Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 11 mar 2025, 16:23

Robin

Bericht door Robin » 13 mar 2025, 18:48

jos_br

Bericht door jos_br » 13 mar 2025, 19:24

Geniaal, iets met wc-eend......

Jos.

Robin

Bericht door Robin » 13 mar 2025, 19:42

Ik was wat te laat, maar hier zie je 'm helemaal:

jos_br

Bericht door jos_br » 13 mar 2025, 20:30

Robin schreef: 13 mar 2025, 19:42 Ik was wat te laat, maar hier zie je 'm helemaal:
Je kunt nog net niet zien hoever zijn arm(en) bruin zijn, zum Kotzen. Kan het niet aanzien.....

Jos.

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2025, 06:32

Ik heb heel heel goed naar Trump's retoriek geluisterd, en als je 'm maar paait-wat slijmbal Rutte dus overdreven deed-heb je een zelfingenomen in een vaak slachtofferrol voor de VS vallende 'enthousiaste en egoisistisch aandoende prater'. Maar met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. Dus Rutte doet dat 'goed'!

En tussen Trump's hosanna USA en Canada door de plee, ook nog even de EU een sneer van jewelste geven(Rutte zei niks en kon niks natuurlijk) betr een enorme EU boete van tig miljard ofzo aan Apple. En daarna luchtig melden dat de EU met die (door enorme boetes aan bijv Apple) miljarden waarschijnlijk 'Europa runnen'. Dan vind ik 'm wel meesterlijk, moet gezegd. Ook z'n actie met Kim Yung Un(N Korea) : Dat deed Trump wél.

Rare gast Trump en Rutte laat weer eens zien wie/wat hij is, maar ik ben /was altijd voor NATO bewapening, de 180 graden manier nu door deze shit met Timmermans/D66 voorop heb ik 't niet zo op. Die laatste zijn mede schuldig aan hoe de huidige EU in 't slop zit.--->boetekleed? Nooit van gehoord....

En ja, je merkt weer dat Trump een medogenloze 'haat' heeft naar alles wat met de Biden Administration te maken heeft. En dat moet allemaal plat. Daar kan ik wel 'n beetje in meegaan, maar álles plat...mmm ...

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2025, 07:01

Hier de nos kijk op dingen:
https://nos.nl/artikel/2559437-rutte-na ... an-de-navo

En ik vergat hierboven betr mijn reply @ 6:32 :Groenland.
'Ja Denemarken ligt ver weg en ze hebben Groenland...wat..200 jaar terug 'toegeeigend'(?)' aldus Trump.

Strategisch met alle poorten naar Rusland/China is Groenland wel een dingetje binnenkort. NATO /Rutte hield zich afzijdig eventjes.
Maar wat Trump zei over dat toeeigenen van Denemarken. Heeft ie toch 'n punt? Dit is 2025, dat kán toch zo niet meer met die kolonieën enzo?:) *
Laat Nuuk zelf bepalen waar Groenland bij wil horen.

* En als 't wél kán dan kán USA dat ook(waarvan akte al 80 jaar lol)

Robin

Bericht door Robin » 24 mar 2025, 06:42

Dan ben ik toch wel blij met Wilders als ik deze figuur zo hoor:
https://www.facebook.com/share/v/16Ac1b ... tid=wwXIfr

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 mar 2025, 09:00

Oh…

Ben geen fan van Timmermans, maar hier hoor ik hem nu ook weer niet zoveel onzin uitkramen. En laten we wel wezen, wat hebben we nu aan Wilders met z’n rariteitenkabinet? D’r zit geen fatsoenlijke politicus in zijn clubje, mss 1-2 daargelaten. Nee, blij met Wilders kan ik ook niet zijn.

