Nederland gaat naar de haaien
- JP
Re: Nederland gaat naar de haaien
Dan maar bij Loetje in de boter gaan roeren...... 

-
Hamburgers flippen kun je leren.Luco schreef: 29 apr 2025, 21:21Ik weet niet wat jij doet Wimo.Wimo schreef: 29 apr 2025, 21:08Werkloze 55-plusser solliciteert zich suf, met als enige zekerheid: ’Een afwijzing binnen 48 uur’Wimo schreef: 28 apr 2025, 10:20 De kanker kaart trekken.. right. Werk is er zat. Voor alle leeftijden.
De banen liggen voor het oprapen, overal wordt om personeel gesmeekt, maar 55-plussers die staan te springen om werk, worden vooral genegeerd. Hoe kan het dat er zoveel schroom en weerstand is om ervaren, vaak gemotiveerde werknemers te strikken?
Hij benadrukt: het is voor de leeftijdscategorie 55-65 ’verdomd lastig’ een passende job te vinden. „De volgende vooroordelen spelen mee: te oud, minder gemotiveerd, overgekwalificeerd, te duur, en kwetsbaar ten aanzien van ziekte.”
Ik weet zeker dat ze morgen allemaal kunnen starten bij de lokale macdonald's. Dat scheelt per direct een aantal uitkeringen!
Maar ik kan me voorstellen dat als je bepaalde kwalificaties hebt je niet op je 55ste bij een mcdonalds wil werken.
-
- Auto: Dikke Bmw
Sow die vind ik grof… volgens mij word niemand graag ernstig ziek maar werkgevers kunnen wel moeilijk doen over mindere gezondheid. Als je in die positie komt / raakt en er drastisch op achteruit gaat financieel, zou je graag willen om een waardig leven te lijden. Wel jarenlange premies maar vanwege de onhoudbare situatie van het stelsel dan maar het mes er in en de rest maar laten afvloeien richting bijstand, maar dan richting straatarm. Dan wil je wel het hoofd boven water houden.Wimo schreef: 28 apr 2025, 10:20De kanker kaart trekken.. right. Werk is er zat. Voor alle leeftijden.En dat geldt ook voor mensen die een burnout of kanker hebben gehad, of die gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn. „We moeten niet denken dat die allemaal fluitend aan een nieuwe baan komen. Ik hoop dat dat besef ook in de Tweede Kamer doordringt, waardoor dit kabinetsplan alsnog nog wordt tegengehouden.”
-
Of wat te denken van de verplichtingen die je bent aangegaan, ik noem een hypotheek/eigen huis, die je niet kunt betalen van het minimum loon bij de mac......Luco schreef: 29 apr 2025, 21:21Ik weet niet wat jij doet Wimo.Wimo schreef: 29 apr 2025, 21:08 Ik weet zeker dat ze morgen allemaal kunnen starten bij de lokale macdonald's. Dat scheelt per direct een aantal uitkeringen!
Maar ik kan me voorstellen dat als je bepaalde kwalificaties hebt je niet op je 55ste bij een mcdonalds wil werken.
Toch een beetje wrang als je je hele leven gewerkt hebt en altijd belasting&premies hebt betaald en door overmacht op straat komt te staan.
-
Wimo piept wel anders als hij zelf met z'n kloten voor het blok staat

-
Dit is hoe het werkt. Je hebt 1.5 jaar de tijd om een nieuwe baan te vinden of je krijgt omscholing op kosten van de staat. Wat is daar nou zo dramatisch aan?Elise schreef: 29 apr 2025, 23:59Of wat te denken van de verplichtingen die je bent aangegaan, ik noem een hypotheek/eigen huis, die je niet kunt betalen van het minimum loon bij de mac......Luco schreef: 29 apr 2025, 21:21Ik weet niet wat jij doet Wimo.Wimo schreef: 29 apr 2025, 21:08 Ik weet zeker dat ze morgen allemaal kunnen starten bij de lokale macdonald's. Dat scheelt per direct een aantal uitkeringen!
Toch een beetje wrang als je je hele leven gewerkt hebt en altijd belasting&premies hebt betaald en door overmacht op straat komt te staan.
Ik heb geen recht op ww en mag tot mn 70e doorwerken, met geluk. Tegen die tijd is er geen aow , geen verzorging en de kans dat mijn kinderen nog verplicht thuis wonen is grootWimo piept wel anders als hij zelf met z'n kloten voor het blok staat![]()

