Carlos Ghosn, de grote baas van Nissan/Renault heeft in New York aangekondigd dat de GT-R, die het afgelopen najaar in Tokyo als Concept werd onthuld met het Nissanlogo door het leven zal gaan.
Het was tot nog toe onduidelijk wat er met de GT-R sportwagen zou gebeuren die in Tokyo als concept werd onthuld, maar tijdens een gesprek met Carlos Ghosn meldde hij ons dat de auto als Nissan op de markt zal komen en niet als Infiniti, de luxe divisie van Nissan.
“Er waren voors en tegens en we hebben alles tegen elkaar afgewogen. In Amerika maakte het weinig verschil onder welke divisie de auto zou komen te vallen. Maar omdat Nissan wereldwijd actief is en Infiniti niet, hebben we voor Nissan gekozen.
De GT-R zal waarschijnlijk worden uitgerust met een twin-turbo V6 met een cilinderinhoud van tussen 3,5- en 3,8-liter met een vermogen van meer dan 450 pk. De styling van de GT-R Concept is voor 80-90 procent die van de productieversie, die op de Tokyo auto show in oktober zijn werelddebuut zal vieren. Vervolgens zal hij in de lente van 2008 in Amerika en Canada op de markt komen. Wanneer hij in Europa zal arriveren is nog niet bekend.
Bron: autoweek.
Skyline GT-R 2008
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
2JZ? Dat is het Toyota blok uit de Supra. Je bedoelt de VQ35DE waarschijnlijkKnot schreef:Welk blok is dat? Niet de bekende 2JZ.

De 3,8l is dan een opgeboorde variant daarvan waarschijnlijk en dan een met twinturbo net zoals de JGTC Z nu ongeveer ook heeft. Zo ook de 'oude' RB26DETT (Race Bred 2,6liter Twin Turbo). Het blok uit de JGTC Z heet VQ30DETT en is dus gebaseerd op een 3,0liter variant. Dat is dan weer het blok uit de Maxima (VQ30, heeft mijn vader nog gehad trouwens - eerste auto waar ik over de 200 km/u mee heb gereden ook

http://supergt.net/supergt/2006/06team/ ... 23.shtm?dt
En die auto is dan ook nog alleen RWD trouwens. Dus ook wel interessant om te weten wat voor chassis onder de GT-R komt te hangen.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Is meer een ambitie dan een missie waarschijnlijk. Nu heeft Dirk Schoysmann wel wat ervaring op de Ring en zeker ook met het afstellen van het onderstel van Skylines maar dan nog is het heel erg ambitieus.Rico v Velzen schreef:In de nl editie van AMS staat dat zijn eerste missie is om het ronde record op de ring te pakken??? Dit lijkt me onmogelijk.
Andere fabrikanten zoals Porsche hebben daar zoveel ervaring mee dat het wel moeilijk wordt. Maar Japanners zijn wat dat betreft een apart soort mensen met hoge eisen aan zichzelf

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten