Ik dacht dat je de prijs bedoeldeMParallel schreef: 17 apr 2025, 10:52Nee zo bedoelde ik het niet. Ik zie een rijtjeshuis met een verdieping er boven en ik dacht dat is toch groter dan 66m^2.
Tuurlijk zal het kloppen, maar het lijkt veel groter.

Ik dacht dat je de prijs bedoeldeMParallel schreef: 17 apr 2025, 10:52Nee zo bedoelde ik het niet. Ik zie een rijtjeshuis met een verdieping er boven en ik dacht dat is toch groter dan 66m^2.
Wat ik er nog niet uit haal is waarom het dan niet mag, welke wet/regelgeving.MParallel schreef: 17 apr 2025, 10:58 En ondertussen...
https://nos.nl/l/2563878
Waar zijn we in dit land nou mee bezig?
Nou precies dat. "Ja want regels".Martijn M schreef: 17 apr 2025, 12:55...
Wat ik er nog niet uit haal is waarom het dan niet mag, welke wet/regelgeving.
Maar wel de wereld op z'n kop zeg. Ziet er ook uit als echt ruime bovenwoningen.
MParallel schreef: 17 apr 2025, 10:52Nee zo bedoelde ik het niet. Ik zie een rijtjeshuis met een verdieping er boven en ik dacht dat is toch groter dan 66m^2.
66m2 is het totale oppervlak. Al ziet het er ruimer uit op de foto's! Als je simpel rekensommetje l*b beneden + l*b boven doet kom je op zo'n 66m2Opa schreef: 17 apr 2025, 13:58MParallel schreef: 17 apr 2025, 10:52Nee zo bedoelde ik het niet. Ik zie een rijtjeshuis met een verdieping er boven en ik dacht dat is toch groter dan 66m^2.
Tuurlijk zal het kloppen, maar het lijkt veel groter.![]()
Die 66m is alleen de oppervlakte van de benedenverdieping, dus met de 1e verdieping erbij wordt dat bijna verdubbeld, of bedoelde je dat niet?
*edit* deze knurft zit de verkeerde woning te bekijkenPhilipoo schreef: 17 apr 2025, 14:1466m2 is het totale oppervlak. Al ziet het er ruimer uit op de foto's! Als je simpel rekensommetje l*b beneden + l*b boven doet kom je op zo'n 66m2Opa schreef: 17 apr 2025, 13:58MParallel schreef: 17 apr 2025, 10:52
Nee zo bedoelde ik het niet. Ik zie een rijtjeshuis met een verdieping er boven en ik dacht dat is toch groter dan 66m^2.
Die 66m is alleen de oppervlakte van de benedenverdieping, dus met de 1e verdieping erbij wordt dat bijna verdubbeld, of bedoelde je dat niet?![]()
De woonoppervlakte is op de parterre 60 m2 en op de verdieping 31 m2, dus totaal 91 m2. De verdieping valt onder overige inpandige ruimte omdat de hoogte te gering is.
Ik volg er geen kut van. Ging toch over het huis van de dochter van Opa?Sabberjoch schreef: 17 apr 2025, 15:06*edit* deze knurft zit de verkeerde woning te bekijkenPhilipoo schreef: 17 apr 2025, 14:1466m2 is het totale oppervlak. Al ziet het er ruimer uit op de foto's! Als je simpel rekensommetje l*b beneden + l*b boven doet kom je op zo'n 66m2Opa schreef: 17 apr 2025, 13:58
![]()
Die 66m is alleen de oppervlakte van de benedenverdieping, dus met de 1e verdieping erbij wordt dat bijna verdubbeld, of bedoelde je dat niet?![]()
![]()
Uit de advertentietekst:De woonoppervlakte is op de parterre 60 m2 en op de verdieping 31 m2, dus totaal 91 m2. De verdieping valt onder overige inpandige ruimte omdat de hoogte te gering is.
Ja dat bedoelde ik, maar vreemd dat ze niet het totale woonoppervlak vermelden.Opa schreef: 17 apr 2025, 13:58MParallel schreef: 17 apr 2025, 10:52Nee zo bedoelde ik het niet. Ik zie een rijtjeshuis met een verdieping er boven en ik dacht dat is toch groter dan 66m^2.
Die 66m is alleen de oppervlakte van de benedenverdieping, dus met de 1e verdieping erbij wordt dat bijna verdubbeld, of bedoelde je dat niet?
Benedenverdieping is uitwendig 7 x 5,25 = 36,75m2 + 2m2 van het toiletruimte.Opa schreef: 17 apr 2025, 13:58MParallel schreef: 17 apr 2025, 10:52Nee zo bedoelde ik het niet. Ik zie een rijtjeshuis met een verdieping er boven en ik dacht dat is toch groter dan 66m^2.
Prima woning toch?Opa schreef: 17 apr 2025, 23:42 Vergissing mijnerzijds, dat heb je als je inmiddels 23 jaar in hetzelfde huis woont en dus de laatste tijd weinig huizen online hebt lopen zoeken.
66m leek mij ook vrij klein en in het echt is het niet echt groot, maar gewoon prima te doen, vandaar dat ik(zonder het na te rekenen) ervan uitging dat het alleen de benedenverdieping betrof.![]()
kwamen wij ook achter met de taxatie van ons huis.Luco schreef: 17 apr 2025, 18:51 inderdaad inwendig en kasten/bergruimte en trap behoren niet tot woonruimte, en op een verdieping met schuine kap pas vanaf 1.50 meter ruimte en een zolder alleen met vaste trap en voldoende lichttoetreding en daar geldt ook weer die 1,5 m hoogte.
Nou nee, die van ons in volledig verzette muren etc tussen 2 kamers in.MParallel schreef: 19 apr 2025, 19:50 Inloopkast…
Je hangt een rek met haakjes in je kamer en hoppa, woonkamer omgetoverd tot inloopkast.
daarom hebben wij er geen deur in, hoort bij de slaapkamerErikS schreef: 22 apr 2025, 10:52Nou nee, die van ons in volledig verzette muren etc tussen 2 kamers in.MParallel schreef: 19 apr 2025, 19:50 Inloopkast…
Je hangt een rek met haakjes in je kamer en hoppa, woonkamer omgetoverd tot inloopkast.
Daarom géén raam, en dus inpandige kast. Wordt niet als meters meegeteld.
75k overboden…Arthur schreef: 11 apr 2025, 13:31 M’n buren hebben het huis te koop, schijnt behoorlijk aanloop te zijn. Ben benieuwd of er overboden wordt.
Gebruikers op dit forum: Bram, HarryC, Mark 320iS, MatthijsL, Richardt. en 15 gasten