Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 - Mondeo [13-7 Touristenfahrten]
- Rolf205
Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [22-10 Laatste Ringtrip van 't jaar]
Dit zijn ook 2delige schijven? Met 'voorheen' bedoel je toen je nog 1delige schijven had?
- Martijn M
Nee die waren ook 2-delig, alleen maatje kleiner.Rolf205 schreef: 29 okt 2024, 14:26 Dit zijn ook 2delige schijven? Met 'voorheen' bedoel je toen je nog 1delige schijven had?
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Van Godspeed toevallig?Martijn M schreef: 29 okt 2024, 09:03Geen idee, zal t eens bij de leverancier van de schijven vragen. Dat de schijven warm worden is duidelijk, ze waren na 't weekend ook helemaal redelijk paars, maar dat was (voorheen) ook zo en geen probleem...Lex70V schreef: 26 okt 2024, 14:46 Kan het niet de combinatie tussen de klauwen en blokken zijn?Dat de blokken houden van hogere temperaturen en daardoor vasthouden?..klinkt mischien wel weer heel raar haha.In mijn 2 rs had ik geboorde originele brembo schijven met toen op dat moment denk ik ebc blue stuff en die schijven hadden ook al indicaties dat ze te warm waren geworden zonder remkoeling
Zijn J-hooks, zie:StefanW schreef: 28 okt 2024, 11:57 Dikke platen!
Rij je met geperforeerde of geboorde schijven? Dat kan het wellicht zijn.
![]()
- Martijn M
Klopt.Andry schreef: 30 okt 2024, 15:53Van Godspeed toevallig?Martijn M schreef: 29 okt 2024, 09:03Geen idee, zal t eens bij de leverancier van de schijven vragen. Dat de schijven warm worden is duidelijk, ze waren na 't weekend ook helemaal redelijk paars, maar dat was (voorheen) ook zo en geen probleem...Lex70V schreef: 26 okt 2024, 14:46 Kan het niet de combinatie tussen de klauwen en blokken zijn?Dat de blokken houden van hogere temperaturen en daardoor vasthouden?..klinkt mischien wel weer heel raar haha.In mijn 2 rs had ik geboorde originele brembo schijven met toen op dat moment denk ik ebc blue stuff en die schijven hadden ook al indicaties dat ze te warm waren geworden zonder remkoeling
![]()
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Niks van mij bij.Andry schreef: 30 okt 2024, 15:53Van Godspeed toevallig?Martijn M schreef: 29 okt 2024, 09:03Geen idee, zal t eens bij de leverancier van de schijven vragen. Dat de schijven warm worden is duidelijk, ze waren na 't weekend ook helemaal redelijk paars, maar dat was (voorheen) ook zo en geen probleem...Lex70V schreef: 26 okt 2024, 14:46 Kan het niet de combinatie tussen de klauwen en blokken zijn?Dat de blokken houden van hogere temperaturen en daardoor vasthouden?..klinkt mischien wel weer heel raar haha.In mijn 2 rs had ik geboorde originele brembo schijven met toen op dat moment denk ik ebc blue stuff en die schijven hadden ook al indicaties dat ze te warm waren geworden zonder remkoeling
![]()
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
- Godspeed
- Martijn M
Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 - Mondeo [11-11 Nieuwe daily]
Met het oog op de nabije toekomst (we verwachten ons eerste kindje ergens tussen nu en half December) stond de aankoop van een fatsoenlijke daily al even op de planning. Veel gekeken naar Leon en Megane stations, maar toch op iets anders uit gekomen. Na het overlijden van mijn pa gaf m'n ma aan dat ze de Mondeo er uit wilde doen, of wij daar geen interesse in hadden. Daar hoefde we eigenlijk niet 2x over na te denken. M'n ouders waren de eerste eigenaar van de auto en is altijd dealer onderhouden geweest.
Dus staat er sinds gisteren een Ford Mondeo MK5 1.5 Ecoboost Wagon in Titanium uitvoering (hele mond vol
) op de stoep. Staat net 130k op de teller, distributieriem en waterpomp zijn net vervangen en verder zit ie heel dik in de opties. Stoelverwarming voor en achter, stuurverwarming, voorruit verwarming, achteruitrijcamera, pdc voor en achter, full led, acc etc etc.

