Welke DF-ers zijn eigenlijk geëmigreerd? Of zijn ermee bezig/denken eraan?Robin schreef: 31 mar 2025, 12:31 Misschien iets meer context??? Waar doelt MP op?
https://www.facebook.com/share/r/1ENy8i ... tid=wwXIfr
Nederland gaat naar de haaien
-
Re: Nederland gaat naar de haaien
- JP
Dat strookt niet helemaal met MP's andere insteken...... 

Ik zie alleen maar chemtrails"Stel je voor dat je in een weide ligt, in het gras, tussen heel veel wilde bloemen....adem langzaam in......en uit.....je ligt op je rug, kijkt omhoog naar de blauwe hemel, kijk naar die prachtige blauwe lucht......kijk hoe kleine dunne wolkjes langzaam bewegen.....kijk hoe de vormen van de wolkjes continue veranderen....."

Laatst gewijzigd door JP op 31 mar 2025, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat is toch die radio DJ?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
CheckTom schreef: 31 mar 2025, 12:55Welke DF-ers zijn eigenlijk geëmigreerd? Of zijn ermee bezig/denken eraan?Robin schreef: 31 mar 2025, 12:31 Misschien iets meer context??? Waar doelt MP op?
-
Immer actueel topic binnen mijn huishouden. Volgend jaar een 2de appartement kopen in the far East. Mega fijn gevoel om die flexibiliteit te hebben.Wouter81 schreef: 31 mar 2025, 14:35CheckTom schreef: 31 mar 2025, 12:55Welke DF-ers zijn eigenlijk geëmigreerd? Of zijn ermee bezig/denken eraan?Robin schreef: 31 mar 2025, 12:31 Misschien iets meer context??? Waar doelt MP op?
- Darudevampire
- Auto: 325ciAM
Sinds aug. vorig jaar
-
Hier wordt ook serieus over emigreren nagedacht. Maar zolang mijn moeder nog leeft, kan dat niet doorgaan. Die is te afhankelijk van ons vanwege beginnende dementie en ik wil haar niet alleen laten.
- Martijn_bmw
Denk dat dat (familie banden) voor vele de "no-go" reden is om te kunnen/willen emigreren.Rnd schreef: 31 mar 2025, 20:35 Hier wordt ook serieus over emigreren nagedacht. Maar zolang mijn moeder nog leeft, kan dat niet doorgaan. Die is te afhankelijk van ons vanwege beginnende dementie en ik wil haar niet alleen laten.
- Arthur
Vast wel. Na ouders zijn het je eventuele kinderen en kleinkinderen die je mss wel hier houden. Emigreren zie ik niet meteen zitten. Maar over een x-aantal jaren overwinteren wel. Maar ik zie wel of dat er van komt.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik vroeg me gewoon af hoe dat toch wel zeer negatieve praatje Michael Pylarczyk past in welke context? Derde Wereld EU?
Als we zo doorgaan inderdaad, dat 'roep' ik al jaren.

Als we zo doorgaan inderdaad, dat 'roep' ik al jaren.

- Arthur
Is dat een serieuze man met kennis en weet waar 'ie over praat? Of is dat gewoon z'n mening die hij verkondigd in 1 of andere podcast. En dan zelfde niveau als Robert Jensen? Serieuze vraag, heb er nl (nog) niet naar geluisterd.
Edit: net ff die link naar FB gekeken. Daar vertelt 'ie helemaal niets
Edit: net ff die link naar FB gekeken. Daar vertelt 'ie helemaal niets

