advies Semislicks,

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
NEROGT937
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2025, 17:49
Auto: Alfa Romeo GT

advies Semislicks,

Bericht door NEROGT937 » 03 apr 2025, 18:05

Hallo Allen,

Ik rij graag trackdays met mijn Alfa en op het moment ben ik door alle straatbanden heen gesleten,
van in het begin Falken ecoruns ;) gummen zonder grip naar nu Contisport 7-banden waar ik wel tevreden over ben
Alleen wil ik graag over naar een aparte 17-inch set met semi's om zo mijn mooie set QV velgen netjes te houden

Mijn laatst gemeten rondetijd op Zandvoort was 2:13,9 op de Sport 7-banden, in november op een vochtige dag
nu ben ik aan de twijfel, zou ik voor de Nankang AR1 gaan of voor DNRT Interstates, of misschien toch de R888R van Toyo?

ik heb onderhand een nieuwe KW-schroefset gemonteerd en verder nog wat leuke aanpassingen gedaan aan mijn Alfa.
dus komt het goed tot z'n recht,

Wie o wie heeft er wat advies?

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3615
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: advies Semislicks,

Bericht door Martijn M » 04 apr 2025, 07:52

Wat weegt de Alfa? Dat is een belangrijke factor in een bandenkeuze.

NEROGT937
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2025, 17:49
Auto: Alfa Romeo GT

Re: advies Semislicks,

Bericht door NEROGT937 » 04 apr 2025, 12:56

de auto weegt iets meer als 1300 kilo "rijklaar''

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3615
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: advies Semislicks,

Bericht door Martijn M » 04 apr 2025, 13:20

Ok, dan kan je alle kanten op. Alle banden hebben hun plus en minpunten, deel van je keuze zal aan je budget liggen denk ik.
Nankang CR-S of AR-1 of NS2-R, Yokohama A052 of AD08RS, Toyo R888R en zo zijn er nog genoeg.

NEROGT937
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2025, 17:49
Auto: Alfa Romeo GT

Re: advies Semislicks,

Bericht door NEROGT937 » 04 apr 2025, 21:38

een deel van die keuze is idd het budget. CR-S en a A052 zijn mij te duur, de AD08rs gaat meer richting de NS2-R in performance en dat zoek ik niet echt. De ar-1 en toyo r888r staan bovenaan in mijn lijstje maar wat zou de betere van die 2 zijn?

Hans44
Berichten: 129
Lid geworden op: 13 dec 2015, 11:42

Re: advies Semislicks,

Bericht door Hans44 » 05 apr 2025, 17:06

Op mijn e36 M3 is de AR1 sneller dan de Toyo en de DNRT. Recent nog CR-S geprobeerd. Duurder dan de AR1 maar niet sneller in mijn geval, maar op de Caymans schijnt het weer 2 seconden te schelen op bijvoorbeeld Assen.

NEROGT937
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2025, 17:49
Auto: Alfa Romeo GT

Re: advies Semislicks,

Bericht door NEROGT937 » 06 apr 2025, 16:08

Ik denk toch dat ik voor AR1 ga,
het is toch altijd een gedeelte testen, ik heb via mijn dragy laptimer ook goede data logs om het verschil te zien,
ik rij zelf voornamelijk op Zandvoort en de Nordschleife,

Online
Gebruikersavatar
Bjeffindividual
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep

Re: advies Semislicks,

Bericht door Bjeffindividual » 06 apr 2025, 21:32

AR1 zonder twijfel.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11631
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: advies Semislicks,

Bericht door Hielke » 23 mei 2025, 12:31

Ik zou dan toch voor de Nankang CR-S gaan want volgens de grote Misha Charoudin zijn die banden in vergelijking met Pirelli P Zero sportbanden (onder een Mustang) maar liefst 9 seconden sneller op een rondje Zandvoort! 9 seconden!

https://www.youtube.com/watch?v=84zQPcQZg9o&t=1338s

Die 9 seconden staan wat in contrast met de geldende aanname dat semi's 2-3 seconden sneller per ronde zijn. Maar Misha zegt het, dus dan zal het toch wel waar zijn.

Of klopt er misschien iets niet in zijn testmethode?

:lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten