Dan moet ik meteen aan zoiets denken.

Nog een tip: laat je niets wijs maken, want een prop en een paraplu kan gewoon, maar biedt de BMW dealer niet (meer) aan. Laatst ook een lekke band met mijn BMW; ik heb er de ANWB voor laten komen. Die schieten een prop, en later heb ik bij een bandenboer een paraplu laten zetten voor 50 euro. Scheelt de aanschaf van 2 nieuwe banden wat niet hoeft....veejay schreef: ↑06 mei 2025, 13:44 Nog steeds een hoop vreugde met deze auto, het hele jaar plezier van de B58 en met een beetje zon gaat het dak er helemaal vanaf.
Helaas vanmorgen een lekke band. Helaas beide vervangen want proppen of parachuutjes gingen niet werken volgens de dealer. Geluk bij een ongeluk hoeven niet alle 4 (x-drive) want zolang zitten de banden er niet op, dus de afwijking voor/achter is nog binnen de tolerantie.
Tip van de dag:
Waar ik op wilde wijzen is voor diegenen die hun banden bij de dealer regelen: er is sinds maart 2020 een bandenverzekering, dit zeggen ze er niet bij en checken ook niet voor je.
Dus hier maar ten kennisgeving: https://faq.bmw.nl/s/article/Voertuig-V ... uage=nl_NL
Precies dit… Als ik bij de dealer kijk naar een Michelin PS 4S (255/35R19 96Y) dan vraagt de dealer €490,- voor een bandje en bijvoorbeeld een Euromaster €237,- (en voor 225/40R19 93Y €466 vs €247).; allebei excl. montage.
Bij de aanschaf van een fabrieksnieuwe BMW of de aanschaf van Originele BMW wielen en banden met stermarkering is gratis.
De bandenverzekering? Deze kost niks, grote kans dat je meer bij een dealer voor een band betaald uiteraard.
Ik zie dat mijn link niet de goede is, hierbij de juiste: https://www.van-poelgeest.nl/bmw/onderh ... rzekering/
Daarbij áls het al uit zou maken voor de slijtage van je X-drive systeem is dat eerder van belang als je 10jr+ met je auto's doet.Arthur schreef: ↑07 mei 2025, 15:36 Dat schiet niet op.
En na wat uitleg van Bert (hier op DF) heb ik besloten om niet 4 nieuwe banden te doen. Mijn achterbanden zijn aan vervanging toe, voor zit nog minimaal 5mm. Waarom zou ik 4 nieuwe doen? Nu zit er ongeveer 3mm verschil in en straks met achter nieuw weer, maar dan “andersom”. Als je dat theoretisch beschouwd zou ik dan, als ik 4 nieuwe zou doen, bij 4mm profiel achter alweer 4 nieuwe moeten doen. Want weer 3mm verschil. Ik geloof daarom niet zo in die theorie mbt xDrive.
Ik weet niet hoeveel je jaarlijks rijdt, maar je hebt ook nog het gripverschil en kwaliteit na X jaar natuurlijk.Arthur schreef: ↑07 mei 2025, 15:36 Dat schiet niet op.
En na wat uitleg van Bert (hier op DF) heb ik besloten om niet 4 nieuwe banden te doen. Mijn achterbanden zijn aan vervanging toe, voor zit nog minimaal 5mm. Waarom zou ik 4 nieuwe doen? Nu zit er ongeveer 3mm verschil in en straks met achter nieuw weer, maar dan “andersom”. Als je dat theoretisch beschouwd zou ik dan, als ik 4 nieuwe zou doen, bij 4mm profiel achter alweer 4 nieuwe moeten doen. Want weer 3mm verschil. Ik geloof daarom niet zo in die theorie mbt xDrive.
Ah clear, dan zou ik ze erop laten inderdaad!
Nu is het ook zo dat het bij mij ook niet als een dolle gaat hoor