen Passat 1.5 TSI (150 pk, 1 persoon): 36.40 sec
- Mini Countryman C (170 pk, 1 persoon): 38.94 sec
- BMW X1 sDrive 18i (136 pk, 1 persoon): 40.42 sec
- Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir (170 pk, 2 personen): 40.88 sec
- Volkswagen Polo 1.0 TSI (147 pk, 1 persoon): 43.10 sec
- Martijn_bmw
- Berichten: 28412
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Vooral die laatste constatering wel grappig of eigenlijk triest dat die boost knop niks uithaalt en dus puur voor marketing doeleinden erin zit 

-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 18 dec 2023, 00:03
- Auto: BMW F31 320d
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Hoi, ik ben de eigenaar van de G21 waarmee Chris en ik van de week op de autobahn getest hebben. Het klopt wat veel mensen zeggen: de powerband van diesel is klein en omdat ik dit soort sprintjes eigenlijk nooit doe moesten we een paar runs doen om sowieso onder de 18 te komen. Overigens is het een X drive waar ik met X delete de xdrive van 100% naar ongeveer 50% heb gezet. Je zou eventueel ook helemaal 2wd kunnen rijden, dat doe ik heel soms op bochtige weggetjes.
Verder is het motorgeluid stil omdat er een winterpakket op zit: dubbele ramen wat geluid inderdaad veel minder maakt. Maar op langere ritten vind ik dat juist fijn. Ik snap niets van mensen die akrapovic en dergelijke willen (horse for courses, ik veroordeel niet). Dit is voornamelijk een lange afstandscruiser met wat leuke aanpassingen. De chiptuning is van DiTuPa, de befaamde Marcel Meyer. Dure grap maar dan heb een zeer veilig (lees:duurzaam) getunde motor plus bak. Op dit moment is het stage 1 wat 305pk/720nm totaal betekent en pas beschikbaar als de olie op temperatuur is. Ook is er een boost van 315 pk / 735nm voor ongeveer 20 seconden. Die 100-200 run is dus met ongeveer 315pk gedaan.
Echter naast winterpakket zit er ook een sunroof in en is al met al een dikke 1850kg (een dikke 400kg teveel voor een dreier imo, het is gewoon waar 5 serie zou moeten zitten). De tank was 95% vol en ik en Chris zijn gezonde Hollandsche jongens dus ik denk toch zeker een kilo of 160-170 er nog eens bovenop. Daarnaast is de auto aangepast voor mijn handicap (er zit een handbediening is) dus ook mijn rolstoel was mee. Al met al was het zeker 2100kg totaal gewicht waar we mee bezig waren. 17.1 is al indrukwekkend ook al hoopte ik ergens in de 16 te komen. Alleen heb ik runs in lage 16 gedaan maar niet met draggy gemeten. Ik heb een dashcam dus mogelijk kunnen we het daar nog eens op testen.
Het punt van diesel is echter dat je op normaal gebruik zeker op kortere tussensprintjes die minder op doel topsnelheid zijn, je prima meekomt met de snelste benzinejongens. Tuurlijk als de weg helemaal leeg is dan zal een 400+ auto uiteindelijk uit mijn beeld verdwijnen maar wat ik vooral merk tov van stock, is dat 265pk de bite boven 220kmh een beetje weg was, waar de auto nu gewoon flink doortrekt tot 250 en daarna langzamer doorloopt. De tuning heeft de limiter eraf gehaald maar ik heb nog ooit gekeken wat nu echt de topsnelheid is. Met chris zat ik op de teller ergens op 265kmh en volgens hem was de Gps bij 260kmh op de teller op 252kmh. Boven de 250 kan je eigenlijk alleen op zondagochtend of laat savonds doen. Wij waren al 6 maanden bezig om een datum te prikken om een beetje lege weg te hebben (en dat was het nu rond 20:00 nog steeds niet.)
