een paar weken terug poste ik mijn nieuwe 320ci, vanwege persoonlijke redenen heb ik de auto helaas verkocht (student zijnde en een 6 cylinder rijden was al niet aardig op de portomonne) en wat andere prive zaken zorgde ervoor dat ik hem niet kon houden.
ik heb hiervoor in de plaats een oxford-groene E46 316 pre-lci sedan gekocht.
(geinspireerd door jessedehaan's E46 M43 Budget-Bimmer Project

(toch stiekem verliefd geworden op het e46-chassis

https://imgur.com/a/Ma9W2Qz
De auto is origneel nederlands, NAP en een aantal jaar zakelijk gereden.
met maar 135dkm bij aankoop was dit wel een pareltje, je ziet ze niet vaak onder 1.5 ton.
ook met cruise, clima & parkeersensoren is deze poverty-spec duitser nog best goed uitgevoerd.
Ik woon zelf in brabant, de auto stond in harderwijk en ik dacht, dan zal het wel handig zijn om gelijk een set velgen op te halen in groningen.
de velgen bleken achteraf niet-oem, dat maakte mij niet heel veel uit maar de velgen achter staan super breed en lopen aan.
ik ben geen fan van fenders-rollen, dus ik heb ze verder opgeknapt met sterke velgreinger (q2m) & monello klei en staan nu op marktplaats.
De Kwaaltjes:
mechanisch:
- kvs reservoir (expansion tank) lekt/zweet - er zit een opgedroogd randje kvs om, vervangen dus
- bijrijders raam gaat niet helemaal dicht, waarschijnlijk is het motortje kaduk, een bekend kwaaltje van deze autos
- het handmatige raam aan de rechterkant (achterdeur) zit vast, geen prioriteit maar moet wel naar gekeken worden
- auto moet uitgelijnd worden, stuur staat scheef en de banden hebben oneven slijtage.
- de remleidingen achter voor de brandstof tank zijn verroest
- remmen rondom zijn nog niet op, maar volgens de aankoopkeuring zullen ze nog 5000km mee gaan
Visueel:
- de achterspatborden hebben kleine roestblaasjes, in de verre toekomst ooit een keer slijpen en lassen
- de spiegelkappen, bumpers & spatborden/deuren hebben best wel wat krasjes/deukjes en het sleepoog kapje van de voorbumper ontbreekt.
- de hemelbekleding hangt los op een A-pilaar
- de middenconsole is helemaal vervloekt met bekraste soft-touch
in conclusie heeft hij voornamelijk last van visuele defecten, ik ben zelf auto poetser van hobby/bijbaan dus hier kan ik de meeste lol mee maken.
Wat ik al heb gedaan/gepland staat:
Een nieuw kvs reservoir, dop & sensor heb ik al besteld van de dealer, die gaan er (als het goed is) volgende week in bij een lokale garage en wordt ie gelijk uitgelijnd.
Apk is pas in juni dus met de remleidingen kan ik nog even wachten, die ga ik ook bij een garage laten doen. gelijk een beurtje erbij
tegen die tijd zal ik ook nieuwe blokken, schijven en bougies bestellen en die zet ik er wel zelf op.
Ik heb gisteren de bekleding weer vastgeplakt, en heb ik de middenconsole ondergedompelt (niet letterlijk) in Isopropanol en daarbij meteen 24 jaar aan doorgelekte sigaret as verwijderd onder het schakelpook-trim-paneeltje
https://imgur.com/a/kPpwGdO
ook heb ik een set stoffen sport stoelen kunnen bemachtigen (niet gescheurd!), en die gaan er dit weekend in.
ik hoop van deze auto wat moois te maken, hij rijdt fantastisch, comfertabel, zuinig en ziet er goed uit. daar draait het toch om

210km op 12.6L benzine, 5.86L/100km!