Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- 350 Z
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1691512 ... n-defensie
NUUK - Groenland wil meer samenwerken met de Verenigde Staten op het gebied van defensie en onderzoek naar grondstofbronnen, zei de Groenlandse premier Múte Egede maandag tijdens een persconferentie.
Trump werd hier door de politiek en media voor gek verklaard maar hij krijgt wel dingen voor elkaar.
NUUK - Groenland wil meer samenwerken met de Verenigde Staten op het gebied van defensie en onderzoek naar grondstofbronnen, zei de Groenlandse premier Múte Egede maandag tijdens een persconferentie.
Trump werd hier door de politiek en media voor gek verklaard maar hij krijgt wel dingen voor elkaar.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Hij werd voor gek verklaard omdat hij Groenland desnoods wel even militair zou inlijven.
Hij tapt nu uit een ander vaatje en dat werkt wel.
Hij tapt nu uit een ander vaatje en dat werkt wel.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Zo'n lieve en empathische man....wie gaat 't eerst naar New Zealand? De Syriers of de Ukrainers of toch de Filistijnen?
https://www.ad.nl/buitenland/rutte-meer ... ~a5e677c4/
- Philipoo
Ik ben het eens met Rutte hier tbh. Groter probleem is het daadwerkelijk uitgeven van het geld, maar dat kan ook pas als we de normen gaan verhogen en het voor ondernemers aantrekkelijk te maken om de veiligheidsindustrie uit te breiden.
- Philipoo
veiligheidsindustrie=oorlogsindustrie
- Bram
Enige taal die indruk maakt op Putin en z'n vriendjes is wapengekletter. Dialoog heeft geen zin, economische sancties mogelijk op de lange termijn wel.
Ik merkte dat in Bosnië in 1995 al. Eerste maanden was ik daar als blauwhelm en de Serven hadden compleet schijt aan ons, we kwamen door geen enkel checkpoint, er werd met lichtspoor munitie over ons kamp geschoten, handgranaten over de hekken gegooid etc. Tijdens de uitzending veranderde het VN mandaat in een NAVO mandaat. Geen blauwe helm meer, en met doorgeladen wapens rond rijden. Die lui waren ineens makke lammetjes geworden, nergens meer gedoe gehad.
Ik merkte dat in Bosnië in 1995 al. Eerste maanden was ik daar als blauwhelm en de Serven hadden compleet schijt aan ons, we kwamen door geen enkel checkpoint, er werd met lichtspoor munitie over ons kamp geschoten, handgranaten over de hekken gegooid etc. Tijdens de uitzending veranderde het VN mandaat in een NAVO mandaat. Geen blauwe helm meer, en met doorgeladen wapens rond rijden. Die lui waren ineens makke lammetjes geworden, nergens meer gedoe gehad.
- MParallel
- Auto: BMW
^^
Dat Bosnië verhaal is wel zo'n beetje de grootste blunder die NL ooit gemaakt heeft, in welke context dan ook. Wij zijn echt het sufkutten landje. Wel mee willen doen, maar niet militair. Althans, dan altijd als "vredesmissie". Vervolgens de blauwhelmen een oorlogsgebied insturen met klappertjes- en waterpistooltjes. Je verzint het gewoon niet.
Dat Bosnië verhaal is wel zo'n beetje de grootste blunder die NL ooit gemaakt heeft, in welke context dan ook. Wij zijn echt het sufkutten landje. Wel mee willen doen, maar niet militair. Althans, dan altijd als "vredesmissie". Vervolgens de blauwhelmen een oorlogsgebied insturen met klappertjes- en waterpistooltjes. Je verzint het gewoon niet.
- JP
Was dat ook niet Trumps' plan voor Ukraine, een vredesmacht ? 

-
De x% BBP NATO besteding per Nato land hoor jij mij écht niet negatief over, meer de bangmakerij van Rutte, over 5 jaar staan de Russen hier wél in de keuken, bij wijze van. Hij is amper 'een maand' de hoogste baas en komt al met dit soort 'ferme taal'. Terwijl in de rest van de worldwide msm je amper wat kunt vinden....en dit soort taal is héél heél slecht voor het gemoed van onze bevolking die al in een economisch/mentaal negatieve spiraal zit(heb ik 't idee!) Maar gelukkig hebben we 'geen' inflatie en is 't alweer bijna lente!
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Stratego spelen daar in het Oosten is niet goedkoop nee.
5% gbp zou iets van 50 Miljard zijn, versus de 20 nu.
Zeg maar waar het vandaan moet komen. (of uit de geldprinter, zodat we het allemaal voelen)
5% gbp zou iets van 50 Miljard zijn, versus de 20 nu.
Zeg maar waar het vandaan moet komen. (of uit de geldprinter, zodat we het allemaal voelen)
- Philipoo
Sociale zekerheid heb je toch niks aan als we daadwerkelijk in oorlog zijn. Tijd om iets te doen aan dat achterlijke toeslagensysteem waardoor een hele groep mensen minder gaat werken (en verdienen) om te voorkomen dat ze toeslagen kwijtraken. We geven veel te veel geld weg aan volk dat te lui is om hun handen vaker uit de mouwen te steken.
-
Jarenlang alles en iedereen wegbezuinigd en nu gaan jammeren omdat er meer geld zijn kant op moet komen.Robin schreef: 15 jan 2025, 12:46 Zo'n lieve en empathische man....wie gaat 't eerst naar New Zealand? De Syriers of de Ukrainers of toch de Filistijnen?
Echt, die man is geen knip voor de neus waard.....
-
Ik denk dat ik daar het meest moeite (understatement) mee heb idd. Ik ben altijd vóór een stevige militaire macht in/rondom Europa geweest, waarschijnlijk omdat ik van kinds af aan de USSR/Oostblok heb meegemaakt, waarschijnlijk...Elise schreef: 15 jan 2025, 14:59Jarenlang alles en iedereen wegbezuinigd en nu gaan jammeren omdat er meer geld zijn kant op moet komen.Robin schreef: 15 jan 2025, 12:46 Zo'n lieve en empathische man....wie gaat 't eerst naar New Zealand? De Syriers of de Ukrainers of toch de Filistijnen?
Echt, die man is geen knip voor de neus waard.....
2x waarschijnlijk.

- MParallel
- Auto: BMW
Ik ga wel Russisch leren.
- JP
Russisch moeten leren zou ik ook down-under van rakenRobin schreef: 15 jan 2025, 12:46 Zo'n lieve en empathische man....wie gaat 't eerst naar New Zealand? De Syriers of de Ukrainers of toch de Filistijnen?

-
ЯОЪ Njetten niet in de doema dan!
-
Die 5% van het GDP van alle lidstaten van de NAVO tezamen, waar hebben we het dan over? Hoeveel miljard is dat wel niet?
En hoeveel is die 5% afgezet tegen het GDP (budget) wat onze vrinden in het oosten ter beschikking hebben?
Ik weet het niet, kleine gok mijnerzijds, maar ik vermoed dat we met 2% al op een bedrag zitten waar Poetin een natte droom van krijgt
Edit: zelf ff gezocht
NATO's Combined GDP is far Larger than Russia's

En hoeveel is die 5% afgezet tegen het GDP (budget) wat onze vrinden in het oosten ter beschikking hebben?
Ik weet het niet, kleine gok mijnerzijds, maar ik vermoed dat we met 2% al op een bedrag zitten waar Poetin een natte droom van krijgt

Edit: zelf ff gezocht

NATO's Combined GDP is far Larger than Russia's
It is said (attributed to George Bernard Shaw and many others) that God always favours the big battalions in war, meaning that whoever has the greatest resources is likely - sooner or later - to triumph over the many other factors that can play a part. If this is the case, NATO should have no difficulty in pushing Russia out of Ukraine, should it ever get round to offering full blooded support, as the combined GDP of NATO affiliated states is almost 8 times the GDP of Russia.

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Als ik zo naar het budget kijk, lijkt de planning dat we volgend jaar gaan winnen.
En in 2029 krijgen we zelfs 4 Miljard van Zelensky terug.
En in 2029 krijgen we zelfs 4 Miljard van Zelensky terug.
-
Als GOD in Frankrijk.....
Frankrijk overweegt pensioenleeftijd weer terug te draaien naar 62 jaar en 6 maanden
Oh heerlijk zo'n eensgezind Europa.....
Frankrijk overweegt pensioenleeftijd weer terug te draaien naar 62 jaar en 6 maanden
Oh heerlijk zo'n eensgezind Europa.....
- Martijn_bmw
-
Robin, ga jij nog naar Davos deze week?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Robin is miljardair met een privéjet? Kudo’s 

- Bram
-
Ha nee , maatje Elon is er niet, dus tja:)
Maar inderdaad, alle ogen gericht op Musk en Zuckerberg, maar ondertussen in Davos....
Maar inderdaad, alle ogen gericht op Musk en Zuckerberg, maar ondertussen in Davos....
-
https://nos.nl/collectie/13980/artikel/ ... -der-leyen
En dit, decennia kon er niks, en nu dan, achterbakser wordt 't niet. M'n handen jeuken.....
https://archive.is/3Wg3v
En dit, decennia kon er niks, en nu dan, achterbakser wordt 't niet. M'n handen jeuken.....
https://archive.is/3Wg3v
Wat dacht je van die onzinnige miljarden naar klimaat'oplossingen' en immigratie, die kunnen beter voor defensie worden gebruikt...D66 wil dit betalen door het gedeeltelijk schrappen van de voorgenomen verlaging van het eigen risico, die moet alleen nog gelden voor chronisch zieken, en met een hogere belasting voor de rijken.