Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 02 apr 2025, 16:35

Philipoo schreef: 02 apr 2025, 15:53 Sure, of het Franse gerechtshof wil voorkomen dat er corrupte ambtenaren hoge publieke functies bekleden?

Stel de situatie was omgekeerd, grote vriend Timmerfrans komt naar voren in een corruptieschandaal en zou, na uitspraak rechter, direct van functie gehaald worden. Had je het dan ook een 'rechtse rechter' genoemd omdat deze niet het hoger beroep af had gewacht?
Inderdaad Philip, gewoon even het hoger beroep afwachten, ook als het om Timmerfrans gaat.
We hebben het hier niet over een vluchtgevaarlijke zedendelinquent die per direct achter de tralies moet he.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 02 apr 2025, 16:37

:lol: okee man!

Elise

Bericht door Elise » 02 apr 2025, 16:39

Robin schreef: 02 apr 2025, 16:35 Oh, nou ik vond dit ook al heldere taal van Gideon( heeft ie wel vaker)
https://debatdirect.tweedekamer.nl/2025 ... 2-18/video

-1 uur 26 minuten ongeveer, de laatste spreker voor de schorsing.
Laatst gewijzigd door Elise op 02 apr 2025, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 02 apr 2025, 16:40

Elise

Bericht door Elise » 02 apr 2025, 16:43

Dat is hem JP :thumbup:

JP

Bericht door JP » 02 apr 2025, 16:46

Wel lullig voor die 5 vrijwilligers die normaliter met een lulverhaal naar het gemeentehuis gelokt zouden moeten worden voordat ze heel verbaasd een lintje zouden gaan krijgen. De verrassing is er wel een beetje vanaf of zit erin of het niet alleen een VVV-bon gaat worden :coffee:

Sabberjoch
Auto: 981C S

Bericht door Sabberjoch » 02 apr 2025, 16:47

Elise schreef: 02 apr 2025, 16:35
Inderdaad Philip, gewoon even het hoger beroep afwachten, ook als het om Timmerfrans gaat.
We hebben het hier niet over een vluchtgevaarlijke zedendelinquent die per direct achter de tralies moet he.
En dan het hoger beroep laten misbruiken als middel om tijd te rekken.
Ik zou ongeacht welk politiek figuur het is, toch graag willen dat iemand die veroordeeld is voor fraude niet meer op een machtspositie mag zitten. Het is niet zo dat haar zaak los staat van de politiek, als dat wel zo was geweest had ik het nog een ander verhaal gevonden.

Een agent die verdacht wordt van een strafbaar feit gaat per direct op non actief, en terecht.

Overigens extreem zonde van iedereens tijd, maar vooral van alle kamerleden, om aan die kutlintjes zo veel tijd te besteden. Helaas hebben alle kanten hier schuld, Links voor het groter maken van het probleem, en Faber omdat ze incapabel is en niet snapt wat haar functie is. Die brief die ze van Schoof moest schrijven vond ik dan wel weer komisch.

Nou word ik straks van verdacht links te zijn waarschijnlijk, maar dat neem ik dan maar voor lief. Ook al komt dat niet overeen met mijn stemgedrag.

Elise

Bericht door Elise » 02 apr 2025, 16:54

Sabberjoch schreef: 02 apr 2025, 16:47
Elise schreef: 02 apr 2025, 16:35
En dan het hoger beroep laten misbruiken als middel om tijd te rekken.
Als we hier in de 2e kamer de hele agenda per direct kunnen omgooien voor wat gezeur over 5 lintjes, dan lijkt me dat ze in Frankrijk best wel kans zien om volgende maand een begin te maken met dat hoger beroep. Of zeg in nu iets heel raars? :tooth:

Sabberjoch
Auto: 981C S

Bericht door Sabberjoch » 02 apr 2025, 17:04

Elise schreef: 02 apr 2025, 16:54
Als we hier in de 2e kamer de hele agenda per direct kunnen omgooien voor wat gezeur over 5 lintjes, dan lijkt me dat ze in Frankrijk best wel kans zien om volgende maand een begin te maken met dat hoger beroep. Of zeg in nu iets heel raars? :tooth:
Helaas wel, zou namelijk voor iedereen fijn zijn.
Maar beide partijen willen daarin wel een stevige zaak voorbereiden, zeker in iets wat zo complex is en vergaande gevolgen heeft voor de partij. Advocaten moeten weer nieuwe mensen ondervragen (en uren schrijven).

