Nederland gaat naar de haaien
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Nederland gaat naar de haaien
Maar waar gaan ‘we’ dan op stemmen de volgende keer, als je een rechts beleid wilt? Want blijkbaar was de VVD knudde onder Rutte, vele jaren. En Wilders met z’n PVV is ook helemaal niks, die onbenullen die hij in het kabinet gezet heeft… En je kon erop wachten dat hij eruit zou stappen, de vraag was alleen wanneer. Daarbij lees ik vaak dat men Wilders meer links meegeeft dan rechts. En gezien andere rechtse partijen nauwelijks stemmen hebben wordt dat ook niks. En worden ze plotseling heel groot, hebben ze geen fatsoenlijke mensen om op de verschillende posten te zetten. Paars kabinetje dan maar? 

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik kwam deze tegen bij een rondje googelen over statushouders en sociale woningen.
https://lelystad.bestuurlijkeinformatie ... 572c267b02
Met het oprekken naar 10% per jaar is dat best hard gegaan.
Als ik dat zo doorreken naar 2025, zal nu iets van 90% van de sociale woningen in Lelystad voor asielzoekers zijn.
Als ik dat landelijk doortrek, snap ik wel dat ze in hotels moeten zitten, want er is niks anders.
https://lelystad.bestuurlijkeinformatie ... 572c267b02
Met het oprekken naar 10% per jaar is dat best hard gegaan.
Als ik dat zo doorreken naar 2025, zal nu iets van 90% van de sociale woningen in Lelystad voor asielzoekers zijn.
Als ik dat landelijk doortrek, snap ik wel dat ze in hotels moeten zitten, want er is niks anders.
- Knot
Oh, is hij zoveel afgevallen dan laatste jaar? Anders kan hij zich natuurlijk niet hard maken op bepaalde punten.Arthur schreef: 04 jun 2025, 12:20
Jij hebt die beste man de laatste tijd niet meer gezien? De boeren beginnen een overschot te krijgen hoor![]()
Ik ben afgehaakt toen hij de kamer met een tekenfilm vergeleek, dat Wilders de witte haai uit Nemo was, toen had hij alle geloofwaardigheid wat er nog van over was verloren...
- Knot
Aan Wilders/PVV heb je feitelijk niets als regerende partij, waar we ze wel voor nodig hebben is opschudding zodat men een keer wakker wordt dat er wat MOET gebeuren. Ben geen fan van Trump maar die man weet wel van aanpakken. Hier hobbelen we al 20 jaar stuurloos rond.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
@Rody, idd, maar de vraag is dus van mij: WAT moet er gebeuren? Aanpak en oplossingen?
-
Ik vraag mij af of er nog een partij is die z'n vingers eraan wil branden.
- Knot
De hele structuur moet overhoop, het is nu een boek met ongenummerde bladzijden waar afentoe de volgorde opnieuw ingedeeld wordt.
Niks formeren etc gewoon iedereen met (enkel) een NL paspoort laten stemmen, en als 51% van de stoeltjes voor is dan actie op het/een voorstel.
Het merendeel verschuilt zich mooi in die vicieuze cirkel en onder de streep gebreurt er maar weinig, makkelijk (dik) geld verdienen zo in die functies.
Niks formeren etc gewoon iedereen met (enkel) een NL paspoort laten stemmen, en als 51% van de stoeltjes voor is dan actie op het/een voorstel.
Het merendeel verschuilt zich mooi in die vicieuze cirkel en onder de streep gebreurt er maar weinig, makkelijk (dik) geld verdienen zo in die functies.
Laatst gewijzigd door Knot op 04 jun 2025, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Niks van de politiek verwachten, en gewoon zelf zand in de raderen gooien.
https://www.binnenlandsbestuur.nl/socia ... zc-plekken
Het effect druppelt vanzelf door naar boven.
https://www.binnenlandsbestuur.nl/socia ... zc-plekken
Het effect druppelt vanzelf door naar boven.
-
Ha, ik zie een coalitie van GLPvdA met RVS, COA en RIVM:)
- MParallel
- Auto: BMW
Mooi hè Democratie. Klinkt op papier mooi en eerlijk.
Maar wat is dat van vooral links, die zeggen de democratie zo hoog in het vaandel te hebben staan, en dan van te voren al samenwerking met welke partij dan ook uit te sluiten? Dat is compleet a-democratisch.
Je zit er als volksvertegenwoordiging, niet voor jezelf (wel dus), want anders zou je doen waar de meerderheid van het land voor heeft gekozen. Dat is democratie.
En nu allemaal zo makkelijk Wilders de zwarte piet toespelen. Het is ook allemaal zo doorzichtig.
Beter gewoon een dictator (dat is iets anders dan een tiran). Ideaal misschien niet, maar je weet in elk geval waar je aan toe bent.
Maar wat is dat van vooral links, die zeggen de democratie zo hoog in het vaandel te hebben staan, en dan van te voren al samenwerking met welke partij dan ook uit te sluiten? Dat is compleet a-democratisch.
Je zit er als volksvertegenwoordiging, niet voor jezelf (wel dus), want anders zou je doen waar de meerderheid van het land voor heeft gekozen. Dat is democratie.
En nu allemaal zo makkelijk Wilders de zwarte piet toespelen. Het is ook allemaal zo doorzichtig.
Beter gewoon een dictator (dat is iets anders dan een tiran). Ideaal misschien niet, maar je weet in elk geval waar je aan toe bent.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Daar ben ik! Stikstofdeposities is een lokaal probleem, dus kan je niet zomaar uitmiddelen.Robin schreef: 04 jun 2025, 12:13 Over stikstof gesproken, een maat zei laatst tussen neus en lippen door ongeveer: Als NL nu een provincie zou zijn van Duitsland(dus zonder juridisch/geografische grens) zou er van teveel stikstof in het NL deel geen sprake kunnen zijn, want dat wordt door de rest van D weer tenietgedaan (?)
Ik vind 't wel plausibel(en een theorie) maar er zullen nu vast personen melden dat het anders werkt en dat het niet klopt.
We wachten rustig af:)
-
Aha net als Saharazand dus?
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
In de zin van: Als al het saharazand in Nederland op jouw auto valt, betekent het niet dat het geen probleem is, inderdaad.
-
Vandaar dat het ook Saharazand heet en geen Zandvoortzand. Ik snap 'm.
- BobD
- Auto: M3
In Vietnam hebben ze de wet uit 1988 afgeschaft dat je maar twee kinderen per gezin mag hebben. Die mogen ze van mij hier weer invoeren meteen, komen we een beetje van het overbevolkingsprobleem af.
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Dat lukt de autochtone bevolking prima zonder die wet. 1,5 kind gemiddeld, ver onder het vervangingsniveau van 2,1.BobD schreef: 04 jun 2025, 13:26 In Vietnam hebben ze de wet uit 1988 afgeschaft dat je maar twee kinderen per gezin mag hebben. Die mogen ze van mij hier weer invoeren meteen, komen we een beetje van het overbevolkingsprobleem af.
Zonder migratie steven je dus af op een demografisch probleem. Kijk richting Japan en je ziet wat er dan gebeurt.
Voordat de krimp inzet krijg je eerst een enorm percentage ouderen, wat het hele pensioenstelsel nog verder onder druk zet. Een krimp in de beroepsbevolking die toch voor al die oudjes moeten zorgen, en ga maar door.
Migranten hebben we dus nodig om de boel door te laten draaien, of om die krimp op een gecontroleerde manier te laten gebeuren. Als we geen migranten krijgen moeten de Nederlandse vrouwen flink aan het broeden.
- MParallel
- Auto: BMW
NL's krijgen al bijna geen kinderen meerBobD schreef: 04 jun 2025, 13:26 In Vietnam hebben ze de wet uit 1988 afgeschaft dat je maar twee kinderen per gezin mag hebben. Die mogen ze van mij hier weer invoeren meteen, komen we een beetje van het overbevolkingsprobleem af.

En vergrijzen in rap tempo.
Ze zouden subsidie moeten geven voor meer kinderen. Ondertussen fokken de 'buitenlanders' rustig verder.
Mensen, het is al lang niet meer de vraag of, alleen wanneer het hier een islamitische staat is. Die wedstrijd hebben we al lang verloren.
Maar als je leeft met oogkleppen op en je kop in het zand, ja dan zijn er geen problemen.
- Arthur
Nou vooruit, MPara, dat ben ik dan een keer met je eens en is nog begrijpbaar ook
Volgens mij heb ik Erdogan ooit eens zoiets horen roepen, of ik heb het ergens gelezen, dat ze eigenlijk geen strijd aan hoeven gaan. Want met hun voortplantingsdrift winnen ze het toch wel over een jaar of 50, iets in dien aard.

