BMW M2
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: BMW M2
Humor:)
-
Wel inclusief ctek

- Will F.
Gewoon die ctek er regelmatig aanhangen blijf ie in conditie, top spul. Accu gaat over t algemeen ook niet langer dan 10-12 jaar mee. Veel korte stukjes en permanente stroom verbruikers verkorten die levensduur.
-
Heb er zojuist 130km opzitten , wat een drukte rondom Zwolle. Ben blij dat ik niet dagelijks op de weg zit. Er zit al een nieuwe accu in 2 j terug ofzo.
Hij is weer vol opgeladen:)
Puntjes tov de Mini:
-Stoelen zitten stuk beter
- Interieur is wat 'belegen' en zelfs 'Spartaans' tov de Mini die al minimalistisch is
-bandgeruis en algehele decibels is 'hoger' gevoelsmatig dan in de best stille Mini(die soms op bepaald wegdek/asfalt wat bandgeruis heeft)
-Insturen is niet 'beter' tov de Mini, ik denk zelfs dat de Mini net iets strakker instuurt, hetzij wel met minder gevoel/meer bekrachtiging tov de M2
-Brandstofverbruik allerjesest zelfs met 95-115kmh
-Kracht motor onvergelijkbaar, in D7 een halve centimeter gas is al in 1s van 100-120
Dawast!
Hij is weer vol opgeladen:)
Puntjes tov de Mini:
-Stoelen zitten stuk beter
- Interieur is wat 'belegen' en zelfs 'Spartaans' tov de Mini die al minimalistisch is
-bandgeruis en algehele decibels is 'hoger' gevoelsmatig dan in de best stille Mini(die soms op bepaald wegdek/asfalt wat bandgeruis heeft)
-Insturen is niet 'beter' tov de Mini, ik denk zelfs dat de Mini net iets strakker instuurt, hetzij wel met minder gevoel/meer bekrachtiging tov de M2
-Brandstofverbruik allerjesest zelfs met 95-115kmh

-Kracht motor onvergelijkbaar, in D7 een halve centimeter gas is al in 1s van 100-120
Dawast!
-
Toch even geabonneerd. MHD getuned vs 'Stock' met alleen een Akra catback. Dan al 3.99 naar de 100 en 8.9 100-200??? Vooral die laatste dat was bij mij >10s. Nu 7.19
En ik heb nooit Launch Control gebruikt. 4.08 naar 100 is m'n snelst gemeten Dragy tijd met wielspin....
Anyway wel leuk om te zien dat droog/grippy/LC en tuned 3.78 easily naar de 100 mogelijk is, zonder wielspin(tenminste ik hoorde dat niet?)
En ik heb nooit Launch Control gebruikt. 4.08 naar 100 is m'n snelst gemeten Dragy tijd met wielspin....
Anyway wel leuk om te zien dat droog/grippy/LC en tuned 3.78 easily naar de 100 mogelijk is, zonder wielspin(tenminste ik hoorde dat niet?)
-
Grappig.... 100-200 best vlot maar 0-100 valt dan weer tegen. Verder leuk speelgoed 

-
De eerste 'meters' is het meer een tractie'probleem' , want front engine rwd. Daarbij: Bochtenwerk en beetje (erg) skeef is wat 'm zo veelzijdig maakt.
-
Leuk filmpje, kende ik nog niet.
Ook de gele GT3 die 'm passeert, zet 'm ook wel eens skeef. Leuk. Maar met deze kracht houd je zo'n ding het hele baantje ook wel bij.
EDIT vanaf 1:58 lekker bochtenwerk, heerlijk:
Ook de gele GT3 die 'm passeert, zet 'm ook wel eens skeef. Leuk. Maar met deze kracht houd je zo'n ding het hele baantje ook wel bij.
EDIT vanaf 1:58 lekker bochtenwerk, heerlijk:
-
Kom ik dit alweer 1.5j oude filmpje tegen. Want ik wil misschien wel eens zo'n Remus eronder:
In het begin zegt Sem dat deze(idd sept 2018, maar niet in NL) geleverde Comp géén OPF heeft. Want dat waren pre intro auto's(?)
Dit lijkt mij misschien aan US Army in D(Kaiserlautern veel) geleverde EU , maar US spec(non OPF) auto(???)
https://www.autoweek.nl/kentekencheck/L-007-ZS/
Er wordt verder ook geen info in die video gegeven.
Iemand? OPF loos, maar dan zonder dat helse kabaal als je 'm eraf sloopt, leek mij wel wat.
Erik kom er mar in:)
In het begin zegt Sem dat deze(idd sept 2018, maar niet in NL) geleverde Comp géén OPF heeft. Want dat waren pre intro auto's(?)
Dit lijkt mij misschien aan US Army in D(Kaiserlautern veel) geleverde EU , maar US spec(non OPF) auto(???)
https://www.autoweek.nl/kentekencheck/L-007-ZS/
Er wordt verder ook geen info in die video gegeven.
Iemand? OPF loos, maar dan zonder dat helse kabaal als je 'm eraf sloopt, leek mij wel wat.
Erik kom er mar in:)
- Will F.
US spec lijkt me lastig in te voeren zonder EU-COC. In de rdw data staat Euro 6 BG wat dan weer zou staan voor Bulgarije (aldus googleAI).
nog eentje v AI:
Het is ingewikkeld om de vraag over OPF-plicht te beantwoorden zonder de context van het land of de specifieke situatie te kennen. OPF staat voor Otto Partikel Filter, ook wel bekend als een benzine roetfilter. Deze filters zijn verplicht voor nieuwe benzineauto's met een productiedatum vanaf september 2018, maar er is geen algemene plicht om een OPF te hebben voor alle auto's.
nog eentje v AI:
Het is ingewikkeld om de vraag over OPF-plicht te beantwoorden zonder de context van het land of de specifieke situatie te kennen. OPF staat voor Otto Partikel Filter, ook wel bekend als een benzine roetfilter. Deze filters zijn verplicht voor nieuwe benzineauto's met een productiedatum vanaf september 2018, maar er is geen algemene plicht om een OPF te hebben voor alle auto's.
-
Dat eerste verhaal, ik heb ook rdw even opgezocht, maar 'niks gevonden'. BG is dus Bulgarije....Will F. schreef: 19 jun 2025, 13:57 US spec lijkt me lastig in te voeren zonder EU-COC. In de rdw data staat Euro 6 BG wat dan weer zou staan voor Bulgarije (aldus googleAI).
nog eentje v AI:
Maar US Spec die in D geleverd is is dus een lastig RDW probleem bedoel je?
Ik vind het nog steeds vreemd verhaal, omdat ik toendertijd 24/7/365 op Bimmerpost M2 F87 forum zat en alles wel dacht te weten betr bovenstaande...

