Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Kadett

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Kadett » 26 jan 2025, 19:42

Bram schreef: 25 jan 2025, 15:15
Robin schreef: 25 jan 2025, 15:02 Ik snap je punt Camiel, maar naast m'n baten heb ik ook lasten, no worries:)
Het is wel bijzonderr dat wij zonder arbeidsmigranten stil zouden vallen als land, dan is er iets fundamenteels mis met dit land blijkbaar wat een 30 jaar geleden niet het geval was. Nu is er ook heel veel mis in dit land tov 30 jaar terug, maar waar ligt dat dan aan?
Omdat we een draai gemaakt hebben naar een diensten maatschappij waardoor de arbeid maar blijft liggen?
Nee omdat er gigantisch veel 'management' functies bijgekomen zijn die voorheen als nutteloos tijdverdrijd bestempeld werden.

Afdeling waar ik werk van 45 man. Vroeger 1 leiding gevende. Nu 2 managers en daaronder nog 4 deel leiding gevende op zelfde aantal mensen.

ErikS

Bericht door ErikS » 27 jan 2025, 08:09

Robin schreef: 25 jan 2025, 13:26 Applaus voor Femke voor het verbieden van deze demonstratie. In theorie:
https://www.ad.nl/binnenland/klimaatact ... a94e6b0c6/

Hoe krijg je deze hersenloze schepsels die onder nul bijdragen aan de samenleving en waarvoor euthanasie de enige oplossing is, verwijderd? Waarom sleurt de politie ze niet weg en gooit ze in die busjes/arresteren? Dit maken we nu bijna wekelijks al een tijdje mee.
Dat soort volk gewoon veel dikker met foto en al aan een schandpaal nagelen.
Laatst een serie gezien over zoiets in de USA, hoe dat je je hele leven kan achtervolgen.
Ze maken zelf een bewuste keuze.

Elise

Bericht door Elise » 27 jan 2025, 08:37

ErikS schreef: 27 jan 2025, 08:09 Dat soort volk gewoon veel dikker met foto en al aan een schandpaal nagelen.
Laatst een serie gezien over zoiets in de USA, hoe dat je je hele leven kan achtervolgen.
Volgens mij zijn het heel veel tieners/twintigers en een zooitje ouwe boomers die de boel platleggen.
Ik denk niet dat het een oplossing is om die hun hele leven te achtervolgen hiervoor, ik zou eerder zeggen de lange lat erover en het waterkanon op vol vermogen. Geen enkel probleem als de helft in de ziekenauto moet worden afgevoerd ipv een lekker warme bus. Ik vermoed dat ze daar veel meer van leren......
Voor de Bénédicte Ficq's en Carice van Houten's van deze maatschappij zou een lange vrijheidsbenemende staf (icm strafblad) een mooie oplossing zijn, naast de lange lat.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 27 jan 2025, 10:41

Robin schreef: 26 jan 2025, 19:25 Wel wat vreemd dat het ene schema/percentage/grafiek etc zus zegt en het andere schema weer zó en het andere wéér anders. Ik weet niet welke nu juist is/ zijn en zie door de bomen het bos niet meer ....
Ga dan nog maar even kijken naar het verschil tussen absoluut en relatief. Laat maar weten of je het dan wel snapt. :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 jan 2025, 10:50

Joël D. schreef: 27 jan 2025, 10:41
Robin schreef: 26 jan 2025, 19:25 Wel wat vreemd dat het ene schema/percentage/grafiek etc zus zegt en het andere schema weer zó en het andere wéér anders. Ik weet niet welke nu juist is/ zijn en zie door de bomen het bos niet meer ....
Ga dan nog maar even kijken naar het verschil tussen absoluut en relatief. Laat maar weten of je het dan wel snapt. :)
Ha die Einstein:-)
ik snap er inderdaad niks van, al die gemanipuleerde cijfertjes van het RIVM( onderdeel van overheid ), waardoor de rechter Greenpeace in het gelijk stelde

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2025, 10:51

Maar als jullie om de tuin geleid willen worden, prima hoor :-)

Philipoo

Bericht door Philipoo » 27 jan 2025, 11:09

Wij zijn schaapjes Joel, wij zijn aan het slapen en zien het niet.

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2025, 11:29

Philipoo schreef: 27 jan 2025, 11:09 Wij zijn schaapjes Joel, wij zijn aan het slapen en zien het niet.
:P

JP

Bericht door JP » 27 jan 2025, 11:37

Robin schreef: 27 jan 2025, 10:51 Maar als jullie om de tuin geleid willen worden, prima hoor :-)
Hopelijk wel met onbespoten knolraap en lof, schorseneren en prei :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2025, 11:40

Drs JP :P

En dit clubje, KNMI:
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentr ... ronacrisis
En toen stonden de koeien gewoon te grazen hoor.

Estoque

Bericht door Estoque » 27 jan 2025, 11:54

Ik wou even inhoudelijk reageren, over dat je zelf net gereageerd hebt op een afbeelding (vorige pagina) waarin in meerdere uitstoot-sectoren benoemd worden. En dat misschien, heel misschien, die andere sectoren wel stukken minder actief waren tijdens de corona?

