Nederland gaat naar de haaien
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
'Schiphol halveren'...
https://www.ad.nl/binnenland/inmiddels- ... ~a1ee426d/
Dan komt er weer een rechter en die stelt deze club slaapwandelaars natuurlijk in 't gelijk. Let maar op....
https://www.ad.nl/binnenland/inmiddels- ... ~a1ee426d/
Dan komt er weer een rechter en die stelt deze club slaapwandelaars natuurlijk in 't gelijk. Let maar op....
-
Applaus voor Femke voor het verbieden van deze demonstratie. In theorie:
https://www.ad.nl/binnenland/klimaatact ... a94e6b0c6/
Hoe krijg je deze hersenloze schepsels die onder nul bijdragen aan de samenleving en waarvoor euthanasie de enige oplossing is, verwijderd? Waarom sleurt de politie ze niet weg en gooit ze in die busjes/arresteren? Dit maken we nu bijna wekelijks al een tijdje mee.
https://www.ad.nl/binnenland/klimaatact ... a94e6b0c6/
Hoe krijg je deze hersenloze schepsels die onder nul bijdragen aan de samenleving en waarvoor euthanasie de enige oplossing is, verwijderd? Waarom sleurt de politie ze niet weg en gooit ze in die busjes/arresteren? Dit maken we nu bijna wekelijks al een tijdje mee.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Omdat we het recht op demonstreren in de grondwet hebben staan.
Ze dood maken lijkt me wat overdreven.
-
Maar niet op de snelweg hè. Femke had 't verboden. Ik herinner me nog die anti Corona demos. Toen was de beleving wel even anders. Meten met twee maten.Bram schreef: 25 jan 2025, 13:53 Omdat we het recht op demonstreren in de grondwet hebben staan.
-
- Auto: Dikke Bmw
Ik kan mij nog herinneren dat het apparaat niet zo te spreken was over protesterende mensen. DNA afstaan enzo.Robin schreef: 25 jan 2025, 13:56
Maar niet op de snelweg hè. Femke had 't verboden. Ik herinner me nog die anti Corona demos. Toen was de beleving wel even anders. Meten met twee maten.

-
^^^^ dat is hier letterlijk 2 km ofzo verderop, ja de blokkeerfriezen, dat mocht niet he:)
Edit:
https://www.rechtspraak.nl/Bekende-rech ... ezaak.aspx
Daaruit:
Edit:
https://www.rechtspraak.nl/Bekende-rech ... ezaak.aspx
Daaruit:
Het komt op mij allemaal wat eenzijdig over, bij die rechtertjes.Het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden heeft in oktober 2019 in hoger beroep uitspraak gedaan in de A7-blokkadezaak. Aan de 15 verdachten die in hoger beroep gingen, legt het hof een taakstraf van 90 uur op voor betrokkenheid bij de blokkade van de A7 op 18 november 2017. Toen blokkeerde een groep mensen de openbare weg. Zij wilden daarmee voorkomen dat de bussen waarin demonstranten tegen Zwarte Piet zaten, de intocht bereikten.
6 verdachten stelden cassatie in bij de Hoge Raad. Deze heeft op 15 december 2020 in hun nadeel beslist.
-
OnlineBram
Dan is afvoeren wel prima inderdaad.Robin schreef: 25 jan 2025, 13:56Maar niet op de snelweg hè. Femke had 't verboden. Ik herinner me nog die anti Corona demos. Toen was de beleving wel even anders. Meten met twee maten.Bram schreef: 25 jan 2025, 13:53 Omdat we het recht op demonstreren in de grondwet hebben staan.
-
? tijdens Corona afvoeren wél, deze XR club niet of ook wél? Of sarcasme?
- JP
Er was ooit een minister van Verkeer, die met het briljante idee kwam om tanks in te zetten om wegen vrij te maken, bij grote ongevallen. Gewoon aan de kant schuiven om files op te lossen. Er staat me nog bij dat het een vrouw was, maar of het Hanja was of Annemarie 
Misschien kan dit alsnog ?

Misschien kan dit alsnog ?
-
OnlineLuco
gewoon volgas met de sneeuwschuiver eroverheen, worden die ook nog eens gebruikt.
- JP
Met de Lavastorm, krijgen ze het ook niet koud.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/334 ... -alles-aanMet dit bakbeest maakt Rijkswaterstaat de ergste wegen schoon: 'De Lavastorm kan alles aan'
- Camiel
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Begrijp me niet verkeerd, we hebben ook een probleem met illegale immigranten in Nederland. Ik heb jaren in centrum Utrecht gewoond tot een paar maanden terug. Kom eens kijken bij het centraal station hoeveel overlast er is van minderjarige (uitgezette) asielzoekers. Om gestoord van te worden, en de politie kan niks behalve boetes uitdelen en als iemand uitgeprocedeerd/uitgezet is, oppakken. Ik ben absoluut voor strenger beleid om illegale migratie tegen te gaan. Maar net zo goed is er daar overlast van mensen mét een Nederlands paspoort. Laten we even een onderscheid maken ipv allen over 1 kam scheren.