- Arthur
- Auto: Nr.51
+1!Crookie schreef: 29 apr 2025, 23:35Sow die vind ik grof… volgens mij word niemand graag ernstig ziek maar werkgevers kunnen wel moeilijk doen over mindere gezondheid. Als je in die positie komt / raakt en er drastisch op achteruit gaat financieel, zou je graag willen om een waardig leven te lijden. Wel jarenlange premies maar vanwege de onhoudbare situatie van het stelsel dan maar het mes er in en de rest maar laten afvloeien richting bijstand, maar dan richting straatarm. Dan wil je wel het hoofd boven water houden.Wimo schreef: 28 apr 2025, 10:20De kanker kaart trekken.. right. Werk is er zat. Voor alle leeftijden.En dat geldt ook voor mensen die een burnout of kanker hebben gehad, of die gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn. „We moeten niet denken dat die allemaal fluitend aan een nieuwe baan komen. Ik hoop dat dat besef ook in de Tweede Kamer doordringt, waardoor dit kabinetsplan alsnog nog wordt tegengehouden.”
Maar Wimo is nog wel eens “sarcastisch”, in mijn beleving, dus wist ff niet hoe deze reactie te plaatsen. Maar grof is ‘ie zeker.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zou je je reactie niet even in een BMW onderdelen gerelateerd topic plaatsen?
Of is je stuur naar de haaien en kom je daarom hier terecht?
- MParallel
- Auto: BMW
Mooie binnenkomer Peter. Niet voorstellen en meteen in je eerste post vragen om een stuur in een compleet niet gerelateerd onderwerp.
Nog best knap.
Nog best knap.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Werkte jij niet stuurloos bij de ontlastingdienst?Bram schreef: 30 apr 2025, 11:10 Zou je je reactie niet even in een BMW onderdelen gerelateerd topic plaatsen?

-
OnlineBram
MParallel schreef: 30 apr 2025, 11:15 Mooie binnenkomer Peter. Niet voorstellen en meteen in je eerste post vragen om een stuur in een compleet niet gerelateerd onderwerp.
Nog best knap.

-
OnlineBram
- Arthur
Wat een ver(r)assing…
Renovatie Van Brienenoordbrug gaat geen 680 miljoen, maar tot 2 miljard kosten: ’Alles is gewoon veel duurder geworden’
https://nos.nl/l/2566542
Renovatie Van Brienenoordbrug gaat geen 680 miljoen, maar tot 2 miljard kosten: ’Alles is gewoon veel duurder geworden’
https://nos.nl/l/2566542
-
Dan ben je advocaat van die onbeperkte totaal overbodige nietsnutten en kom je met 'het verstoren van een betoging'. Dan ben je toch gewoon een vies stuk vreten? En dan hou ik 't netjes....
https://www.ad.nl/binnenland/aangifte-t ... ~a13be336/
https://www.ad.nl/binnenland/aangifte-t ... ~a13be336/
- MParallel
''''"Demonstranten"''''.
Het zijn ook allemaal stuk voor stuk vies stuk vreters. Overal maar verstoren zonder gevolgen. Sterker nog, Marco mag zich alvast klaarmaken voor de D66 rechter die sowieso elke ''''demonstrant'''' als apostel ziet.
Het zijn ook allemaal stuk voor stuk vies stuk vreters. Overal maar verstoren zonder gevolgen. Sterker nog, Marco mag zich alvast klaarmaken voor de D66 rechter die sowieso elke ''''demonstrant'''' als apostel ziet.
- Arthur
Die demonstrant liep een schaafwond op hè!
Edit; typo
Edit; typo
Laatst gewijzigd door Arthur op 13 mei 2025, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
Ongelooflijk 

-
Puur gekeken naar de letter van de wet, vrijheid demonstreren etc. etc. heeft Marco iets gedaan wat niet mag....
Wellicht is het tijd dat we het rechtssysteem in Nederland aanpassen, waar we ook iets van een burger jury hebben .....
Wellicht is het tijd dat we het rechtssysteem in Nederland aanpassen, waar we ook iets van een burger jury hebben .....
-
-
Tja, en die demonstranten op dat moment die herdenkings-ceremonie te versjtieren mag geen naam hebben...Elise schreef: 13 mei 2025, 09:12 Puur gekeken naar de letter van de wet, vrijheid demonstreren etc. etc. heeft Marco iets gedaan wat niet mag....

