Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 27 jan 2025, 22:31

Orban, Meloni, Trump of Netanyahu die klagen over het verlies van individuele rechten?

Laat me niet lachen. Dat zijn nou net de leiders die het wel prima vinden om de rechten van minderheden in te perken. Homohuwelijk, moet je in Hongarije niet om vragen. Ouders van hetzelfde geslacht waarbij er minimaal 1 niet de biologische ouder is, kan dat in Italië ook niet meer worden, met alle gevolgen van dien. En Netanyahu die pleit voor het belang van democratie? Ik ben benieuwd hoe democratisch het steeds verder koloniseren van de Westelijke Jordaanoever, en al lang geleden, Oost Jeruzalem is.

Elise

Bericht door Elise » 27 jan 2025, 23:37

Iemand nog de beelden gezien van de Gazanen die weer naar het noorden trekken?
Ik kan niet anders concluderen dan dat er puik werk is geleverd v.w.b. het in puin schieten van Gaza. Ik kon geen gebouw zonder schade onderscheiden..... Vakwerk.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 28 jan 2025, 01:39

Sigrid Kaag gaf aan dat er 100 miljard nodig zou zijn voor de wederopbouw, dus kijk even in je oude sok.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 jan 2025, 06:29

Heeft wederopbouw zin in die omgeving? Dit zal nooit stoppen, niet in mijn leven ben ik bang.

Anyway. De grootste kolder , die naamsverandering, al was de Mexicaanse presidente óók niet vies van een nepverhaaltje De plaats waar nu de VS is heeft in 1607 nooit America Mexicana of Mexicana America geheten, alleen het Mexicaanse deel (doh!)
https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/63438 ... in-vs.html

Neemt niet weg dat naamsveranderingen in het algemeen onhandig kunnen zijn, maarja dit is alweer januari 2025, net een maand ná het Winterfeest, dus we moeten er maar mee leren leven....

:coffee:

Elise

Bericht door Elise » 28 jan 2025, 08:20

smiley schreef: 28 jan 2025, 01:39 Sigrid Kaag gaf aan dat er 100 miljard nodig zou zijn voor de wederopbouw, dus kijk even in je oude sok.
Die heeft heel veel verstand van financiën, dus dat zal wel kloppen.
Helaas zit er een gat in de ouwe sok..... maar die sok mogen ze hebben hoor.

350 Z

Bericht door 350 Z » 28 jan 2025, 09:24

Geld moet ze maar bij hun Arabische geloofsgenoten halen, daar komt het geld letterlijk uit de grond d.m.v. olie.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 28 jan 2025, 15:51

Elise schreef: 27 jan 2025, 23:37 Iemand nog de beelden gezien van de Gazanen die weer naar het noorden trekken?
Ik kan niet anders concluderen dan dat er puik werk is geleverd v.w.b. het in puin schieten van Gaza. Ik kon geen gebouw zonder schade onderscheiden..... Vakwerk.
Het was al een grote puinhoop. Het is alleen geremodelleerd in een andere vorm.

Elise

Bericht door Elise » 29 jan 2025, 09:21

Ik ben zeker geen fan van alles wat met Moslim/Islam te maken heeft, maar wat daar in Gaza gebeurt (is) gaat alle perken te buiten. Dan sta ik wel aan de kant van het Palestijnse volk.
Laatst gewijzigd door Elise op 29 jan 2025, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 29 jan 2025, 09:24

Brussel gaat ‘ongekend’ ingrijpen in brij aan regels: ‘We hebben het leven te moeilijk gemaakt’
Groene idealen niet langer heilig voor Europese Commissie
Als het kalf verdronken is...... pakt Brussel de koe bij de horens :lol:

JP

Bericht door JP » 29 jan 2025, 09:27

Dat levert meer op dan 0.4% btw-verhoging !/?
Trump wil af van kantoorschuwe ambtenaar en eist dat ze weer volle werkweek naar kantoor komen
(...)
De Amerikaanse president Donald Trump wil massaal federale ambtenaren dumpen. Daarachter schuilt een ander probleem: nog maar een klein deel verschijnt dagelijks op het werk. Op het ministerie van Energie is de bezettingsgraad zelfs nul procent.

Zo’n twee miljoen overheidsdienaren kregen dinsdag een mailtje waarin ze konden kiezen: of weer vijf dagen naar kantoor komen of de biezen pakken. Een korte reactie onder de mailaanhef ’ontslag’ volstond voor dit laatste, stond er uitnodigend geschreven. Wie nu vrijwillig vertrekt krijgt tot eind september salaris mee. Het aanbod geldt niet voor uitvoeringsdiensten zoals de immigratie, het leger en de posterijen.

Volgens Amerikaanse media zou vijf tot tien procent van de ambtenaren op de vertrekregeling kunnen ingaan. Dat levert de Amerikaanse schatkist op termijn een bezuiniging van circa 100 miljard dollar op, zo wordt voorgerekend. Een afslankoperatie past in Trumps plannen om de federale bureaucratie te lijf te gaan, al is op dit moment volstrekt onduidelijk wat de impact zou zijn van zo’n brede ontslaggolf.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5322723 ... toor-komen

Robin

Bericht door Robin » 29 jan 2025, 10:23

Elise schreef: 29 jan 2025, 09:24 Brussel gaat ‘ongekend’ ingrijpen in brij aan regels: ‘We hebben het leven te moeilijk gemaakt’
Groene idealen niet langer heilig voor Europese Commissie
Als het kalf verdronken is...... pakt Brussel de koe bij de horens :lol:
Saneren die hap. En een EU 2.0 neerzetten zonder Von der Leyen en consorten aub.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 jan 2025, 10:33

‘Ongekend’ ingrijpen… :lol:

Robin

Bericht door Robin » 29 jan 2025, 10:34

Wordt allemaal niks. List en bedrog. Dat is politiek:)

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 29 jan 2025, 10:36

Elise schreef: 29 jan 2025, 09:21 Ik ben zeker geen fan van alles wat met Moslim/Islam te maken heeft, maar wat daar in Gaza gebeurt (is) gaat alle perken te buiten. Dan sta ik wel aan de kant van het Palestijnse volk.
Dit hoor je veel. Het lijkt alsof men compleet vergeten is wat er op 7 oktober 2023 gebeurd is. Een ultra laffe aanslag op feestende mensen.

Ik praat niks goed en heb verder geen aandelen aan welke kant dan ook, maar dat dit voor Israël de druppel was om Hamas compleet uit te roeien, ik snap de gedachten gang. En het is Hamas die laf in tunnels en ziekenhuizen e.d. gaat zitten. Hamas gebruikt de eigen bevolking als schild.
Dat je dan krijgt wat er nu gebeurd is. Oorloog is nooit mooi en gaat nooit gepaard zonder onschuldige slachtoffers.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 29 jan 2025, 10:45

Bericht van Jeroen Blokland (ex-Robeco en heeft nu zijn eigen investeringsfonds waarin je belegt in kwaliteitsaandelen, goud en bitcoin) over de clusterfuck die EU heet.
Is het te laat voor Europa?
EU-president Ursula von der Leyen kwam gisteren met een ‘concurrentiekompas’ dat de Eurozone moet helpen om de enorme achterstand die is opgelopen ten opzichte van China en de Verenigde Staten in te lopen.

Dat klinkt natuurlijk goed, totdat je je realiseert dat mevrouw Von der Leyen nu regeltjes wil terugdraaien die ze amper een jaar geleden heeft geïmplementeerd. In het bedrijfsleven of in de topsport zou je hier keihard op afgerekend worden.

Bovendien komt deze wijziging van strategie over als: 1) als het kalf verdronken is, dempt men de put, en 2) een marginale aanpassing op de extreem beperkende maatregelen die aan zowat de gehele maatschappij zijn opgelegd.

Ook in de voorbije weken stikt het van de berichten over hoe de volledig uit de hand gelopen EU-bureaucratie de Eurozone-economie naar de vernieling helpt. Het Duitse BDI, dat zichzelf ‘De stem van industrieel Duitsland’ noemt, gaat ervan uit dat de Duitse economie voor het derde achtereenvolgende jaar zal krimpen, een ongekend diepterecord om dat op de borden te krijgen.

In Nederland kreeg de overheid een dwangsom van EUR 10 miljoen om de oren als ze niet voldoet aan de volledig uit het lood geslagen stikstofdoelen. Er worden veel te weinig (sociale) woningen gebouwd, en het lukt zelfs niet om in eigen land winkels te beperken in het massaal achteraf betalen van aankopen, omdat er wetgeving uit Brussel moet komen.

Zou Ursula, die nu van alles roept over concurrentiekracht, ooit wel eens echt buiten de EU-grenzen kijken? China gaat dit jaar een overheidstekort van 7%+ laten optekenen omdat het land amper kan groeien, terwijl het vol de strijd met de Verenigde Staten aangaat. Om dat te financieren heeft de Chinese overheid de 10-jaars rente naar een schamele 1,6% geduwd. In de Verenigde Staten rijzen de begrotingstekorten eveneens de pan uit, en Trump is nu al begonnen met het ‘masseren’ van Fed-baas Powell om de rente te verlagen. Diezelfde Trump komt zeker weten met een rits nieuwe importheffingen, en elk nieuwsfeitje hierover duwt de euro verder in het putje.

China en de Verenigde Staten spelen het spel niet volgens het ideologische en achterhaalde boekje van Europa. Door massaal schulden in te zetten, hun eigen bedrijven te bevoordelen en weg te bewegen van verstikkende maatregelen, proberen ze de race naar dominantie te winnen. Ursula en Europa kijken vooralsnog alleen maar toe.

Oh ja, juist voor Nederlanders en Europeanen lijkt het me daarom verstandig om in ieder geval een deel van je beleggingen buiten de machtsstrijd te houden (goud en Bitcoin) en sowieso ook niet te veel in te zetten op de verliezers (waaronder Europa).

Robin

Bericht door Robin » 29 jan 2025, 10:48

Eigen schuld van Ursula en d'r voorgangers. En ze komen er mee weg. Dat is het meest irritante.

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 29 jan 2025, 10:53

of Colombia ? :coffee:
Blijf maar rustig zitten in het Land van Maas en Waal.
Ik kan alleen maar lachen ik stap eruit, ik ga
mijn rugzak en mijn tentje mee de vlinders achterna.
Dag vader en dag moeder
Dag Zuster Ursula.
Ik zie het hier niet zitten
ik ga naar Amerika.

Robin

Bericht door Robin » 29 jan 2025, 11:05

JP schreef: 29 jan 2025, 10:53 of Colombia ? :coffee:
Blijf maar rustig zitten in het Land van Maas en Waal.
Ik kan alleen maar lachen ik stap eruit, ik ga
mijn rugzak en mijn tentje mee de vlinders achterna.
Dag vader en dag moeder
Dag Zuster Ursula.
Ik zie het hier niet zitten
ik ga naar Amerika

America en Olde Pekela
It's oke o nee o yes o ja
Let us live in peace
Nou dat liekt mie wel wat vies
A little later dan giet 't al wat beter
:tooth:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 29 jan 2025, 11:07

350 Z schreef: 28 jan 2025, 09:24 Geld moet ze maar bij hun Arabische geloofsgenoten halen, daar komt het geld letterlijk uit de grond d.m.v. olie.
Die Arabische geloofsgenoten hebben het niet zo met de Palestijnen....

Wimo

Bericht door Wimo » 29 jan 2025, 12:10

Wouter81 schreef: 29 jan 2025, 10:45 Bericht van Jeroen Blokland (ex-Robeco en heeft nu zijn eigen investeringsfonds waarin je belegt in kwaliteitsaandelen, goud en bitcoin) over de clusterfuck die EU heet.

Oh ja, juist voor Nederlanders en Europeanen lijkt het me daarom verstandig om in ieder geval een deel van je beleggingen buiten de machtsstrijd te houden (goud en Bitcoin) en sowieso ook niet te veel in te zetten op de verliezers (waaronder Europa).
En onderaan nog ff snel zn cointjes shillen :zwijntje:

Elise

Bericht door Elise » 29 jan 2025, 12:27

MParallel schreef: 29 jan 2025, 10:36
Elise schreef: 29 jan 2025, 09:21 Ik ben zeker geen fan van alles wat met Moslim/Islam te maken heeft, maar wat daar in Gaza gebeurt (is) gaat alle perken te buiten. Dan sta ik wel aan de kant van het Palestijnse volk.
Dit hoor je veel. Het lijkt alsof men compleet vergeten is wat er op 7 oktober 2023 gebeurd is. Een ultra laffe aanslag op feestende mensen.
Tja, als je buurman je decennia lang afsluit van de rest van de wereld, bepaald wie of wat er in en/of uit gaat dan vraag je om een reactie.
De kindertjes van nu gaan dit niet vergeten, dus als die buurman zich zo blijft gedragen dan is het op 7 oktober 2043 weer raak.

En laten we wel zijn, proportioneel terugslaan prima, maar dit slaat echt helemaal nergens op... dit is gewoon willen en wetens genocide.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 29 jan 2025, 12:34

Wimo schreef: 29 jan 2025, 12:10
Wouter81 schreef: 29 jan 2025, 10:45 Bericht van Jeroen Blokland (ex-Robeco en heeft nu zijn eigen investeringsfonds waarin je belegt in kwaliteitsaandelen, goud en bitcoin) over de clusterfuck die EU heet.

En onderaan nog ff snel zn cointjes shillen :zwijntje:
Dat zal het zijn!

Estoque

Bericht door Estoque » 29 jan 2025, 13:09

Elise schreef: 29 jan 2025, 12:27
MParallel schreef: 29 jan 2025, 10:36
Tja, als je buurman je decennia lang afsluit van de rest van de wereld, bepaald wie of wat er in en/of uit gaat dan vraag je om een reactie.
De kindertjes van nu gaan dit niet vergeten, dus als die buurman zich zo blijft gedragen dan is het op 7 oktober 2043 weer raak.

En laten we wel zijn, proportioneel terugslaan prima, maar dit slaat echt helemaal nergens op... dit is gewoon willen en wetens genocide.
Maar is het, advocaat van de duivel spelende, niet de "enige manier" om het voor eens en altijd op te lossen?
Gewoon zover opruimen/uitmoorden (nogmaals, ik praat het niet goed) dat er gewoon niets meer over is als voeding voor een conflict?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 29 jan 2025, 13:17

Dat lukt toch nooit? Het is Hitler ook niet gelukt om alle Joden te vermoorden.

Elise

Bericht door Elise » 29 jan 2025, 13:18

Estoque schreef: 29 jan 2025, 13:09 Maar is het, advocaat van de duivel spelende, niet de "enige manier" om het voor eens en altijd op te lossen?
Gewoon zover opruimen/uitmoorden (nogmaals, ik praat het niet goed) dat er gewoon niets meer over is als voeding voor een conflict?
Voor een 100% oplossing praat je dan wel over het gebied van de Nijl tot de Eufraat.
https://www.christenenvoorisrael.nl/art ... de-eufraat

Plaats reactie