Niet veel plannen mee, moet een hondenrek in zodat de hond en alle baby zooi mee kan zonder dat alles door de kofferbak vliegt.
Verder de SYNC2 die er in zit upgraden naar SYNC3, zodat er carplay beschikbaar komt.
kan niet beloven dat er nooit een setje ST velgen onder komt
Megane en Clio staan ook nog op de stoep. De Megane blijft sowieso, Clio kijken we even aan of we die vaak genoeg gebruiken om em te houden.
Dus staat er sinds gisteren een Ford Mondeo MK5 1.5 Ecoboost Wagon in Titanium uitvoering (hele mond vol

Niet veel plannen mee, moet een hondenrek in zodat de hond en alle baby zooi mee kan zonder dat alles door de kofferbak vliegt.
Verder de SYNC2 die er in zit upgraden naar SYNC3, zodat er carplay beschikbaar komt.
kan niet beloven dat er nooit een setje ST velgen onder komt
Megane en Clio staan ook nog op de stoep. De Megane blijft sowieso, Clio kijken we even aan of we die vaak genoeg gebruiken om em te houden.
- Rolf205
Soms kan het snel gaan! Dit is natuurlijk wel een inkopper om over te nemen, met alle historie echt bekend.
Ik heb er ook ooit naar een Mondeo gekeken, maar viel af ivm trekgewicht voor een ambu.
Gauw afscheid gaan nemen van de Clio en op zoek naar mooie ST velgjes voor de zomerbandjes.
Ik heb er ook ooit naar een Mondeo gekeken, maar viel af ivm trekgewicht voor een ambu.
Gauw afscheid gaan nemen van de Clio en op zoek naar mooie ST velgjes voor de zomerbandjes.
- Godspeed
Vandaar de SYNC vraag over mijn Fiesta!
Proficiat Martijn, de Mondeo is een erg fraaie station! Ook echt een lel van een auto en schijnt nog heel behoorlijk te sturen?!
Proficiat Martijn, de Mondeo is een erg fraaie station! Ook echt een lel van een auto en schijnt nog heel behoorlijk te sturen?!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mooie wagen. Ik heb 4 jaar en 140kkm met een Mondeo wagon 2.0TDCI gereden, vond het erg goed rijden. Goede herinneringen aan 

- Martijn_bmw
Gefeliciteerd! (Al is de reden van beschikbaar komen niet leuk
gecondoleerd nog!)
Hiermee ga je in ieder geval geen ruimte tekort komen
en rijdt ook nog eens goed!

Hiermee ga je in ieder geval geen ruimte tekort komen

- Martijn M
Ja trekgewicht is niet perse hoog nee. Maar 't scheelt dat ik en geen ambu en geen B+E heb dus niet zo'n probleem voor nu.Rolf205 schreef: 12 nov 2024, 11:12 Soms kan het snel gaan! Dit is natuurlijk wel een inkopper om over te nemen, met alle historie echt bekend.
De 'kleinere' auto die m'n ma gekocht heeft mag 2100kg trekken dus die kan ik altijd wel lenen mocht t in de toekomst wel nodig zijn.
Exact! Inderdaad een grote auto, bijna 5 meter lang. Ik vind het erg goed sturen, auto roteert erg goed voor zo'n lang slagschip.Godspeed schreef: 12 nov 2024, 22:27 Vandaar de SYNC vraag over mijn Fiesta!
Dankjewel!Martijn_bmw schreef: 13 nov 2024, 07:04 Gefeliciteerd! (Al is de reden van beschikbaar komen niet leukgecondoleerd nog!)
Hiermee ga je in ieder geval geen ruimte tekort komenen rijdt ook nog eens goed!
Nee ruimte te kort zal 't probleem niet zijn, een dakkoffer kan er natuurlijk ook nog op voor de volledige burgerlul look.

- Martijn M
Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 - Mondeo [22-1 Familiebak dingen]
Eind november is onze zoon geboren. Dat betekende dat er vanaf toen een hond + kinderwagen in de kofferbak van de Mondeo moest.
Dus een bagagerek + scheidingswand van Travall op de kop getikt. Linker deel voor de hond, rechterkant voor de kinderwagen. Past precies.
Waar de hond zit nog een beschermzeil geplaatst zodat de haren van onze husky een beetje op een plek blijven.

En verder nog het Sync2 systeem laten vervangen voor een Sync3 systeem. Fijne upgrade, maakt de auto een aantal jaar jonger. Ook de tellerbak laten updaten naar de laatste versie en aan laten passen zodat de snelheid ook in 't midden staat in cijfers.

Dat was het voorlopig wel voor de Mondeo.
Megane is ondertussen voorzien van nieuwe APK. Daar gebeurt niet zoveel mee deze winter behalve wat onderhoud.
De gele Compomotive wielen liggen ondertussen bij de poedercoater. Die krijgen net als de andere wielen, een lekker leasetint kleurtje.
In April een trackday op Spa geboekt, dus nog even kijken welke banden ik er om heen laat draaien.
Dus een bagagerek + scheidingswand van Travall op de kop getikt. Linker deel voor de hond, rechterkant voor de kinderwagen. Past precies.
Waar de hond zit nog een beschermzeil geplaatst zodat de haren van onze husky een beetje op een plek blijven.

En verder nog het Sync2 systeem laten vervangen voor een Sync3 systeem. Fijne upgrade, maakt de auto een aantal jaar jonger. Ook de tellerbak laten updaten naar de laatste versie en aan laten passen zodat de snelheid ook in 't midden staat in cijfers.

Dat was het voorlopig wel voor de Mondeo.
Megane is ondertussen voorzien van nieuwe APK. Daar gebeurt niet zoveel mee deze winter behalve wat onderhoud.
De gele Compomotive wielen liggen ondertussen bij de poedercoater. Die krijgen net als de andere wielen, een lekker leasetint kleurtje.
In April een trackday op Spa geboekt, dus nog even kijken welke banden ik er om heen laat draaien.
-
OnlineSabberjoch
- Auto: 981C S
Fijne daily zo die Mondeo, snap upgrade van headunit heel goed. Fijn werkend met Carplay is wel een must voor een daily.
Gefeliciteerd met jullie zoon! was even bang dat de hond links van de scheidingswand kwam, en zoonlief rechts
Gefeliciteerd met jullie zoon! was even bang dat de hond links van de scheidingswand kwam, en zoonlief rechts

-
- Auto: M3 F80
Gefeliciteerd met de geboorte! Een lekkere upgrade, Apple Carplay.
- Martijn M
Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 - Mondeo [31-1 Make grey great again]

De banden op de Compomotive wielen waren al even op. Maar met het oog op de geplande trackday is het tijd om die te voorzien van nieuw rubber. Ook een goed moment om ze te ontdoen van het gele jasje. Heel leuk, maar verschrikkelijk schoon te maken/houden. Dus naar de poedercoater gebracht.

De Poedercoatspecalist in Boekel heeft ze Gunmetal Metallic gepoedercoat. Erg mooi werk afgeleverd. Korte doorlooptijd en schappelijke prijs, aanrader!
Nu nog bandjes er om, wat onderhoud aan de Megane en dan is die weer klaar voor een jaartje gieren.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- frank de jonge
Gunmetal ook gaaf. Dat geel vond ik trouwens ook leuk staan!
- JP
Gefeliciteerd met de zoon, de Mondeo, de hond en de grijze velgen 

-
Welke ET waarde hebben die compo's? Ik ben al tijden opzoek naar een lichtere set velgen voor de R26 maar wil niet afwijken van ET66 - ET68. Volgens mij is er niks op de markt...
En kwa bandjes wellicht de sportcontact7 overwegen?
- Martijn M
ET66 is 't. Maar deze ga je nieuw niet meer vinden, en tweedehands waarschijnlijk ook niet zo snel.HSR schreef: 31 jan 2025, 11:07 Welke ET waarde hebben die compo's? Ik ben al tijden opzoek naar een lichtere set velgen voor de R26 maar wil niet afwijken van ET66 - ET68. Volgens mij is er niks op de markt...
Er zijn wel fabrikanten die velgen met aangepaste ET waardes leveren. Braid bijvoorbeeld, maar de spoeling is inderdaad dun.
OZ leverde eerst de Ultraleggera met ET55 maar die zijn ook nergens meer (nieuw) te vinden.
En dit is de circuitset, dus komen semi's om. Denk Nankang CR-S.
- Nivek
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Het is een paar maanden geleden, maar bij openen van dit topic stuikel ik gelijk over je rem problemen.
Hoe zit je koel slang gemonteerd? Op de schijf of op het hart van de schijf?
- Martijn M
Nivek schreef: 31 jan 2025, 20:09 Het is een paar maanden geleden, maar bij openen van dit topic stuikel ik gelijk over je rem problemen.

Op deze manier. In het midden van de schijf kun je niet echt komen, fusee en aandrijfas zitten daar omheen gebouwd.
- Nivek
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Ergens klinkt het me nog wat ver gezocht, maar gelijktijdig kan ik me ook wel voorstellen dat dat het probleem is. Het oppervlak van de schijf word aan de chassis-kant gekoeld, maar aan de wiel-kant niet.
ventilatie gebeurt van binnen uit. De schijf "slingert" lucht naar buiten. Dus eigenlijk wil je het hart voorzien van frisse lucht
ventilatie gebeurt van binnen uit. De schijf "slingert" lucht naar buiten. Dus eigenlijk wil je het hart voorzien van frisse lucht