Daarnaast is vooral het verbruik een dikke plus. 200kmh cruise is 1:9. 190kmh is ongeveer 1:12. Een dikke 350km afstand spirited driving heb ik daarna weer afgetankt naar vol voor ongeveer 38 euro. In mijn Porsche 911 van vroegah was dat 1:6 met rustig rijden en dik 1:3 en compleet lege tank na 320km, thans dik 120 euro.
Verder heeft de G21 geen breedset meer, een electronisch sper, 225 michelins rondom om toch rotatie wat sneller te maken vs de breedset die veel onderstuur gaf (echt nog steeds belachelijk veel grip) en ik heb de Alpina only Comfort Plus instelling op de elektronische dempers (bimmercode), werkelijke DE perfecte mix voor op de autobahn (NL wegen mag en kan het op sport maar eerlijk gezegd gebruikt ik dat alleen als ik op bochtige weggetjes die 1900 kilo heen en weer smijt).
Nogmaals, in de praktijk lopen 500, 600pk autos uit, dik uit ook boven 200 maar ook weer niet zoveel dat ze me helemaal zoek rijden. Ook in Duitsland moeten ze vaak weer ergens remmen en kom ik in de buurt. Boven de 220kmh met ander verkeer is toch erg vermoeiend en soms ook gevaarlijk rijden De eerste golf van 720nm zorgt dat in die eerste optrekstage vaak vrij gelijk blijft ook bij atos met veel meer pk.
Ik denk erover om toch een 1500kg minder benzinemonsterje voor erbij te nemen, maar aan de andere kant: dat zijn dure speeltjes die na verloop va ntijd niet meer elk weekend gebruikt worden. Ik heb jaren een 911 gereden, been there done that en hoewel het leuk was, is deze g21 sneller dan die toenmalige 993, en stukken fijner voor lange afstanden door Europa. Superbetrouwbaar ook.
Ik overweeg nog een stage 2 sterker, die is aanwezig in mijn app maar ik moet een speciale interkoeler op de g21 zetten anders zal de beveiliging van DiTuPa snel het vermogen afknijpen. Echter zijn er voor dit type diesels geen spec interkoelsres te koop. mocht iemand inmiddels weten waar dan houd ik me aanbevolen. IN dageljks gebruik zeker in Nl is 305 meer dan zat. 265pk was dat ook maar ik merk dat sinds de tuning de auto iets zuiniger loopt.
En Chris is een topgozer. Erg fijn om live te ontmoeten. Echter petrolhead. En hele dikke M2! Graag tot snel voor een ritje met beide autos door Duitsland, kunnen we eens wat andere dingen vergelijken.
Verder is het motorgeluid stil omdat er een winterpakket op zit: dubbele ramen wat geluid inderdaad veel minder maakt. Maar op langere ritten vind ik dat juist fijn. Ik snap niets van mensen die akrapovic en dergelijke willen (horse for courses, ik veroordeel niet). Dit is voornamelijk een lange afstandscruiser met wat leuke aanpassingen. De chiptuning is van DiTuPa, de befaamde Marcel Meyer. Dure grap maar dan heb een zeer veilig (lees:duurzaam) getunde motor plus bak. Op dit moment is het stage 1 wat 305pk/720nm totaal betekent en pas beschikbaar als de olie op temperatuur is. Ook is er een boost van 315 pk / 735nm voor ongeveer 20 seconden. Die 100-200 run is dus met ongeveer 315pk gedaan.
Echter naast winterpakket zit er ook een sunroof in en is al met al een dikke 1850kg (een dikke 400kg teveel voor een dreier imo, het is gewoon waar 5 serie zou moeten zitten). De tank was 95% vol en ik en Chris zijn gezonde Hollandsche jongens dus ik denk toch zeker een kilo of 160-170 er nog eens bovenop. Daarnaast is de auto aangepast voor mijn handicap (er zit een handbediening is) dus ook mijn rolstoel was mee. Al met al was het zeker 2100kg totaal gewicht waar we mee bezig waren. 17.1 is al indrukwekkend ook al hoopte ik ergens in de 16 te komen. Alleen heb ik runs in lage 16 gedaan maar niet met draggy gemeten. Ik heb een dashcam dus mogelijk kunnen we het daar nog eens op testen.
