Nog even uitgebreid reageren op mooie post van Romo.romo schreef: 18 feb 2025, 22:03 ^ Bijna geheel eens, buiten onderstaande
HUD doet me eigenlijk weinig, ik vind het nogal storend in het blikveld, overdag met fel licht niet of onvoldoende afleesbaar, in het donker te overheersend, in de normale stand rijdend geeft het HUD ook geen extra info, in de M Mode "sport" stand krijg je pas een toerenteller in beeld.
HUD, in het begin wel even geinig, ging me steeds meer tegenstaan, heb ik dus permanent uitgeschakeld
Dan de Carbon sportbuckets, een absolute must have om goed en strak te zitten, zonder te glijden. Ik heb beide stoelen geprobeerd, de normale sportstoel is imho veel te glad en te weinig ondersteunend. Je moet even wennen naan in en uit stappen met de buckets, maar wat zitten deze stoelen als gegoten, bizar goed.
Het DigiDash is qua afleesbaarheid veel minder intuïtief dan ronde klokken, de schaalverdeling is te priegelig en slecht afleesbaar, het is wel een helder scherm, maar duiding van snelheid en of toerental vind ik ondermaats tov ronde klokken, ook in de sportstand waarbij je een ander setup krijgt van mn de toerenteller die dan een schuine dikke rode balk wordt, die balk is belachelijk dik, en wederom kan je slecht onderscheiden in welk toeren bereik je eigenlijk onderweg bent. De schaalverdeling is veel te klein en dicht op elkaar.
Ik vind de torsie stabiliteit van de koets ook niet heel erg overtuigend. Een schuin oprit oprijdend voel en hoor je auto zuchten en mild kraken.
Remmen vind ik nog steeds apart, kunstmatig en gevoelloos, niet echt overtuigend.
De motor is echt dat wat deze auto maakt, het sturen is fantastisch, een heerlijk snel stuurhuis, de kar ligt heel stabiel idd, geen neiging tot duiken en zijwaarts hard om de bocht blijft de kar heel vlak, de brede banden maken de auto behoorlijk spoorgevoelig. Gewicht is merkbaar bij remmen of juist langzaam over drempels, voor de rest erg goed gecamoufleerd.
Schakelen met de flippers merk je de nogal forse vertraging tussen handactie en overgang verzet, dar moet je echt rekening mee houden. Het is handmatig zowel in up als down shift een beetje achter de feiten aan.
Hoewel niet erg van belang bij dit soort auto`s vind ik toch heel knap dat ik er 25% zuiniger mee rijd dan met de CS, bij de relatieve kleine tank a 52 liter net even wat meer actie radius.
Super DD, dat is ie.
Wat betreft HUD. Ik heb wel even moeten spelen met de hoogte, want anders kan het druk zijn in het scherm. Het Digidash is opmerking wel terecht dat toerenteller lastig afleesbaar is. Ook mis ik de klassieke telleropstelling en vind ik het onbegrijpelijk dat de toerenteller in de HUD en de sportisplays alleen via de Sport M Modus te zien zijn. Waarom niet de keuzevrijheid om dit volledig naar wens te configureren? Lijkt me anno 2025 niet ingewikkeld. Sws is de M Mode knop verwarrend, want je verwacht dat je dan met je settings kunt gaan knutselen maar het is allleen maar de grafische weergave van je tellers. Beetje overbodig.
Wel heel fraai vind ik de weergave van de menu's en de afgebeelde auto. Ook tof dat je ziet dat je richtingaanwijzer aan is of dat je op de rem trapt. Ziet er alllemaal bovengemiddeld gelikt uit en ik word daar wel heel erg blij van. Dan lijkt het interieur van de prefacelift dreier opeens verouderd, ook al heb je daar wel de fijne knoppen in de middenconsole.
Wat betreft torsiestijfheid: daar heb ik nog geen last van gelukkig. Maar even afwachten of dat nog gaat komen. En wat de remmen betreft, ik denk dat het gewicht van de auto ook wel een beetje dwarszit. Er moet gewoon veel massa vertragen. De flippers? Het is geen PDK maar ik ervaar de respons als prima verder. En je kunt in standje 3 nog wel eea iets scherper krijgen.
Brandstofverbruik had ik nog niet benoemd, maar mij valt die wel tegen in vergelijking met de B58. Die was echt een stuk zuiniger. Maar ach, daar maak ik me bij een dergeiljke auto sws niet druk om. De kleine tankinhoud (52 liter) vind ik wel ergerlijk.
En helemaal eens, het is een puike DD. Zeker in dit segment.