Autobezitters erop vooruit in nieuw systeem schadevrije jaren: ’Overstap naar andere polis eenvoudiger’
-
Re: Autobezitters erop vooruit in nieuw systeem schadevrije jaren: ’Overstap naar andere polis eenvoudiger’
Ze mogen je niet naar je opleidingsniveau vragen, en je (dus) ook niet weigeren als je te laag opgeleid zou zijn. Het is puur een selectietruc om een relatief hoog opgeleide klantenportefeuille krijgen zodat er minder schade wordt gereden.
Ik heb ze jaren geleden een keer gebeld, toen wilden ze mij ook niet verzekeren omdat m'n auto meer dan 200pk had.
Ik heb ze jaren geleden een keer gebeld, toen wilden ze mij ook niet verzekeren omdat m'n auto meer dan 200pk had.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: Autobezitters erop vooruit in nieuw systeem schadevrije jaren: ’Overstap naar andere polis eenvoudiger’
Mijn Skoda heeft meer dan 200 pk en heb ik verzekerd bij Promovendum. Misschien is het een combinatie van dingen?
-
Het is geen bmw....EvdP schreef: 09 mar 2024, 15:10 Mijn Skoda heeft meer dan 200 pk en heb ik verzekerd bij Promovendum. Misschien is het een combinatie van dingen?
- JP
Ongeacht of ik nu Mavo of WO, danwel klasse 1 of 5 invul.....

Promovendum schreef:
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Jouw auto heeft 300 pk. Dat zal wel het probleem zijn. Ik heb een kenteken van MP geplukt van een Golf 8 GTI 45 en dan krijg ik ook die melding. Ik heb kenteken J891KX (220 pk) en die geeft gewoon een premie.
https://www.promovendum.nl/autoverzeker ... romovendum
Edit:
Volvo S80 4.4 AWD uit 2007 met 313 pk mag wel (05-XT-FX gepikt uit een MP advertentie)
https://www.promovendum.nl/autoverzeker ... romovendum
Edit:
Volvo S80 4.4 AWD uit 2007 met 313 pk mag wel (05-XT-FX gepikt uit een MP advertentie)
- JP
6 jaar terug had ik problemen om met mijn destijdse 39 een Polo GTi te verzekeren. Ik dacht ANWB, die deden niks verzekeren van GTi als je onder de 40 was en al zeker niet in combinatie met dsg.
- Luco
Ik weet niet waar ik de vraag moet stellen, dus maar hier.
Wij hebben onze auto's verzekerd via AAB, bevalt goed, maar:
X5 All risk
Alpine All risk
Mini WA
Motor met zijspan All risk
Nu is de vijf bijna klaar en wil ik ook taxeren en All risk.
Maar uiteindelijk kunnen we maar met 1 (max 2, zal altijd de X5 zijn) auto (s) tegelijk rijden, kan dat dan niet anders verzekerd worden dan alle 5 apart?
Edit: Natuurlijk heb ik de vraag ook aan AAB gesteld, maar ben benieuwd of hier ervaringsdeskundige zijn?
Wij hebben onze auto's verzekerd via AAB, bevalt goed, maar:
X5 All risk
Alpine All risk
Mini WA
Motor met zijspan All risk
Nu is de vijf bijna klaar en wil ik ook taxeren en All risk.
Maar uiteindelijk kunnen we maar met 1 (max 2, zal altijd de X5 zijn) auto (s) tegelijk rijden, kan dat dan niet anders verzekerd worden dan alle 5 apart?
Edit: Natuurlijk heb ik de vraag ook aan AAB gesteld, maar ben benieuwd of hier ervaringsdeskundige zijn?
- Martijn_bmw
Bij KNAC kan je tegen taxatie verzekeren en de WA pauzeren in de winter.
Dan hou je casco verzekering tegen afbranden van je garage incl auto’s en of diefstal maar heb je geen kosten voor WA die je niet gebruikt als je in de winter niet rijdt. (Moet je wel kenteken ook schorsen in de winter ivm anders verplicht WA verzekering aanhouden)
Dan hou je casco verzekering tegen afbranden van je garage incl auto’s en of diefstal maar heb je geen kosten voor WA die je niet gebruikt als je in de winter niet rijdt. (Moet je wel kenteken ook schorsen in de winter ivm anders verplicht WA verzekering aanhouden)
-
Heb je de Alpine wel op taxatiebasis verzekerd Luco?
-
Dat is voor de 5 en de alpine (gezien hun gewicht) toch een heel klein bedrag waar we over praten?
- Luco
Ja is op taxatie verzekerd en niet echt goedkoop, net als de kawa 1300.
Maar alleen de mini is wa, pauzeren in de winter zet ook geen zoden aan de dijk

Gaat me met name om dat ik zometeen drie voertuigen all risk heb terwijl je maar met 1 tegelijk kan rijden en uiteindelijk kost het best nog wat geld.
zon 260 euro per maand.
-
Wellicht elders eens een offerte opvragen?
https://www.clemententromph.nl/ en dan moet je Carel Jan van Loon hebben.
(die brengen het (vermoed ik) weer onder bij https://turien.nl/ )
Als je alles gezamenlijk onder brengt is er wellicht een aanvulling op de polis te maken dat je slechts 1 tegelijkertijd mag gebruiken? Ik heb namelijk ook wel eens persoonlijke aanvullingen op de polisvoorwaarden gehad.
(Misschien de X5 er dan buiten laten en elders verzekeren voor zo'n constructie?)
https://www.clemententromph.nl/ en dan moet je Carel Jan van Loon hebben.
(die brengen het (vermoed ik) weer onder bij https://turien.nl/ )
Als je alles gezamenlijk onder brengt is er wellicht een aanvulling op de polis te maken dat je slechts 1 tegelijkertijd mag gebruiken? Ik heb namelijk ook wel eens persoonlijke aanvullingen op de polisvoorwaarden gehad.
(Misschien de X5 er dan buiten laten en elders verzekeren voor zo'n constructie?)
- Luco
Ik zit nu via AAB ook al bij Turien 
Ik zat ook te denken aan een rijbewijsverzekering, maar of die er nu al echt zijn.

Ik zat ook te denken aan een rijbewijsverzekering, maar of die er nu al echt zijn.
-
Zijn die er weer?Luco schreef: 08 feb 2025, 09:38 Ik zat ook te denken aan een rijbewijsverzekering, maar of die er nu al echt zijn.
Mijn broer had er vroeger eentje, maar dacht dat dat helemaal afgeschaft was vele jaren geleden.
Was ook alleen WA destijds.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Moeten ze het hele jaar door te gebruiken zijn? Of schors je er 3 een deel van het jaar? Ik heb nl begrepen dat de auto’s ook verzekerd zijn via je inboedelverzekering als de tent af fikt. Ik had toen een auto in een schuur met caravans staan en ik kon de verzekering stopzetten omdat ie verzekert zou zijn via die inboedel (of brand? verzekering van die schuureigenaar. Ik heb toen wel de verzekering door laten lopen omdat ik geen gedoe wilde, mocht er iets gebeuren. Maar als ze bij jou thuis staan? Weet alleen niet of diefstal er dan ook onder valt.
- Luco
Ja, het probleem is als je ze niet verzekerd hebt, je ze ook moet schorsen, nu is dat bij de Alpine en vijf zometeeen geen probleem meer omdat ze dan 40 jaar of ouder zijn, maar weet niet wat de rdw dan doet als ze niet verzekerd zijn?
@Elise, dat weet ik dus ook niet, kan iig niks vinden.
Volgens mij wil ik het onmogelijke
@Elise, dat weet ik dus ook niet, kan iig niks vinden.
Volgens mij wil ik het onmogelijke

- Arthur
Het is allemaal niet onmogelijk of moeilijk, volgens mij. Geschorst hoeft niet verzekerd te zijn.
Nee, een geschorste auto hoeft niet verzekerd te zijn. Een auto schors je wanneer je deze voor langere tijd niet gebruikt. Dit doe je via de RDW. Hierna mag je niet meer met de auto de openbare weg op, waardoor je niet meer verplicht bent om een WA autoverzekering te hebben.
Nee, een geschorste auto hoeft niet verzekerd te zijn. Een auto schors je wanneer je deze voor langere tijd niet gebruikt. Dit doe je via de RDW. Hierna mag je niet meer met de auto de openbare weg op, waardoor je niet meer verplicht bent om een WA autoverzekering te hebben.
- Luco
Dat is juist het probleem, zometeen betaal ik geen mrb meer, kan je dan nog wel schorsen?Arthur schreef: 08 feb 2025, 10:18 Het is allemaal niet onmogelijk of moeilijk, volgens mij. Geschorst hoeft niet verzekerd te zijn.
Want als ze niet geschorst zijn, moeten ze verzekerd zijn.
- Arthur
We hebben het er al eens eerder over gehad: viewtopic.php?t=40930
- Martijn_bmw
Dat is niet (meer) het geval. Ik heb vele inboedelverzekeringen uitgezocht en gebeld om na te vragen. Aangezien ik mijn hobby auto in de inpandige garage in de winter altijd schors en niet gebruik maar wel wilde verzekeren tegen diefstal en brand. Elk voertuig met een eigen kenteken valt niet onder inboedelverzekering was elke keer het antwoord.Arthur schreef: 08 feb 2025, 10:07 Moeten ze het hele jaar door te gebruiken zijn? Of schors je er 3 een deel van het jaar? Ik heb nl begrepen dat de auto’s ook verzekerd zijn via je inboedelverzekering als de tent af fikt. Ik had toen een auto in een schuur met caravans staan en ik kon de verzekering stopzetten omdat ie verzekert zou zijn via die inboedel (of brand? verzekering van die schuureigenaar. Ik heb toen wel de verzekering door laten lopen omdat ik geen gedoe wilde, mocht er iets gebeuren. Maar als ze bij jou thuis staan? Weet alleen niet of diefstal er dan ook onder valt.
@luco ook een auto zonder mrb kan je schorsen om jezelf te ontslaan van verplichte WA verzekering.
- Luco
Ok, duidelijk, nadeel is dan dat je hem niet kan pakken wanneer je wilt, eerst weer verzekeren, ontschorsen, allemaal gezeikMartijn_bmw schreef: 08 feb 2025, 10:25Dat is niet (meer) het geval. Ik heb vele inboedelverzekeringen uitgezocht en gebeld om na te vragen. Aangezien ik mijn hobby auto in de inpandige garage in de winter altijd schors en niet gebruik maar wel wilde verzekeren tegen diefstal en brand. Elk voertuig met een eigen kenteken valt niet onder inboedelverzekering was elke keer het antwoord.Arthur schreef: 08 feb 2025, 10:07 Moeten ze het hele jaar door te gebruiken zijn? Of schors je er 3 een deel van het jaar? Ik heb nl begrepen dat de auto’s ook verzekerd zijn via je inboedelverzekering als de tent af fikt. Ik had toen een auto in een schuur met caravans staan en ik kon de verzekering stopzetten omdat ie verzekert zou zijn via die inboedel (of brand? verzekering van die schuureigenaar. Ik heb toen wel de verzekering door laten lopen omdat ik geen gedoe wilde, mocht er iets gebeuren. Maar als ze bij jou thuis staan? Weet alleen niet of diefstal er dan ook onder valt.
@luco ook een auto zonder mrb kan je schorsen om jezelf te ontslaan van verplichte WA verzekering.

Ik had de Alpine trouwens wel verzekerd via de inboedel de afgelopen 20 jaar toen die bij Erwin stond (apart op de boedel als autoonderdelen met waarde)
- Arthur
En ontslaan van de APK als ze nog geen 50 jaar oud zijn, toch?@luco ook een auto zonder mrb kan je schorsen om jezelf te ontslaan van verplichte WA verzekering.
- Martijn_bmw
Klopt idd! Ook die hoeft pas weer als kenteken weer op naam wordt gezetArthur schreef: 08 feb 2025, 10:32En ontslaan van de APK als ze nog geen 50 jaar oud zijn, toch?@luco ook een auto zonder mrb kan je schorsen om jezelf te ontslaan van verplichte WA verzekering.

- Luco
ach apk om de twee jaar is geen probleem.