Interessepeiling Alpine V6 GT Turbo
- Luco
Interessepeiling Alpine V6 GT Turbo
Hierbij een interessepeiling voor mijn gerestaureerde Alpine V6 GT Turbo.
Bouwjaar: 1987
Officiele benaming: D 501
KM stand: 198.000
Vermogen: 220pk
Ik twijfel heel erg, maar ik heb misschien op de langere termijn wat financiele ruimte nodig en wil dat dus evt voor zijn.
De auto is tot op het laatste boutje uit elkaar geweest (behalve het kale blok)
De prv motoren staan best goed bekend en gaan lang mee.
Ok zijn er diverse verbeteringen en modificaties aangebracht waardoor die niet meer aanvoelt als een auto uit 1987.
Hierbij een gedeelte van de modificaties.
• Borbet velgen (optielijst)
• Trekhaak (optielijst)
• Dakdragers (optielijst) niet gemonteerd nu
• Remdrukverdeler
• Alpine navigatie en speakers
• Remmen voor van Renault Megane 2
• Accu verplaatst naar linksvoor
• Benzine en brandstofsysteem A 610
• Verstelbare Sachs dempers en veren rondom
• Nieuwe kabelbomen
• Veerpootbrug voor boven
• Veerpootbrug achter boven
• Veerpootbrug achter onder
• Turbodruk verhoogd
• Lederen tunnel
• Geel lederen interieur
• Luchtinlaat A 610
• Rvs driehoekplaat
• Stalen onderdelen verzinkt en gepoedercoat
• Opnieuw gespoten
• Hardere bussen in ophanging
Natuurlijk ook veel meer dingen die je niet ziet maar wel belangrijk zijn, al het losse staal is verzinkt en gepoedercoat, delen die niet van de auto af konden zijn roestvrij gemaakt en behamdeld, delen die er wel af konden maar niet meer goed waren zijn vernieuwd voor rvs op een geupgrade versie.
Qua uren zit er meer dan 2500 uur in, en dat is te zien aan de kwaliteit van de afwerking.
Er zijn honderden foto's van de restauratie.
Auto is ook compleet opnieuw gespoten (van binnen en buiten inclusief motorruimte.
De taxatie voor de verzekering is 65.000 euro.
Ik weet dat dit niet haalbaar zal zijn, maar als je iemand weet die interesse heeft sta ik open voor reele biedingen boven de 50.000 euro.
Proefrit is mogelijk (ik rij)
De auto komt met hoes en oplader (hoef je daar iig niet om te vragen)
Een paar foto's ter beeldvorming.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat dit de best gerestaureerde V6 GT turbo is die je kunt krijgen, en ik heb er wat gezien.
Bouwjaar: 1987
Officiele benaming: D 501
KM stand: 198.000
Vermogen: 220pk
Ik twijfel heel erg, maar ik heb misschien op de langere termijn wat financiele ruimte nodig en wil dat dus evt voor zijn.
De auto is tot op het laatste boutje uit elkaar geweest (behalve het kale blok)
De prv motoren staan best goed bekend en gaan lang mee.
Ok zijn er diverse verbeteringen en modificaties aangebracht waardoor die niet meer aanvoelt als een auto uit 1987.
Hierbij een gedeelte van de modificaties.
• Borbet velgen (optielijst)
• Trekhaak (optielijst)
• Dakdragers (optielijst) niet gemonteerd nu
• Remdrukverdeler
• Alpine navigatie en speakers
• Remmen voor van Renault Megane 2
• Accu verplaatst naar linksvoor
• Benzine en brandstofsysteem A 610
• Verstelbare Sachs dempers en veren rondom
• Nieuwe kabelbomen
• Veerpootbrug voor boven
• Veerpootbrug achter boven
• Veerpootbrug achter onder
• Turbodruk verhoogd
• Lederen tunnel
• Geel lederen interieur
• Luchtinlaat A 610
• Rvs driehoekplaat
• Stalen onderdelen verzinkt en gepoedercoat
• Opnieuw gespoten
• Hardere bussen in ophanging
Natuurlijk ook veel meer dingen die je niet ziet maar wel belangrijk zijn, al het losse staal is verzinkt en gepoedercoat, delen die niet van de auto af konden zijn roestvrij gemaakt en behamdeld, delen die er wel af konden maar niet meer goed waren zijn vernieuwd voor rvs op een geupgrade versie.
Qua uren zit er meer dan 2500 uur in, en dat is te zien aan de kwaliteit van de afwerking.
Er zijn honderden foto's van de restauratie.
Auto is ook compleet opnieuw gespoten (van binnen en buiten inclusief motorruimte.
