DF kinderadvies
- JP
Re: DF kinderadvies
Ik mis de leeftijd van deze spruit. Ouders zijn dus gescheiden, dat maakt de kinderen mogelijk ook nóg harder. Je maakt kinderen samen, maar als je dan uiteindelijk als ouder niet meer door dezelfde deur kan, en gaat scheiden, dan moet je toch proberen je kind hier niet de dupe van te laten worden. Vechtscheidingen en al het getier over en weer maakt de kinderen nog meer verdoofd en wat je schrijft boven het artikel, kinderen worden dan nog manipulerender en onverbiddelijk dan voorheen.Robin schreef: ↑22 mar 2025, 15:07 https://archive.is/go5HR
Wat vinden we hier van? Tuurlijk heeft pa 100% de verantwoordelijkheid, en huiselijk geweld is aan de orde van de dag ook(vooral) in NL..... maar het puberbrein kan meedogenloos/manipulerend en gewoon 'ziekelijk' zijn:
https://archive.is/go5HR
Vader hoeft zijn dochter niet meer na vermissing: ‘Zij is hoofdpijn, ze geeft alleen maar stress’
‘Ik hoef haar eigenlijk niet, ik neem haar niet mee. Ze geeft me hoofdpijn en stress.’ Ik weet niet wat ik hoor als ik de vader spreek van een meisje dat al een paar uur vermist is. In deze nieuwe aflevering van de serie De Wijkagent: hoe de agent na de uitspraken van de vader in een paar seconden een ingrijpend besluit neemt.
Na een ruzie is een meisje uit een dorp weggelopen. Urenlang loopt ze naar een vriendin die in de stad woont. Onderweg heeft ze bij een snackbar hulp gevraagd aan wat meiden, omdat ze niet meer kan. De moeder van een van de meiden belt ons. We gaan ernaartoe en nemen het meisje mee naar het politiebureau. Het meisje vertelt dat ze eerder is weggelopen uit een instelling en sindsdien bij haar vader en zus woont.
Ik bel haar vader die haar – ondanks dat ze al uren weg was – nog niet als vermist had opgegeven. Ik vertel dat zijn dochter bij ons is en spreek met hem af op het treinstation. Het meisje wacht nog even met mijn collega in de auto.
‘Zij is hoofdpijn, ze geeft alleen maar stress’, zegt de vader. ‘Oké’, denk ik, ‘dat was niet de reactie die ik had verwacht’. We praten met elkaar en hebben een goed gesprek, maar dan ineens wordt de man heel boos op de politie en verwijt ons dat wij hem niet hebben geholpen. Hij roept dat hij zijn dochter niet meer hoeft en haar niet meeneemt.
‘Je krijgt haar niet mee’
Nu word ik boos. ‘Je bent haar vader’, zeg ik, ‘je bent verantwoordelijk’. De vader antwoordt dat hij haar ‘dan maar meeneemt’. In een paar seconden besluit ik dat dat niet gaat gebeuren, ondanks dat hij het gezag over haar heeft. ‘Je krijgt haar niet mee’, zeg ik tot zijn verbazing. Mijn collega denkt er net zo over.
‘Ik ben jullie zo dankbaar dat ik niet met hem mee hoef’, zegt het meisje zodra ik weer bij de auto ben. Op dat moment weet ik dat we de juiste beslissing hebben genomen. Een beslissing die we hebben genomen vanwege de veiligheid en gezondheid van het meisje, maar wel een die wat met me doet. Het voelt goed en wrang tegelijk. Zelf ben ik ook vader en iedere ouder is weleens boos op zijn kind en ook dit meisje had wel wat op haar kerfstok. Maar je kind is wel jouw verantwoordelijkheid en geen voorwerp waar je zo mee om kan gaan.
Rugzakje
Het meisje gaat naar de Jeugdbescherming en er wordt voor haar een crisisplek gezocht. Hoe het nu met haar is, weet ik niet. Ik hoop dat ze op een veilige plek is. Wat ik wel weet is dat het rugzakje van dit meisje – dat al lange tijd in een instabiele gezinssituatie zit – al flink was en nu nóg voller is.
Overlast veroorzakende jongeren, winkeldiefstal of huiselijk geweld: het werk van de wijkagent is elke dag anders. In deze rubriek tekent journalist Janet de Vos wekelijks een verhaal op dat indruk maakte op de wijkagenten. De verhalen zijn waargebeurd, maar volledig geanonimiseerd om de privacy van betrokkenen te beschermen.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat lijkt me vooral een schreeuw om aandacht en liefde, die er wat rot uitkomt.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Beide eensch...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Hier maar ff
Wendy’s zoon is niet hoogbegaafd: “Nachtmerrie van elke ouder”
https://nieuwspaal.nl/wendys-zoon-is-niet-hoogbegaafd/

Wendy’s zoon is niet hoogbegaafd: “Nachtmerrie van elke ouder”
https://nieuwspaal.nl/wendys-zoon-is-niet-hoogbegaafd/