BMW 130i & Panda 4x4 & Amazon
- Barend
- Auto: F20 m135i
Re: BMW 130i & Z3 Coupe & Panda 4x4 & Amazon
Die Panda is echt een uitstekende uitbereiding van het wagenpark, vult precies het gat wat je nog niet had. Benieuwd naar de offroad avonturen!
- Dimitri
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Kleine winterupdate:
Panda 4x4
Nu een tijdje in bezit, maar wat een topwagen is dat. Perfecte auto voor alles wat je met maximaal 80km/h doet, dus niet om afstanden af te leggen. Verder ideaal voor boodschappen, offroaden, spullen sjouwen, etc.
Hij heeft nu Sisley velgen, dikke 13" noppenbanden en verstralers. Liggen nog spatlappen klaar en dan mag hij binnenkort weg voor een grote beurt.
Amazon
Die is ondertussen helemaal kaal en gaat in Maart naar de spuiter. Zodra die terug is kan hij opnieuw opgebouwd worden, met een heleboel nieuwe spullen. Als de Amazon naar de spuiter is wordt het motorblok (Ford V6) opgefrist: nieuwe pakkingen, koppeling/vliegwiel, etc. Heb geen reden om aan te nemen dat het blok uit elkaar moet, dus dat laten we nog maar even.
De Volvo wordt geen authentieke restauratie: het gaat meer een period correct racer-look worden met een niet originele Volvo kleur.
BMW 130i
In November nog met de 130i op Spa geweest. Nog steeds super blij met de Laptorr upgrade, wat een geluid.

De 130i gaat over 1 á 2 weken weg voor een halve kooi, 2 kuipstoelen met 6 puntsharnas en grote beurt zodat hij klaar is voor seizoen zodra de zon weer begint te schijnen. In
BMW Z3
En de Z3.. Tja, die staat gewoon mooi te wezen. Komt eigenlijk niet buiten met dit winterweer.

Oja, de Q2.
Bevalt echt super. Laatst mee op wintersport geweest, fijn autootje voor z'n formaat. Natuurlijk geen dikke wintersport SUV maar it does the job.

Panda 4x4
Nu een tijdje in bezit, maar wat een topwagen is dat. Perfecte auto voor alles wat je met maximaal 80km/h doet, dus niet om afstanden af te leggen. Verder ideaal voor boodschappen, offroaden, spullen sjouwen, etc.
Hij heeft nu Sisley velgen, dikke 13" noppenbanden en verstralers. Liggen nog spatlappen klaar en dan mag hij binnenkort weg voor een grote beurt.

Amazon
Die is ondertussen helemaal kaal en gaat in Maart naar de spuiter. Zodra die terug is kan hij opnieuw opgebouwd worden, met een heleboel nieuwe spullen. Als de Amazon naar de spuiter is wordt het motorblok (Ford V6) opgefrist: nieuwe pakkingen, koppeling/vliegwiel, etc. Heb geen reden om aan te nemen dat het blok uit elkaar moet, dus dat laten we nog maar even.
De Volvo wordt geen authentieke restauratie: het gaat meer een period correct racer-look worden met een niet originele Volvo kleur.
BMW 130i
In November nog met de 130i op Spa geweest. Nog steeds super blij met de Laptorr upgrade, wat een geluid.

De 130i gaat over 1 á 2 weken weg voor een halve kooi, 2 kuipstoelen met 6 puntsharnas en grote beurt zodat hij klaar is voor seizoen zodra de zon weer begint te schijnen. In
BMW Z3
En de Z3.. Tja, die staat gewoon mooi te wezen. Komt eigenlijk niet buiten met dit winterweer.

Oja, de Q2.
Bevalt echt super. Laatst mee op wintersport geweest, fijn autootje voor z'n formaat. Natuurlijk geen dikke wintersport SUV maar it does the job.