De taxatie voor de verzekering is 65.000 euro.
Ik weet dat dit niet haalbaar zal zijn, maar als je iemand weet die interesse heeft sta ik open voor reele biedingen boven de 50.000 euro.
Proefrit is mogelijk (ik rij)
De auto komt met hoes en oplader (hoef je daar iig niet om te vragen)
Een paar foto's ter beeldvorming.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat dit de best gerestaureerde V6 GT turbo is die je kunt krijgen, en ik heb er wat gezien.
- 328Ti
Re: Interessepeiling Alpine V6 GT Turbo
Supergave kar!
-
Als je serieuze kopers zoekt, zou ik hem internationaal adverteren. Met name in Frankrijk zou hier toch een liefhebber of verzamelaar voor te vinden moeten zijn.
Dus een goede frans-, engels- en duitstalige advertentietekst opmaken met veel foto's inclusief restauratieverslag. Vraagprijs op €75.000,- zetten en via clubs, fora en Renault/Alpine sites en social media zorgen dat de advertentie rondgaat.
Jammer maar succes met de verkoop.
Dus een goede frans-, engels- en duitstalige advertentietekst opmaken met veel foto's inclusief restauratieverslag. Vraagprijs op €75.000,- zetten en via clubs, fora en Renault/Alpine sites en social media zorgen dat de advertentie rondgaat.
-
OnlineMartijn_bmw
+1 wbt internationaal aanbieden, of 75k de prijs dan moet zijn weet ik niet ken de markt niet maar ook internationaal zal je bij overvragen geen reactie ontvangen. Ik zou vooral kijken wat er internationaal te koop staat tegen welke prijzen en kwaliteit dat is in die lijn de vraagprijs bepalen.SlowCo schreef: ↑15 apr 2025, 23:01 Als je serieuze kopers zoekt, zou ik hem internationaal adverteren. Met name in Frankrijk zou hier toch een liefhebber of verzamelaar voor te vinden moeten zijn.
Zelfde zie je bijvoorbeeld met Alpina aanbod, die auto’s worden vaak internationaal aangeboden en verkocht. De markt is in NL (te) klein voor speciaal spul.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Wat zonde Luco! Dat was mijn eerste gedachte, maar je hebt er vast goed over nagedacht.
Eens met voorgaande posts. Ik zou hem ook internationaal te koop zetten. Ondanks dat de advertentie prima is en de foto's top, daar nog wat meer moeite insteken. Tot slot de vraagprijs zeker niet te laag zetten, dat kan altijd nog als de nood meer aan de man is.
(moet ook weer geen one-and-only v2 worden natuurlijk
)
Eens met voorgaande posts. Ik zou hem ook internationaal te koop zetten. Ondanks dat de advertentie prima is en de foto's top, daar nog wat meer moeite insteken. Tot slot de vraagprijs zeker niet te laag zetten, dat kan altijd nog als de nood meer aan de man is.
(moet ook weer geen one-and-only v2 worden natuurlijk

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Tip: Laat even een advertentie in elkaar fietsen door ChatGPT; zeker voor de vertalingen. Geef er wel even bij aan dat ChatGPT hem moet schrijven met als doelgroep de Alpine liefhebber.
-
- Auto: Alpine A110 (2023)
Na al die moeite en tijd die er in is gegaan...? Dat meen je niet! Maar ik denk eerlijk gezegd dat er niet echt een markt is boven de € 50k voor een V6 Turbo, ook al is die nog zo mooi en goed opgebouwd.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dit is ook nog een optie, met de auto op 50k reserve.
viewtopic.php?t=40914
viewtopic.php?t=40914
-
Dan zou ik eerder Collecting Cars doen.
- Philipoo
Collecting cars of bringatrailer. The collectables is niet veel soeps imo.
- Luco
Bedankt voor alle tips, het blijft lastig, wat is verstandig. Ik zal nog wel even blijven malen.
- JP
Jammer dat je het overweegt, maar er zal toch wel een liefhebber voor te vinden zijn. Collectables was via Autoblog? Of kunnen zij misschien nog een 'mijn auto' voor je maken.....Martijn ?
Oh, moet je nu wel achterom blijven kijken
Oh, moet je nu wel achterom blijven kijken

-
Te hoge vraagprijs leidt veelal tot lang te koop staan en lang te koop staan werkt uiteindelijk in je nadeel denk ik.
Zet je hem weg met een stevige vraagprijs, zou mijn advies zijn om niet te lang te wachten met prijsverlaging.
Succes met de verkoop.
Zet je hem weg met een stevige vraagprijs, zou mijn advies zijn om niet te lang te wachten met prijsverlaging.
Succes met de verkoop.