Zeggen dat immigratie an sich een probleem is omdat ze alleen maar geld kosten is simpelweg niet waar. Kennismigranten en arbeidsmigranten hebben beide hun nut, zowel van binnen als buiten de EU. Zonder arbeidsmigranten zou dit land stil vallen. Maar zolang ze worden behandeld als moderne slaven, die van de ene op de andere dag op straat gezet kunnen worden en daarmee ook hun woonruimte verliezen en dus dakloos worden en aan de drank gaan, zodat de winstmarges voor het uitzendbureau op peil blijven, zal dit probleem blijven bestaan. Of het nou bedrijven, boeren, of ondernemers zijn, allemaal willen ze wél de baten, maar de lasten worden vervolgens afgewenteld op de maatschappij (denk; stikstof, CO2, vervuiling van Tata, Schiphol etc).
Moet bij dit soort discussies altijd denken aan dit plaatje:

Zeggen dat immigratie an sich een probleem is omdat ze alleen maar geld kosten is simpelweg niet waar. Kennismigranten en arbeidsmigranten hebben beide hun nut, zowel van binnen als buiten de EU. Zonder arbeidsmigranten zou dit land stil vallen. Maar zolang ze worden behandeld als moderne slaven, die van de ene op de andere dag op straat gezet kunnen worden en daarmee ook hun woonruimte verliezen en dus dakloos worden en aan de drank gaan, zodat de winstmarges voor het uitzendbureau op peil blijven, zal dit probleem blijven bestaan. Of het nou bedrijven, boeren, of ondernemers zijn, allemaal willen ze wél de baten, maar de lasten worden vervolgens afgewenteld op de maatschappij (denk; stikstof, CO2, vervuiling van Tata, Schiphol etc).
Moet bij dit soort discussies altijd denken aan dit plaatje:

-
OnlineBram
Nee niet sarcastisch, als het daar verboden is, dan wegwezen.Robin schreef: 25 jan 2025, 14:23 ? tijdens Corona afvoeren wél, deze XR club niet of ook wél? Of sarcasme?
-
Ik snap je punt Camiel, maar naast m'n baten heb ik ook lasten, no worries:)
Het is wel bijzonderr dat wij zonder arbeidsmigranten stil zouden vallen als land, dan is er iets fundamenteels mis met dit land blijkbaar wat een 30 jaar geleden niet het geval was. Nu is er ook heel veel mis in dit land tov 30 jaar terug, maar waar ligt dat dan aan?
Het is wel bijzonderr dat wij zonder arbeidsmigranten stil zouden vallen als land, dan is er iets fundamenteels mis met dit land blijkbaar wat een 30 jaar geleden niet het geval was. Nu is er ook heel veel mis in dit land tov 30 jaar terug, maar waar ligt dat dan aan?
-
Het zijn twee problemen die in deze discussies vaak op één hoop worden gegooid om negatieve cijfers die ontstaan vanuit het tweede punt hieronder af te vlakken.Camiel schreef: 25 jan 2025, 14:38 Zonder arbeidsmigranten zou dit land stil vallen. Maar zolang ze worden behandeld als moderne slaven, die van de ene op de andere dag op straat gezet kunnen worden en daarmee ook hun woonruimte verliezen en dus dakloos worden en aan de drank gaan, zodat de winstmarges voor het uitzendbureau op peil blijven, zal dit probleem blijven bestaan.
- Arbeidsmigranten hebben we nodig, die komen hier werken/waarde toevoegen. Hoe we (of eigenlijk een deel van de sectoren die ze in dienst nemen) ze behandelen is wel een probleem. Lijkt mij niet onoverkomelijk: meer controle en sneller boetes uitdelen.
- Asielzoekers zijn ook migranten; goed om mensen 'in nood' te helpen, maar de belastingbetaler is de overlast die ze geven zat en zien die groep niet integreren (maar juist hun primitieve overtuigingen opdringen). In alle statistiek steken ze negatief met kop en schouders eruit terwijl het feestje miljarden kost voor de belastingbetaler.
Het zelfcorrigerende vermogen van de eerste groep is kwalijk maar begrijpelijk, want economisch ipv menselijk gedreven. Die tweede groep zit echter in de molen van de asielindustrie. Daar gaan miljarden in om: advocaten, inburgeringsbureau's, vertalers, opvang, sociaal werkers etc. Allemaal linkse mensen die claimen het vanuit ideologisch perspectief te doen, maar hun daadwerkelijke verantwoordelijkheid niet goed genoeg te nemen... de overlast neemt al jaren alleen maar toe en ze schuiven het zelf het liefst onder het tapijt.
-
OnlineBram
Omdat we een draai gemaakt hebben naar een diensten maatschappij waardoor de arbeid maar blijft liggen?Robin schreef: 25 jan 2025, 15:02 Ik snap je punt Camiel, maar naast m'n baten heb ik ook lasten, no worries:)
-
Dat denk ik ook Bram. Terwijl we inderdaad de 'arbeider' never mogen vergeten en dat deden en doen we wel(vaak) . Een hardwerkende arbeidsmigrant(hier voorbeelden, positief,te over, Polen ) niks dan lof. Hier in de winkelstraten tig kapsalons met MO jongens, allemaal supervriendelijke buren(not kidding), maar ik weet niet wat daar gebeurt(ik weet 't wél, maar ok), maar alles beter dan het Schilderswijk uitschot, even zwart/wit.
