Ik vind de politieke bemoeienis van een miljardair en eigenaar van een platform waar weinig moderatie plaatsvindt en ingezet wordt om verkiezingen te sturen, geen gezonde ontwikkeling. Uiteraard heeft ook Musk het recht om te zeggen wat hij denkt, tot een bepaalde hoogte. Iets door ons roepen op een forum heeft een andere impact dan als hij iets wereldkundig maakt.SlowCo schreef: 11 jan 2025, 22:47Goed verhaal van Wouter waar ik het ook mee eens ben. Maar ik ben dan oprecht benieuwd waar jij het niet helemaal mee eens bent?Bram schreef: 11 jan 2025, 21:05 Goed, genuanceerd verhaal Wouter. Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar je zegt het zelf ook al, dat hoeft ook niet. Gelukkig mag en kan dat nog steeds in ons land.
Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
De grote vraag is alleen, waarom.Wouter81 schreef: 11 jan 2025, 20:32 En over Musk. Hij mag net zo goed zijn mening hebben over wat er bijv. in Engeland gaande is als ieder ander. Het enige verschil is dat hij 200 miljoen volgers heeft en dus iets meer bereik. Maar zolang hij binnen de grenzen van de wet blijft en dus niet oproept tot geweld etc. staat het hem vrij om zijn mening te geven. Ook dit vind ik wel verfrissend, dat een CEO van een megabedrijf de ballen heeft om geen politiek correcte prietpraat te uiten maar gewoon zegt wat hij vindt. Ondanks de risico's voor zijn bedrijven. En als het waar blijkt te zijn waar hij nu ruchtbaarheid aan geeft, met die afschuwelijke grooming-gangs, dan is het maar goed dat iemand met aanzien zijn mond opentrekt.
Is het Musk te doen om de doofpot affaire en daar zijn medeleven in te betuigen of is het om de huidige politieke partijen in een kwaad daglicht te stellen ten faveure van Nigel Farage, die hij openlijk steunt.
Eenzelfde geldt voor de Duitse politiek, waarom ineens partij trekken voor AFD.
Meneer Musk is verre van dom, waarbij ik zo inschat dat hij zijn tijd niet verprutst aan zaken waar hij geen voordeel in kan halen. Dus mijns inziens is die politieke inmenging met het doel er zelf (op termijn) beter van te worden. Bijvoorbeeld een nieuwe fabriek bouwen en/of uitbreiden, dan is het handig als je politieke connecties hebt

Voor mij staat als een paal boven water dat hij zijn bekendheid (laat ik het maar zo omschrijven) misbruikt. Kijk alleen naar de effecten van zijn tweets betreffende crypto, waar Tesla bitcoins inkoopt en enige tijd later ze weer van de balans afgooit...... het stinkt.
-
Journalisten/opiniemakers zoals Sander Schimmelpenninck, Maarten Keulemans, Emine Uğur, Joop, etc. krijgen alle ruimte op het platform om hun (soms zeer scherpe) mening te delen zonder dat er ingegrepen wordt. Maar dan moet je ook accepteren dat er aan de andere kant de ruimte is om te kunnen zeggen wat zij willen. Voorheen was er echter moderatie met een sterke hang naar links, dat is nu voorbij. Dat het fatsoen soms ver te zoeken is in de reacties klopt helaas ook, maar dat zie ik aan beide kanten. Zo'n Sander Schimmelpenninck kiest vaak de moral high ground qua onderwerpen, maar scheld er ondertussen ook op los. Mag van mij hoor, maar hypocriet is het wel. Zijn volgers genieten ervan, maar het is niet dat hij het goede voorbeeld geeft.Bram schreef: 11 jan 2025, 19:59 Als de community notes uit een gebalanceerde groep links en rechts mensen bestaat, vind ik het opmerkelijk dat social media vooral rechts zijn. Zoals de msm niet echt een midden hebben, zo zie ik dat ook bij social media. Het is steeds meer een verzameling van racistische uitlatingen waar al die platforms weinig aan doen.
