De laatste macan was achterin heel erg krap en had 460l bagageruimte, wat in de praktijk kleiner aanvoelde. als deze inderdaad 540l als standaard heeft dan is het een hele verbetering!Martijn_bmw schreef: 14 feb 2024, 15:144,80m lang, 1,94m breed en 540L bagageruimte kan je toch onmogelijk (te) klein noemen?Philipoo schreef: 26 jan 2024, 14:09 Ik vind het wel een tof ding! Als het nou groter was geweest dan een opgedirkte golf, was 't misschien wel wat voor mdv als volgende leaser.
Porsche Macan - EV-versie p.8
- Philipoo
Re: Porsche Macan - EV-versie p.8
- Baboulah
Voor mij de vorige generatie graag, los vd aandrijving die mij nooit mijn interesse zal hebben, als hier HIO op gestaan had of Geely of linglong had ik het ook zo geloofd.... (of hoe je die namen ook mag schrijven)
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Aldus je ex schoonmoeder.Philipoo schreef: 15 feb 2024, 09:39
De laatste macan was achterin heel erg krap en had 460l bagageruimte, wat in de praktijk kleiner aanvoelde.

- Estoque
Vorig jaar de Macan (bj 2021 vgm) van m'n pa meegehad op Wintersport met 3 personen.Philipoo schreef: 15 feb 2024, 09:39De laatste macan was achterin heel erg krap en had 460l bagageruimte, wat in de praktijk kleiner aanvoelde. als deze inderdaad 540l als standaard heeft dan is het een hele verbetering!Martijn_bmw schreef: 14 feb 2024, 15:144,80m lang, 1,94m breed en 540L bagageruimte kan je toch onmogelijk (te) klein noemen?Philipoo schreef: 26 jan 2024, 14:09 Ik vind het wel een tof ding! Als het nou groter was geweest dan een opgedirkte golf, was 't misschien wel wat voor mdv als volgende leaser.
Precies wat je omschrijft.
Achterin kun je als 1.90m persoon niet heel comfortabel zitten, gezien je hoofd lichtelijk scheef moet houden vanwege het dakraam. en je knieën zitten vast tegen de stoel voor je.
Koffer is met 3 koffers en 1 paar skischoenen ook echt wel vol.
Los daarvan, het is wel een leuk sturende auto. En de 6 cilinder in de GTS klinkt ook echt wel leuk.
ik vind het een leuke auto, niet praktisch. wel leuk.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Doe mij dan maar de nieuwe Taycan Sport Turismo als het dan toch elektrisch moet ...
-
Tot de garantie is afgelopen.Booooh schreef: 16 feb 2024, 01:31 Doe mij dan maar de nieuwe Taycan Sport Turismo als het dan toch elektrisch moet ...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat kan bij Porsche tot 12 jaar. Gemiddelde DF-er heeft dan al wat anders (3 of 4 keer) 

- Paskal
- Auto: meerdere
Gelukkig is dat zelfs 15 jaar want als het 12 was viel ik er nu al buiten met mijn Cayenne.
- Arthur
Kijk aan, 15 zelfs.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ik heb m'n eerste GT-R ook 12 jaar gehad, dus dat kan ik wel nodig hebben
...

- Arthur
Je hebt altijd uitzonderingen die de regel bevestigen 

-
Nu een paar keer zien rijden.
Duidelijk groter dan de ICE versie. Vind het toch wel een begeerlijke auto. Nu maar hopen dat het net zo’n afschrijfkanon wordt als de Taycan. Persoonlijk denk ik dat dat niet gaat gebeuren.
Ik schat in dat het een succesnummer gaat worden voor Porsche.
Laatst ook maar wat Porsche aandelen gekocht (de P911 niet de Porsche SE). Staan behoorlijk laag. Porsche blijft echter hogere marges houden. Zal gewoon winstgevend blijven. Ook wat dividend.
Duidelijk groter dan de ICE versie. Vind het toch wel een begeerlijke auto. Nu maar hopen dat het net zo’n afschrijfkanon wordt als de Taycan. Persoonlijk denk ik dat dat niet gaat gebeuren.
Laatst ook maar wat Porsche aandelen gekocht (de P911 niet de Porsche SE). Staan behoorlijk laag. Porsche blijft echter hogere marges houden. Zal gewoon winstgevend blijven. Ook wat dividend.
-
Waarom zou dit anders zijn dan de andere EV's? Zelfs de Taycan doet net zo mee.mark323ti schreef: 12 jan 2025, 17:03 Nu een paar keer zien rijden.
-
Terechte vraag.
Ik denk dat de combi Porsche en SUV ervoor zorgt dat de Macan EV succesvol wordt.
Macan rijders zijn wel badge lovers in mijn ervaring. Geldt natuurlijk niet voor iedereen. Rijden bovengemiddeld vaak vrouwen in die er één van hun man krijgen.
Macan wordt niet gekocht omdat het een van de best rijdende SUV”s is. Die zitten er zeker tussen, ook vast op dit forum. Maar gemiddelde Macan rijder wil in mijn ogen een niet al te grote SUV, maar wel met Porsche badge, want geld geen issue. De dynamiek is eerder ondergeschikt.
Misschien schrikt de Taycan afschrijving zelf Porsche kopers af om een Macan te kopen. Kan ook……
Taycan vind ik van alles net niet. Die kopers zijn denk ik ook in de markt voor een 911. Macan rijder niet denk ik.
L
Ik denk dat de combi Porsche en SUV ervoor zorgt dat de Macan EV succesvol wordt.
Macan rijders zijn wel badge lovers in mijn ervaring. Geldt natuurlijk niet voor iedereen. Rijden bovengemiddeld vaak vrouwen in die er één van hun man krijgen.
Macan wordt niet gekocht omdat het een van de best rijdende SUV”s is. Die zitten er zeker tussen, ook vast op dit forum. Maar gemiddelde Macan rijder wil in mijn ogen een niet al te grote SUV, maar wel met Porsche badge, want geld geen issue. De dynamiek is eerder ondergeschikt.
Misschien schrikt de Taycan afschrijving zelf Porsche kopers af om een Macan te kopen. Kan ook……
Taycan vind ik van alles net niet. Die kopers zijn denk ik ook in de markt voor een 911. Macan rijder niet denk ik.
L
- ADV
Daarnaast heb je nu ook niet meer de bijtelling knallers die je in de begintijd van de taycan nog wel had..
-
Taycan is een dure onpraktische auto. Een fatsoenlijke spec kost 150k+. In dat segment schrijft alles fors af...
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik heb het al vaker gezegd, gewoon een Twingo gaan rijden!Wimo schreef: 17 jan 2025, 00:28 Taycan is een dure onpraktische auto. Een fatsoenlijke spec kost 150k+. In dat segment schrijft alles fors af...
- Downforce Hans
Het enige elektrieke aan jou twingo is de 6 voltsinstallatie die aan board is....

-
Maar wel een auto waarmee je prima even mee langs de Thai kan, passen toch nog aardig wat afhaalmaaltijden (of andere boodschappen) in. Van onze luchtgekoelde Targa kun je dat niet zeggen, maar die wordt vooralsnog alleen maar meer waard, dat dan weer wel (want nog een echte)...Wimo schreef: 17 jan 2025, 00:28 Taycan is een dure onpraktische auto. Een fatsoenlijke spec kost 150k+. In dat segment schrijft alles fors af...
For what it's worth: voor een EV vind ik beide Taycan modellen er persoonlijk nog wel prima uitzien (in tegenstelling tot die hoge tractoren).