Ik vind ons land betrekkelijk vol en ik vind dat er nogal een miljardenclaim op dat immigrantenverhaal rust, zoals Tom zegt door ons(belastingbetaler) te betalen, terwijl Schiphol op slot moet, te weinig blauw op straat is, de Zorg(bedden) niet is berekend op 'n nieuwe grote epidemie blijkbaar, onderwijs ook beter kan....
Ik vind ons land betrekkelijk vol en ik vind dat er nogal een miljardenclaim op dat immigrantenverhaal rust, zoals Tom zegt door ons(belastingbetaler) te betalen, terwijl Schiphol op slot moet, te weinig blauw op straat is, de Zorg(bedden) niet is berekend op 'n nieuwe grote epidemie blijkbaar, onderwijs ook beter kan....
-
OnlineLuco
30 jaar geleden waren er ook heel veel arbeidsmigranten hoor, wat. 60 jaar geleden ook, die groep is imho ook niet echt het probleem.
Die werken gewoon, betalen belasting en 95% daarvan intergreert gewoon.
Niks mis mee.
Mis gaat het met de gelukszoekers zoals Tom al omschrijft.
Plus dat als meer Nederlanders met hun handen zouden willen werken heb je ook minder arbeidsmigranten nodig, maar ja het beroepsonderwijs is ook uitgekleed en het is ook bijna not done om met je handen te werken tegenwoordig.
Die werken gewoon, betalen belasting en 95% daarvan intergreert gewoon.
Niks mis mee.
Mis gaat het met de gelukszoekers zoals Tom al omschrijft.
Plus dat als meer Nederlanders met hun handen zouden willen werken heb je ook minder arbeidsmigranten nodig, maar ja het beroepsonderwijs is ook uitgekleed en het is ook bijna not done om met je handen te werken tegenwoordig.
- RS-Ron
Misschien moeten we stoppen om de hele vluchtelingen-casus te beredeneren en re willen sturen vanuit de westerse invalshoek. Mijn boerenverstand zegt dat een groot deel van de problematiek ontstaat door een cultureel/religieus verschil tussen bijv. De Westerse landen en landen in het Midden Oosten. We nemen vanuit ons referentiekader aan dat vluchtelingen uit die cultuur zich slachtoffer voelen en dat hen verschrikkelijk onrecht is aangedaan. Echter, ze zouden als ze zelf aan de winnende kant hadden gezeten exact hetzelfde hebben gedaan met de verliezende partij. Ik heb er geen probleem mee om humanitair iets voor de verliezende partij te doen, maar dan wel daar ter plaatse. Haal je ze hier naartoe komen ze in een, voor hun cultuur en bijbehorende normen en waarden, walhalla van weekdieren. Onze wetgeving is helemaal niet toegerust op dit soort extreme normen en waarden en biedt zelfs uitgebreid mogelijkheden om dat van generatie op generatie door te geven en zelfs te versterken. Zolang er in die landen geen verlichting plaatsvind die wij 3 eeuwen geleden hebben gehad en daar de dienst wordt uitgemaakt door op machtsbeluste zeloten zoals mullahs, imams en andere religieus genetisch misdeelden ga je die hele stroom nooit kunnen laten intergreren. Dat is trouwens niet alleen mijn boerenverstand, ook de groep die daar vandaan komt en zich heeft losgemaakt van die bewuste cultuur en religie schreeuwt het van de daken. Die zullen er toch wel een beetje kijk op hebben ?
Gr Ron
Gr Ron
-
Je verhaal is wat mij betreft spot on Ron. Maarja we hebben geleerd dat arbeidsmigranten een bittere noodzaak zijn in dit landje. Dus hoe scheid je het kaf van het koren?
Als je op de kaart ziet hoe extreem groot Noord Afrika en het Midden Oosten is tov het al te volle Nederland.
Hongarije en Polen zijn voorbeelden die het cortisolgehalte bij vele wereldverbeteraars naar ongekende hoogten stuwt, maar kijk bijv naar Denemarken.
Als je op de kaart ziet hoe extreem groot Noord Afrika en het Midden Oosten is tov het al te volle Nederland.
Hongarije en Polen zijn voorbeelden die het cortisolgehalte bij vele wereldverbeteraars naar ongekende hoogten stuwt, maar kijk bijv naar Denemarken.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Goed verhaal, Ron!
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
-
- Auto: Dikke Bmw
Die verdomde veehouderij toch!
- Joy
Het gaat natuurlijk niet alleen om deze percentages, het aandeel van boeren in de totale uitstoot is veel groter dan de overige uitstoters.
-
Wel wat vreemd dat het ene schema/percentage/grafiek etc zus zegt en het andere schema weer zó en het andere wéér anders. Ik weet niet welke nu juist is/ zijn en zie door de bomen het bos niet meer ....