Het grote 2008 Impreza WRX STI topic

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11411
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 31 okt 2007, 10:48

mee too.

Ik denk dat we straks gewoon moeten lachen wat subaru gaat vragen.

54k of zo iets. Dan 4 k voor een prodrive kit. afleverings kosten en hoppa je hebt subaru voor 60k die je na 2 jaar voor 30k 2e hands nog niet aan de straat stenen kwijt raakt.
Laatst gewijzigd door Andre op 31 okt 2007, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 okt 2007, 11:13

Je moet toch ergens een grens trekken. Het is leuk als een auto ver onder die grens zit, maar meestal hikt ie er tegen aan.

Ik had het toen ook met de 130i, kaal 42K, maar pakketje hier, velgje daar, xenon zus, leer zo en hoppa 52K Want er moest ook nog 1000 euro afleverkosten en 1000 euro voor de metallic lak bij.

Eigenlijk wilde ik niet meer betalen dan 47 a 48K.

Ik ben bang dat het straks met zo'n 135i of in dit geval de STI ook zo gaat.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16646
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 31 okt 2007, 12:22

In 1994 kostte een Escort Cosworth €45.000,-

Dus waar hebben we het over :?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 okt 2007, 12:23

partyondude schreef:In 1994 kostte een Escort Cosworth €45.000,-

Dus waar hebben we het over :?
oke maar dat was toch ook een belachelijk bedrag ?

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 31 okt 2007, 13:18

Rico v Velzen schreef:
partyondude schreef:In 1994 kostte een Escort Cosworth €45.000,-

Dus waar hebben we het over :?
oke maar dat was toch ook een belachelijk bedrag ?
Dat was toendertijd inderdaad een belachelijk bedrag. Er zijn er ook maar een handje vol van verkocht in NL. Een goed exemplaar blijft nu echter wel waardevast. Ik heb mijn vriendin nog steeds niet om om zo'n Escos erbij te nemen.

Gebruikersavatar
Artosevo
Berichten: 374
Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29

Bericht door Artosevo » 31 okt 2007, 18:25


Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 03 nov 2007, 14:26


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 03 nov 2007, 14:39

8) mooi, en al in mijn kleur :lol: alleen nog wat aftermarket achterlichten en iets verlagen en iets dikkere velgen en een full titanium 2x enkel pijp uitlaat...dat tuningssetje er nog op en hoppa gaan met die banaan 8)

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3895
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 04 nov 2007, 18:06

Net de nieuwe WRX, niet STI, in het echt gezien. Leuk autootje hoor maar niet in de orde van de vroegere GTT of WRX'en.

Laa maar...
(of het moet echt heel, heel, heel erg goed rijden...)

Mark.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5450
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 04 nov 2007, 18:50

markk schreef:Net de nieuwe WRX, niet STI, in het echt gezien. Leuk autootje hoor maar niet in de orde van de vroegere GTT of WRX'en.

Laa maar...
(of het moet echt heel, heel, heel erg goed rijden...)

Mark.
Mark, jij had toen toch de MY06 sti gereden, viel die onder de categorie echt heel, heel, heel erg goed rijden?

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3895
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 04 nov 2007, 20:53

Yep, MY06 WRX STI met DCCD vond ik echt heel leuk rijden.

Was een standaard demo. Redelijk vermogen dus dat met een open uitlaat en Ecutek alleen maar beter werd.

Ben altijd heel voorzichtig met auto's en zeker met die van een ander. Reed de auto in de regen en kreeg dat ding met open-diff setting al direct in licht power oversteer. Ongekend voor een Impreza...

Maar ik vind ik een STI 06 echt een veel mooiere auto als het huidige hatchback gedrocht...


Mark.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 05 nov 2007, 20:09

Welke ik nou écht mooi vindt is de versie vanaf 2003:

[img:640:480]http://www.forum-auto.com/uploads/20060 ... i_2004.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5450
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 05 nov 2007, 20:28

Maar dan niet in die afschuwelijke kleur blauw :P

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 05 nov 2007, 20:43

Ik vind die blauw juist super, maar andere kleuren staan em ook super.

zwart, wit, donkergrijs

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 05 nov 2007, 22:22

goede bekende van mij .. Frits, had een soort champagne kleurige MY05. Ding zat ook aan de 380pk aan de krukas. Geweldig ding.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5450
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 05 nov 2007, 22:50

Auto van Frits had echt DE mooiste kleur, was verders ook mooi uitgerust met mods, volgens mij toendertijd ingeruild op een Verso volgens mij. Ding reed laatst volgens mij nog een keer mee met een nachtrit, echt een gaaf exemplaar.

[img:640:480]http://www.extreme-machines.nl/guests/f ... 100031.JPG[/img]

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 05 nov 2007, 23:07

Klopt. Frits rijdt nu een gechipte D-CAT Verso. Alleen ga er maar van uit dat hij toch wel weer voor een EVO of een STI gaat op den duur.

