Even een vraagje van technische aard: mijn brug heeft af en toe last gehad van het feit dat de automatische zekering eruit sloeg in de meterkast. Aangezien ik de Giulia weer eens wil laten rijden en de Abarth de brug op wil hebben om wat te prutsen ga ik de brug weer wat vaker gebruiken. De zekering vloog er weer een aantal keer uit, alleen als ik de brug omhoog wil hebben, na 3 keer op en neer te hebben gelopen voor de zekering deed hij wat ie moest doen. Het lijkt de startstroom te zijn als ik hem omhoog wil hebben. Naar beneden slaat ie er niet uit, als ik hem omhoog wil hebben doet ie het prima als ie er bij het indrukken van de knoppen niet uitslaat.
Er zitten nu B16 automatische zekeringen in.
Ik ben een complete leek o.a. op elektronisch gebied dus ik heb het plan opgevat om er een startstroom-begrenzer op te zetten. Maar wat voor eentje. Der zit een grote schakelkast op de brug, daar kan er wellicht eentje in worden gemonteerd, je hebt ook begrenzers die in het stopcontact kunnen. En werkt dat met een 220V motor ?
Specs motor:
Wellicht is een zwaardere automatische zekering ook een idee, alleen heb ik geen idee wat voor kabel er naar de garage loopt.
Wellicht dat de experts wat advies hebben ?
Gr Ron