Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 05 jun 2025, 17:55

Arthur schreef: 05 jun 2025, 17:26 Wat een grap, die club.
Omdat?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 jun 2025, 18:13

Tja, jij zal het “framen” vinden van de MSM omdat ze bepaalde lieden in beeld brengen waarvan je denkt; waar hebben ze jou opgeduikeld. Faber op een ministerspost, kan ze nog zo tegengewerkt zijn (volgens sommigen), d’r kwam geen fatsoenlijk woord uit als in antwoorden op vragen van journalisten. Agema, Madlener hebben ook niets bereikt, al kwamen daar nog wel redelijke woorden uit. Coenradie ook wel, was staatsecretaris, maar heeft niets bereikt. Allemaal de schuld van Rutte! Rest hoorde je ook niet veel van. Allemaal tegenwerking natuurlijk. Maar de grootste grap, en schreeuwer, is Wilders zelf met z’n getwitter en het tegen de haren instrijken van iedereen. En nu de vermoorde onschuld uithangen? Ik had gehoopt dat ‘ie wat uit kon halen maar het leek wel alsof ‘ie vergeten was dat ‘ie niet meer in de oppositie zat. D’r zullen vast nog veel op hem gaan stemmen maar dan moet ‘ie een meerderheid halen in z’n eentje, anders komt ‘ie nooit meer in een regering. En terecht. Er was zoveel meer te halen maar hij voer vanaf begin af aan al een ramkoers. Dus nu mag je hopen dat PvdA/GL geen coalitie mogen vormen. Timmermans-1 hoeft van mij ook niet.

JP

Bericht door JP » 05 jun 2025, 18:14

De PVV

Afbeelding

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 05 jun 2025, 18:52

Eerst de peil.nl uitslag van komend weekend eens afwachten om te zien hoe het sentiment staat.

Elise

Bericht door Elise » 05 jun 2025, 19:09

Arthur schreef: 05 jun 2025, 18:13 Tja, jij zal het “framen” vinden van de MSM omdat ze bepaalde lieden in beeld brengen waarvan je denkt; waar hebben ze jou opgeduikeld. Faber op een ministerspost, kan ze nog zo tegengewerkt zijn (volgens sommigen), d’r kwam geen fatsoenlijk woord uit als in antwoorden op vragen van journalisten. Agema, Madlener hebben ook niets bereikt, al kwamen daar nog wel redelijke woorden uit. Coenradie ook wel, was staatsecretaris, maar heeft niets bereikt. Allemaal de schuld van Rutte! Rest hoorde je ook niet veel van. Allemaal tegenwerking natuurlijk. Maar de grootste grap, en schreeuwer, is Wilders zelf met z’n getwitter en het tegen de haren instrijken van iedereen. En nu de vermoorde onschuld uithangen? Ik had gehoopt dat ‘ie wat uit kon halen maar het leek wel alsof ‘ie vergeten was dat ‘ie niet meer in de oppositie zat. D’r zullen vast nog veel op hem gaan stemmen maar dan moet ‘ie een meerderheid halen in z’n eentje, anders komt ‘ie nooit meer in een regering. En terecht. Er was zoveel meer te halen maar hij voer vanaf begin af aan al een ramkoers. Dus nu mag je hopen dat PvdA/GL geen coalitie mogen vormen. Timmermans-1 hoeft van mij ook niet.
En welke staatssecretaris/minister (van de overige partijen dus, incluis Schoof) heeft wel wat bereikt afgelopen kabinetsperiode?

Overigens zal het mij persoonlijk jeuken wat voor antwoorden er gegeven worden aan journalisten (floor bremer :kotsen: ) mij gaat het om de (meetbare) resultaten die er gehaald worden.

Luco

Bericht door Luco » 05 jun 2025, 20:10

JP schreef: 05 jun 2025, 18:14 De PVV

Afbeelding
Dit geld voor alle partijen, ze beloven veel maar er wordt vervolgens niks gegeven maar wel gegraaid.

