Over het lijstje van destijds: Morgan ben ik nog wezen kijken, meer omdat ik er toevallig in de buurt was. Met veel enthousiasme ontvangen bij Louwman. De oude 3 Wheeler vind ik te fragiel over komen. De nieuwe Super 3 lijkt dat op te lossen en komt veel beter doordacht over, maar het stevige prijskaartje (al zal de restwaarde goed zijn, dus daar kan ik mij wel overheen zetten) en beperkte inzetbaarheid maken het meer een (dure) derde in plaats van tweede auto. De Lotus een keer ingezeten op een beurs. Fraaie auto, maar mistte bij mij toch een bepaald enthousiasme. De prijs bij Lotus is ook stevig, je moet wel echt liefhebber van het merk zijn wil je dat soort bedragen er aan uitgeven.
Vorig jaar heb ik een leuke roadtrip gemaakt met een stel vrienden, waarbij ik als passagier heb meegereden in een 991.2 GT3. Ik heb toen ook plaatsgenomen in een R8 V10 en een Ferrari F430. De Ferrari is echt een schoonheid om in de bergen te zien. Die V8 klinkt fantastisch. Mijn hart gaat daar sneller van kloppen

Dus weer (terug) bij Porsche. Ik heb gereden in een 992 Carrera T. Prachtige auto, interieur ook geweldig mooi. Het reed ook erg goed, maar ik mistte het scherpe randje. Drie weken terug met Ilija wezen kijken (en rijden) in een 718 Spyder, zowel de PDK als handbak. Bij de roadtrip was ik erg onder de indruk van PDK in de GT3. Altijd bij de les, razendsnel en zelfs in automatische stand altijd in het juiste verzet, alsof ie de bochten vooruit leest. Voor de Spyder had ik vooraf de voorkeur voor een handbak, maar door de ervaring in de GT3 was er toch een twijfel toegeslagen en wilde ik de PDK ook een kans geven.
Ik had eerst met de PDK (en normale stoelen) gereden. De auto is qua afwerking, onderstel/demping en rijgedrag ontzettend goed. Je merkt in alles dat er ontzettend veel ontwikkeltijd in zit; Porsche is echt een klasse apart. Toch stapte ik niet overtuigd uit. Het ging allemaal erg gemakkelijk; zitten, flipperen. Zou de Spyder of GT4 dan toch tegenvallen na een (meer compromisloze) 4C en moest ik het in een andere hoek zoeken? Vervolgens met de handbak (en bucket seats) gereden. Na de ervaring in de ochtend - dat was nog aftasten - had ik ook wat sneller het gevoel en vertrouwen te pakken. De stoelen doen ontzettend veel, je zit lekker laag en klem. En door het zelf schakelen was ik veel meer één met de auto!

Dus toen was het snel geregeld. Handtekening gezet. Over twee weken ga ik 'm ophalen

Als ik de Spyder heb opgehaald open ik nog een topic over de auto zelf. Het is een 718 Spyder, handbak, GT Silber met zwart volleder interieur (en contrasterende stiksels) met bucket seats, velgen iets donkerder, rode remmen en rode gordels.