Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Crookie
Auto: Dikke Bmw

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 29 jan 2025, 00:19

Riceaux schreef: 28 jan 2025, 14:16
Robin schreef: 28 jan 2025, 14:03 Dank Rico, wist ik niet. :thumbup:

Om Nederland daarvoor/door bijna weer op slot te zetten ben ik 't dan weer totaal mee oneens, maar mooi dat we weten dat we dat weten.
4. Gedragsverandering vraagt tijd, Robin: Campagnes om mensen anders te laten consumeren (zoals minder vlees eten) hebben zeker potentie, maar de impact daarvan wordt pas over de lange termijn merkbaar. De natuur wacht niet, Robin.
Volgens mij is het gros van het vee niet voor eigen bevolking bedoeld. Dus minder vlees eten haalt dan alsnog niet veel uit dat daarnaast gewoon kwaliteit voedsel is.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 jan 2025, 05:49

smiley schreef: 28 jan 2025, 22:04 Wat leesvoer voor Robin morgenvroeg (als de rest hier nog slaapt)
Speciaal de wekker gezet. :P

Ik ga 't even bestuderen.

Ik moet 't ook niet 'groter maken dan het is'. Dat doet de rest(politiek etc) al.

Vandaag 't boek in huis. Maar ik voel (als in 'het is nu +2 graden Celsius, maar de gevoelstemperatuur is -5, want de wind enzo, mooi zo wetenschappelijk doorgaan KNMI en de rest) me soms een Don Quichote in de strijd tegen 'windmolens' terwijl ik meer als een Sancho Panza moet redeneren. :tooth:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 29 jan 2025, 05:55

Doet ff korte Samenvatting Robin, ik moet gaan werken ! :tooth:

Gr Ron

Robin

Bericht door Robin » 29 jan 2025, 06:23

Ha, beide filmpjes bekeken. Die duren niet te lang, soms moest ik even twee keer luisteren qua wat ze bedoelen. Eerste video(die mijn serieuze vraag nog beter beantwoord helaas) van 4min 36s tot 6 min 07 wat mij betreft.

EDIT: RIVM duldt ook geen inzage (door de onderzoekers in de viodeo) in hun AERIUS rekenmodel....

Deze videos zijn gefinancierd door idd 'Big Agro' en Mesdag Zuivelfonds. Maar zo financiert RIVM etc óók hun wetenschappers. Maar in tweede filmpje testapparatuur bij een rioolput(er gewoon naast) plaatsten. Foei RIVM.

En de politiek maakt er nog meer chaos van.

Wat sitechris al zei (zo zie ik het ook) : Spreadsheetprobleem, in de praktijk geen last van (en dáár heb ik dan weer 'een mening over' die niet te mals is, om je kapot te schamen wat mij betreft)

Kortom tóch beide filmpjes kijken!

Robin

Bericht door Robin » 29 jan 2025, 07:22

Heb je eigenlijk op deze club gestemd, komen ze hiermee.
21.4% BTW.

En waar gaat 't naartoe, da's 't belangrijkste in deze kwestie* ....en ja ik heb een winkeltje 'maar ik mag niet klagen'
De overheid is de nagel aan MIJN (dus niet zozeer de jouwe) doodskist. Punt. :dood:

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-btw- ... ~ac8be3b9/

*Want bezuinigen op stikstof, klimaat, migratie en Ukraine, dat wordt 'm niet.

Wimo

Bericht door Wimo » 29 jan 2025, 07:47

Valt mee, had ook 25 procent kunnen zijn.

JP

Bericht door JP » 29 jan 2025, 07:54

Tuurlijk, betalen 'we' wel. Leven begon toch te goedkoop te worden. Dan maar :coffee: zonder water, of suiker en vooral geen melk. Is roeren nog gratis :hmmm:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 jan 2025, 07:58

Wimo schreef: 29 jan 2025, 07:47 Valt mee, had ook 25 procent kunnen zijn.
:mrgreen:

En als het tot 0,4% btw verhoging zou blijven… maar natuurlijk ook weer een “mooi moment” om alle prijzen na 0,4% btw verhoging af te ronden naar boven tot een rond getal ;)

En de overheid weer verbaasd waar die hoge NL inflatie toch vandaan komt :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 29 jan 2025, 08:17

Nou inderdaad Martijn, nog meer inflatie. Ik maak m'n diensten(spulletjes waren dat al) ook duurder, straks weer.

Dit eens zo leuke land(jaar of 25-30 terug imho).... :ziek:

Robin

Bericht door Robin » 29 jan 2025, 08:20

Even doorscrollen, even snel gekeken, Denemarken, Noorwegen en Zweden zitten op 25%. Alledrie minstens hetzelfde tot méér dan dubbel zo hoge salarissen. CH zit op 8.10 % maar mij te koud, de rest ook:)
https://www.dezaak.nl/financien/belasti ... %20afnemer.

JP

Bericht door JP » 29 jan 2025, 08:31

Zoals ik eerder zei deze week, waar zijn nu die politici die altijd vooraan staan te schreeuwen, vóór de verkiezingen? Tuurlijk is die 21.4% er nog niet doorheen, maar de overweging bevestigd al dat ze schijdt hebben aan het volk wat de laatste jaren al zo onder de inflatiedruk staat.
Je wordt gewoon genaaid zonder glij......oh wacht :hmmm:
Een optie is om tot één uniform btw-tarief te komen voor alle producten. Niet langer werken met tarieven van 0, 9 of 21 procent, maar een gemiddelde hanteren dat dan tussen de 17 of 18 procent uitkomt. Dat zou bovendien een einde maken aan tal van discussies over wat nu onder het hoge of lage tarief valt. Veelgenoemd voorbeeld is dat voor condooms 9 procent btw wordt betaald, maar voor glijmiddel 21. Een raar onderscheid, vindt ook het kabinet. En de Tweede Kamer wil toch al af van het woud aan verschillen en sowieso een eenvoudiger belastingstelsel.

Toch durft het kabinet deze stap vooralsnog niet aan. Groente en fruit zou daardoor bijvoorbeeld fors duurder worden, terwijl in de samenleving juist veel steun is om gezond voedsel vrij te stellen van btw.
Het is altijd maar hoger-hoger, maar die stimulans om gezond eten goedkoper te maken, dat was te moeilijk, omdat ze niet weten of groente/fruit uit een potje nog wel zo gezond is als de verse variant. Nee, we kunnen wel uit de lucht meten of die onzichtbare stikstof uit de reedt van een koe komt, een BMW of een Boeing. Voedingswaardes meten uit een potje Hak is dan weer een stap te ver. :hungry:

Elise

Bericht door Elise » 29 jan 2025, 08:51

Robin schreef: 29 jan 2025, 08:20 Even doorscrollen, even snel gekeken, Denemarken, Noorwegen en Zweden zitten op 25%. Alledrie minstens hetzelfde tot méér dan dubbel zo hoge salarissen. CH zit op 8.10 % maar mij te koud, de rest ook:)
https://www.dezaak.nl/financien/belasti ... %20afnemer.
Volgens mij werkt dat heel goed, al die verschillende BTW tarieven.

In het verleden hebben we wel BTW verlagingen gehad, wie weet als "Schoof 1" de boel op de rit heeft, "Schoof 2" de BTW gaat verlagen :tong:

Elise

Bericht door Elise » 29 jan 2025, 09:00

Martijn_bmw schreef: 29 jan 2025, 07:58 En als het tot 0,4% btw verhoging zou blijven… maar natuurlijk ook weer een “mooi moment” om alle prijzen na 0,4% btw verhoging af te ronden naar boven tot een rond getal ;)
Nah, ze maken de verpakking weer wat kleiner :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 29 jan 2025, 13:23

Boek is binnen:)
Afbeelding

Estoque

Bericht door Estoque » 29 jan 2025, 13:29

Afbeelding

Philipoo

Bericht door Philipoo » 29 jan 2025, 13:38

Ik zou graag een factchecker op dit forum willen. Het bericht hierboven lijkt me AI

Estoque

Bericht door Estoque » 29 jan 2025, 13:43

Mensen dom noemen en dan zelf met dit soort achterlijke bijdrages komen. Geeft toch weer mooi inzicht in de mensen waarmee je hier "discussie" probeert te voeren.

Luco

Bericht door Luco » 29 jan 2025, 17:41

Sommige moeders hadden beter wel kunnen slikken.
slikken.jpg
slikken.jpg (49.27 KiB) 837 keer bekeken

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 29 jan 2025, 17:52

Luco schreef: 29 jan 2025, 17:41 Sommige moeders hadden beter wel kunnen slikken.

slikken.jpg
😂

Elise

Bericht door Elise » 29 jan 2025, 18:20

:lollerdelol: @slikken

Complimenten voor de politie :thumbup:
Politie pakt drie mannen op voor goudroof Drents Museum

JP

Bericht door JP » 29 jan 2025, 22:29

:coffee:
Onze agenda voor werkend Nederland. Omdat het eerlijker moet.

Daarom lanceert de VVD vandaag een agenda voor werkend Nederland.
Een pakket maatregelen waarmee we ervoor willen zorgen dat werken weer meer gaat lonen. Dat je in ons land iets op kunt bouwen. Het stuur van je eigen leven in handen hebt. Vooruit kunt komen. Dat is eerlijk en rechtvaardig.
Werk dat loont, dat gaat voor mij over vrijheid en eerlijkheid. De vrijheid om een goed leven op te kunnen bouwen en je geen zorgen te hoeven maken over de rekeningen. Als je wel kúnt werken, maar niet werken meer loont dan wél werken, leven we niet in een eerlijk land. Hard werken levert nu onvoldoende op en dat moet anders. Waarbij buiten kijf staat dat wij er altijd zijn voor mensen die niet kúnnen werken. Net als voor de mensen die hun hele leven hard gewerkt hebben. Ook dat is rechtvaardig.
Onze agenda bevat een boekwerk vol voorstellen voor de korte én lange termijn. Ik licht er een paar uit:
We willen in een koopkrachtwet vastleggen dat werkenden er altijd meer op vooruit gaan dan niet-werkenden. Waarbij, zoals ik al zei, buiten kijf staat dat wij er altijd zijn voor mensen die niet kúnnen werken. Net als voor de mensen die hun hele leven hard gewerkt hebben en dit land mede hebben opgebouwd. Ook dat is rechtvaardig.
We willen een inflatiewet, waarin we vastleggen dat de overheid minder uitgeeft en dat geld teruggeeft aan diegenen die het hebben opgebracht.
We willen een ondernemersakkoord waarin wordt vastgelegd dat ondernemers de positie krijgen die ze verdienen. We willen de belangen van werknemers vastleggen – zoals afspraken over evenwichtige loonsverhoging – én willen de lasten van ondernemers verlagen.
Met deze wetten gaan we zo snel mogelijk aan de slag. Maar Nederlanders hebben onze steun ook acuter nodig. Daarom gaan wij er dit voorjaar, tijdens de gesprekken over de begroting voor volgend jaar, voor vechten dat:
De energierekening fors omlaag gaat.
De toeslag voor kinderopvang fors omhoog gaat.
Dit zijn twee maatregelen waarmee de koopkracht van de middenklasse snel een forse boost kunnen geven.
(...)
https://www.vvd.nl/nieuws/agenda-werkend-nederland/

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 29 jan 2025, 22:34

Ben benieuwd...

SlowCo

Bericht door SlowCo » 29 jan 2025, 22:57

VVD beloftes...

JP

Bericht door JP » 29 jan 2025, 23:15

Ja, volgens Dilan kwam een uur later dat idee naar buiten over de eventuele btw-verhoging waar ze :ongeveer als: niks van wist.....

Afbeelding

Elise

Bericht door Elise » 29 jan 2025, 23:19

De verhoging van het lage naar het hoge tarief voor de cultuursector is komen te vervallen, maar dat gat moet gedicht worden dus mag heel Nederland meer BTW betalen.... geweldig voorstel van Eelco Heinen (VVD) :bag:

Plaats reactie