Even een eerlijke vraag ...
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Even een eerlijke vraag ...
...
Hoeveel DF-ers achten de kans groot dat ze, mits ze daar de mogelijkheden voor hadden, een toekomst zouden kunnen hebben in de racerij?
...
Hoeveel DF-ers achten de kans groot dat ze, mits ze daar de mogelijkheden voor hadden, een toekomst zouden kunnen hebben in de racerij?
...
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Ik denk zeer weinig dan. Volgens mij is de enige die er kans op zou hebben op dit moment André en die vermaakt zich ( volgens mij danSander Spoolder schreef:zowieso betaald racen.Tom944 schreef:Bedoel je hobbymatig, semi professioneel of echt als vak?

-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Ik denk dat ik niet genoeg talent heb.
Soms denk ik dat ik veel voeling heb met een wagen, en soms dan weer plotseling niet. Denk dat dat geen goede kwaliteit is
Ik ben ook een slow learner. Eer ze mijn "potentieel" ontdekken, staan er al 10 betere chauffeurs vóór mij in de rij.
Ik heb ook het gevoel dat -op dit moment- ik niet met de M3 rij, maar de M3 met mij.
Soms denk ik dat ik veel voeling heb met een wagen, en soms dan weer plotseling niet. Denk dat dat geen goede kwaliteit is

Ik heb ook het gevoel dat -op dit moment- ik niet met de M3 rij, maar de M3 met mij.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Zal wel weer ergens in het middenveld eindigen..
Heb surfwedstrijden gedaan en het beste is ooit 1x 2e bij de junioren (windsurfen) en 4e tijdens de nk kitesurfen in 2002 voor de rest altijd in het middenveld..
tijdens de AV time attack 15e, dus ik ben niet goed maar ook niet heel slecht in wedstrijd verband.. maar in een echte race lijkt mij ook kwestie van lef/ballen hebben.. Wil het best eens proberen met jouw auto dan ben jij de eerste die het hoort
Talent is een pre en een hoop ervaring is ook handig.. hoezo eigenlijk, heb je plannen?

tijdens de AV time attack 15e, dus ik ben niet goed maar ook niet heel slecht in wedstrijd verband.. maar in een echte race lijkt mij ook kwestie van lef/ballen hebben.. Wil het best eens proberen met jouw auto dan ben jij de eerste die het hoort

Talent is een pre en een hoop ervaring is ook handig.. hoezo eigenlijk, heb je plannen?

- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Hooguit als techneut, als rijder zowieso níet. Wil niet zeggen dat ik niet van een potje sturen hou maar echt talent om een auto continue op de limiet te rijden en met elke auto in een paar ronden op de limiet te rijden niet. Gevoel is er wel, skills om er vervolgens het juiste mee te doen niet
. Ga wel een keer rallyrijden in de amateurhoek (wíl ik) en daar houd het mee op.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
nope ik niet, vroeger wel, ben nu al te oud
maar...nog een paar jaar erbij en misschien als het geld ooit daar is een beetje met de oude knarren mee rijden in de middenmoot met van die klassiekers...(liever het echte spul maar daar moet je veel geld/talent en koppie koppie voor hebben en mijn koppie heeft dat niet meer...) ben meer een momenten man
en het ligt eraan of je in de beukklasse mag of dat je zuinig bent op je materiaal ook qua kosten...
Maar mooi lijkt het me wel, heerlijk even je koppie legen en alleen op rijden hoeven te concentreren...heerlijk.

maar...nog een paar jaar erbij en misschien als het geld ooit daar is een beetje met de oude knarren mee rijden in de middenmoot met van die klassiekers...(liever het echte spul maar daar moet je veel geld/talent en koppie koppie voor hebben en mijn koppie heeft dat niet meer...) ben meer een momenten man

Maar mooi lijkt het me wel, heerlijk even je koppie legen en alleen op rijden hoeven te concentreren...heerlijk.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Tsja om betaald racen te gaan doen moet je meestal meer aan sponsorgeld meenemen als dat je zelf betaald krijgt. Conclusie of je moet hele goede connecties hebben of zelf een boel centen hebben. Welke ik beiden niet heb.
Nee ik hou het wel op zelf een beetje rondcrossen en evt iets als ZAC in de toekomst, betaald racen zal voor mij nooit wat worden, ook gebrek aan talent.
Al ben ik van mening dat je het wel kan leren en je niet persee een natuurtalent hoeft te zijn. Ja in de F1, maar de lagere klassen zal dat wel iets meevallen. Anders zou het betekenen dat als je uit een familie met een race achtergrond komt je ook automatisch talent hebt
Is niet zo, is gewoon jaren oefenen als je het mij vraagt.
Betaald is ook wel heel erg hoog gegrepen denk ik. Als je naar klassen als de DSC kijkt dan moeten de meesten volgens mij nog steeds zelf geld meenemen. Wel meer als de ZAC en ze hebben beter materiaal maar het principe is volgens mij hetzelfde.
Als je zonder te betalen mag rijden heb je het al heel erg goed gedaan denk ik
Nee ik hou het wel op zelf een beetje rondcrossen en evt iets als ZAC in de toekomst, betaald racen zal voor mij nooit wat worden, ook gebrek aan talent.
Al ben ik van mening dat je het wel kan leren en je niet persee een natuurtalent hoeft te zijn. Ja in de F1, maar de lagere klassen zal dat wel iets meevallen. Anders zou het betekenen dat als je uit een familie met een race achtergrond komt je ook automatisch talent hebt

Betaald is ook wel heel erg hoog gegrepen denk ik. Als je naar klassen als de DSC kijkt dan moeten de meesten volgens mij nog steeds zelf geld meenemen. Wel meer als de ZAC en ze hebben beter materiaal maar het principe is volgens mij hetzelfde.
Als je zonder te betalen mag rijden heb je het al heel erg goed gedaan denk ik

- Robin
- Berichten: 55760
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
So true Robin.
Als ik mijn leven opnieuw zou doen, met de kennis die ik nu heb, dan was ik niet gaan studeren, dan had ik mijn brommertijdperk overgeslagen en was ik veel eerder begonnen met de autosport. Echter, het was toen een hele andere tijd dan nu. Autosport is nu groter dan ik ooit heb meegemaakt, veel toegankelijker ook, mede dankzij Huub Vermeulen met zijn DNRT (ZAC).
Autosport is een kip en ei verhaal. Je moet een basis zelf financieren, word je talent er dan uitgepikt, dan heb je kans om door te groeien als (semi)pro. Wil je eerst een sponsor en dan pas racen, dan blijf je altijd wachten. Ik had voor mijn VLN verhaal 50.000 euro losgepeuterd, maar ik zou 4e rijder worden. 50.000 euro met een kans van 1 op 2 dat je iedere race wellicht niet zou kunnen rijden (auto stuk, iemand die 'per ongeluk' een stint langer rijdt dan afgesproken etc.).
Mijn droom was 10 jaar geleden om ooit, als ik 40 of 50+ ben in historische raceauto's te rijden waar ik mijn hele leven al van heb gedroomd. Ik ben nu nog geen 30, dus ik heb nog minimaal 10 jaar om die droom te realiseren en daar ga ik nog steeds voor.
Die auto's kan ik misschien nooit betalen, maar ik weet zeker dat ik er goed mee kan rijden.
Er zijn genoeg coureurs die nu aan topevenementen meedoen, zonder dat ze ooit het echte talent hebben gehad. Met geld kom je een heel end. En met doorzettingskracht helemaal. Ondanks alles, geef ik dat echt niet op, no fucking way!
Als ik mijn leven opnieuw zou doen, met de kennis die ik nu heb, dan was ik niet gaan studeren, dan had ik mijn brommertijdperk overgeslagen en was ik veel eerder begonnen met de autosport. Echter, het was toen een hele andere tijd dan nu. Autosport is nu groter dan ik ooit heb meegemaakt, veel toegankelijker ook, mede dankzij Huub Vermeulen met zijn DNRT (ZAC).
Autosport is een kip en ei verhaal. Je moet een basis zelf financieren, word je talent er dan uitgepikt, dan heb je kans om door te groeien als (semi)pro. Wil je eerst een sponsor en dan pas racen, dan blijf je altijd wachten. Ik had voor mijn VLN verhaal 50.000 euro losgepeuterd, maar ik zou 4e rijder worden. 50.000 euro met een kans van 1 op 2 dat je iedere race wellicht niet zou kunnen rijden (auto stuk, iemand die 'per ongeluk' een stint langer rijdt dan afgesproken etc.).
Mijn droom was 10 jaar geleden om ooit, als ik 40 of 50+ ben in historische raceauto's te rijden waar ik mijn hele leven al van heb gedroomd. Ik ben nu nog geen 30, dus ik heb nog minimaal 10 jaar om die droom te realiseren en daar ga ik nog steeds voor.
Die auto's kan ik misschien nooit betalen, maar ik weet zeker dat ik er goed mee kan rijden.
Er zijn genoeg coureurs die nu aan topevenementen meedoen, zonder dat ze ooit het echte talent hebben gehad. Met geld kom je een heel end. En met doorzettingskracht helemaal. Ondanks alles, geef ik dat echt niet op, no fucking way!

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ik las trouwens net de Start 84. Daar zie je een foto van het podium van de Youngtimer trophy. Al die gasten zijn 100+ kilo (ik mag het nu zeggen, hahaha), net als veel DSC rijders. Niet zo gek dat mensen met echt talent, zoals André, heel snel succes kunnen hebben in die klassen. Het niveau van de rijders ligt niet erg laag, maar ook zeker niet op topniveau. Mensen vergissen zich er desondanks in hoeveel moeite het kost om te kunnen winnen.
- Hielke
- Berichten: 11640
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Betaald racen? Dus dat iemand jou ook nog centen geeft voor het rijden in andermans auto's? Doe niet zo mal!
Van zulke rijders zijn er in Nederland niet meer dan 5. Er is wel een redelijk grote groep (10-20) waarvoor alles betaald wordt. Die hoeven alleen maar op te draven en hun kunstje te laten zien. Andre is zo iemand. En terecht. Hij kan een teammaat door zijn capaciteiten naar het podium rijden. Zonder zijn inbreng zou dat team of die teammaat onopvallende resultaten rijden. Ook wanneer ze een financiële injectie van miljoenen in een auto of team zouden steken. Voor nop een goede rijder mee laten rijden is dan een relatief koopje.

Van zulke rijders zijn er in Nederland niet meer dan 5. Er is wel een redelijk grote groep (10-20) waarvoor alles betaald wordt. Die hoeven alleen maar op te draven en hun kunstje te laten zien. Andre is zo iemand. En terecht. Hij kan een teammaat door zijn capaciteiten naar het podium rijden. Zonder zijn inbreng zou dat team of die teammaat onopvallende resultaten rijden. Ook wanneer ze een financiële injectie van miljoenen in een auto of team zouden steken. Voor nop een goede rijder mee laten rijden is dan een relatief koopje.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ik zou wel willen. Alleen lijkt het me juist leuk om het op amateur-basis te doen zoals enkele mensen dat hier ook al doen. Ik heb zelf op dit moment gewoon een geringe ervaring. Geen circuit-eravring zelfs. Die wil ik echter wel snel op gaan bouwen, om dat eventueel uit te kunnen bouwen naar het amateur-racen.
Op dit moment zou ik van DF alleen André in deze categorie inschalen, en ook niet weten of er anderen van hier voor in aanmerking zouden komen.
Op dit moment zou ik van DF alleen André in deze categorie inschalen, en ook niet weten of er anderen van hier voor in aanmerking zouden komen.
- Downforce Hans
- Berichten: 12612
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
@Hielke: Jouw aanname klopt niet hoor. Er zijn veel meer rijders die niets mee hoeven te brengen. Ik weet zeker dat jij al die jongens niet kent.
Enerzijds hoeven ze niets te betalen door reeds bewezen diensten (zoals auto's vooraan laten finishen a la André). Anderzijds door voldoende sponsoring die ze meenemen.
Een maatje van me heeft nog nooit betaald voor autoracen. Maar die wordt veel gevraagd en is vrij selectief bij welk team hij rijdt. Dit seizoen reed 'ie in een Seat diesel. Het team had ook nog een andere auto en daar reed het zoontje van de grote sponsor in. Hij kreeg niet de spullen die die jongen wel kreeg, heeft desondanks een paar goede resultaten neergezet, ondanks dat de auto niet competitief was. Hij zei uiteindelijk: zoek lekker iemand anders. Toen kwam Ton Coronel, die wist zijn rondetijd in dat hok niet te verbeteren. Dat was wel humor, hij was gewoon oprecht gefrustreerd dat het team niet wilde luisteren, dan moet je de knoop doorhakken. Hij had dus, zoals altijd, gelijk. Qua rijden acht ik hem op minimaal hetzelfde niveau als André.
Enerzijds hoeven ze niets te betalen door reeds bewezen diensten (zoals auto's vooraan laten finishen a la André). Anderzijds door voldoende sponsoring die ze meenemen.
Een maatje van me heeft nog nooit betaald voor autoracen. Maar die wordt veel gevraagd en is vrij selectief bij welk team hij rijdt. Dit seizoen reed 'ie in een Seat diesel. Het team had ook nog een andere auto en daar reed het zoontje van de grote sponsor in. Hij kreeg niet de spullen die die jongen wel kreeg, heeft desondanks een paar goede resultaten neergezet, ondanks dat de auto niet competitief was. Hij zei uiteindelijk: zoek lekker iemand anders. Toen kwam Ton Coronel, die wist zijn rondetijd in dat hok niet te verbeteren. Dat was wel humor, hij was gewoon oprecht gefrustreerd dat het team niet wilde luisteren, dan moet je de knoop doorhakken. Hij had dus, zoals altijd, gelijk. Qua rijden acht ik hem op minimaal hetzelfde niveau als André.