Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Joy
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Voor mijzelf heeft SMG ervoor gezorgd dat ik nooit helemaal een klik met mijn E46 M3 heb gekregen, iets wat ik bij de E36 M3 met handbak wel had. Zelfs met CSL-software miste ik de finesse van en controle over de gangwisselingen. Ik kon er gewoon niet aan wennen.
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Hmmm dat is jammer!
De SMG III vond ik geweldig op de M5. SMG I vond ik nog best vermakelijk op een Z4 3.0 maar zou me daarbij ook wel kunnen voorstellen dat je er een keer klaar mee bent.
Dus als de II er echt tussenin zit snap ik het wel
De SMG III vond ik geweldig op de M5. SMG I vond ik nog best vermakelijk op een Z4 3.0 maar zou me daarbij ook wel kunnen voorstellen dat je er een keer klaar mee bent.
Dus als de II er echt tussenin zit snap ik het wel

- MParallel
- Auto: BMW
Z4 (en E46 330i en nog wat modellen) hadden een soort van SMG(1) maar noemde BMW SSG. Het is in elk geval een ander systeem (Magneti Marelli) dan het SMGI system (Fichtel & Sachs) van de E36 M3.
Ik heb me nooit gestoord aan deze bak. Het pas mooi in het tijdsbeeld en was toen vooruitstrevende techniek. SMGII doet het allemaal even lekkerder en voordeel dat je die Drive Logic hebt.
Ik heb me nooit gestoord aan deze bak. Het pas mooi in het tijdsbeeld en was toen vooruitstrevende techniek. SMGII doet het allemaal even lekkerder en voordeel dat je die Drive Logic hebt.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Mooi exemplaar idd, niet dat ik hem terug hoef, en vroeger was zeker niet alles beter, vooruit; de styling wel , en geen LDW en SLW, ook weer wat waard.
E46 M3 zelf ook van genoten, beetje zwaar op de neus, brakke remmerij en een ietwat horkerige 1-2 verzet, en bij gas geven die rasp waar je van moe(s)t houden, ik ieg niet zo.

E46 M3 zelf ook van genoten, beetje zwaar op de neus, brakke remmerij en een ietwat horkerige 1-2 verzet, en bij gas geven die rasp waar je van moe(s)t houden, ik ieg niet zo.
- MarcH
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
Ik vermaak me nog altijd prima met mijn E46 M3 met SMG. Al helemaal als ik er mee op Papenburg ben.
- Jules
Heerlijk dat snerpende geluidromo schreef: ↑20 feb 2025, 16:27 Mooi exemplaar idd, niet dat ik hem terug hoef, en vroeger was zeker niet alles beter, vooruit; de styling wel , en geen LDW en SLW, ook weer wat waard.![]()