Robin

Bericht door Robin » 24 mar 2025, 09:08

Ik vind het totále Quatsch wat Frans hier zegt. Bangmakerij ten top. Dit is een scenario totaal uit z'n linkse duim gezogen. Ieder z'n mening Arthur. En het was meer een geintje als in: aan Wilders hebben we nu helaas niet veel, maar zo'n oorlogszuchtige idioot als Frans moet meteen in een gesticht wat mij betreft. Let wel Trump en Putin vind ik ook zeer nare gasten, maar dat geldt ook voor de EU top en Zelenski.....

Edit ik zeg dit wel vaker: We kennen nu de bad guys wel, maar wie zijn de good guys? Ik weet 't niet meer. Manipulatie/corruptie/eigenbelang/liegen/zieltjes winnen/angst aanjagen/geldverslinden en als laatste 180 graden kontdraaien:)

Robin

Bericht door Robin » 24 mar 2025, 09:14

https://nos.nl/nieuwsuur/video/2559792- ... ndaan-komt

Oh ja : Ik zie aan die 800 miljard EU defensiegeld echt wel positieve dingen hoor:
We hebben ons altijd moeten verdedigen , we moeten onze eigen broek ophouden, onafhankelijk(er) worden van noemmaarop. En dat geld tettert straks (in)direct in onze EU economie door. Ik vind alleen dat dit '20 jaar ofzo' te laat bedacht wordt/komt en dat reken ik partijen als VVD66 en de linkse kliek aan.

Vooral die 'globalisten' van jaren terug. Niemand is te vertrouwen en die 'globalisten' die allemaal blind voeren en varen op bijv zo'n onnozel meidje als Greta Thunberg.....

I told you so. :P

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 mar 2025, 09:18

Edit ik zeg dit wel vaker: We kennen nu de bad guys wel, maar wie zijn de good guys? Ik weet 't niet meer. Manipulatie/corruptie/eigenbelang/liegen/zieltjes winnen/angst aanjagen/geldverslinden en als laatste 180 graden kontdraaien:)
Vooral die 'globalisten' van jaren terug. Niemand is te vertrouwen en die 'globalisten' die allemaal blind voeren en varen op bijv zo'n onnozel meidje als Greta Thunberg.....

I told you so. :P
Kan ik wel mee eens zijn hoor :)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 24 mar 2025, 11:12

Frans draait de salespitch ivm de kosten die we gaan maken.
Kosten om een land te verdedigen, waarbij we via een referendum hebben aangegeven niet zoveel binding te hebben met die corrupte kliek, maar de geostrategen van Europa blijkbaar vinden dat we die lap grond erbij moeten hebben, en dat mag wat kosten.
Dat masseren van het volk zal komende tijd nog wel naar standje 11 gaan.

Elise

Bericht door Elise » 24 mar 2025, 13:18

smiley schreef: 24 mar 2025, 11:12 Frans draait de salespitch ivm de kosten die we gaan maken.
Kosten om een land te verdedigen, waarbij we via een referendum hebben aangegeven niet zoveel binding te hebben met die corrupte kliek, maar de geostrategen van Europa blijkbaar vinden dat we die lap grond erbij moeten hebben, en dat mag wat kosten.
Dat masseren van het volk zal komende tijd nog wel naar standje 11 gaan.
Maria Luís Albuquerque heeft al een idee waar ze de centen vandaan kan halen.
EU: tien biljoen euro spaargeld voor bedrijfsinvesteringen
De Europese Unie gaat 10 biljoen euro aan spaargeld geschikt maken om te investeren in bedrijven in de EU. Daarover zijn Europese regeringsleiders het eens geworden. Volgens de Europese Commissie hebben EU-burgers 10.000 miljard euro op de bank staan. Als zij dat in bedrijven steken, komt er een gigantisch bedrag op de kapitaalmarkt en vergroot de EU de concurrentiekracht.

