Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door JP » 07 apr 2025, 17:23

Elise schreef: 07 apr 2025, 12:15
Robin schreef: 07 apr 2025, 09:41 Die onthoofdingen , het stenigen van zogenaamd overspelige vrouwen, eerwraak , het langzaam overrijden door een tank van een vastgebonden gevangen soldaat en dat ffilmen, het in de hens teken van een gevangen genomen soldaat en dat filmen. Ophangen en van flats gooien van gevangen homo's in Iran. Etcetera.
en wat te denken van stierenvechten, hanengevechten, berengal, eendenlever, kikkerbillen etc.etc.
Robin schreef: 07 apr 2025, 16:08
200% !!!!

Stierenvechten en alle dierenleed totaal geen fan van, maar ik zie in de vrije natuur ook een leeuwin een gazelle verslinden, om op te eten en ik vertik het om vegetarier te worden.
Alleen die geflambeerde soldaat of die Iraanse homo die wordt niet geofferd voor de consumptie, naar ik aanneem of komt daar de Hema worst vandaan :hmmm: :zwijntje:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 apr 2025, 19:00

Die is niet Halal :coffee:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 apr 2025, 19:48

https://www.healthline.com/nutrition/ko ... aughtering
Allemaal interessant, maar géén religie vertelt mij wat ik wél en niet moet/kan eten.

JP

Bericht door JP » 07 apr 2025, 20:45

Ja, altijd het velletje eraf..... :verveeld:

Elise

Bericht door Elise » 08 apr 2025, 09:01

Hielke schreef: 07 apr 2025, 12:49
Elise schreef: 07 apr 2025, 12:15
Robin schreef: 07 apr 2025, 09:41 Die onthoofdingen , het stenigen van zogenaamd overspelige vrouwen, eerwraak , het langzaam overrijden door een tank van een vastgebonden gevangen soldaat en dat ffilmen, het in de hens teken van een gevangen genomen soldaat en dat filmen. Ophangen en van flats gooien van gevangen homo's in Iran. Etcetera.
en wat te denken van stierenvechten, hanengevechten, berengal, eendenlever, kikkerbillen etc.etc.
100% gelijkwaardig.
Neen, het ene is mensenleed en andere is dierenleed.

Elise

Bericht door Elise » 08 apr 2025, 09:19

Robin schreef: 07 apr 2025, 16:08 Stierenvechten en alle dierenleed totaal geen fan van, maar ik zie in de vrije natuur ook een leeuwin een gazelle verslinden, om op te eten en ik vertik het om vegetarier te worden.
Precies Robin, in de vrije natuur zie je ook veel dierenleed, dat hoort er gewoon bij.
Net zoals stenigen, eerwraak en onthoofdingen (om er maar 3 te noemen) onderdeel zijn van de religie van de vrede.

Het klopt dan niet om die gebruiken te veroordelen en zo de misdragingen (goh wat zeg ik het weer netjes) van Israël goed te keuren.

Ja alles wat Islam is, is gewoon kut in mijn ogen, laat daar geen twijfel over bestaan. Maar zolang dat in een islamitisch land is moeten die mensen lekker zelf weten wat ze ermee doen. Uiteraard veroordeel ik alles wat ook maar riekt naar Islam hier in Nederland, zoals bijvoorbeeld eerwraak.

Maar een Islamistisch volk wat je niet aanstaat gewoon systematisch demoraliseren en uitroeien, gaat er bij mij niet in.
Ik ben van mening dat de aanval op het rode kruis door Israël is gewoon met opzet is uitgevoerd, minder rode kruis, minder gezondheidszorg (voor zover daar nog sprake van is) werkt natuurlijk super demoraliserend voor de Palestijnse bevolking.