Vroeger was alles in elk geval mooi

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik heb ook goeie herinneringen aan de mijne. Paar jaar gehad, handbak. Mooie, sportieve, mechanische en vooral best dure kar toen, nu nog meer een icoon....ik vond de rasp heel lekker. Minder lekker was (toen ook al voor MIJ) middengebied waarin het voor mij net niet snel genoeg ging.
Het was net als wat mama je leerde toen je '4/5' ofzo was en nétaan bij dat ketting in de WC kon: Altijd doortrekken:)
CSL. Pa van een maat van me had zo'n ding 'opgehaald': Te duur voor wat 't is tov normale E46 M3 blablbla, zo ging dat 20 jaar geleden al:
Korte tijd gehad : ingeruild en nam de Beier baas 'm mee met 'ons' naar Papenburg waar André er fenomenale rondjes/drifts mee op heeft gezet: Zijn nog videos van, maar waar? Ik ken ze niet meer vinden(?)
Ding begaf 't 'toen ergens' ook nog eens en moest op trailer terug:)
Het was net als wat mama je leerde toen je '4/5' ofzo was en nétaan bij dat ketting in de WC kon: Altijd doortrekken:)
CSL. Pa van een maat van me had zo'n ding 'opgehaald': Te duur voor wat 't is tov normale E46 M3 blablbla, zo ging dat 20 jaar geleden al:
Korte tijd gehad : ingeruild en nam de Beier baas 'm mee met 'ons' naar Papenburg waar André er fenomenale rondjes/drifts mee op heeft gezet: Zijn nog videos van, maar waar? Ik ken ze niet meer vinden(?)
Ding begaf 't 'toen ergens' ook nog eens en moest op trailer terug:)
- Dimitri
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Sluit me wel aan bij bovenstaande: mooie herinneringen aan een jaar bezit, maar heb hem nog nooit gemist sinds ik hem niet meer heb.
- Mark 320iS
Heb die van mij nu al meer dan 12 jaar en ben er nog altijd hartstikke blij mee. ik vind het motorgeluid juist fantastisch, daar kan ik elke rit weer van genieten, zelfs na al die tijd. Het gebruik is in de loop der jaren natuurlijk ook veranderd, van semi dagelijkse auto naar pure circuit auto, anders had ik echt wel al behoefte gehad aan iets anders.
Uiterlijk ook nog altijd top, als ik hem dan naast een m2 F87 zie staan denk ik 'wat een dik ding die M2' (en dat zie ik dan niet al compliment).
Die van 75k hierboven wordt voor die prijs nooit verkocht, daarvoor is er veel te veel aan veranderd. Alleen een verzamelaar betaalt zulke prijzen en een verzamelaar wil een originele auto.
Uiterlijk ook nog altijd top, als ik hem dan naast een m2 F87 zie staan denk ik 'wat een dik ding die M2' (en dat zie ik dan niet al compliment).
Die van 75k hierboven wordt voor die prijs nooit verkocht, daarvoor is er veel te veel aan veranderd. Alleen een verzamelaar betaalt zulke prijzen en een verzamelaar wil een originele auto.
- markk
Ik heb de mijne alweer bijna 18 jaar. In die tijd circa 60.000km mee gedraaid. Van 80k naar 140k. 2001 nl auto, handbak, ben derde eigenaar, volledig origineel op (originele) 19" csl velgen na.
Auto heeft wat liefde, lees goede polijstbeurt, nodig en binnenspiegelglas moet ik even vervangen. Heb ik al liggen maar kom er niet aan toe. Wel onlangs de loslatende bekleding van de A-stijl opnieuw laten plakken. Klein ding maar direct in zicht en irriteerde me daar hopeloos aan. Superblij.
Kan niet wachten om 'em eind maart ofzo weer op kenteken te zetten, rustig warm te rijden en 'em dan een keer onderuit in 2, met raampje open, voluit naar de 8000rpm te laten snerpen.
Als ie daarna voor 75k euro weg gaat prima, gooi ik er wat geld bij en haal ik een 992 gt3 touring op
(Zag laatst een setje originele csl velgen only aangeboden - die zijn al bizar duur geworden)
Mark.
Auto heeft wat liefde, lees goede polijstbeurt, nodig en binnenspiegelglas moet ik even vervangen. Heb ik al liggen maar kom er niet aan toe. Wel onlangs de loslatende bekleding van de A-stijl opnieuw laten plakken. Klein ding maar direct in zicht en irriteerde me daar hopeloos aan. Superblij.
Kan niet wachten om 'em eind maart ofzo weer op kenteken te zetten, rustig warm te rijden en 'em dan een keer onderuit in 2, met raampje open, voluit naar de 8000rpm te laten snerpen.

Als ie daarna voor 75k euro weg gaat prima, gooi ik er wat geld bij en haal ik een 992 gt3 touring op

(Zag laatst een setje originele csl velgen only aangeboden - die zijn al bizar duur geworden)
Mark.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Voor zulke bedragen lekker verkopen en wat moderners halen idd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mark 320iS schreef: ↑21 feb 2025, 09:29 Uiterlijk ook nog altijd top, als ik hem dan naast een m2 F87 zie staan denk ik 'wat een dik ding die M2' (en dat zie ik dan niet al compliment).
M2 is dacht ik net iets korter en breder toch? Wielbasis ook(?)
Beide top qua looks, M2 tov E46 M3 standaard iets 'lekkerder' (imo)

- Philipoo
- Jules
Toch is de M3 best een akelig goede spiritueel opvolger