Het activeren van die spaartegoeden is onderdeel van het plan van Eurocommissaris Maria Luís Albuquerque (Financiële Diensten) om tot een Spaar- en Beleggingsunie te komen. Bedrijven moeten gemakkelijker toegang krijgen tot dat kapitaal.
Ik doe ff een bakkie :coffee:

smiley

Bericht door smiley » 24 mar 2025, 13:23

Dat is wel een handig plan ja. Eens kijken of dat de stok of de wortel wordt.
Misschien gelijk de pensioenreserves aantappen. Daar klotst het ook tegen de plinten (In het noorden van de EU dan)

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2025, 07:10

https://www.ad.nl/gezond/drinken-alsof- ... ~af440c68/

En:
https://www.ad.nl/buitenland/frankrijk- ... ~a9cbea96/

Ik ben begin dit jaar begonnen met 'liters' thee te drinken. Ik voel me al wat socialer:)
Zwarte koffie ietsje minder.
Rood (en alle) vlees. Vaak nog.
Soja zegt me niks, MdV mag 't niet vanwege d'r schildklier, ik haal wel eens vleeswaar/kaas op plantaardige basis bij de Appie om 't te proberen. Door 'peper en zout' heeft 't nog enige smaak en omdat ik dan trek heb is alles wel lekker.

Maar als je vooral het soja verhaal leest. Nog meer tweedeling in de maatschappij?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 mar 2025, 09:22

smiley schreef: 24 mar 2025, 13:23 Dat is wel een handig plan ja. Eens kijken of dat de stok of de wortel wordt.
Misschien gelijk de pensioenreserves aantappen. Daar klotst het ook tegen de plinten (In het noorden van de EU dan)
Die pensioentegoeden zijn al geinvesteerd in de markt.

Probleem de laatste jaren is dat het meeste geld wat wel geinvesteerd word naar de USA stroomt, hoewel die flows wat omgedraaid zijn de laatste maanden.

Verder zou ik niet weten hoe je dat kapitaal geschikt zou moeten maken. Letterlijk burger opent een account en kan het in aandelen steken. Of je moet met iets als bedrijfsobligaties komen die deel gegarandeerd zijn door de EU.

smiley

Bericht door smiley » 26 mar 2025, 09:28

Het was ironie, maar dat krijg ik niet altijd op de juiste manier op tekst geloof ik.

Elise

Bericht door Elise » 26 mar 2025, 09:30

Bert ///M3 schreef: 26 mar 2025, 09:22 Die pensioentegoeden zijn al geinvesteerd in de markt.
Pensioenfondsen werden als een melaatse behandeld als ze in de wapenindustrie investeerden, dus die centen zijn in brave sectoren geïnvesteerd. De 10.000 miljard euro die de EU burgers op de bank staan, die mogen dan weer wel in de wapenindustrie geïnvesteerd worden :mrgreen:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 mar 2025, 09:41

Als je Rheinmetall gekocht had bij inval Ukraine, dan had je goede zaken gedaan.

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2025, 11:08

Bert ///M3 schreef: 26 mar 2025, 09:41 Als je Rheinmetall gekocht had bij inval Ukraine, dan had je goede zaken gedaan.
Dit!

Elise

Bericht door Elise » 26 mar 2025, 16:27

^^
Achteraf is het mooi wonen.

JP

Bericht door JP » 31 mar 2025, 20:07

USA en Iran.....Trump heeft gedreigd om Iran even stofvrij te maken, er zouden al B52's en op Diego Garcia klaar staan. Iran op zijn beurt showt ook wel even wat oud ijzer :coffee:

https://www.telegraph.co.uk/us/news/202 ... deterrent/

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2025, 11:15

https://www.ad.nl/economie/handelsoorlo ... ~a5afe3a1/
goudprijs naar recordhoogte
Goudprijs is de laatste 2-3 uren GEZAKT van bijna 93k naar net 91k EURO......want US Dollar zakte(ivm Trump's plannen)

JP

Bericht door JP » 04 apr 2025, 12:57

Afbeelding
This penguin wore a suit to the White House, but still got hit by #Tariffs because he didn't say thank you for the fish.
:tooth:

Plaats reactie