-
Even wat anders:
https://apexwheels.com/blog/technical-d ... lK-p_vgJ4j
Apex VS5 RS forged nog lichter dan 763, maar die vind ik in zwart oem niet mooi op mijn HS Comp.
Maar wat zijn die dingen breed en ik wil de oem 245 35 19 F en 265 35 19 R bandenmaten behouden.
Wel 'n leuk staalkleurig zomerwiel, al is dit qua stance breedte wel wat té. vanaf 1:57
https://apexwheels.com/blog/technical-d ... lK-p_vgJ4j
Apex VS5 RS forged nog lichter dan 763, maar die vind ik in zwart oem niet mooi op mijn HS Comp.
Maar wat zijn die dingen breed en ik wil de oem 245 35 19 F en 265 35 19 R bandenmaten behouden.
Wel 'n leuk staalkleurig zomerwiel, al is dit qua stance breedte wel wat té. vanaf 1:57
- Will F.
Us spec is toch de bedoeling dat je die mee neemt terug naar de VS, alleen die militairen in kaiserlautern e.o. mogen er hier mee rijden of n Amerikaan die factory delivery doet kan er n paar weken mee tuffen hier op speciaal export(?) kenteken.Robin schreef: 19 jun 2025, 14:28Dat eerste verhaal, ik heb ook rdw even opgezocht, maar 'niks gevonden'. BG is dus Bulgarije....Will F. schreef: 19 jun 2025, 13:57 US spec lijkt me lastig in te voeren zonder EU-COC. In de rdw data staat Euro 6 BG wat dan weer zou staan voor Bulgarije (aldus googleAI).
nog eentje v AI:
Maar US Spec die in D geleverd is is dus een lastig RDW probleem bedoel je?
Ik vind het nog steeds vreemd verhaal, omdat ik toendertijd 24/7/365 op Bimmerpost M2 F87 forum zat en alles wel dacht te weten betr bovenstaande...
![]()
- Will F.
Bestaat er überhaupt een m2 comp EU spec zonder opf. ik denk van niet, gaan echt geen 2 maanden wat anders leveren. Die Sem kletst wel vaker wat.
-
Ja die Sem...geen idee:)Will F. schreef: 19 jun 2025, 16:11
Us spec is toch de bedoeling dat je die mee neemt terug naar de VS, alleen die militairen in kaiserlautern e.o. mogen er hier mee rijden of n Amerikaan die factory delivery doet kan er n paar weken mee tuffen hier op speciaal export(?) kenteken.
Die US Spec non OPF auto's reden gewoon op de Ring en daily-den dat ding en bleven dan 'maanden' in K-Town begreep ik(althans Bimmerpost members die dan hun US spec daar toonden) , dat was iig niet paar dagen en verschepen naar de USA, neen ze bleven gewoon in D rijden.
- Will F.
Ja is speciale wetgeving daarom mogen zij dat, ook auto's die hier niet toegelaten zijn kunnen ze gewoon kopen bij speciale dealers in K-town en toelaten maar aan een normale ingezetene verkopen kan niet, ja sec genomen kan dat wel maar die krijgt problemen met invoeren.
-
Maar nu weten we nog niet wat Smiling Sem bedoelde. Ze zijn er ook technisch niet op ingegaan....