Robin

Bericht door Robin » 08 apr 2025, 10:40

Hamas moet geëlimineerd. Collateral damage: het zij zo.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 apr 2025, 11:21

Elise schreef: 08 apr 2025, 09:19
Maar een Islamistisch volk wat je niet aanstaat gewoon systematisch demoraliseren en uitroeien, gaat er bij mij niet in.
Ik meende toch echt dat de Palestijnen van Hamas op 7 oktober 2023 Israël hebben aangevallen daarbij allerlei beestachtigheden (jegens burgers) hebben gepleegd, 200 burgers (inclusief de kadavers) naar Hamasland hebben meegenomen, en van plan zijn tot het eind der tijden met het restant van die gijzelaars te onderhandelen. Dat je die mensen wilt demoraliseren is wel het allerminste dat je hoort te doen.

Er zijn periodes in de menselijke geschiedenis geweest dat het bon ton was om de bevolking van een stad volledig uit te moorden (Romeinen, Mongolen). Dat demoraliseerde lekker en de kans dat een volgende stad dan alsnog besloot een verdediging op te zetten was behoorlijk kleiner. In het geval van de vele Palestijnse facties jegens Israël maken we het tegenovergestelde mee. Het wordt door ingrijpen van vooral allerlei linksige lieden in Europa en Amerika Israël onmogelijk gemaakt een oorlog te winnen. Ook wanneer dezelfde partijen keer op keer oorlogen tegen Israël starten om die dan weer te zien falen. Iedereen, op wat radicale islamitische landen en groeperingen na is eigenlijk wel klaar met die brutale stupiditeit.

Bussen verzamelen, Gazanen erin zetten, en over de grenzen van Libanon en Jordanië (wat eigenlijk al een palestijnse staat is ) drukken. Gaza bestaat dan niet meer, verstandigste lijkt me om het bij Israël in te lijven. Beseffen de Palestijnen eindelijk een keer eens dat het mondiaal gezien heel normaal is dat er consequenties aan gestarte en verloren oorlogen zitten.

Elise

Bericht door Elise » 08 apr 2025, 11:37

Hielke schreef: 08 apr 2025, 11:21 Ik meende toch echt dat de Palestijnen van Hamas op 7 oktober 2023 Israël hebben aangevallen daarbij allerlei beestachtigheden (jegens burgers) hebben gepleegd
Klopt helemaal.
Als je een hond constant loopt te sarren, moet je niet raar opkijken als die bijt.
Want dat is wat Israël al decennia lang doet, de Palestijnen aan alle kanten onderdrukken en buitensluiten (land,zee,lucht) en het leven voor die mensen onmogelijk maken. Dan is het niet zo raar dat daar een uitbarsting van komt. En ik geef je op een briefje, het gaat weer gebeuren. De kinderen van nu gaan dit niet vergeten en die gaan revanche nemen. Kan wellicht een jaar 20 duren, maar het gaat gebeuren.

Maar uit de rest van je betoog is wel duidelijk dat je per definitie vóór Israël bent en iedere actie legitiem vind, ongeacht of die actie tegen onschuldige burgers is.

JP

Bericht door JP » 08 apr 2025, 11:47

Die ± 200 slachtoffers van 7 oktober zijn meedogenloos afgeslacht, dat is niet te ontkennen. Alleen de geschatte 75kiloton (het equivalent van 5 Little Boys op Hiroshima 1945) sinds die datum, zal een veelvoud aan niet humane doden veroorzaakt hebben....

Wat was onze reactie op die 298 doden (193 Nederlanders) van 17 Juli 2014 ?

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 08 apr 2025, 13:16

Afbeelding

SlowCo

Bericht door SlowCo » 08 apr 2025, 13:22

^^^dat dus

En het overal in de media de 'ramp' i.p.v. aanslag en oorlogsmisdaad noemen...

Robin

Bericht door Robin » 08 apr 2025, 13:46

SlowCo schreef: 08 apr 2025, 13:22 ^^^dat dus

Bier boven de € 3,- is dat inderdaad.

Elise

Bericht door Elise » 08 apr 2025, 16:51

Grappig die foto, maar de spelen in Rusland, inclusief het biertje drinken, werden gehouden vóórdat MH17 uit de lucht werd geschoten.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 08 apr 2025, 17:29

Robin schreef: 08 apr 2025, 13:46
SlowCo schreef: 08 apr 2025, 13:22 ^^^dat dus

Bier boven de € 3,- is dat inderdaad.
Dat hoeven Vlad en Alex niet te betalen... :beer:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 08 apr 2025, 19:45

Elise schreef: 08 apr 2025, 16:51 Grappig die foto, maar de spelen in Rusland, inclusief het biertje drinken, werden gehouden vóórdat MH17 uit de lucht werd geschoten.
Het gaat niet om het exacte moment maar om de beeldvorming, maar goed dat weet jij ook wel ;) ...

Elise

Bericht door Elise » 08 apr 2025, 20:06

Booooh schreef: 08 apr 2025, 19:45
Elise schreef: 08 apr 2025, 16:51 Grappig die foto, maar de spelen in Rusland, inclusief het biertje drinken, werden gehouden vóórdat MH17 uit de lucht werd geschoten.
Het gaat niet om het exacte moment maar om de beeldvorming, maar goed dat weet jij ook wel ;) ...
Voor de beeldvorming maakt het toch een flink verschil of dat biertje werd gedronken vóór of na inval Krim en het neerhalen MH17.
Het zou pas kwalijk zijn als WA na inval Krim of neerhalen MH17 vrolijk proostend op de foto zou staan met Putin.

Enzo

Bericht door Enzo » 08 apr 2025, 23:35

Robin schreef: 08 apr 2025, 10:40 Hamas moet geëlimineerd. Collateral damage: het zij zo.

Spijtig Robin, je hebt geen idee waar je het over hebt. De voorbeelden die jij noemt van extreem geweld binnen de Islam, vinden niet plaats in Palestina. Daar wordt de Sharia wet namelijk totaal niet gehandhaafd (dat kan ook niet, want je leeft letterlijk onder de Israëlische wet). Die vergelijking gaat niet op dus.

Bovendien: bijna 70 jaar onderdrukking kent op een gegeven moment z’n grenzen. Stel je voor dat jouw opa en oma door de Duitsers uit hun huis waren gezet en jouw ouders en familie alleen maar mochten werken/studeren/reizen wanneer de Duitsers je dat ‘gunden’. Geloof mij, dan hadden jouw en mijn familie ook een verzet getoond en als dat verzet langzaam groeit wordt het zwaarder, sterker en gewelddadiger.

De Duitsers stonden praktisch alleen en hebben het daarom niet gered. Israël heeft al jarenlang de steun van de VS. De halve Amerikaanse regering en media zijn in Joodse handen geweest decennia lang (nog steeds). Een Jood is bijna nooit kritisch op Israël. Sterker nog, kritiek als Israëlier op je eigen land wordt keihard afgestraft.

Mijns inziens heb je totaal geen benul van waar je het over hebt. Waarschijnlijk nooit voet gezet in het Midden Oosten ook? Dat hoeft dan ook niet, maar het is walgelijk hoe je de Israëlische daden goedpraat.

Is Hamas (onofficieel) gekozen als leider van de Palestijnen? Jazeker! Mensen zijn het beu namelijk. Beetje gelijk aan hoe hier een platinablonde schreeuwlelijk in de regering beland is onlangs.

‘Collateral damage’, ga je schamen.

Enzo

Bericht door Enzo » 08 apr 2025, 23:41

Enzo schreef: 08 apr 2025, 23:35
Robin schreef: 08 apr 2025, 10:40 Hamas moet geëlimineerd. Collateral damage: het zij zo.

Spijtig Robin, je hebt geen idee waar je het over hebt. De voorbeelden die jij noemt van extreem geweld binnen de Islam, vinden niet plaats in Palestina. Daar wordt de Sharia wet namelijk totaal niet gehandhaafd (dat kan ook niet, want je leeft letterlijk onder de Israëlische wet). Die vergelijking gaat niet op dus.