Het is jammer dat veel linkse accounts nu weg gaan van X en verhuizen naar hun eigen echokamers. Het zal iets te maken hebben met collectief v.s. individualistisch. Links wil graag namens het collectief en vanuit hun moraal zaken voor anderen bepalen, en dus ook wat er wel en niet gezegd mag worden. Rechts is individualistischer ingesteld (ik mijn verantwoordelijkheid, jij jouw verantwoordelijkheid, en als anderen onder je eigen fatsoensnorm komen is dat niet mijn probleem). Maar aan linkse of juist rechtse echokamers heeft niemand iets, dus ik vind het jammer dat er linkse lieden vertrekken van X, ook al ben ik het er regelmatig niet mee eens.
-
OnlineRS-Ron
Het moet natuurlijk niet gekker worden, stel je als klootjesvolk-individu een doofpotaffaire in de UK aan de kaak gebeurd er niets, doet Musk het, stelt ie de verantwoordelijken in een kwaad daglicht…….. volgens mij doen de verantwoordelijke partijen dat zelf. Het verschil is dat Musk een wat grotere achterban heeft en het door de betrokkenen niet meer onder het tapijt geveegd kan worden. En hij zal er best over nagedacht hebben hoe hij er zelf ook beter van wordt. Ik raak daar niet meteen van in paniek. Waar ik wel misselijk van wordt is dat de focus door de mainstream media van het feit dat er mogelijk 200.000 minderjarigen jaren lang zijn misbruikt wordt afgehaald…… Nee we gaan het over Musk hebben en laten de slachtoffers lekker naar de klote gaan en wensdenken verder dat de daders na een foei-gesprek dit “cultuuraspect” achter zich laten.Elise schreef: 12 jan 2025, 12:55De grote vraag is alleen, waarom.Wouter81 schreef: 11 jan 2025, 20:32 En over Musk. Hij mag net zo goed zijn mening hebben over wat er bijv. in Engeland gaande is als ieder ander. Het enige verschil is dat hij 200 miljoen volgers heeft en dus iets meer bereik. Maar zolang hij binnen de grenzen van de wet blijft en dus niet oproept tot geweld etc. staat het hem vrij om zijn mening te geven. Ook dit vind ik wel verfrissend, dat een CEO van een megabedrijf de ballen heeft om geen politiek correcte prietpraat te uiten maar gewoon zegt wat hij vindt. Ondanks de risico's voor zijn bedrijven. En als het waar blijkt te zijn waar hij nu ruchtbaarheid aan geeft, met die afschuwelijke grooming-gangs, dan is het maar goed dat iemand met aanzien zijn mond opentrekt.
Is het Musk te doen om de doofpot affaire en daar zijn medeleven in te betuigen of is het om de huidige politieke partijen in een kwaad daglicht te stellen ten faveure van Nigel Farage, die hij openlijk steunt..
Gr Ron
-
Je ziet het nu ook met Groenland. Tot vorige week wist ik er niks van, dus nu nog steeds niet hoor. Ik lees de MSM en X.Robin schreef: 12 jan 2025, 07:37 Ik zat weer eens te denken....pfff. Als imo >90% van de main stream media wat IK aanklik en lees en zie; dus de bekende populaire talkshows, docu's, het nieuws in zowel papieren(NRC, LC, AD) als digitale vorm(nu.nl ad.nl nos.nl, cnn, bbc etc) voor MIJ een tendens naar maatschappelijk en politiek links vertegenwoordigt.......vind IK 't niet gek dat 'de social media' daarop váák reageert met een 'tegenbod', een reactie, wie kaatst...en die reacties zijn vaak van rechtse aard.
In de MSM lees ik dat het bij Denemarken hoort en Trump dat wil afpakken. De toonzetting van die berichtgeving is dat het vooral niet moet gebeuren.
Op X lees ik dat er iets meer nuance is. Sinds 2009 is er de Self-Government Act, waarbij ze dus in bepaalde mate zelfstandige autonomie hebben en hun toekomst mogen bepalen. Gister ook op X, dat de premier van Groenland graag wil praten met Trump over verdere onafhankelijkheid en ze niet bij de Denen en ook niet bij de Amerikanen willen horen.
"Hoort bij Denemarken". Zo stellig als het hier staat is het dus niet (ook in het filmpje achter de link niks van dat alles). Als ik alleen de MSM had gelezen was ik dus niet goed/volledig geïnformeerd.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Groenland overnemen speelt al een tijdje. Maar dat vult geen klikbare chocoladeletters.
https://en.wikipedia.org/wiki/Proposals ... _Greenland
https://en.wikipedia.org/wiki/Proposals ... _Greenland
-
Nu is het in het geval van rechtse Musk, achter/naast Trump, open en bloot te zien en te volgen wat hij wil en doet. Al die andere linkse, disruptieve miljardairs (Soros, Bill Gates, etc.) sturen al jaren op de achtergrond mee met de "democraten" en richting hun eigen belangen/portemonnee...Bram schreef: 12 jan 2025, 12:53 Ik vind de politieke bemoeienis van een miljardair en eigenaar van een platform waar weinig moderatie plaatsvindt en ingezet wordt om verkiezingen te sturen, geen gezonde ontwikkeling. Uiteraard heeft ook Musk het recht om te zeggen wat hij denkt, tot een bepaalde hoogte. Iets door ons roepen op een forum heeft een andere impact dan als hij iets wereldkundig maakt.
Da's dus niks nieuws en eigenlijk wel verfrissend dat het nu veel meer in het oog van ons, het klootjesvolk, gebeurt. Op de een of andere manier, heb ik ook het idee dat Elon het beter met ons en de wereld voorheeft dan die linkse "democratenkliek".
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Niks nieuws idd, en van alle tijden;
Ook de negentiende eeuw kende ‘roofridders’ als Musk
https://archive.ph/zDdPB
-
Het is natuurlijk mooi als er wat aan die doofpot affaire gebeurd, laat daar geen twijfel over bestaan.RS-Ron schreef: 12 jan 2025, 14:01Het moet natuurlijk niet gekker worden, stel je als klootjesvolk-individu een doofpotaffaire in de UK aan de kaak gebeurd er niets, doet Musk het, stelt ie de verantwoordelijken in een kwaad daglicht…….. volgens mij doen de verantwoordelijke partijen dat zelf. Het verschil is dat Musk een wat grotere achterban heeft en het door de betrokkenen niet meer onder het tapijt geveegd kan worden. En hij zal er best over nagedacht hebben hoe hij er zelf ook beter van wordt. Ik raak daar niet meteen van in paniek. Waar ik wel misselijk van wordt is dat de focus door de mainstream media van het feit dat er mogelijk 200.000 minderjarigen jaren lang zijn misbruikt wordt afgehaald…… Nee we gaan het over Musk hebben en laten de slachtoffers lekker naar de klote gaan en wensdenken verder dat de daders na een foei-gesprek dit “cultuuraspect” achter zich laten.Elise schreef: 12 jan 2025, 12:55De grote vraag is alleen, waarom.Wouter81 schreef: 11 jan 2025, 20:32 En over Musk. Hij mag net zo goed zijn mening hebben over wat er bijv. in Engeland gaande is als ieder ander. Het enige verschil is dat hij 200 miljoen volgers heeft en dus iets meer bereik. Maar zolang hij binnen de grenzen van de wet blijft en dus niet oproept tot geweld etc. staat het hem vrij om zijn mening te geven. Ook dit vind ik wel verfrissend, dat een CEO van een megabedrijf de ballen heeft om geen politiek correcte prietpraat te uiten maar gewoon zegt wat hij vindt. Ondanks de risico's voor zijn bedrijven. En als het waar blijkt te zijn waar hij nu ruchtbaarheid aan geeft, met die afschuwelijke grooming-gangs, dan is het maar goed dat iemand met aanzien zijn mond opentrekt.
Is het Musk te doen om de doofpot affaire en daar zijn medeleven in te betuigen of is het om de huidige politieke partijen in een kwaad daglicht te stellen ten faveure van Nigel Farage, die hij openlijk steunt..
Gr Ron
Maar het gaat mij om de intenties van Musk en daarbij is die hele doofpot affaire maar bijzaak, de hoofdzaak is een dikke vinger in de pap van de Engelse politiek.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Het is al Elon voor jou?SlowCo schreef: 12 jan 2025, 14:58Nu is het in het geval van rechtse Musk, achter/naast Trump, open en bloot te zien en te volgen wat hij wil en doet. Al die andere linkse, disruptieve miljardairs (Soros, Bill Gates, etc.) sturen al jaren op de achtergrond mee met de "democraten" en richting hun eigen belangen/portemonnee...Bram schreef: 12 jan 2025, 12:53 Ik vind de politieke bemoeienis van een miljardair en eigenaar van een platform waar weinig moderatie plaatsvindt en ingezet wordt om verkiezingen te sturen, geen gezonde ontwikkeling. Uiteraard heeft ook Musk het recht om te zeggen wat hij denkt, tot een bepaalde hoogte. Iets door ons roepen op een forum heeft een andere impact dan als hij iets wereldkundig maakt.
Da's dus niks nieuws en eigenlijk wel verfrissend dat het nu veel meer in het oog van ons, het klootjesvolk, gebeurt. Op de een of andere manier, heb ik ook het idee dat Elon het beter met ons en de wereld voorheeft dan die linkse "democratenkliek".

-
-
-
OnlineRS-Ron
Elise schreef: 12 jan 2025, 15:51Het is natuurlijk mooi als er wat aan die doofpot affaire gebeurd, laat daar geen twijfel over bestaan.RS-Ron schreef: 12 jan 2025, 14:01Het moet natuurlijk niet gekker worden, stel je als klootjesvolk-individu een doofpotaffaire in de UK aan de kaak gebeurd er niets, doet Musk het, stelt ie de verantwoordelijken in een kwaad daglicht…….. volgens mij doen de verantwoordelijke partijen dat zelf. Het verschil is dat Musk een wat grotere achterban heeft en het door de betrokkenen niet meer onder het tapijt geveegd kan worden. En hij zal er best over nagedacht hebben hoe hij er zelf ook beter van wordt. Ik raak daar niet meteen van in paniek. Waar ik wel misselijk van wordt is dat de focus door de mainstream media van het feit dat er mogelijk 200.000 minderjarigen jaren lang zijn misbruikt wordt afgehaald…… Nee we gaan het over Musk hebben en laten de slachtoffers lekker naar de klote gaan en wensdenken verder dat de daders na een foei-gesprek dit “cultuuraspect” achter zich laten.Elise schreef: 12 jan 2025, 12:55
De grote vraag is alleen, waarom.
Gr Ron
Maar het gaat mij om de intenties van Musk en daarbij is die hele doofpot affaire maar bijzaak, de hoofdzaak is een dikke vinger in de pap van de Engelse politiek.

Gr Ron
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Prima discussie wat mij betreft, en ja Tom, zo'n Sander Schimmelpenninck of een Joop(die laatste lees ik veel om toch bij te blijven wat er in die hoofden omgaat) knallen er vaak nietsontziend in. Maarja 'links mag dat he' want moreel superieur:)
Zo'n Schimmelpenninck had wat mij betreft allang van het toneel afgebonjourd moeten worden, ware het niet dat IK ook zie dat vrijheid van meningsuiting ook voor de linkerkant van het politiek-maatschappelijke spectrum geldt. Hij mag en kán zeggen wat hij te zeggen heeft ook al ben ik het vaak 100% met hem oneens.
Bovenstaande is een issue wat links maar niet schijnt te kunnen begrijpen vaak. Daar is vrijheid van meningsuiting een 'groot goed' totdat het meningen zijn waar zij het niet mee eens zijn. 'Dan gaan we lekker censureren en noemen we onszelf factcheckers'
Oh wacht....
T minus 7

Zo'n Schimmelpenninck had wat mij betreft allang van het toneel afgebonjourd moeten worden, ware het niet dat IK ook zie dat vrijheid van meningsuiting ook voor de linkerkant van het politiek-maatschappelijke spectrum geldt. Hij mag en kán zeggen wat hij te zeggen heeft ook al ben ik het vaak 100% met hem oneens.
Bovenstaande is een issue wat links maar niet schijnt te kunnen begrijpen vaak. Daar is vrijheid van meningsuiting een 'groot goed' totdat het meningen zijn waar zij het niet mee eens zijn. 'Dan gaan we lekker censureren en noemen we onszelf factcheckers'
Nou inderdaad. Leuk dat ook Soros en Gates etc en Taylor Swift etc nog even in dit artikel genoemd worden.romo schreef: 12 jan 2025, 15:43 Niks nieuws idd, en van alle tijden;
Oh wacht....
T minus 7

-
Even rondgeneusd op nu.nl, ad.nl en nos.nl en kan niks vinden betr dit verhaal dus:
https://www.reuters.com/world/uk/child- ... 025-01-06/
Wat is dat toch? Dat met die fik in LA weten we nu wel en dat AfD extremer dan extreem rechts zou zijn ook.
https://www.reuters.com/world/uk/child- ... 025-01-06/
Wat is dat toch? Dat met die fik in LA weten we nu wel en dat AfD extremer dan extreem rechts zou zijn ook.
-
^
https://www.nu.nl/buitenland/3861462/gr ... erham.html
https://www.ad.nl/buitenland/slachtoffe ... ~ac4778fb/
https://nos.nl/artikel/691164-gruwelijk ... -rotherham
Overigens denk ik dat veel artikelen pas worden opgenomen als het ANP erover schrijft.
https://www.nu.nl/buitenland/3861462/gr ... erham.html
https://www.ad.nl/buitenland/slachtoffe ... ~ac4778fb/
https://nos.nl/artikel/691164-gruwelijk ... -rotherham
Overigens denk ik dat veel artikelen pas worden opgenomen als het ANP erover schrijft.
-
OK: Dat zijn artikelen van 2014.
Uit mijn Reuters link:
Edit: Jess doe er wat aan dan:
https://news.sky.com/story/grooming-gan ... s-13285882
Edit 2:
https://www.bbc.com/news/articles/cn7r0pzz57vo
Daaruit de blablabla:
Minister Faber hier kan geen kant uit, wordt bespot tot en met, maar 'dames' als Kaag, Halsema en Ollongren, Van Huffelen, Dijksma zijn 'women like me'?
Uit mijn Reuters link:
'Tell it like it is'-Sonny Crocket:)WHY IS THE SCANDAL BACK IN THE HEADLINES?
Opposition politicians including Conservative leader Kemi Badenoch and Nigel Farage, head of the right-wing Reform Party, have called for a national inquiry after media reports said the government had told Oldham council it should hold its own investigation.
Britain has held numerous investigations into child abuse scandals in different areas of northern England. A broader nationwide public inquiry into child sexual abuse, including within churches and schools, reported in 2022, making a number of recommendations which have not yet been implemented.
Starmer's government, elected in July, said on Monday it was working at pace to implement the recommendations.
Musk has amplified the issue. He accused Britain's safeguarding minister Jess Phillips of being a "rape genocide apologist" who should be in jail. He also said Starmer must quit and accused him of failing to prosecute when he ran the Crown Prosecution Service.
Professor Alexis Jay, who led an inquiry into crimes in Rotherham, and the national abuse inquiry, said a new inquiry was not needed and the government should work to implement her previous recommendations.
Edit: Jess doe er wat aan dan:
https://news.sky.com/story/grooming-gan ... s-13285882
Edit 2:
https://www.bbc.com/news/articles/cn7r0pzz57vo
Daaruit de blablabla:
Daar gaan we weer.She added: "I'm no stranger to people who don't know what they're talking about trying to silence women like me."
Minister Faber hier kan geen kant uit, wordt bespot tot en met, maar 'dames' als Kaag, Halsema en Ollongren, Van Huffelen, Dijksma zijn 'women like me'?