-
Dat zég ik. Hij komt al 'jaren' in m'n feed en heeft soms wel eye openers en open-deur one liners etc. Maar deze doemdenkerij snap IK zelfs niet (helemaal):)
-
Nee, is de zoveelste grifter die ziet dat het allemaal wel een keer fout gaat maar nooit duidelijk kan uitleggen wat er nou fout gaat. Linkedin zit inmiddels ook ramvol met van die figuren die ''bang rechts'' ophitst. Pim van Rijswijk, Family Office Fardaux, Edwin Schaafsma, en dat soort nonvaleurs. Er is een fiscalist op Linkedin die er zijn missie van heeft gemaakt al die lieden hun gelieg en bedrieg te openbaren. Erg de moeite waard is dat.Arthur schreef: 01 apr 2025, 06:40 Is dat een serieuze man met kennis en weet waar 'ie over praat? Of is dat gewoon z'n mening die hij verkondigd in 1 of andere podcast. En dan zelfde niveau als Robert Jensen? Serieuze vraag, heb er nl (nog) niet naar geluisterd.
Edit: net ff die link naar FB gekeken. Daar vertelt 'ie helemaal niets![]()
Emigreren vanwege een aangepraat sentiment is natuurlijk het domste wat je kan doen. Je moet dat zeer weloverwogen doen en accepteren dat je ook het nodige gaat moeten inleveren. Tel daarbij op dat 95% van de Nederlanders inflexibel, onvriendelijk en niet begripvol is en je snapt ook meteen waarom het zovaak fout gaat.
- Luco
linkedin wordt ook steeds meer troep inderdaad, dacht altijd dat het om zakelijke relaties ging, maar tegenwoordig is jezelf ophemelen en zoveel mogelijk persoonlijke onzin posten meer regel dan uitzondering.
Net als je politieke standpunten maar blijven doordrammen.
Net als je politieke standpunten maar blijven doordrammen.
- frank de jonge
Ik kijk bar weinig op linkedin
- JP
Vragenuurtje op tv nu, Faber wordt helemaal afgefakkeld omdat ze niet wil tekenen voor de lintjes --> https://archive.is/cbWt4
Jetten: " U bent een schande !" Nou, de rest wat daar staat te bléren is net zo'n poppenkast......
Jetten: " U bent een schande !" Nou, de rest wat daar staat te bléren is net zo'n poppenkast......

-
Onderzoekster Fokkema nu op Radio1:
https://archive.is/G6uQK

https://archive.is/G6uQK
Wel geinig. Want MdV legt mij vaak heel veel dingen (in huis/houden) uit.....Wat valt er allemaal onder mansplaining? ‘Hoe meer je stereotypen herhaalt, hoe meer je die ook gaat zien’
Een man die ongevraagd uitleg geeft aan vrouwen: mansplaining, heet dat al jaren. Maar hoe vaak gebeurt het en welke dynamiek speelt erbij? Dat gaat communicatiewetenschapper Astrid Fokkema nu onderzoeken.
Topwielrenner Annemiek van Vleuten had toch wat advies nodig, vond een willekeurige man op het internet, toen ze herstellende was van een val. Op sociale media stuurde hij de olympische topsporter ‘de eerste les van het fietsen: houd je fiets stabiel, of je nu snel of langzaam gaat’.
Een typisch voorbeeld van mansplaining: een man vertelt een vrouw wel even hoe het zit, zegt Astrid Fokkema op haar kantoor met uitzicht over de campus van de Universiteit van Tilburg. Ze verzamelt en onderzoekt verhalen van ongevraagde uitleg voor haar werk: ze is zowel communicatiewetenschapper als docent aan Fontys Hogeschool en doet in Tilburg promotieonderzoek naar het fenomeen mansplaining, een samentrekking van man en explaining.
Het interessante aan mansplaining, vindt Fokkema, ‘is dat het ineens een nieuw ding lijkt te zijn, terwijl je ook merkt dat dit een ervaring is die veel vrouwen al lang hadden’. Het begon met een essay van de Amerikaanse schrijver Rebecca Solnit uit 2008, getiteld Men Explain Things to Me. Een maand na het essay gebruikten feministische bloggers het woord mansplaining al, en in de jaren daarna vestigde het woord zich in talloze woordenboeken en noemden ook wetenschappers het hier en daar, volgens Fokkema vooral in ‘filosofisch-analytische’ beschouwingen.
Inmiddels is mansplaining hét begrip dat op allerlei gespreksfrustraties wordt geplakt: niet alleen mannen die vrouwen ongevraagd uitleg geven, maar ook mannen die dat bij andere mannen doen, of mannen die vrouwen vaak onderbreken of tijdens vergaderingen ideeën van vrouwelijke collega’s negeren en vervolgens als eigen idee presenteren. ‘Maar hoe vaak dit allemaal gebeurt en of het onbeleefd gedrag van mannen is, of dat vrouwen onzekerder zijn en het dus sneller beleven, beginnen we nu pas te ontdekken’, zegt Fokkema.
Stel, je wilt een man betrappen op ongevraagde uitleg. Hoe doe je dat?
‘We gaan de komende maanden geluidsopnamen maken in een escaperoom. Gemengde teams van mannen en vrouwen proberen dan samen puzzels op te lossen en we willen kijken hoe de communicatie verloopt. Wie neemt de leiding? Wie onderbreekt anderen het vaakst? Dat gaan we dan vergelijken met hoe de deelnemers dat zelf hebben beleefd. Het zou kunnen dat mannen net zo vaak mannen onderbreken om ongevraagde uitleg te geven als ze dat bij vrouwen doen, terwijl vrouwen dat anders beleven.
‘We moeten wel toestemming vragen om die gesprekken op te nemen, maar het idee is dat het spelelement de deelnemers doet vergeten dat ze worden onderzocht. Ik was laatst bij die escaperoomeigenaar en die zei dat families alle omgangsvormen loslaten om te winnen. Daar hopen we natuurlijk een beetje op.’
Als een man ongevraagde uitleg geeft aan een vrouw, heet het mansplaining. Maar als een man de ontvanger is, is het dan iets anders?
‘Dat vind ik dus interessant. We hebben allemaal een stereotiep beeld van hoe we met elkaar communiceren, maar eigenlijk staan we vaak niet stil bij hoe gesprekken in het echt verlopen.
‘Zo is er ook iets als momsplaining, moeders die dingen uitleggen of benadrukken vanuit hun rol als moeder. Als mijn man in zijn eentje met de kinderen naar de dierentuin gaat, zijn er vaak oudere vrouwen die hem spontaan complimenten geven. Dat is natuurlijk aardig bedoeld, maar het bevestigt ook een stereotiep beeld.’
En maakt het nog uit of mannen of vrouwen ongevraagde uitleg geven?
‘Wij hebben net zelf een vragenlijstonderzoek afgerond en zien dat mannen en vrouwen van zichzelf inschatten dat ze evenzo vaak dingen uitleggen. Maar mensen geven ook sociaal wenselijke antwoorden, dus ze zullen niet graag zeggen dat ze ongevraagde uitleg geven. Wat opvalt is dat zowel mannen als vrouwen ongevraagde uitleg beledigend vinden, maar dat vrouwen het gemiddeld iets meer als beledigend ervaren dan mannen.’
Experimenteel onderzoek dat zulke interacties echt vangt, bevestigt dat beeld enigszins, vertelt Fokkema. Ze verwijst naar een recente Amerikaanse studie, waarin deelnemers mogen meepraten over een uit te keren bonus. Vervolgens krijgen ze ongevraagde uitleg over hun gekozen aanpak: de ene keer komt die van een man, de andere keer van een vrouw.
‘Vrouwelijke deelnemers aan de studie hadden er duidelijk meer last van als de kritiek van een man kwam dan van een vrouw.’ Het gevolg, vertelt ze: de vrouwen hielden zich na de ongevraagde uitleg van de man vaker stil en voelden zich naderhand onzekerder.
Dus vrouwen voelen zich sneller gemansplaind. Wat betekent dat?
‘Als ik hierover vertel, zeggen mensen soms: zie je nou wel, het zit allemaal tussen de oren van die vrouwen en mannen doen niets verkeerd. Maar dat is een te snelle conclusie.’
Want, zegt Fokkema, omdat de ongevraagde uitleg van de mannen en vrouwen uit een script kwam dat acteurs netjes opvolgden, zegt het onderzoek volgens haar weinig over hoe mannen zich in het echt gedragen tegenover vrouwen.
Het experiment laat volgens Fokkema waarschijnlijk zien dat vrouwen als ontvangende partij van ongevraagde uitleg op hun hoede zijn bij een situatie waarin bepaalde rollen worden bevestigd, zegt Fokkema. ‘We weten uit onderzoek dat zowel mannen als vrouwen, op basis van eerdere ervaringen, tijdens gesprekken verwachtingen en onbewuste aannamen hebben. Die hoeven niet altijd te kloppen met wat er gebeurt, maar soms wel.’
Is mansplaining daarmee een ervaring die een kern van waarheid bevat?
‘Dat denk ik. Misschien zijn de meeste uitlegmomenten tussen mannen en vrouwen voor 95 procent onschuldig, maar spelen er intussen wel allerlei verwachtingen en onbewuste aannamen tussen mannen en vrouwen rondom ongevraagde uitleg, juist omdat het soms wel gebeurt.
‘Laatst hoorde ik een anekdote van een vrouwelijke onderzoeker die echt een leider in haar veld is. Terwijl zij en haar collega’s een afstudeergesprek met een student hebben, vraagt zij die student om een wiskundige formule uit te leggen. Dan zegt een mannelijke collega tegen haar: dat leg ik je zo wel even uit, dat is niet zo moeilijk.Terwijl hij prima kon weten dat zij die formule van binnenuit kent.
‘Het is logisch dat je als vrouw dan blijft opletten. Uit veel onderzoeken blijkt dat vrouwen in veel situaties hun competentie en kennis moeten bewijzen, vaker dan mannen. En uit meer dan honderd studies blijkt dat mannelijke studenten hun docenten lager waarderen als het vrouwen zijn.’
Heeft u een tip voor lezers die zich ergeren aan iemand die in hun optiek aan het mansplainen is?
‘Bekijk eens welke onbewuste aannamen je zelf hebt, als man of als vrouw. En in hoeverre die jouw communicatie beïnvloeden. Dat is best moeilijk, maar je bent dan al in gesprek over wat je precies doet.
‘En ook al vind ik het woord mansplainen een superleuke gespreksstarter, zelf zou ik iemand die ongevraagde uitleg geeft niet zo omschrijven. Vanuit de communicatietheorie bevestig je dan juist de stereotypen die je wilt bestrijden. Hoe meer je die stereotypen herhaalt, hoe meer je ze ook gaat zien. Als je iemand ongevraagde uitleg ziet geven, kun je beter zeggen dat je dat bijvoorbeeld denigrerend vindt. Dat is misschien ongemakkelijk, maar dan blijf je in gesprek zonder het te reduceren tot man-vrouwverschillen.’

- 350 Z
Haha hier dus ook dus womanplaining, ze zijn gewoonweg net zo erg of erger die vrouwen.....vooral als het om het huishouden gaat dan zijn zij de baas en hebben wij maar te luisteren en moet het op hun manier want anders....... 

- Luco
Als je het beter kan, lekker zelf doen dan 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Mansplaining+womanplaining=sexplaining
JP, kom d`r maar in, och wacht
JP, kom d`r maar in, och wacht

-
Vroeger noemde je dit gewoon ergeren aan een bepaalde karaktertrek en ging je door met je leven. Nu moet er een naam voor verzonnen worden en wordt er gedaan alsof er onrecht is aangedaan.
-
Womansplaining dit?
https://www.facebook.com/share/r/18y4qg ... tid=wwXIfr
Wel zeer zeer neerbuigend, maarja zeg er maar eens wat van als man : dan ben jij als man aan de beurt in deze de laatse jaren door westerse entitled vrouwen geregeerde wereld. Je staat als man minimaal met 1-0 achter : altijd
https://www.facebook.com/share/r/18y4qg ... tid=wwXIfr
Wel zeer zeer neerbuigend, maarja zeg er maar eens wat van als man : dan ben jij als man aan de beurt in deze de laatse jaren door westerse entitled vrouwen geregeerde wereld. Je staat als man minimaal met 1-0 achter : altijd
-
Ik hoop dat ze d'r rug recht houdt en dat dit (eindelijk) mag leiden tot de val van dit kabinet.JP schreef: 01 apr 2025, 14:30 Vragenuurtje op tv nu, Faber wordt helemaal afgefakkeld omdat ze niet wil tekenen voor de lintjes --> https://archive.is/cbWt4
Jetten: " U bent een schande !" Nou, de rest wat daar staat te bléren is net zo'n poppenkast......![]()
Met wat er nu zit gaan we de oorlog niet winnen.... met zacht ei Schoof voorop

Nieuwe verkiezingen, zonder BBB en NSC graag

- JP
Nou, zit ik lekker klaar met mijn geiten-latte-haver-macchiato voor dat debat, wordt het alweer voor 3uur geschorst omdat TimmerFrans een stemming wil. Ondertussen vinden ze dat Schoof moet komen

-
Hij heeft ook last van Lentekriebels? Kan ook gewoon 'n Lintworm zijn hoor.