Tenminste, ik meen te herinneren dat iedereen en z'n moeder thuis moesten blijven en thuis moest werken.
Winkels dicht waren.
Zeecontainertransport over water volledig op z'n gat lag.
Cruises niet meer mochten.

Dat zal de totale uitstoot ook totaal niet beinvloed hebben. Dat is pure speculatie.

Maar toen bedacht ik mij, sinds wanneer reageren jullie op inhoud?

Dus toen heb ik m'n koffie opgedronken, m'n huis-immigrant een zoen gegeven, 2 gebedjes opgerakeld voor het welzijn van Femke Halsema, m'n pik tussen m'n benen geklemd en 3x geroepen dat ik een meisje ben en als laatste m'n podcast spullen tevoorschijn gehaald om mijzelf de rol aan te meten waarvan wij als woke mensen beticht worden.

De Woke Randstadleef is echt zo fijn in een dorpje tegen de Duitse grens aan <3

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2025, 11:56

Gaat 't wel goed met je Rutger?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 jan 2025, 11:57

Ik raak hier de draad geregeld kwijt iig :tooth: :lol:

Philipoo

Bericht door Philipoo » 27 jan 2025, 11:58

Rutger, ik wilde een opmerking maken over je moeder en thuis werken maar ik zeg niks.

:coffee:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 27 jan 2025, 12:00

Wat ik ook altijd wel apart vind is dat mijn graag wijst op hoeveel stikstof over komt waaien uit buitenland. Neem aan dat “ons” stikstof wel braaf is en netjes binnen onze landgrenzen neerdwarrelt.

JP

Bericht door JP » 27 jan 2025, 12:01

Dus voortaan forenzen uitkopen en de boeren kunnen blijven :hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2025, 12:03

tomgtr schreef: 27 jan 2025, 12:00 Wat ik ook altijd wel apart vind is dat mijn graag wijst op hoeveel stikstof over komt waaien uit buitenland. Neem aan dat “ons” stikstof wel braaf is en netjes binnen onze landgrenzen neerdwarrelt.
Inderdaad, ik zei vorige week nog iets van Saharazand wat hier nu al jaren achter elkaar op momenten neerdaalt, maar stikstof vervliegt niet, ook niet met die zware windkrachten van de laatste jaren....

Elise

Bericht door Elise » 27 jan 2025, 12:10

Stikstof uit Nederland, blijft in Nederland!

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 jan 2025, 12:19

Kunnen we de windmolens niet de Duitse richting opzetten, en ze wat compensatiegeld bieden (reverse wiedergutmachingsschnitzel).
Met die 7 mol, versus onze 0.05 mol kunnen ze wel wat hebben.

Estoque

Bericht door Estoque » 27 jan 2025, 12:28

smiley schreef: 27 jan 2025, 12:19 Kunnen we de windmolens niet de Duitse richting opzetten, en ze wat compensatiegeld bieden (reverse wiedergutmachingsschnitzel).
www.windparklangeveen.nl

Op de grens met Duitsland, gezien Duitsland er ook aantal aan de grens heeft staan.
Traktaat van Meppen is niet meer van toepassing.

Dus ja, we kunnen dat gewoon. Maar wordt tegengehouden doordat het lokale en provinciale bestuur maar moeilijk doen om Windbeleid vast te stellen en uit te voeren.

Elise

Bericht door Elise » 27 jan 2025, 12:36

smiley schreef: 27 jan 2025, 12:19 wiedergutmachingsschnitzel

ErikS

Bericht door ErikS » 27 jan 2025, 12:48

Elise schreef: 27 jan 2025, 08:37
ErikS schreef: 27 jan 2025, 08:09 Dat soort volk gewoon veel dikker met foto en al aan een schandpaal nagelen.
Volgens mij zijn het heel veel tieners/twintigers en een zooitje ouwe boomers die de boel platleggen.
Ik denk niet dat het een oplossing is om die hun hele leven te achtervolgen hiervoor, ik zou eerder zeggen de lange lat erover en het waterkanon op vol vermogen. Geen enkel probleem als de helft in de ziekenauto moet worden afgevoerd ipv een lekker warme bus. Ik vermoed dat ze daar veel meer van leren......
Voor de Bénédicte Ficq's en Carice van Houten's van deze maatschappij zou een lange vrijheidsbenemende staf (icm strafblad) een mooie oplossing zijn, naast de lange lat.
Ik vind een ziekenhuis niet de oplossing.

Ik vind dat een bewuste keuze, een bewust gevolg moet hebben.
Jij maakt de keuze voor zulke idioterie? Plaatjes online. Sta je voor de klas en heb je een voorbeeld functie? Baan kwijt.
Sociaal vangnet? ik dacht het niet; Het is jouw persoonlijke en vooral bewuste keuze.

Ik hoor te vaak interviews 'dat het hun wel leuk leek'.

Estoque

Bericht door Estoque » 27 jan 2025, 12:48

tomgtr schreef: 27 jan 2025, 12:00 Wat ik ook altijd wel apart vind is dat mijn graag wijst op hoeveel stikstof over komt waaien uit buitenland. Neem aan dat “ons” stikstof wel braaf is en netjes binnen onze landgrenzen neerdwarrelt.
kortweg; Nee.

Wordt wel degelijk rekening mee gehouden.
Ongeveer twee derde van alle stikstof (N) die door depositie neerslaat is NHy (NH3 en NH4+ samen), het overige derde deel betreft NOx. De stikstof die neerslaat op de Nederlandse bodem komt voor een aanmerkelijk deel uit het buitenland, ongeveer 29 procent. De meeste buitenlandse stikstofneerslag komt uit Duitsland, gevolgd door België. De stikstofdepositie van Nederlandse bronnen (71 procent) is voornamelijk afkomstig uit de landbouw en het verkeer. Het aandeel uit het buitenland lijkt heel groot, maar Nederland deponeert vier keer zoveel stikstof in het buitenland als andersom. Naast de landbouw en het verkeer, waarvan de stikstof uit Nederlandse bronnen deels net over de grens terecht komt, speelt ook de zeevaart hierbij een grote rol.
Bron CBS: https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossie ... fdepositie

Maar CBS is natuurlijk gesubsidieerd door de WEF, Bill Gates en Overheid. Dus ik zou het niet geloven.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 jan 2025, 12:49

smiley schreef: 27 jan 2025, 12:19 Kunnen we de windmolens niet de Duitse richting opzetten, en ze wat compensatiegeld bieden (reverse wiedergutmachingsschnitzel).
:hosanna:

Estoque

Bericht door Estoque » 27 jan 2025, 13:28

Ik was echt van plan om niet te reageren, maar na 2 bakken koffie en een ommetje, bleef ik maar kopschuddend nadenken over dit topic.
Misschien wordt het wel tijd dat ik dit forum verlaat.
Robin schreef: 27 jan 2025, 11:56 Gaat 't wel goed met je Rutger?
Nee. Ik zal uitleggen waarom, maar ik denk niet dat je erop gaat reageren. Want dat doe je toch nooit inhoudelijk!
Misschien nu wel, want misschien reflecteer je deze post wel op jezelf. Hoef je van mij niet te doen, ik blijf m'n misinformatie toch wel spuwen, want wat jullie kunnen kan ik ook.

Mijn probleem: In dit topic zitten zo veel kneiter achterlijke sneue figuren die maar één argumentatiestructuur kennen: Deflexie.

Kan er met mijn kop niet bij dat er zoveel éénkennige sneue mannen van 50+ zijn die alleen maar problemen blijven herhalen (waar ze zelf niet eens last van hebben) en roepen dat alles onjuist en niet waar is. Kom je met een link/argument/artikel waarin hun visie wordt tegengesproken, krijg je gewoon geen reactie.

En omdat de rest van de trieste meelopers net zo'n achterlijk IQ=schoenmaat niveau hebben en elk willekeurig stukje FB-tekst als betere bron beschouwen dan iets wat door de overheid gecommuniceerd wordt, wordt het een circle-jerk van misinformatie en ja knikken.

Je doet het zojuist weer, het hele argument in m'n post wordt overgeslagen.
Iets wat heel simpel te toetsen is, door gewoon met je dikke vingers op "Vorige Pagina" te klikken en te kijken waar je zelf op hebt gereageerd, wordt gewoon genegeerd. Nee, dan gaan we gewoon deflexie toepassen. Werkt Fantastisch!

Die kleine groep jankers waar jullie altijd op zitten te haten, o.a. tijdens de Zwarte Pieten discussie, zijn jullie godvergeten zelf als het gaat om veranderingen of klimaatbeleid.

Met de vinger wijzen naar incompetentie, terwijl ze zelf wat linkjes delen via Whatsapp/FB/Forums en denkt dat je wat bijdraagt aan de discussie.

Echt, wat is het sneu gesteld met Nederland is, als dit het geluid van redelijkheid en nuchter nadenken moet zijn.

Immigratie afkeuren, maar een straathond de godvergeten wereld over laten vliegen omdat hij hier een betere toekomst heeft. Om vervolgens iemand anders Hypocrisie te verwijten.

Wat een intens en ontzettend droevig niveau is dit. Zoveel onzin verkopen en denken dat ze als enige de wereld wel snappen.

En omdat jullie niet in bronnen, wetenschap of nieuws geloven; zal ik maar afsluiten met een quote. Want daarin kunnen jullie je altijd zo goed vinden.

“Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience"
Bron: Je moeder. Maar die vertrouwen jullie ook niet.

En mocht je nou het einde van deze post hebben gehaald; reageer er eens op.
Want deze post bevat zo weinig feiten, maar vooral speculatie en insinuaties, dat moet jullie wel aanspreken.

Plaats reactie