EV auto's (elektrische)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: EV auto's (elektrische)
Het model en de compactheid is top imho.
Daar moet gewoon een brandstofmotor in; klaar.
Daar moet gewoon een brandstofmotor in; klaar.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Eigenzinnige insteek wel
https://www.facebook.com/share/r/1EMS7e ... tid=UalRPS
Maar do not shoot the messenger aub
Edit:
https://www.facebook.com/share/r/1BarVM ... tid=UalRPS

Edit:
-
Vertel mij wat!Robin schreef: 20 feb 2025, 13:13 Eigenzinnige insteek wel
Edit:

-
Dik twintig minuten duidelijke uitleg en dergelijke, plug in hybride de toekomst(?) en dat kan ook gelden voor de A/B segment EV. De kleine(re) EV dus. Grote dure premium EV's zijn blijkbaar niet de toekomst....
'...but the customer is not on the same journey as the government...' zegt hij later. Eensch...
Vanaf 17min 47s tot 18 min 39 sec. Exactly that----> Maar eigenlijk gewoon tot 't eind heeft ie gelijk imo.
'...but the customer is not on the same journey as the government...' zegt hij later. Eensch...
Vanaf 17min 47s tot 18 min 39 sec. Exactly that----> Maar eigenlijk gewoon tot 't eind heeft ie gelijk imo.
- Arthur
- Auto: Nr.51
PHEV de toekomst? Mss, dat ik dan eens overstag ga. Maar ook dat zware lellen voor de MRB.
-
PHEV voelt voor mij vooral als de problemen van 2 werelden, niet als het beste van 2 gecombineerd.
Ondertussen verrast Tesla met de nieuwe Y nu al als standaard range. Prijs van 46K is gelijk aan de pre-facelift (exclusief de diverse 3K kortingen die er waren, LR / AWD versies 1K duurder).
Model Y Achterwielaandrijving
500 km actieradius
13,9 kWh/100 km verbruik
0-100 km/u in 5,9 s
€ 45.990
https://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-t ... er-7051098
Zeg het maar: de model Y of toch de Kia EV3 81 kWh?
Ondertussen verrast Tesla met de nieuwe Y nu al als standaard range. Prijs van 46K is gelijk aan de pre-facelift (exclusief de diverse 3K kortingen die er waren, LR / AWD versies 1K duurder).
Model Y Achterwielaandrijving
500 km actieradius
13,9 kWh/100 km verbruik
0-100 km/u in 5,9 s
€ 45.990
https://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-t ... er-7051098
Zeg het maar: de model Y of toch de Kia EV3 81 kWh?
-
EV3 is toch Volvo EX30 formaat?
Model Y wat groter.
Dan altijd de Y. Ook qua supercharger netwerk ideaal.
Model Y wat groter.
- Martijn_bmw
Y is zo lelijk en zie je op elke hoek van de straat ik zou die sowieso níet kiezen… maarja niks zo persoonlijk als smaak 

-
Degradatie van een ev..
- JP
- tomgtr
Ik ben niet zo’n ev volger maar omdat ik in ubers wel nagenoeg alleen in ev’s zit wel regelmatig passagier in ev’s is het lijkt prima van a naar b auto in comfort, met toeters en bellen qua gadgets en zonder (naar df standaard) echt df. Maar als dit eerst eigenlijk alleen interessant was voor lease rijders is het met deze prijsklasse toch ook best leuk voor de a naar b kopers? Wat koop je tegenwoordig nieuw voor 45K? Zou de giga drop in verkopen komen door antipathie jegens Musk, uitkomen van dit nieuwe model? Ik denk het laatste, die antipathie jegens Musk zal wel snel slijten. Ik denk dat we deze toch wel weel erg veel gaan zien.
-
Je kunt amper concueren tegen dit soort bedragen idd. Volgens mij waren er in China echt enorme aantallen pre;orders voor de nieuwe y maar dat is momenteel natuurlijk niet iets wat men wil horen.tomgtr schreef: 22 feb 2025, 13:53 Ik ben niet zo’n ev volger maar omdat ik in ubers wel nagenoeg alleen in ev’s zit wel regelmatig passagier in ev’s is het lijkt prima van a naar b auto in comfort, met toeters en bellen qua gadgets en zonder (naar df standaard) echt df. Maar als dit eerst eigenlijk alleen interessant was voor lease rijders is het met deze prijsklasse toch ook best leuk voor de a naar b kopers? Wat koop je tegenwoordig nieuw voor 45K? Zou de giga drop in verkopen komen door antipathie jegens Musk, uitkomen van dit nieuwe model? Ik denk het laatste, die antipathie jegens Musk zal wel snel slijten. Ik denk dat we deze toch wel weel erg veel gaan zien.
-
Hij is mij te groot hoog, maar voor de rest prima. Doe mij een Model3 dan.
Maar wat TomGTR zegt, de antipathie tegen Musk is één, maar de prijs is natuurlijk zeer concurrerend en de consument koopt met z'n portemonnee: Centenkwestie.....
Maar wat TomGTR zegt, de antipathie tegen Musk is één, maar de prijs is natuurlijk zeer concurrerend en de consument koopt met z'n portemonnee: Centenkwestie.....
- JP
Zijn er inmiddels al meer mensen die een EV privé kopen ?
Kan me niet heugen dat ik zelfs de prefacelift Y in het wild al ben tegengekomen, of ze vallen me niet op tussen de 3 en de X.
Kan me niet heugen dat ik zelfs de prefacelift Y in het wild al ben tegengekomen, of ze vallen me niet op tussen de 3 en de X.
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Supercharger netwerk kun je ook met iedere andere EV gebruiken he…? Je hoeft geen tesla te kopen hiervoor.Gijzert schreef: 21 feb 2025, 12:04 EV3 is toch Volvo EX30 formaat?
Model Y wat groter.
-
Het huidige model van de Y? Dat is verreweg de meest verkochte auto in NL, al voor jaren. Die kom je op iedere hoek van de straat tegenJP schreef: 22 feb 2025, 14:14 Zijn er inmiddels al meer mensen die een EV privé kopen ?