Snap prima dat daar wel wat tijd overheen gaat. Zou mooi zijn als het zsm is afgerond natuurlijk.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 02 apr 2025, 22:23

Philipoo schreef: 02 apr 2025, 13:57 Dit over het paard getilde misselijke mannetje gaat weer koffie drinken
Wat een zelfkennis. :thumbup: :lol:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 02 apr 2025, 22:30

De uitspraak in Frankrijk, in Nederland hadden we iets met een wethouder in den Haag, in Duitsland met bepaalde partij die erg hoog in de peilingen stond, het zullen wellicht allemaal integere onderzoeken zijn geweest. Het helpt alleen niet dat er Europees breed sprake is van een enorm wantrouwen tegen de overheid en de uitvoerende overheidsinstanties. En laten we wel wezen, die doen niet echt hun best om iets aan die beeldvorming te doen. Dat heeft wellicht te maken met het feit dat (te) veel personen daar op sleutelposities er niet zitten door hun bijzondere kwaliteiten. Er zit nu een ander kabinet, die krijgen alleen niets voor elkaar omdat de uitvoerende departementen, soms zelfs openlijk, het beleid tegenwerken of eenvoudigweg niet uitvoeren. Dan komt er uiteindelijk vanzelf een keer iemand die er ongenadig (en volgens velen ondemocratisch) de bezem door haalt. Volgens mij moet je dat niet willen, maar er zijn ook veel burgers die er klaar mee zijn om besodemieterd te worden aan alle kanten en die denken, slechter kan het niet dus het moet dan maar....... Om de koers van een land te wijzigen vinden de echte knokpartijen plaats op de departementen waar de politieke koers wordt vertaald naar beleid en de overheidsinstanties waar beleid wordt vertaald in de uitvoering. En daar zit het echte machtsblok wat het dagelijks leven van de burger bepaald. En die hebben 30 jaar de tijd gehad om zicht daar in te graven en juridisch zodanige kaders gemaakt dat ze vrijwel onaantastbaar zijn. Dus die koersverandering heeft even tijd nodig vrees ik. Iedere afleiding voor lintjes enz geeft weer tijdswinst met betrekking tot een koerswijziging.......

Gr Ron

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 apr 2025, 07:00

Het is een 'links' afleidingsmanoeuvre idd Ron.
Gideon's betoog, tja :Onsympathieke vent, maar ik kan er geen gaten in schieten(zijn betoog). Dat hij op 't laatst Faber vanalles wél kwalijk neemt vind ik wat vreemd: Vanaf dag één wordt Faber al tegengewerkt met vanalles en nogwat.

JP

Bericht door JP » 03 apr 2025, 09:46

Ach, een paar dagen commotie om niks. Glas, plas.....doe de was en doorrrr........:coffee: Wanneer is het debat over de inflatie, tja....prioriteiten hè ? :hmmm:

https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... gaderingen

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 apr 2025, 10:42

Anders hebben we naast de lintjes altijd nog wel andere onderwerpen waar we ons druk over kunnen maken, wel in TV land :)

https://www.shownieuws.nl/tv/spraakmake ... an-de-klas

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2025, 10:53

^^^^ Saskia & Serge :lollerdelol:

Wie is er hier SNEUVELBEREID:)

JP

Bericht door JP » 03 apr 2025, 10:58

Die Hans speelde toch een doktor in Zeg 'ns Aaa, met in die tijd heel stereotype een hysterische vrouw (pleonasme) die aangenomen was als interieurverzorgster? :hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2025, 11:01

Klopt Hans Cornelissen, zoon van Lydie(?)

En Mien Dobbelsteen die in |Blue Movie nogal wél ok was :P

Tom

Bericht door Tom » 03 apr 2025, 11:47

RS-Ron schreef: 02 apr 2025, 22:30 De uitspraak in Frankrijk, in Nederland hadden we iets met een wethouder in den Haag, in Duitsland met bepaalde partij die erg hoog in de peilingen stond, het zullen wellicht allemaal integere onderzoeken zijn geweest. Het helpt alleen niet dat er Europees breed sprake is van een enorm wantrouwen tegen de overheid en de uitvoerende overheidsinstanties. En laten we wel wezen, die doen niet echt hun best om iets aan die beeldvorming te doen. Dat heeft wellicht te maken met het feit dat (te) veel personen daar op sleutelposities er niet zitten door hun bijzondere kwaliteiten. Er zit nu een ander kabinet, die krijgen alleen niets voor elkaar omdat de uitvoerende departementen, soms zelfs openlijk, het beleid tegenwerken of eenvoudigweg niet uitvoeren. Dan komt er uiteindelijk vanzelf een keer iemand die er ongenadig (en volgens velen ondemocratisch) de bezem door haalt. Volgens mij moet je dat niet willen, maar er zijn ook veel burgers die er klaar mee zijn om besodemieterd te worden aan alle kanten en die denken, slechter kan het niet dus het moet dan maar....... Om de koers van een land te wijzigen vinden de echte knokpartijen plaats op de departementen waar de politieke koers wordt vertaald naar beleid en de overheidsinstanties waar beleid wordt vertaald in de uitvoering. En daar zit het echte machtsblok wat het dagelijks leven van de burger bepaald. En die hebben 30 jaar de tijd gehad om zicht daar in te graven en juridisch zodanige kaders gemaakt dat ze vrijwel onaantastbaar zijn. Dus die koersverandering heeft even tijd nodig vrees ik. Iedere afleiding voor lintjes enz geeft weer tijdswinst met betrekking tot een koerswijziging.......