- Oof
- Auto: Op zoek naar de volgende
Wat is je Panda super cool zo!
- Martijn_bmw
Cool die panda! En ik snap wat je erover schrijft, zelf jaren eentje als normale 1000 Skyline erbij gehad voor alle dorp ritjes en vervoer van troep die je niet in je andere auto's wil hebben. Ideale auto! 
die van jou heeft ook skyline dakjes zie ik

die van jou heeft ook skyline dakjes zie ik

- Dimitri
Haha ja precies, topding. Dakje is trouwens compleet vernieuwd, toen ik de Panda kocht was het dakje nog nooit open geweest. Nu al zin om in de zomer rond te cruisen met beide dakjes open.Martijn_bmw schreef: 23 jan 2025, 18:39 Cool die panda! En ik snap wat je erover schrijft, zelf jaren eentje als normale 1000 Skyline erbij gehad voor alle dorp ritjes en vervoer van troep die je niet in je andere auto's wil hebben. Ideale auto!
die van jou heeft ook skyline dakjes zie ik![]()
- Martijn_bmw
oh mooi! ik heb ze destijds ook zelf vervangen oude waren vergaan, kostte tov de waarde van de auto nog best geld dus fijn als ze al gedaan zijnDimitri schreef: 23 jan 2025, 18:51Haha ja precies, topding. Dakje is trouwens compleet vernieuwd, toen ik de Panda kocht was het dakje nog nooit open geweest. Nu al zin om in de zomer rond te cruisen met beide dakjes open.Martijn_bmw schreef: 23 jan 2025, 18:39 Cool die panda! En ik snap wat je erover schrijft, zelf jaren eentje als normale 1000 Skyline erbij gehad voor alle dorp ritjes en vervoer van troep die je niet in je andere auto's wil hebben. Ideale auto!
die van jou heeft ook skyline dakjes zie ik![]()

- Paskal
- Auto: meerdere
Leuke update van je wagenpark en die Panda is wel heel gaaf

- Martijn M
Haha die Panda is tof zeg! Leuk ding!
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Meer foto's van de Panda graag! wat een leuk ding.
Ruige bandjes staan er echt goed op.
Ruige bandjes staan er echt goed op.
- MartijnGizmo
Panda echt stoer zo, die wielen staan perfect! Koplampbeugeltjes staan ook gaaf, maar zijn best prijzig dacht ik.
- Dimitri
Thanks voor de leuke reacties. Leuk dat de Panda zoveel liefhebbers heeft!

Zijn inderdaad flink aan de prijs. Heb ze wel besteld, net als roostertjes voor de achterlichten maar zit een levertijd op van 2 maanden.MartijnGizmo schreef: 24 jan 2025, 12:17 Panda echt stoer zo, die wielen staan perfect! Koplampbeugeltjes staan ook gaaf, maar zijn best prijzig dacht ik.

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Heel erg gaaf! Panda's zijn echt leuke auto's. Fantastisch om lekker boodschappen te doen in het dorp.
Mijn broertje wil er mee naar Zuid Italië, dat betwijfel ik dan wel weer....
Mijn broertje wil er mee naar Zuid Italië, dat betwijfel ik dan wel weer....
- Dimitri
Dit topic heb ik geopend toen ik de auto kocht in 2021. Op de eerste pagina schreef ik toen:

Had al wel eens (kort) in een auto met kuipjes gereden, maar had niet verwacht dat dat zoveel voor het rijgevoel zou doen. Maakt je echt veel meer 1 met de auto. Heerlijk!
De modderitus heeft ook hier flink toegeslagen in de tussentijd, maar nu wel op z'n hoogtepunt.Ik heb niet echt grote plannen met de auto. Een setje Styling 216 Motorsport zou niet misstaan, misschien ooit een excuus vinden om een setje Bilstein B12 erop te zetten en verder gewoon genieten. Ik vind het belangrijk dat de auto mechanisch goed is en het uiterlijk gewoon netjes en origineel is.

Had al wel eens (kort) in een auto met kuipjes gereden, maar had niet verwacht dat dat zoveel voor het rijgevoel zou doen. Maakt je echt veel meer 1 met de auto. Heerlijk!
- MartijnGizmo
Wel lekker racey zo!
-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Ik moet binnenkort maar even een stukje mee begrijp ik 

-
OnlineFabian
- Martijn_bmw
Gaaf zo! Lekker racey idd 

-
- Auto: M3 F80
Heerlijk! 130i blijft een fantastische auto.
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Potver wat dik Dimitri! Alles klopt, wielen, remmen, stoelen, kooi, geweldig!
- Jeroen
Kuipen zijn een fantastische upgrade idd. Mooie auto Dimitri, hij staat er super bij.
- Barend
- Auto: F20 m135i
Hij’s af! Dus volgens DF gewoonte moet ie dan voor te weinig geld verkocht worden, en kan er een nieuw project worden gehaald.
-
Hoho, eerst moet iedereen zeggen dat ze hem wel willen overnemen en zodra die te koop komt niets meer laten horen.Barend schreef: 28 feb 2025, 16:50 Hij’s af! Dus volgens DF gewoonte moet ie dan voor te weinig geld verkocht worden, en kan er een nieuw project worden gehaald.

- Martijn_bmw
Bokkepoot schreef: 28 feb 2025, 17:55Hoho, eerst moet iedereen zeggen dat ze hem wel willen overnemen en zodra die te koop komt niets meer laten horen.Barend schreef: 28 feb 2025, 16:50 Hij’s af! Dus volgens DF gewoonte moet ie dan voor te weinig geld verkocht worden, en kan er een nieuw project worden gehaald.![]()

- Dimitri
Hahaha ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er niet aan gedacht heb.. Al die ouwe meuk eruit en gewoon een dikke M140i ofzoBarend schreef: 28 feb 2025, 16:50 Hij’s af! Dus volgens DF gewoonte moet ie dan voor te weinig geld verkocht worden, en kan er een nieuw project worden gehaald.

- Dimitri
Re: BMW 130i & Panda 4x4 & Amazon
Kleine update:
De Z3 coupe is verkocht. Ik reed er echt te weinig mee. Nieuwe eigenaar is er blij mee. Mis hem wel een beetje, komt denk ik nog wel een keer een Z3/Z4 coupe terug.
De 130i staat nu op NS2-R's semi's. Leuke semi's voor op de weg maar toch wat te zacht voor het circuit. Recent Meppen, dagje Ring en Zandvoort gedaan. Komend weekend wrs. weer naar de Ring en dagje driften op Lelystad. Blijft een topauto: gewoon zo naar het circuit rijden, de hooligan uithangen en weer op het gemakje terugrijden. Auto geeft geen krimp!

Ook maar een LCI tellerbak geinstalleerd zodat ik een olietemperatuurmeter heb. Fijne upgrade met het warme weer de afgelopen tijd.

En een filmpje van de Laptorr (volgens mij kun je hier geen YT Shorts embedden?)
https://www.youtube.com/shorts/FcJVNMQzPrQ
Daarnaast is de Amazon terug van de spuiter, dus die kan weer opgebouwd worden. Als eerste een nieuwe kabelboom erin. Zodra de deuren/motorkap en kofferdeksel er weer in hangen zal ik wel wat foto's maken.
De Z3 coupe is verkocht. Ik reed er echt te weinig mee. Nieuwe eigenaar is er blij mee. Mis hem wel een beetje, komt denk ik nog wel een keer een Z3/Z4 coupe terug.
De 130i staat nu op NS2-R's semi's. Leuke semi's voor op de weg maar toch wat te zacht voor het circuit. Recent Meppen, dagje Ring en Zandvoort gedaan. Komend weekend wrs. weer naar de Ring en dagje driften op Lelystad. Blijft een topauto: gewoon zo naar het circuit rijden, de hooligan uithangen en weer op het gemakje terugrijden. Auto geeft geen krimp!

Ook maar een LCI tellerbak geinstalleerd zodat ik een olietemperatuurmeter heb. Fijne upgrade met het warme weer de afgelopen tijd.

En een filmpje van de Laptorr (volgens mij kun je hier geen YT Shorts embedden?)
https://www.youtube.com/shorts/FcJVNMQzPrQ
Daarnaast is de Amazon terug van de spuiter, dus die kan weer opgebouwd worden. Als eerste een nieuwe kabelboom erin. Zodra de deuren/motorkap en kofferdeksel er weer in hangen zal ik wel wat foto's maken.