- JP
Rutte en de VVD was niks, Wilders was ook niks. Laat Frans het dan maar eens proberen. Het meeste wordt toch gedirigeerd vanuit Brussel.
...en ondertussen in het debat (NPO1) kleurt Geert nog wat op zijn blaadje, onze Limburgse Bob Ross.......
...en ondertussen in het debat (NPO1) kleurt Geert nog wat op zijn blaadje, onze Limburgse Bob Ross.......

-
Nee joh:)
https://www.nu.nl/economie/6358092/nede ... binet.htmlEr ligt in totaal bijna 3 miljard euro te wachten voor Nederland, maar dan moeten wel diverse wetten snel worden ingevoerd.
-
OnlineEnrico
Did Wilders Chicken Out Again?
WACO ipv TACO
WACO ipv TACO
-
Grappig om te lezen, zowel hier als in de media, dat de conclusie voor sommigen is dat Wilders en zijn PVV ministers niks gepresteerd hebben de afgelopen periode.
Voor mij is het ondertussen wel duidelijk dat het geen fluit uitmaakt wie je op welke plaats neerzet. Als ze je niet moeten gaan ze je tegenwerken en dan kan niemand de klus klaren. Dat gezegd hebbende denk ik nu ook dat een Pim Fortuyn 20 jaar geleden uiteindelijk weinig voor elkaar had gekregen. Politiek lijkt meer een geschikt te zijn voor weglach types als een Rutte en Hugo de Jonge.
Voor mij is het ondertussen wel duidelijk dat het geen fluit uitmaakt wie je op welke plaats neerzet. Als ze je niet moeten gaan ze je tegenwerken en dan kan niemand de klus klaren. Dat gezegd hebbende denk ik nu ook dat een Pim Fortuyn 20 jaar geleden uiteindelijk weinig voor elkaar had gekregen. Politiek lijkt meer een geschikt te zijn voor weglach types als een Rutte en Hugo de Jonge.
- 350 Z
Inderdaad Wilders vertelde ook een groot tekort aan juristen om de wetten te toetsen voor Faber. Schoof had beloofd deze te leveren vanwege de veel te weinig capaciteit op asiel en migratie. Faber heeft ze nooit mogen ontvangen. Hoezo zand in de molen en tegenwerken.
Zelfde voor Agema die wat extra geld nodig had voor gezondheidszorg. Kon weken niet de Minister van Financiën te pakken krijgen (nam gewoon niet op) en werd zo moedeloos dat ze dit op TV ter sprake bracht, tja en als iets op TV komt wat slecht uitkomt voor de VVD dan kan het opeens dus wel. Wederom zand en tegenwerking.
Niemand die dit dus tegensprak.
Maar een paar miljard naar Oekraïne is steeds geen probleem door die minister van Financiën. En dan steeds maar Wilders de schuld geven..... Ze hebben echt alles gedaan om hem te saboteren met VVD en NSC (Nederlandse Sabotage Partij) voorop. Gelukkig zijn we van die farizeeërs partij nu verlost.
Zelfde voor Agema die wat extra geld nodig had voor gezondheidszorg. Kon weken niet de Minister van Financiën te pakken krijgen (nam gewoon niet op) en werd zo moedeloos dat ze dit op TV ter sprake bracht, tja en als iets op TV komt wat slecht uitkomt voor de VVD dan kan het opeens dus wel. Wederom zand en tegenwerking.
Niemand die dit dus tegensprak.
Maar een paar miljard naar Oekraïne is steeds geen probleem door die minister van Financiën. En dan steeds maar Wilders de schuld geven..... Ze hebben echt alles gedaan om hem te saboteren met VVD en NSC (Nederlandse Sabotage Partij) voorop. Gelukkig zijn we van die farizeeërs partij nu verlost.
- Arthur
Gelukkig samen met de PVV want die komt nooit meer op het pluche. Wat een grap, die club.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
PVV verliest minder stemmers dan NSC verwacht ik.
VVD en Frans Timmermans zijn afgelopen maanden al de campagne gestart. We gaan het zien, maar veranderen zal er weinig als alle departementen niet van zins zijn. Voorlopig zal het nog wel even paars/links blijven wat de regie heeft.
VVD en Frans Timmermans zijn afgelopen maanden al de campagne gestart. We gaan het zien, maar veranderen zal er weinig als alle departementen niet van zins zijn. Voorlopig zal het nog wel even paars/links blijven wat de regie heeft.