Luco schreef: 20 feb 2025, 18:18
Kadett schreef: 20 feb 2025, 17:58
Ik kan veel borrels drinken voor het prijsverschil. 3500 euro materiaal (dakbeschot/folie/dakpannen) vs 14000 voor folie/dakpannen en arbeidsloon.
Mijn dak was echt rot

was geen verwarming bovenverdieping dus altijd vocht in dak.
Tja, ik weet niet hoe groot dat dak was, maar ik weet uit ervaring dat er grote prijsverschillen in zitten.
Heb hier het dak laten doen (zelf geen zin in) ongeveer 70M2 compleet slopen, isolatieplaten, muurplaten herstellen, grote dakkapel erop, nieuwe goten. Prijzen liepen uiteen van 14.000 tot 42.000 euro, uiteindelijk nog onder de 14.000 euro uitgekomen, inclusief een grote dakkapel en twee hele grote velux dakramen met zonwering, verduistering en hor.
Dak zelf qua dakpannen maar 30m2. 2 nieuwe dakkapellen laten plaatsen voor en achter. Wilde perse dezelfde als bij 2 van de buren die bij Ruiter Dakkapellen vandaan kwam. Nu van de 6 huizen in rijtjes huis 3 met dezelfde stijl dakkapellen en nieuwe dakpannen. Staat stuk frisser dan dakkapellen uit 1980 en dakpannen van 100 jaar oud.
Offertes van dak varieerde van 12.500 (geen goed gevoel bij ) tot 17.000. Zonder isolatie dat varieerde nog tussen de 1100 die met PUR spuiten

tot aan 4500 voor PIR platen. Zelf gedaan met PIR voor 950 aan materiaal.
Eerst nog plan om renovatieplaten te gebruiken alleen kan ik daar nooit goed mee weg gekomen met de buren. Gordingen zitten doorverbonden door alle woningen van rijtjeshuizen heen. Kan niet zomaar de zaag erin zetten en boven verdieping zijn de tussenmuren opgebouwd met oud soort cellenbeton uit 1914. Dus die balken ondervangen zou een ding zijn. Erboven op leggen was ook geen optie de dakkapel zit 1 dakpan vanaf de goot en 1.5 dakpan van de zijmuur af.
Muurplaat was na 110 jaar ook aardig rot bij mij. Nu alles weer netjes