Maar laatste zin inderdaad.
-
Daarop inhakend ^^^^^
https://archive.is/T5wqZ
Ik snap best dat bepaalde politici vinden dat NPO etc weg moeten. Het lijkt me voor de 'neutraliteit' geen goed idee, maar de publieke 'Staats TV' is nu écht totáál aan het doordraaien met hun eenzijdig linkse gezever.
https://archive.is/T5wqZ
Ben geen fan van Angela, maar spijker en kop. En hele volksstammen/kuddedieren/useful idiots zweren bij dat programma 'Bar Laat'Sophie, kom uit je Amsterdamse toren en ga eens kijken en luisteren in de rest van Nederland!
Angela Kijkt TV
Marco Kroon zat aan tafel bij Bar Laat. ‘Applaus’, riep mede-gast Frits Barend meteen. Maar Sophie Hilbrand was wat anders van plan, zag Angela de Jong.
Frits Barend zat woensdagavond als gast aan tafel bij Bar Laat - vanwege het puntenverlies van Ajax, hoe kan het ook anders - maar toen het interview met Marco Kroon begon, kwam de talkshowhost van weleer weer even in hem boven.
‘Applaus’, sommeerde hij de andere aanwezigen in de studio nadat de beelden van 5 mei jongstleden uit Wageningen waren getoond, alsof niet Sophie Hilbrand maar hij de leiding had over de uitzending.
En het publiek? Dat luisterde natuurlijk naar Frits en klapte enthousiast mee. Logisch ook. Je kunt van alles vinden van de persoon Marco Kroon, maar op dat plein had hij zich van zijn doortastende, heldhaftige kant laten zien. Er klom een onbekend sujet over de hekken tijdens de toespraak van minister Brekelmans en die kreeg iets aangereikt.
De militair aarzelde geen seconde, kwam van zijn plek, spurtte naar hem toe en overmeesterde hem. Prima actie waarop inderdaad maar één reactie mogelijk is. Applaus. Zou je zeggen.
Maar Frits was even vergeten dat hij niet bij zomaar een talkshow zit, maar bij Bar Laat. Beter gezegd: in een Bar Laat met Sophie. En Sophie had zo te zien helemaal geen zin in applaus voor Marco. Meteen al bij de eerste vraag was merkbaar dat ze haar speciale, sarcastische toontje had gereserveerd voor de militair. Het toontje dat ze altijd gebruikt bij gasten die niet in haar straatje passen of die ze niet serieus neemt.
En dan vooral politici die zich ter rechterzijde van GroenLinks bevinden, of het nou Henri Bontenbal van het CDA is of Vincent Karremans van de VVD of Caroline van der Plas van de BBB. En dat snap ik. Ze presenteert een talkshow voor de linkse BNNVara, ze hoeft geen objectiviteit te veinzen, lang leve de pluriforme NPO.
Maar om nou Marco Kroon dezelfde behandeling te geven? Is die ineens ook ‘engrechts’? Omdat het onbekende sujet in Wageningen uiteindelijk geen aanslagpleger bleek maar een zogenaamd ‘vreedzame demonstrant’ voor Gaza die zijn actie met een schaafwond moet bekopen en nu samen met zijn publiciteitsgeile advocaat een aanklacht heeft ingediend?
Hou toch op. Had het watje van tevoren maar beter na moeten denken over de plaats van zijn actie en wat fatsoen betekent. Maar Sophie zag het anders, dat hoorde je luid en duidelijk door haar vragen heen. ‘Had je een goed gevoel na die dag?’ Kom op zeg.
In wat voor rare bubbel leven die mensen bij Bar Laat toch? Kom eens uit je Amsterdamse toren en ga eens kijken en luisteren in de rest van Nederland. Probeer het eens, verder kijken dan je neus lang is en je inleven in andere mensen. Zouden de kijkcijfers ook vast en zeker van opknappen. Ajax punten verloren, kampioenschap onzeker? Ach gossiepossie toch. Maar gek idee, je had in plaats daarvan ook een item kunnen maken met een dolblije PSV-fan.
Ik moest wel lachen om de stoïcijnse houding van Marco Kroon op alle vragen van Sophie. Hij had nóg harder moeten trekken, vond hij. Heerlijk. Om Frits te citeren: applaus!
Ik snap best dat bepaalde politici vinden dat NPO etc weg moeten. Het lijkt me voor de 'neutraliteit' geen goed idee, maar de publieke 'Staats TV' is nu écht totáál aan het doordraaien met hun eenzijdig linkse gezever.
-
OnlineBram
Walgelijk. Ben blij dat er eindelijk eens iemand heel duidelijk een streep trekt. En mag toch hopen dat dit niet eens een rechtzaak wordt. En als het dan toch zover moet komen, dat die advocaat met z'n verzameling sneu neusjes onderuit de zak krijgt van de militaire rechter.
- MParallel
Enige wat Marco moet krijgen is de Koninklijke Medal of Honor, of hoe dat hier mag heten. Gedaan wat elke burger zou moeten doen.
Dat gejammer van die ''''''demonstranten''''' moet maar eens afgelopen zijn. Dit is willens en wetens de boel opruien en dat is gewoon strafbaar.
En al die XR bezettingen van de A12? Je mag demonstreren, ja op het Maliplein, dus je overtreed de wet, maar worden niet gestraft. En zelf het gore lef hebben om zaak aan te spannen, omdat de politie op de koffie komt.
Deze sekte moet uitgeroeid worden.
Dat gejammer van die ''''''demonstranten''''' moet maar eens afgelopen zijn. Dit is willens en wetens de boel opruien en dat is gewoon strafbaar.
En al die XR bezettingen van de A12? Je mag demonstreren, ja op het Maliplein, dus je overtreed de wet, maar worden niet gestraft. En zelf het gore lef hebben om zaak aan te spannen, omdat de politie op de koffie komt.
Deze sekte moet uitgeroeid worden.
-
Gelukkig hebben de Kattukers laten zien wat ze van die linkse demonstraties vinden.
- Fernando
MParallel schreef: 15 mei 2025, 17:27 Enige wat Marco moet krijgen is de Koninklijke Medal of Honor, of hoe dat hier mag heten. Gedaan wat elke burger zou moeten doen.
Die Militaire Willems-Orde heeft ie al een tijdje (of sarcasme sensoren stuk, kan ook