Die andere wielen die er daarna onderzaten waren echt pure porno. Auto is verkocht aan een gozer in Dordrecht. Ik heb er trouwens ook nog een 1.5 maand mee gereden.

Remmen had ik wel aan gort in één avond. Leerdam-Utrecht heen en terug één tank erdoorheen

Frits kan trouwens ook wel een potje sturen

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 06 nov 2007, 16:05

Impreza testing at the Gunma factory this week everyone.... These cars are very quick indeed...


US Impreza STi model SOP (start of production) on Friday at the Yajima plant. Yes, red is available... Also, pearl blue with the gold wheels.... 245/40 R18 tread on 18"x8.5's on all corners...


I was suurounded by STi's on Friday.... I saw pearl blue, white, silver, gunmetal grey, black all day long....


Oh... And the Recaro seats fit like a glove... I didn't get a chance to sit in the non-Recaro but it was available on STi for non-US.


Ask your questions here...

<ANSWERING QUESTIONS FROM THREADS BELOW>

1. How was the steering.. light/numb or a little heavy and precise? (i hope). Steering is precise although I only drove the vehicle briefly.

2. Does the car sound the same? or did they switch to even length exhaust? The car sounds very crisp through the cross-over muffler and quad tips. My opinion is that is sounds better than the current model.

3. Was there red lighting inside? Was it gimmicky? Didn't see any red lightening inside... I assume by "red lightening" you are talking about the Impreze (pink I) designator. If not, then please elaborate since I'm not a long-standing STi enthusiast. The red STi symbols are present in the interior as depcited on some of the spy photos seen on this site. Ex. steering wheel horn trim, shifter console, seats along with RECARO embrodery. I can't remember if STi was on the IP anywhere.. Oh, thats instrument panel for anyone who doesn't know what an IP is.

4. Does it look a whole lot beefier in person? The STi looks very tough. Everyone I was with on this last trip wants one... Especially after seeing/hearing them scream around the high-bank test track at Gunma. I thought the high-bank was a wall from afar (appeared roughly 45 degree banking).

5. Was there a lot of body roll? Never got it on a slalom course people.. I was only casually driving since it was in a confined area. I was told by FHI Engineers that the hard driving feel is slightly softer than the current STi by design. The FHI Engineers feel that the current model is too stiff for modest street driving.

6. Autoleveling headlights? Yes, but I didn't confirm this... I wasn't looking at the headlights.

7. Are you lying? NO!!

8. Yes, Recaro seats for US. How did I confirm this... I was present at trim #5 Yajima assembly last week and personally viewed Recaro seats being installed into a US market vehicle. I double-checked with both an FHI Engineer that was present and also the US designation on the factory build sheet taped to the hood. I hope this is enough proof for you. I didn't get a photo but this should be good enough for the sceptics here..

9) The vents at the A-pillar (located in the fender) are only decoration.

10) Yes, RED paint does exist... Although it's not GUARDS RED fellows

11) US SOP was this past Friday so anyone that says they drove a US STi at a dealers is smok'in.. Look for STi's in dealers in a couple of months. My local dealer doesn't have any literature yet and I only have the Japan STi literature.

12) Vehicle stance is very nice with just enough rake for my taste.

13) The black-chrome 5 spoke wheels look great on all of the vehicle colors except the pearl blue. The vehicle that I spent the most time with was the White with black-chrome wheels.. OMG.. Oh.... Let's not forget the Filipina girls in Ota-city. :P Very nice as well.. :P
Nog een paar chopjes...

[img:1280:1237]http://img.photobucket.com/albums/v306/ ... I-slvr.jpg[/img]
[img:1280:1237]http://img.photobucket.com/albums/v306/ ... TI-blk.jpg[/img]
[img:1280:1237]http://img.photobucket.com/albums/v306/ ... TI-grl.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 06 nov 2007, 19:56

Snel chopje om even te kijken hoe alles in het zwart er ongeveer uit ziet...

ff snel, dus kijk niet naar de kwaliteit :roll:

[img:640:360]http://img98.imageshack.us/img98/4817/w ... izeqi8.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 06 nov 2007, 20:06

Roman, waar stond dit stukje tekst?

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 06 nov 2007, 20:12

Aram schreef:Roman, waar stond dit stukje tekst?
NASIOC

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 12 nov 2007, 00:00

Vandaag en gisteren op de ring :)

WRX en STI

Ik vind de auto's IRL geweldig. Echt heel erg gaaf. Alleen achterlichten donker maken en 4 uitlaten aanpassen in 1 dikke links/rechts. Precies zoals al gezegd dus

[img:1280:960]http://www.driving-fun.com/media/movies/DSC00028.JPG[/img]
[img:1280:960]http://www.driving-fun.com/media/movies/DSC00032.JPG[/img]

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 12 nov 2007, 00:04

STI is duidelijk een must

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6814
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 12 nov 2007, 00:52

Sander Spoolder schreef:STI is duidelijk een must
Idd. ja! 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 nov 2007, 01:08

mooie spot zo 8) misschien voor een autoblad een soort test?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten