Ja volgens mij wel. Misschien is dat het wel
Maar ik vond de combi misfire+olieverbruik opvallend
Overigens zou het verbruik dan alsnog op 1:5000km uitkomen wat voor deze km stand prima is. Ook zie ik geen walmen en ik weet dat de carterpanpakking lekt
BMW N52 waterpomp en andere zaken
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 04 feb 2020, 10:06
- Auto: BMW 325i coupé
-
- Berichten: 2883
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: BMW N52 waterpomp en andere zaken
1:5000 is wel prima idd, zeker voor een 325, die schijnen wat meer te gebruiken dan de 330.
toevallig al bougies losgedraaid? wellicht daar iets aan te zien.
toevallig al bougies losgedraaid? wellicht daar iets aan te zien.
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 04 feb 2020, 10:06
- Auto: BMW 325i coupé
Re: BMW N52 waterpomp en andere zaken
Nee, as weekend de bobines vervangen dus dan direct de bougies nakijken. Ben benieuwd 
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 04 feb 2020, 10:06
- Auto: BMW 325i coupé
Re: BMW N52 waterpomp en andere zaken
Bougie schachten en bonines schoon. Wel nieuwe bobines ingedaan, auto loopt stuk beter nu.
Alleen nog even het olieverbruik in de gaten houden, verdenk toch de klepseals want zie af en toe wel een pluimpje rook bij koude start
Alleen nog even het olieverbruik in de gaten houden, verdenk toch de klepseals want zie af en toe wel een pluimpje rook bij koude start
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 04 feb 2020, 10:06
- Auto: BMW 325i coupé
Re: BMW N52 waterpomp en andere zaken
Vandaag weer een misfire, weer op cilinder 4. alle bobines zijn vervangen. Misfire is ontstaan rond de 3k toeren, met inhalen. En verdwijnt vanzelf weer tijdens het rijden
Ik denk nu aan de volgende zaken
- injector, aangezien het weer dezelfde bobine is. Verder iets lastige start ‘s ochtends , warm beter.
- lekkage van de pakking van de valvetronic, ik heb gelezen dat deze lekkage vaak in de bougie schacht van cilinder 4 loopt. Echter was de bougie schacht wel schoon bougie is overigens er niet uit geweest
- de essentrische as sensor ; deze zou ook misfires kunnen veroorzaken. Alleen wel bijzonder dat dit dan alleen op cilinder 4 voorkomt en niet op de andere cilinders.
Daarom denk ik toch aan een oorzaak op cilinder 4
Ik denk nu aan de volgende zaken
- injector, aangezien het weer dezelfde bobine is. Verder iets lastige start ‘s ochtends , warm beter.
- lekkage van de pakking van de valvetronic, ik heb gelezen dat deze lekkage vaak in de bougie schacht van cilinder 4 loopt. Echter was de bougie schacht wel schoon bougie is overigens er niet uit geweest
- de essentrische as sensor ; deze zou ook misfires kunnen veroorzaken. Alleen wel bijzonder dat dit dan alleen op cilinder 4 voorkomt en niet op de andere cilinders.
Daarom denk ik toch aan een oorzaak op cilinder 4
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 04 feb 2020, 10:06
- Auto: BMW 325i coupé
Re: BMW N52 waterpomp en andere zaken
Heb contact gehad met de garage en zeer waarschijnlijk, obv het verhaal is het een slechte zuigerring. Bekend euvel van dit blok….
Heel zuur omdat er al best wat geld in de auto zit. Ik ga nog een compressie test laten doen om het zeker te weten. Maar twijfel dan wel over de vervolg opties, wegdoen, revisie? Misschien een ruilmotor
Heel zuur omdat er al best wat geld in de auto zit. Ik ga nog een compressie test laten doen om het zeker te weten. Maar twijfel dan wel over de vervolg opties, wegdoen, revisie? Misschien een ruilmotor
-
- Berichten: 4482
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: BMW N52 waterpomp en andere zaken
Eerst een compressie test laten doen. Zou ook een hangende stoter kunnen zijn.
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 04 feb 2020, 10:06
- Auto: BMW 325i coupé
Re: BMW N52 waterpomp en andere zaken
Past daar ook olieverbruik bij?
Heb al wel enige tijd de liftertick
Heb al wel enige tijd de liftertick
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten