Arthur schreef: 26 jan 2025, 12:24
Martijn_bmw schreef: 26 jan 2025, 06:37
Boeiend 2018 en de km stand is laag.
Super dik ding
Als ik weer zelf zou kopen ipv lease dan zou ik zelfs max 2018 kopen heb je de ergste pijn qua afschrijving gehad en met lage km stand doet het niks onder voor “nieuwe auto gevoel” op wat meest moderne dingetjes na maar die wil je toch niet hebben (stumper hulpjes en alle knopjes verdwenen in een iPad)
Maar JP komt uit een ‘22 (?) GTi45. Zou mijn brein (ook) niet aankunnen, ouder gaan rijden en (veel) bijlappen. En wat de rijhulpjes betreft hoef je echt geen oude lijken van 2017/18 te rijden, dat kan echt wel een paar jaar frisser.
Tja per persoon verschillend misschien maar een 5/6jr oude auto is toch geen oud lijk? Zeker niet met 30k op de teller en in mijn tijd met privé auto’s heb ik zovaak gewisseld van jonger naar ouder en weer terug. Uitvoering, staat en motor vind ik persoonlijk belangrijker dan bouwjaar.
Liever een (zo goed als) nieuwe EV dan een 3 cilinder als daily en nog liever een 5/6jr oude auto met dikke ice motor

is mijn voorkeur

waarbij in mijn hoofd dan weer een dikke Ice motor een 5 cilinder of meer is, een opgefokte 4 pitter heb ik dan weer minder mee.