Politie over naar audi
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: Politie over naar audi
Eén van de weinig manieren om dan nog te frauderen is om de aanbesteding zo te maken dan maar één fabrikant aan de eisen voldoet.
En dat hebben we al een keer gezien.
- Martijn_bmw
Helaas niet 1 keerEvdP schreef: 14 sep 2024, 09:10 Eén van de weinig manieren om dan nog te frauderen is om de aanbesteding zo te maken dan maar één fabrikant aan de eisen voldoet.

- JP
De sDrive18i met 136pk, dat wordt aanpoten voor de fatbikes aan te houden. Waarom dan niet de xDrive23 met 218paardjes, en 4 wiel stabiliteit, het is toch maar gemeenschapsgeld ?
- Knot
Het mag allemaal niet te rap worden toch, en het belangrijkste is de schakel flippers vast te lijmen
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Vroegah, in Driebergen kregen we op die 'kakkerschool' een keer een paar uurtjes leuke info van de Porschegroep die bij ons om de hoek zat toendertijd, 964C2 Targa, een keertje kort als bijrijder op de vluchtrook met zo'n gast meegereden, want was iemand tijdens 'kettingbotsinkje' bij mij in gereden, ik stond qua remmen achter mijn voorligger op 1m stil en de BX tetterde bij mij in de kofferbak, nét voor Driebergen....lekker...
Ik zag de Porsches een aantal keren op vochtig asfalt de oprit op driften mooi skeef, waren wel showmannetjes, maarja wat een 'mooie baan' toch? Machtig mooi, wel koude motor had ik 't idee, dus Knot moet die dingen niet opkopen bij de 'Domeinen':-)
Ik weet niet, maar NL was 't enige land ter wereld die een stapel 356/911 als politievoertuig had? Icm met Pon--->overheid toch?
Dingen hadden '250pk' dacht ik? 964. Dat was begin 90s misschien best veel, maar ook zelf >'280 teller' in de miezer in een C4 gereden, en een 964RS in de stromende regen(billenknijpen) , maar nu zijn ze niet zo 'snel' meer, echt niet...
Ik zag de Porsches een aantal keren op vochtig asfalt de oprit op driften mooi skeef, waren wel showmannetjes, maarja wat een 'mooie baan' toch? Machtig mooi, wel koude motor had ik 't idee, dus Knot moet die dingen niet opkopen bij de 'Domeinen':-)
Ik weet niet, maar NL was 't enige land ter wereld die een stapel 356/911 als politievoertuig had? Icm met Pon--->overheid toch?
Dingen hadden '250pk' dacht ik? 964. Dat was begin 90s misschien best veel, maar ook zelf >'280 teller' in de miezer in een C4 gereden, en een 964RS in de stromende regen(billenknijpen) , maar nu zijn ze niet zo 'snel' meer, echt niet...
- JP
Ja maar als die aanbesteding toen ook door Pon gewonnen werd, zal dat ook wel gestonken hebben.
-
Dat denk/geloof ik niet.JP schreef: 15 sep 2024, 09:55 Ja maar als die aanbesteding toen ook door Pon gewonnen werd, zal dat ook wel gestonken hebben.
Dat weet ik zeker:)
- MartijnGizmo
Onze Zuiderburen ook, begin jaren '80.Robin schreef: 15 sep 2024, 08:24 Ik weet niet, maar NL was 't enige land ter wereld die een stapel 356/911 als politievoertuig had? Icm met Pon--->overheid toch?
- Joop
Onze Oosterburen ook wel, met name in de deelstaten Nord-Rhein Westfalen en Baden Württemberg in ongeveer dezelfde periode als Nederland. De Nederlandse overheid had overigens wel de grootste vloot aan platgeslagen kevers in gebruik.
- JP
- JP
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zo te zien een gevluchte dakdekker uit Den Bosch. Korte metten mee gemaakt, top.
- JP
Wel altijd handig, een hoogwerker bij een ongeval, het is dat de kazerne op 300meter ligt 
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240516_95615408

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240516_95615408
- JP
- JP
- JP
Zijn die Audi's verstevigd in de voorbumper soms, om bijvoorbeeld koelingsproblemen (kapotte radiator) te voorkomen? Ze botsen er namelijk maar graag op los

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Prima gedaan. Jammer dat die dief kan zwemmen.
- JP
Lijken wel een beetje op een Audi Q8, maar dan als waterwerper..... 

https://www.politie.nl/nieuws/2024/dece ... erper.html

Operationele versterking
De nieuwe waterwerpers, geleverd door Ziegler Brandweertechniek, zijn essentieel voor situaties met grote groepen mensen waarbij het dreigt te escaleren. Door het gerichte gebruik van water kunnen politieagenten groepen effectief uit elkaar drijven en op afstand houden. Met de komst van de nieuwe waterwerpers is de politie volledig in staat om eigen voertuigen in te zetten bij het handhaven van de openbare orde.
Toekomstbestendige inzetbaarheid
De huidige waterwerpers van de politie zijn vanwege veiligheidsoverwegingen – na diverse klapbanden - niet meer inzetbaar en moesten versneld vervangen worden. Met de zes nieuwe waterwerpers is de organisatie toekomstbestendig, aangezien de voertuigen voldoen aan de laatste technische wensen. Ook hoeft de politie geen beroep meer te doen op partners in het buitenland. De zes nieuwe waterwerpers worden geplaatst in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam, van waaruit ze landelijk inzetbaar zijn.

https://www.politie.nl/nieuws/2024/dece ... erper.html
-
https://archive.is/8vRcm
daaruit (groot deel)
daaruit (groot deel)
Wie is er hier nou de brokkenpiloot. Jemig.
De chauffeur van de Peugeot raakte zwaargewond; een gebroken borstbeen, gekneusde longen, gebroken rug. Ze had zelf ook te hard gereden - 146 per uur - en haar autogordel niet om, want daar houdt ze niet van. Ze gaf bovendien geen richting aan toen ze ging inhalen. Haar hoge snelheid zal een rol gespeeld hebben bij het ongeluk.
V. werd na het ongeluk naar het Helmondse politiebureau gebracht. Daar kreeg hij te horen dat de Rijksrecherche eraan te pas zou komen en dat hij als verdachte zou worden aangemerkt. ,,Dat was hels. Je hoort wel eens verhalen over de Rijksrecherche... Het was heel ingrijpend”, vertelde hij donderdag in de rechtbank in Den Bosch.
De 209 kilometer per uur waarmee V. had gereden, was veel harder dan de veertig kilometer die hij als politieman boven de reguliere maximumsnelheid mag aanhouden, als het nodig is. Dat gaf hij meteen toe. V. is lid van de landelijke eenheid van de politie en probeert dagelijks met de snelste wagen van de Nederlandse politie - een Audi A6 C8 - op de snelweg boeven te vangen. ,,De wagen is mijn kantoor.”
Twee keer eerder in de fout
In dat kantoor was het twee keer eerder fout gegaan. De ene keer reed V. door rood een kruispunt op, waardoor er een ongeluk ontstond.
De andere keer reed hij met 240 kilometer per uur over de A2 en raakte hij zelf in een slip. Ook toen moest hij een wagen ontwijken die naar links kwam.
Officier van justitie Patrick van Hees stelde niet alleen vast dat V. bij Ommel veel te hard had gereden, maar ook dat hij niet goed had geanticipeerd. Hij had kunnen inschatten dat de Peugeot de vrachtwagen zou gaan inhalen, waar hij goed zicht op had.
Er was volgens de officier ook helemaal geen noodzaak om zo hard te rijden. V. en zijn collega-bijrijder waren op weg naar het politiebureau. Hun dienst zat er op en ze hadden het in de wagen over koetjes en kalfjes. De officier van justitie vindt een taakstraf van 120 uur op zijn plaats voor V., plus een voorwaardelijke rijontzegging van een jaar.