-
Ik vind het weer wat dubbel. Het lijkt dat Musk oude koeien uit de sloot haalt maar Jess Phillips zegt dat 't overál gebeurt in de UK.
Oude koeien uit de sloot houdt de msm/links niet zo van dan? Omdat het in de basis om Pakistani ging(1997-2013?)
Totdat het over het slavernijverleden gaat en kolonialisme bijvoorbeeld. Dan zijn die oude koeien opeens wel nuttig. Ik ga naar 't vleesdraadje:)
Oude koeien uit de sloot houdt de msm/links niet zo van dan? Omdat het in de basis om Pakistani ging(1997-2013?)
Totdat het over het slavernijverleden gaat en kolonialisme bijvoorbeeld. Dan zijn die oude koeien opeens wel nuttig. Ik ga naar 't vleesdraadje:)
-
Klopt Robin, 2014 maar ze schrijven er wel over.
Daarom denk ik dat het niet zozeer aan nu/ad/nos ligt als wel aan het ANP, wellicht dat die het (nog) niet hebben opgenomen.
Wat ik begrijp uit het hele verhaal is dat de politiek erop aanstuurt dat Oldham zelf lokaal een onderzoek start ipv landelijk en dat Musk daar kritiek op heeft.
Overigens was Nigel Farage het niet eens met Musk betreffende het vrijlaten van Tommy Robinson, dus roept Musk nu dat Farage plaats moet maken.....
my way or the highway......
Daarom denk ik dat het niet zozeer aan nu/ad/nos ligt als wel aan het ANP, wellicht dat die het (nog) niet hebben opgenomen.
Wat ik begrijp uit het hele verhaal is dat de politiek erop aanstuurt dat Oldham zelf lokaal een onderzoek start ipv landelijk en dat Musk daar kritiek op heeft.
Overigens was Nigel Farage het niet eens met Musk betreffende het vrijlaten van Tommy Robinson, dus roept Musk nu dat Farage plaats moet maken.....
-
Precies, gevangen door alle EU regeltjes

Ik zeg het nog maar een keertje.....uit de EU

-
Musk zijn X gaat een flinke klap krijgen: Volt-leider Laurens Dassen verlaat socialmediaplatform X
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
De Franse Volt-achtigen gaan nog een stap verder. Kunnen we het narratief niet controleren, dan moeten het in commie-style gewoon verbannen naar de goelag.Elise schreef: 13 jan 2025, 09:04 Musk zijn X gaat een flinke klap krijgen: Volt-leider Laurens Dassen verlaat socialmediaplatform X
- 350 Z
En dan zeggen ze in de EU dat Poetin en China aan censuur doen .... stapje voor stapje gaat onze vrijheid steeds meer beknot worden. Media en politiek is nu al 1 kliek.
-
OnlineRS-Ron
Ik maak uit de actuele informatie op dat kennelijk een aantal personen in de UK een beetje kritisch worden op het feit dat het inmiddels 20 jaar aan de gang is, en sprake is van meer dan 50 steden waar dit speelt en dat van alle aanbevelingen in een rapport nav van een landelijk onderzoek er nog precies 0 zijn geïmplementeerd sinds 2022...... Kan zo wel een paar kritische vragen verzinnen. Van mijn vragen liggen ze niet wakker, maar Musk heeft een wat breder gehoor dus nu zijn ze allemaal slachtoffer van Musk. Hij twittert maar lekker door, in deze casus broodnodig.Elise schreef: 13 jan 2025, 08:49 Klopt Robin, 2014 maar ze schrijven er wel over.
Gr Ron
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dat denk ik ook ja. Copy paste (misschien wat vertaling) van AFP, AP en Reuters.Elise schreef: 13 jan 2025, 08:15 Overigens denk ik dat veel artikelen pas worden opgenomen als het ANP erover schrijft.
En het moet allemaal snel gebeuren, omdat het zijn waarde verliest als je te lang wacht.
Tijd en geld voor onderzoekjournalistiek is er amper meer door teruglopende verkopen.
Laatst gewijzigd door smiley op 14 jan 2025, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.