Nederland gaat naar de haaien
- JP
Re: Nederland gaat naar de haaien
"lang leve de koning" 

-
Onlinetomgtr
Ja. Klinkt
Leuk. We pleuren alle ambtenaren die tot 10 kunnen tellen eruit en nemen aan…..???? Ben bang dat de enige beschikbare werknemers ambtenaren van andere ministeries zijn die er ook uitgeflikkerd zijn. Nadat ze eerst ff een lekker betaald sabaticaltje genoten hebben. Het klinkt makkelijk maar is echt niet zo simpel op te lossen. Even kort door de bocht, rechts bestuurders werken in bedrijfsleven, rechtse advocaten werken op zuidas etc. De ambtenarij zal per definitie altijd behoorlijk links zijn. Dat is balen. Dus moet je wetten veranderen als je iets geregeld wil krijgen. Niet zeuren dat ambtenaren links zijn. En dat ze dat zo publiekelijk roepen is niet handig, maar het mag wel. En dat ze de wet volgen ook. Ze werken op immigratie niet op inmigranten wegjaag ministerie. Dat mag hun minister dan wel willen, een wettelijke basis is er nog niet voor. Dus nu wetten uitvoeren die er nog niet door zijn is feitelijk strafbaar. Nogmaals, ik zou het ook graag anders zien maar het is niet zo nozel om je over dingen op te winden die wettelijk ok en zo voorspelbaar zijn. Als het zo simpel was lag er al een nieuwe wet.
Wat volgens mij vooral het doel van de stoere praat van Wilders en Faber is Nederland het imago van asielwalhla te verliezen . En het lijkt te werken want de instroom neemt af. Dus enig succes hebben ze wel en dat wordt dan tot mijn verbazing nauwelijks benoemd.
Leuk. We pleuren alle ambtenaren die tot 10 kunnen tellen eruit en nemen aan…..???? Ben bang dat de enige beschikbare werknemers ambtenaren van andere ministeries zijn die er ook uitgeflikkerd zijn. Nadat ze eerst ff een lekker betaald sabaticaltje genoten hebben. Het klinkt makkelijk maar is echt niet zo simpel op te lossen. Even kort door de bocht, rechts bestuurders werken in bedrijfsleven, rechtse advocaten werken op zuidas etc. De ambtenarij zal per definitie altijd behoorlijk links zijn. Dat is balen. Dus moet je wetten veranderen als je iets geregeld wil krijgen. Niet zeuren dat ambtenaren links zijn. En dat ze dat zo publiekelijk roepen is niet handig, maar het mag wel. En dat ze de wet volgen ook. Ze werken op immigratie niet op inmigranten wegjaag ministerie. Dat mag hun minister dan wel willen, een wettelijke basis is er nog niet voor. Dus nu wetten uitvoeren die er nog niet door zijn is feitelijk strafbaar. Nogmaals, ik zou het ook graag anders zien maar het is niet zo nozel om je over dingen op te winden die wettelijk ok en zo voorspelbaar zijn. Als het zo simpel was lag er al een nieuwe wet.
Wat volgens mij vooral het doel van de stoere praat van Wilders en Faber is Nederland het imago van asielwalhla te verliezen . En het lijkt te werken want de instroom neemt af. Dus enig succes hebben ze wel en dat wordt dan tot mijn verbazing nauwelijks benoemd.
-
^^
We mogen toch wel met z'n allen concluderen dat het juist de wetten en regels zijn, die we hebben afgesproken (met name in de eu), die zorgen voor de verstikking waar we nu in zitten hé. Dus om dan te denken dat meer wetgeving de oplossing is, is niet erg nozel.
edit: in een normaal commercieel bedrijf wil men graag dat de neuzen dezelfde kant op staan. Kun je, of wil je, daar niet aan voldoen word je op een zijspoor gezet of kun je op zoek naar een andere baan.
We mogen toch wel met z'n allen concluderen dat het juist de wetten en regels zijn, die we hebben afgesproken (met name in de eu), die zorgen voor de verstikking waar we nu in zitten hé. Dus om dan te denken dat meer wetgeving de oplossing is, is niet erg nozel.
edit: in een normaal commercieel bedrijf wil men graag dat de neuzen dezelfde kant op staan. Kun je, of wil je, daar niet aan voldoen word je op een zijspoor gezet of kun je op zoek naar een andere baan.
- 350 Z
Moah ik heb al 1 familie lid die in een AZC werkt, dochter (28 jaar jong) van mijn broer, en die is al een keertje bond en blauw geslagen toen vredelievende jeugdige asielzoekers ruzie kregen. Ik vroeg aan haar toen ze bij mijn broer was wat zijn die blauwe plekken allemaal? Zij tijdens de ruzie sloegen ze per ongeluk mis en raakten mij een paar keerLuco schreef: 26 apr 2025, 13:36 Ga je toch voor het COA werken, kan je lekker een graantje meepikken![]()

P.s.ze is een linkse geitenwollen sok, wij als familie wisten niet of we moesten lachen of huilen zo praatte ze het goed

- Arthur
- Auto: Nr.51
Familie van James Bont?

- JP
Shaken, not stirred 

-
Zorg om stijging valse rijbewijzen: ’Met een druk op de knop te koop’

Ik neem nog maar een bakkie en denk er het mijne vanVooral bij mensen uit veilige landen is de kans groter op volledig valse documenten, zegt Ben. „Stel, je bent Marokkaan, dan ben je eigenlijk kansarm als asielzoeker en kan het interessant zijn om je voor te doen als Syriër. En ja, dat zien we dus weleens gebeuren.”
Soms doen mensen zich ook jonger voor ze dan zijn, zodat ze als minderjarige asielzoeker worden behandeld. Het frauderen met documenten hoeft overigens geen gevolgen te hebben voor een asielaanvraag, die loopt gewoon door.
Hoewel Ben en Mariëlle het idee hebben dat het ECID documentfraude goed in beeld heeft, zijn criminelen altijd op zoek naar nieuwe manieren om de autoriteiten te slim af te zijn. „Absoluut, het blijft een kat-en-muisspel.”

-
Kortere WW treft vooral 55-plusser hard in portemonnee: ’Scheelt gemiddeld 8500 euro per jaar’
Goed bezig!
Mooie maatregel om met name de gewone arbeider, die jarenlang netjes belasting & premies heeft betaald, zijn eigen huis te laten opvreten nadat hij op straat is gezet vanwege verplaatsen productie naar het goedkope buitenland.„Bij een hogere WW-uitkering kan iemand wel €20.000 moeten inleveren”, zegt Fortuin. „Als je een partner hebt die boven het minimum verdient krijg je na anderhalf werkloosheid straks geen bijstand meer.”
Ook wie een koopwoning heeft met een overwaarde van bijna €64.000 of meer levert in. Ook die groep verliest na anderhalf jaar werkloosheidsuitkering het recht op bijstand.
Goed bezig!
- 350 Z
-
OnlineMartijn_bmw
Belachelijk idd! Je betaald 30jr belasting komt een keer door reorganisatie op straat en na 18mnd mag je het uitzoeken… (waar je eerst nog 50% van je oprotpremie hebt mogen inleveren voordat je WW krijgt)Elise schreef: 28 apr 2025, 08:08 Kortere WW treft vooral 55-plusser hard in portemonnee: ’Scheelt gemiddeld 8500 euro per jaar’
Mooie maatregel om met name de gewone arbeider, die jarenlang netjes belasting & premies heeft betaald, zijn eigen huis te laten opvreten nadat hij op straat is gezet vanwege verplaatsen productie naar het goedkope buitenland.„Bij een hogere WW-uitkering kan iemand wel €20.000 moeten inleveren”, zegt Fortuin. „Als je een partner hebt die boven het minimum verdient krijg je na anderhalf werkloosheid straks geen bijstand meer.”
Ook wie een koopwoning heeft met een overwaarde van bijna €64.000 of meer levert in. Ook die groep verliest na anderhalf jaar werkloosheidsuitkering het recht op bijstand.
Goed bezig!
-
Na 1,5 jaar WW is het toch wel eens tijd om weer aan het werk te gaan of je eigen geld te gaan gebruiken?
-
'Vooral 55 plussers worden hard geraakt'"
Hoezo? Die moeten nog gewoon 15 jaar werken hoor..
Hoezo? Die moeten nog gewoon 15 jaar werken hoor..
De kanker kaart trekken.. right. Werk is er zat. Voor alle leeftijden.En dat geldt ook voor mensen die een burnout of kanker hebben gehad, of die gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn. „We moeten niet denken dat die allemaal fluitend aan een nieuwe baan komen. Ik hoop dat dat besef ook in de Tweede Kamer doordringt, waardoor dit kabinetsplan alsnog nog wordt tegengehouden.”
- Luco
Bij het Coa is werk zat.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik denk dat de DF'er zich aardig verkijkt op leeftijdsdiscriminatie.
Boven 50 is het echt niet makkelijk.Tenzij je uber wilt gaan rijden.
-
Martijn_bmw schreef: 28 apr 2025, 09:21Belachelijk idd! Je betaald 30jr belasting komt een keer door reorganisatie op straat en na 18mnd mag je het uitzoeken… (waar je eerst nog 50% van je oprotpremie hebt mogen inleveren voordat je WW krijgt)Elise schreef: 28 apr 2025, 08:08 Kortere WW treft vooral 55-plusser hard in portemonnee: ’Scheelt gemiddeld 8500 euro per jaar’
Goed bezig!
Jup ronduit belachelijk. Maar met de pensioenhervorming ga je ook vergelijkbaar oneerlijke situaties krijgen, Agnes Joseph is daar duidelijk over. Wouter81, ikzelf en nog een paar anderen zijn hier soms roeper in de woestijn maar je moet echt heel goed je toekomst plannen want de sociale voorzieningen worden alleen maar verder afgebouwd voor netto betalers.
Je hebt 2 soorten overheden. 1 een overheid die weinig voor je doet maar je betaalt ook weinig waardoor je particulier zelf veel moet regelen. 2 is een overheid die alles voor je regelt (NL's clientisme), knijterduur maar je krijgt er ook heel veel voor terug. We zitten helaas al jaren in een soort limbo dat we de kosten hebben van 2 maar dat het clientisme wordt afgebouwd samen met andere sociale voorzieningen, zekerheden en veiligheid. Ondertussen vergoeilijkt de jongere generatie dit keer op keer en heeft er kennelijk totaal geen moeite mee dat ze niks kunnen opbouwen voor hun eigen kinderen. Wellicht hebben ze die niet en maakt het daarom niet uit, of slaat de realiteit pas te laat en te hard in, dat laatste zie ik eerder gebeuren.
-
+1smiley schreef: 28 apr 2025, 11:07 Ik denk dat de DF'er zich aardig verkijkt op leeftijdsdiscriminatie.
Heb je daarnaast een medische achtergrond (de kanker kaart) wordt het nog wat lastiger.
Om nog maar even niet te spreken als het allemaal economisch wat minder gaat, werkloosheidscijfers waren 10 jaar geleden het dubbele van nu, dan gaat het van lastig een baan vinden naar bijna onmogelijk een baan vinden. En als je dan die baan hebt gevonden is het met een beetje pech flink minder dan wat je gewend bent

edit: typo
Laatst gewijzigd door Elise op 28 apr 2025, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik ben zelf ook 54. Nee, het is niet makkelijk om iets te vinden boven de 50, maar het is er wel. Dan maar Uber rijden toch?smiley schreef: 28 apr 2025, 11:07 Ik denk dat de DF'er zich aardig verkijkt op leeftijdsdiscriminatie.
Laatst gewijzigd door Rnd op 28 apr 2025, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Waar we destijds en masse tegen hebben gestemd. En toen zei Rutte: "Bedankt lief klote volk, jullie enorm duidelijk signaal is ter informatie aangenomen. *dikke middelvinger opstekend*."
-
Wees nou toch realistisch, dat toekomst plannen is alleen voor de happy few.HSR schreef: 28 apr 2025, 11:07 maar je moet echt heel goed je toekomst plannen want de sociale voorzieningen worden alleen maar verder afgebouwd voor netto betalers.
-
-
OnlineMartijn_bmw
^^ ik denk dat veel het wel inzien hoor en ben zelf bijvoorbeeld ook vaak eens met jouw mening, Wouter81 en nog een aantal maar voor mij (en vele andere denk ik) geldt dat je er weinig aan kan doen.
Ben gebonden aan NL door ouders, en kinderen. (Ook 1 kind in gescheiden situatie dus zou niet mee kunnen in emigratie) en als dat een soort vast feit is kan je wel elke dag chagrijnig zijn over de ontwikkeling van NL maar tegenhouden doe je het niet als individu en dus kan je beter maar het beste van maken op de vlakken waar je wel invloed hebt.
Nu heb ik ook geen eigen bedrijf/ tonnen inkomen per jaar en of veel vermogen dus wellicht ook wat minder last dan Wouter, jijzelf en andere hier die harder roepen. Maar evengoed vind ik het zonde om te zien wat er met mijn belasting centen op inkomen gebeurt en met een huis van 700k WOZ weten ze je op elke andere belasting ook goed te vinden)
Ben gebonden aan NL door ouders, en kinderen. (Ook 1 kind in gescheiden situatie dus zou niet mee kunnen in emigratie) en als dat een soort vast feit is kan je wel elke dag chagrijnig zijn over de ontwikkeling van NL maar tegenhouden doe je het niet als individu en dus kan je beter maar het beste van maken op de vlakken waar je wel invloed hebt.
Nu heb ik ook geen eigen bedrijf/ tonnen inkomen per jaar en of veel vermogen dus wellicht ook wat minder last dan Wouter, jijzelf en andere hier die harder roepen. Maar evengoed vind ik het zonde om te zien wat er met mijn belasting centen op inkomen gebeurt en met een huis van 700k WOZ weten ze je op elke andere belasting ook goed te vinden)
-
Of buschauffeursmiley schreef: 28 apr 2025, 11:07 Ik denk dat de DF'er zich aardig verkijkt op leeftijdsdiscriminatie.

Al ben je 60, van harte welkom bij gebleken geschiktheid.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Bus rijden zelf klinkt me eigenlijk best leuk.
Krantenberichten over de reizigers die hun eigen visie hebben over wat normaal is, lijkt me wat minder.
Krantenberichten over de reizigers die hun eigen visie hebben over wat normaal is, lijkt me wat minder.
- JP
Het verdient ook nog eens niet slecht. Of anders de NS, die zoeken ook machinisten.
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Geen wonder, dat valt tegenwoordig onder "gevaarlijke beroepen".