-
Buitenkant van Tesla qua designstijl vind ik prima. Model S is 13 jaar oud design maar prima te pruimen. Alleen dat minimalistische interieur is diep bedroevend.Martijn_bmw schreef: 21 feb 2025, 12:06 Y is zo lelijk en zie je op elke hoek van de straat ik zou die sowieso níet kiezen… maarja niks zo persoonlijk als smaak![]()
- Martijn_bmw
S gaat nog wel idd, model 3 vind ik recht van voren lelijk door veel te ver doorlopende voorruit alsof je in de etalage zitKadett schreef: 22 feb 2025, 15:50Buitenkant van Tesla qua designstijl vind ik prima. Model S is 13 jaar oud design maar prima te pruimen. Alleen dat minimalistische interieur is diep bedroevend.Martijn_bmw schreef: 21 feb 2025, 12:06 Y is zo lelijk en zie je op elke hoek van de straat ik zou die sowieso níet kiezen… maarja niks zo persoonlijk als smaak![]()

Model Y is een soort opgehoogde oud model model 3 waardoor het helemaal lelijk wordt. Maar misschien is de facelift Y irl wel te pruimen, ben benieuwd als ik die zie irl.

-
Wij hebben sinds kort een 2024 Model Y voor de deur staan. Ik moet zeggen; zelden zo’n fijn rijdende auto gehad. Ik kan in het weekend altijd iets leuks pakken, maar het gemak, het intuïtieve, de veiligheid, zorgen ervoor dat ik echt heel erg blij ben met deze keuze als 2e daily. Ik kan me ook echt voorstellen dat andere fabrikanten het moeilijk hebben door de kwaliteit en software van Tesla. Zie het als de laatste iPhone, het is gewoon een soort benchmark.
-
Opvolger van de 3 hier.. Even wachten op de performance

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik zag deze laatst al rijden volgens mij. Vind hem iets minder uitgesproken dan zijn voorganger.
- Martijn_bmw
minder uitgesproken eens maar ook minder lelijkBram schreef: 10 mar 2025, 09:53 Ik zag deze laatst al rijden volgens mij. Vind hem iets minder uitgesproken dan zijn voorganger.

Vind deze Y echt beter aan te gluren dan het eerste model.
- Hielke
100 punten. Ook het rijgedrag van een Tesla is prima.Kadett schreef: 22 feb 2025, 15:50Buitenkant van Tesla qua designstijl vind ik prima. Model S is 13 jaar oud design maar prima te pruimen. Alleen dat minimalistische interieur is diep bedroevend.Martijn_bmw schreef: 21 feb 2025, 12:06 Y is zo lelijk en zie je op elke hoek van de straat ik zou die sowieso níet kiezen… maarja niks zo persoonlijk als smaak![]()
Maar in geen 1000 jaar dat ik ervoor ga betalen om ipv naar een normaal dashboard, naar een houten plint te gaan zitten kijken. Absurd.
-
Wat is normaal, want de moderne BMW en Audi interieurs zijn ook meer plastic fantastic. Mercedes de vorige generatie C/E klasse waar dashboard kraakt in de kpudere maanden.Hielke schreef: 10 mar 2025, 12:28100 punten. Ook het rijgedrag van een Tesla is prima.Kadett schreef: 22 feb 2025, 15:50Buitenkant van Tesla qua designstijl vind ik prima. Model S is 13 jaar oud design maar prima te pruimen. Alleen dat minimalistische interieur is diep bedroevend.Martijn_bmw schreef: 21 feb 2025, 12:06 Y is zo lelijk en zie je op elke hoek van de straat ik zou die sowieso níet kiezen… maarja niks zo persoonlijk als smaak![]()
Maar in geen 1000 jaar dat ik ervoor ga betalen om ipv naar een normaal dashboard, naar een houten plint te gaan zitten kijken. Absurd.
Mooiste interieur vind ik tijdperk BMW ronde 2010 met de E70 en F10. Geen mega tablet wat uitsteekt en alles nog degelijk gebouwd.
- Martijn_bmw
Vind ik ook, of 1gen ervoor ook erg mooi E46 tijdperkKadett schreef: 10 mar 2025, 13:21
Mooiste interieur vind ik tijdperk BMW ronde 2010 met de E70 en F10. Geen mega tablet wat uitsteekt en alles nog degelijk gebouwd.