Het punt van diesel is echter dat je op normaal gebruik zeker op kortere tussensprintjes die minder op doel topsnelheid zijn, je prima meekomt met de snelste benzinejongens. Tuurlijk als de weg helemaal leeg is dan zal een 400+ auto uiteindelijk uit mijn beeld verdwijnen maar wat ik vooral merk tov van stock, is dat 265pk de bite boven 220kmh een beetje weg was, waar de auto nu gewoon flink doortrekt tot 250 en daarna langzamer doorloopt. De tuning heeft de limiter eraf gehaald maar ik heb nog ooit gekeken wat nu echt de topsnelheid is. Met chris zat ik op de teller ergens op 265kmh en volgens hem was de Gps bij 260kmh op de teller op 252kmh. Boven de 250 kan je eigenlijk alleen op zondagochtend of laat savonds doen. Wij waren al 6 maanden bezig om een datum te prikken om een beetje lege weg te hebben (en dat was het nu rond 20:00 nog steeds niet.)
Daarnaast is vooral het verbruik een dikke plus. 200kmh cruise is 1:9. 190kmh is ongeveer 1:12. Een dikke 350km afstand spirited driving heb ik daarna weer afgetankt naar vol voor ongeveer 38 euro. In mijn Porsche 911 van vroegah was dat 1:6 met rustig rijden en dik 1:3 en compleet lege tank na 320km, thans dik 120 euro.
Verder heeft de G21 geen breedset meer, een electronisch sper, 225 michelins rondom om toch rotatie wat sneller te maken vs de breedset die veel onderstuur gaf (echt nog steeds belachelijk veel grip) en ik heb de Alpina only Comfort Plus instelling op de elektronische dempers (bimmercode), werkelijke DE perfecte mix voor op de autobahn (NL wegen mag en kan het op sport maar eerlijk gezegd gebruikt ik dat alleen als ik op bochtige weggetjes die 1900 kilo heen en weer smijt).
Nogmaals, in de praktijk lopen 500, 600pk autos uit, dik uit ook boven 200 maar ook weer niet zoveel dat ze me helemaal zoek rijden. Ook in Duitsland moeten ze vaak weer ergens remmen en kom ik in de buurt. Boven de 220kmh met ander verkeer is toch erg vermoeiend en soms ook gevaarlijk rijden De eerste golf van 720nm zorgt dat in die eerste optrekstage vaak vrij gelijk blijft ook bij atos met veel meer pk.
Ik denk erover om toch een 1500kg minder benzinemonsterje voor erbij te nemen, maar aan de andere kant: dat zijn dure speeltjes die na verloop va ntijd niet meer elk weekend gebruikt worden. Ik heb jaren een 911 gereden, been there done that en hoewel het leuk was, is deze g21 sneller dan die toenmalige 993, en stukken fijner voor lange afstanden door Europa. Superbetrouwbaar ook.
Ik overweeg nog een stage 2 sterker, die is aanwezig in mijn app maar ik moet een speciale interkoeler op de g21 zetten anders zal de beveiliging van DiTuPa snel het vermogen afknijpen. Echter zijn er voor dit type diesels geen spec interkoelsres te koop. mocht iemand inmiddels weten waar dan houd ik me aanbevolen. IN dageljks gebruik zeker in Nl is 305 meer dan zat. 265pk was dat ook maar ik merk dat sinds de tuning de auto iets zuiniger loopt.
En Chris is een topgozer. Erg fijn om live te ontmoeten. Echter petrolhead. En hele dikke M2! Graag tot snel voor een ritje met beide autos door Duitsland, kunnen we eens wat andere dingen vergelijken.
Laatst gewijzigd door baaaabroembamsplets op 21 jun 2025, 11:34, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 54819
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Prima verhaal/uitleg!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 8 gasten