Gr Ron
Inderdaad Ron. Overal waar een rechtse wind hangt worden spelletjes gespeeld om de boel zo veel mogelijk te hinderen. Wilders werd jarenlang uitgesloten, er worden rechtzaken aangespannen om potentiele kandidaten te dwarsbomen, de media doen er alles aan bij te dragen aan negatieve beeldvorming rondom policiti, decennia oude verdragen zouden zogenaamd niet herzien kunnen worden, ambtenaren die niet mee willen werken. Hoe moet je dan wel rechts beleid voeren, of kan/mag dat gewoon niet ondanks dat een deel van de bevolking die wens heeft?

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2025, 11:57

Idd Tom. Bepaalde entiteiten willen al decennia bovenstaande dwarsbomen. Mijn ogen werden geopend toen Salman Rushdie z'n boek de Duivelsverzen presenteerde bij VPRO(links achtig) Adriaan van Dis (in 1989) en meteen met de dood werd bedreigd.

Een Pim Fortuyn(die zo een vooruitziende blik had) die door een linkse dwaas werd doodgeschoten die nu weer vrij rondloopt. Theo van Gogh. Etcetera etcetera.
Maar nu is volgens Frans Timmermarx mevr Faber de zogenaamd grootste prutser ooit in 'Vak K'.....

Anyway, hier wordt mede ons belastingeld aan besteed:)
https://nos.nl/artikel/2562191-kabinet- ... -bedrijven

Skitterend ding, die wielen matchen qua grootte ook zo mooi met het elegante lijnenspel van mevr Klever:-0
Afbeelding

JP

Bericht door JP » 03 apr 2025, 12:18

Is hier blijkbaar ook een Idols-achtige talentenwedstrijd voor ? Dan mag je toch iets meer :hmmm:
Meest Getalenteerde Gynaecoloog van België

De 24-jarige R.V. werd eerder deze week schuldig bevonden aan verkrachting nadat hij seks had gehad met een dronken medestudente die hij op straat had ontmoet en mee naar huis had genomen. De rechter achtte de feiten bewezen, maar behalve dat R.V. het slachtoffer een schadevergoeding van 3800 euro moest betalen, werd verdere straf opgeschort.

,,Het is bewezen dat er seksuele betrekkingen zijn geweest met en zonder penetratie. De beklaagde heeft ook erkend dat het slachtoffer geen toestemming kon geven. Hij heeft onmiskenbaar de grenzen van het toelaatbare overschreden”, luidde het vonnis. Maar: ,,De student is nog jong en heeft een blanco strafblad. Ook is hij professioneel en privé een getalenteerd en geëngageerd persoon. Een opschorting is passend zonder hem maatschappelijk te ontwrichten.”
https://www.ad.nl/buitenland/belgische- ... ~a64f1181/

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2025, 12:37

De man is altijd de schuldige eigenlijk:)

Afbeelding

Spong moet volgens een 'madam' excuses aanbieden aan alle vrouwen op de hele wereld.....

Gisteravond op 'n zonnig café-terras werd ik vanuit 't niets betast bij m'n middel en schouders 3x door een verre buurvrouw van me die lichtelijk aangeschoten was. Ik vind 't best....

Oh ja ook een achternichtje die mij liet schrikken en mij vanachteren omhelsde. :P

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 apr 2025, 13:47

Wat een schavuit ben je ook ;)

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2025, 15:21

:)

Het punt is dat de vrouwen die je niet hoort mekkeren.... niet meteen op OF gaan...... maar er minder moeite mee hebben dan een paar handenvol schijnheilige vileine vrouwspersonen in de media en uitgenodigd bij praatprogramma's. Wat Spong zei snap ik wel dat dat als victim blaming wordt geïnterpreteerd hoor. Maar 'm zó aan de schandpaal nagelen? Ik zei 't gisteren al. Als hetero man sta je 1-2-3 nul achter : Altijd (en dan is Spong nog eens van de mannenliefde, no problem hoor)

Je hebt dus de femi jankers in de praatprogramma's en in de media, een grote groep stille meerderheid......en OF* volk. En soms zijn de femi jankers óók OF volk en andersom. Maar de man is altijd degene bij wie de schuld terechtkomt, zo lijkt 't.
Nu ben ik wel écht van 't vrouwelijk gezelschap. Ik vind dat ook prima, 'de vrouw' is het mooiste natuurgeschenk dat er is voor 'de man'(da's 'n compliment!) It's a man's world etc etc (James Brown) is mijn adagio wat dat betreft. Maar ik word erg moe van dat womansplaining en het vingerwijzen naar 'de man' door een relatief kleine groep.

*9 van de 10 vrouwen die ik ken zouden OF wel blieven te doen als ze er milionair mee konden worden.....

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2025, 15:35

En deze gek, wat is dit nu weer....
https://x.com/schrijver/status/1907763618185146584

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 03 apr 2025, 16:03

And it’s gone?…

Plaats reactie