- JP
Ze kunnen ook andere redenen hebben om snel naar het bureau te gaan......frieten worden koud of de laatste donuts in de kantine.....
Die +40 regel is ook maar een wassen neus. Dan zou je met een Twingo boven de 170 moeten mogen uitlopen op de A6.....
Kijk geregeld deze motormuizen. Ze doen geweldig werk om bijvoorbeeld ambu's door het verkeer te loodsen. Al tikken ze hier in het begin ook de 160 aan op een weg die als 50 begon. Al zou het 80 zijn geworden (onduidelijk) dan rijden ze nog te hard.
Al is het knapper om op zo'n zware 2-wielige BMW door het verkeer te laveren dan in de zoveelste Audi met quattro en stumperhulpjes.....
Die +40 regel is ook maar een wassen neus. Dan zou je met een Twingo boven de 170 moeten mogen uitlopen op de A6.....
Kijk geregeld deze motormuizen. Ze doen geweldig werk om bijvoorbeeld ambu's door het verkeer te loodsen. Al tikken ze hier in het begin ook de 160 aan op een weg die als 50 begon. Al zou het 80 zijn geworden (onduidelijk) dan rijden ze nog te hard.

Al is het knapper om op zo'n zware 2-wielige BMW door het verkeer te laveren dan in de zoveelste Audi met quattro en stumperhulpjes.....
-
Politie gaat overigens in E450D's rijden ipv A6'en!
- JP
ErikS altijd in zijn regenjas

https://www.autoblog.nl/nieuws/politie- ... es-7022943We horen nog wel eens wat, zo ook vandaag. Een man in regenjas fluisterde in een Autoblog oor dat de Audi A6 Avant exit gaat bij de politie en dat daar de Mercedes-Benz E 450 d Estate voor in de plaats komt.
-
Ik kan wel meer vertellen over de nieuwe politiewagens.JP schreef: 17 jan 2025, 14:03ErikS altijd in zijn regenjas
https://www.autoblog.nl/nieuws/politie- ... es-7022943We horen nog wel eens wat, zo ook vandaag. Een man in regenjas fluisterde in een Autoblog oor dat de Audi A6 Avant exit gaat bij de politie en dat daar de Mercedes-Benz E 450 d Estate voor in de plaats komt.

450D wist ik al maanden.
Hele dikke bakken worden dat!
- JP
Wel een beetje een ratjetoe met zoveel merken.....
Mercedes B200 wordt de BMW X1 en Ford Kuga, daarnaast blijkbaar ook nog Skoda Enyac's voor het groene deel......
Mercedes B200 wordt de BMW X1 en Ford Kuga, daarnaast blijkbaar ook nog Skoda Enyac's voor het groene deel......
https://www.politie.nl/nieuws/2025/janu ... dhulp.htmlVanaf 2026 ook elektrische noodhulpvoertuigen
Naast deze aanbesteding loopt er een aanbesteding voor een elektrisch basispolitievoertuig. Deze week is bekend geworden dat de opdracht voorlopig gegund is aan Skoda. De Skoda Enyac wordt het elektrische basispolitievoertuig. Hiermee wil de politie een bijdrage leveren aan haar duurzaamheidsdoelstellingen en de CO2-reductie verlagen. Verwachting is dat vanaf het vierde kwartaal van 2025 de eerste elektrische basispolitievoertuigen rondrijden. Uiteindelijk zal een op de drie basispolitievoertuigen elektrisch zijn.
-
Geldt die 40 dan zonder zwaailicht/sirene en mag het mét dan volle polle of is die 40 zelfs de beperking met zwaailicht/sirene?Robin schreef: 17 jan 2025, 10:25De 209 kilometer per uur waarmee V. had gereden, was veel harder dan de veertig kilometer die hij als politieman boven de reguliere maximumsnelheid mag aanhouden, als het nodig is.
Ik dacht altijd ze zich zonder zwaailicht/sirene zich aan alle normale verkeersregels moesten houden?
Overigens waren ze in dat verhaal onderweg naar het politiebureau....dus zonder zwaailicht/sirene lijkt mij....