Recentelijk ben ik met mijn motor (Auto voor dit forum hehe) teruggereden naar Nederland, waar ik 7 jaar heb gewoond.
Nu ga ik ergens anders wonen buiten de EU & probeer ik mijn motor met Engels kenteken te verkopen in NL, moeten er nog steeds invoerrechten / BTW betaald worden?
RDW heeft gezegd dat ik hem kan invoeren volgens de procedure "binnen de EU/EVA importeren" omdat ik een certificaat van overeenstemming heb vandaar dat ik niet zeker weet of er nog steeds BTW / Invoerrechten betaald moeten worden en hij al 4 maanden in NL staat.
Auto/Motor invoeren vanuit UK
-
- Auto: Motor
-
Re: Auto/Motor invoeren vanuit UK
Google op: 'voertuig invoeren als verhuisgoed'
-
- Auto: Motor
Ja hier heb ik naar gekeken, maar er zijn meerdere problemen.
Ik kan mij niet inschrijven voor een hele korte periode om de motor the importeren - want ik heb geen vast adres, heb geen andere spullen, motor staat al in Nederland, import kosten voor alleen de motor zijn al meer dan de BPM.
Ik kan mij niet inschrijven voor een hele korte periode om de motor the importeren - want ik heb geen vast adres, heb geen andere spullen, motor staat al in Nederland, import kosten voor alleen de motor zijn al meer dan de BPM.
-
Dan houdt het op en heb je pech...
In onderdelen verkopen of aan een Brit die hem op wil komen halen, geen idee.
In onderdelen verkopen of aan een Brit die hem op wil komen halen, geen idee.
-
Gewoon betalen. Verhuisgoed moet de motor ook minimaal een half jaar na verhuizen hier in jouw eigendom blijven.