Bovendien: bijna 70 jaar onderdrukking kent op een gegeven moment z’n grenzen. Stel je voor dat jouw opa en oma door de Duitsers uit hun huis waren gezet en jouw ouders en familie alleen maar mochten werken/studeren/reizen wanneer de Duitsers je dat ‘gunden’. Geloof mij, dan hadden jouw en mijn familie ook een verzet getoond en als dat verzet langzaam groeit wordt het zwaarder, sterker en gewelddadiger.

De Duitsers stonden praktisch alleen en hebben het daarom niet gered. Israël heeft al jarenlang de steun van de VS. De halve Amerikaanse regering en media zijn in Joodse handen geweest decennia lang (nog steeds). Een Jood is bijna nooit kritisch op Israël. Sterker nog, kritiek als Israëlier op je eigen land wordt keihard afgestraft.

Mijns inziens heb je totaal geen benul van waar je het over hebt. Waarschijnlijk nooit voet gezet in het Midden Oosten ook? Dat hoeft dan ook niet, maar het is walgelijk hoe je de Israëlische daden goedpraat.

Is Hamas (onofficieel) gekozen als leider van de Palestijnen? Jazeker! Mensen zijn het beu namelijk. Beetje gelijk aan hoe hier een platinablonde schreeuwlelijk in de regering beland is onlangs.

Oh, edit: geloof mij, als Hamas geëlimineerd is heb je inderdaad zoals hierboven beschreven een Hamas 2.0 over 15-20 jaar. En terecht; als er geen hoop is op een toekomst en mijn ouders hebben huis in puin op zien gaan of zijn van de aardbodem geveegd, zou mijn enige missie zijn om te vechten tot ik erbij neerviel.

Enzo

Bericht door Enzo » 08 apr 2025, 23:42

Whoops, mezelf gequote waarschijnlijk terwijl ik wilde editen haha. Fout gegaan in de frustratie.

PeterB

Bericht door PeterB » 09 apr 2025, 05:27

De teksten in dit draadje halen wel het beste in de mens naar boven..

Robin

Bericht door Robin » 09 apr 2025, 06:30

Enzo schreef: 08 apr 2025, 23:35

Dank voor de uitleg Enzo. :bloemetje:

Denk je dat ik mij druk ga maken om dát betreffende filmpje, terwijl de wereld niet al 70 jaar maar veel langer in de hens staat?

Nu auto liefhebber videos kijken.

Enzo

Bericht door Enzo » 09 apr 2025, 07:42

Oh, autofilmpjes, zeker, maar dat is een ander topic toch 🤐. Je reageert naar aanleiding van dat filmpje, en ik weer op jou. Jij maakt je blijkbaar in ieder geval niet druk om het lot van de Palestijnen, ik wel.

Robin

Bericht door Robin » 09 apr 2025, 08:28

Dat blijkt ten zeerste en is jouw goed recht Enzo.

Laten we hopen dat we niet over 20 jaar met weemoed terugdenken aan de tijd van pakweg vóór 2020 en dat we blij mogen zijn met vrije dagen vanwege Suikerfeest....

Tom

Bericht door Tom » 09 apr 2025, 09:59

Ik heb ook wat moeite met dat pro-Palestina gebeuren. Kort door de bocht: het MO is 95% Islam, alle omliggende landen zijn Islamitisch en er is ook plek genoeg als je Islamitisch bent (als je Joods bent is het een ander verhaal). Het hele "we zijn onderdrukt", ik weet niet wat ik er van moet vinden.
Israel is het enige land met een soort van democratie en fatsoenlijk functionerende samenleving (los van deze oorlog nu). Ook qua wetenschap en kennis zit het daar wel snor. Dat kan ik van de vele Islamistische buurlanden niet zeggen.

Plaats reactie