Arthur

Bericht door Arthur » 05 jun 2025, 20:30

Elise schreef: 05 jun 2025, 19:09
Arthur schreef: 05 jun 2025, 18:13 Tja, jij zal het “framen” vinden van de MSM omdat ze bepaalde lieden in beeld brengen waarvan je denkt; waar hebben ze jou opgeduikeld. Faber op een ministerspost, kan ze nog zo tegengewerkt zijn (volgens sommigen), d’r kwam geen fatsoenlijk woord uit als in antwoorden op vragen van journalisten. Agema, Madlener hebben ook niets bereikt, al kwamen daar nog wel redelijke woorden uit. Coenradie ook wel, was staatsecretaris, maar heeft niets bereikt. Allemaal de schuld van Rutte! Rest hoorde je ook niet veel van. Allemaal tegenwerking natuurlijk. Maar de grootste grap, en schreeuwer, is Wilders zelf met z’n getwitter en het tegen de haren instrijken van iedereen. En nu de vermoorde onschuld uithangen? Ik had gehoopt dat ‘ie wat uit kon halen maar het leek wel alsof ‘ie vergeten was dat ‘ie niet meer in de oppositie zat. D’r zullen vast nog veel op hem gaan stemmen maar dan moet ‘ie een meerderheid halen in z’n eentje, anders komt ‘ie nooit meer in een regering. En terecht. Er was zoveel meer te halen maar hij voer vanaf begin af aan al een ramkoers. Dus nu mag je hopen dat PvdA/GL geen coalitie mogen vormen. Timmermans-1 hoeft van mij ook niet.
En welke staatssecretaris/minister (van de overige partijen dus, incluis Schoof) heeft wel wat bereikt afgelopen kabinetsperiode?

Overigens zal het mij persoonlijk jeuken wat voor antwoorden er gegeven worden aan journalisten (floor bremer :kotsen: ) mij gaat het om de (meetbare) resultaten die er gehaald worden.
Werden die dan niet tegengewerkt? ;)

JP

Bericht door JP » 05 jun 2025, 21:26

De PVV heeft veel beloofd, want ze zouden het wel even anders doen en de NL'er voorop zetten. Dat heeft hun veel kiezers opgeleverd, Niet alleen migratie, maar ook betaalbaar wonen, huurbevriezing, herstel bestaanszekerheid, open houden van ziekenhuis Zuyderland in Heerlen, etc.etc. https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verk ... a-2023.pdf
Daar trappen Henk en Ingrid niet meer in, komende verkiezing...... :coffee:

Luco

Bericht door Luco » 05 jun 2025, 22:27

Hoezo trappen Henk en Ingrid daar niet in?
De zogenaamde hoog opgeleiden trappen elke keer ook in de onzin van de VVD en D66.
Dus de kiezer is dom of te goed van vertrouwen als er nu weer allerlei beloftes worden gedaan.

JP

Bericht door JP » 06 jun 2025, 00:14

Omdat steeds meer mensen het water tot de lippen staat, en Wilders misschien wel de laatste hoop was dat er nog íets betaalbaar zou worden in dit land. Niet dat je van de rest wat kan verwachten, dus zullen de kiezers eerder helemaal thuis blijven.

Luco

Bericht door Luco » 06 jun 2025, 06:41

TOP, dat is de enige manier om echt een signaal af te geven, niet stemmen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jun 2025, 07:00

Luco schreef: 05 jun 2025, 22:27 Hoezo trappen Henk en Ingrid daar niet in?
De zogenaamde hoog opgeleiden trappen elke keer ook in de onzin van de VVD en D66.
Dus de kiezer is dom of te goed van vertrouwen als er nu weer allerlei beloftes worden gedaan.
Dit.

En vergeet GLPvdA daarin ook niet.
Useful idiots heb je niet alleen aan de rechterkant hoor. :P

Maarja , wat moet 'ik' dan straks gaan stemmen?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 jun 2025, 08:59

Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat de uiteindelijke uitvoering veel minder is dan de belofte.

Maarja dan kies je de minst slechte toch? Althans zo kijk ik er naar, niet stemmen is een stem erbij in de weging voor de andere (linkse) partijen die ík sowieso niet wil zien regeren.

frankie

Bericht door frankie » 06 jun 2025, 09:22

Ik zou op dit moment echt geen idee hebben wat ik zou moeten stemmen. Elk clubje heeft zijn nadelen, de ene wat meer dan de andere. Als we puur naar personen kijken dan maakt Bontebal wel een aardige indruk, aardig dan als in minst slecht :tooth:

Elise

Bericht door Elise » 06 jun 2025, 09:27

Arthur schreef: 05 jun 2025, 20:30

Wel of niet tegengewerkt is niet de discussie.
Jij beweert dat de PVV'ers niets hebben bereikt, maar als ik dan vraag wie van de andere partijen wél wat bereikt heeft kom je met zo'n antwoord?

Het is mij duidelijk, ik ga een bakkie doen :coffee:

Elise

Bericht door Elise » 06 jun 2025, 09:28

Luco schreef: 05 jun 2025, 22:27 Hoezo trappen Henk en Ingrid daar niet in?
precies

Elise

Bericht door Elise » 06 jun 2025, 09:34

frankie schreef: 06 jun 2025, 09:22 Ik zou op dit moment echt geen idee hebben wat ik zou moeten stemmen. Elk clubje heeft zijn nadelen, de ene wat meer dan de andere. Als we puur naar personen kijken dan maakt Bontebal wel een aardige indruk, aardig dan als in minst slecht :tooth:
Voor mij zijn 2 punten belangrijk, immigratie & uit de EU en daar gaat mijn stem naar toe.

Ieder jaar 100k+ erbij gaat Nederland niet trekken en de dictaten uit de EU draaien Nederland ook de nek om.

Arthur

Bericht door Arthur » 06 jun 2025, 10:14

Elise schreef: 06 jun 2025, 09:27
Arthur schreef: 05 jun 2025, 20:30

Wel of niet tegengewerkt is niet de discussie.
Jij beweert dat de PVV'ers niets hebben bereikt, maar als ik dan vraag wie van de andere partijen wél wat bereikt heeft kom je met zo'n antwoord?

Het is mij duidelijk, ik ga een bakkie doen :coffee:
Oh, het moest daarover gaan? Maar vooruit, de rest heeft ook niks bereikt, dit hele kabinet niet. Toch heb ik het idee dat daar meer capabele mensen zitten dan bij de PVV. Ik vind die PVV club een grap, dat heb ik je uitgelegd. Kun je wel steeds weer met een vraag komen, maar een wedervraag in dezelfde trant, maar blijkbaar nu niet in je straatje pruim je niet. Nu nog een :coffee:

Edit: typo(s)
Laatst gewijzigd door Arthur op 06 jun 2025, 10:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 06 jun 2025, 10:16

De ellende van Rutte cs die z'n ziel aan Duivel66 heeft verkocht, werkt ook niet mee, ergo dat stond aan de basis van deze treurnis wat mij betreft.

Arthur

Bericht door Arthur » 06 jun 2025, 10:26

Dat is dan de VVD. Die linkse handel heb ik niks mee, PVV zoals bekend ook niet. Wat moet je dan?

Robin

Bericht door Robin » 06 jun 2025, 10:28

Dat vroeg ik me ook af. Ik hoorde Bontenbal een praatje maken ergens, daar werd ik ook niet blij van linksig geneuzel en selectief verontwaardigd zijn. Partijen met religie als achtergrond, yech!

Arthur

Bericht door Arthur » 06 jun 2025, 10:30

Nee, hoef ik ook niet. Al lijkt me die Bontenbal niet eens een onaardige vent.

JP

Bericht door JP » 06 jun 2025, 10:32

Tijd voor een tegenwind....... aanmelden als LDF dan maar ?

https://www.kiesraad.nl/verkiezingen/tw ... eke-partij
https://www.kiesraad.nl/verkiezingen/tw ... atstelling
Partijen die voor het eerst meedoen aan een Tweede Kamerverkiezing of bij de vorige verkiezing geen zetel hebben behaald, moeten uiterlijk veertien dagen voor de dag van kandidaatstelling een waarborgsom betalen.

De waarborgsom voor kandidaatstelling voor de Tweede Kamer bedraagt € 11.250,-. Na ontvangst van de waarborgsom krijgt de partij een bewijs van betaling toegezonden. Dit bewijs moet de partij bij de kandidaatstelling inleveren.

Robin

Bericht door Robin » 06 jun 2025, 10:35

We moeten ophouden met al die nieuwe/splinterpartijen. Drama. Vroegah: Keus uit 5 partijen.

Dimitri
Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe

Bericht door Dimitri » 06 jun 2025, 10:39

nvm

Plaats reactie