Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gijzert

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Gijzert » 23 dec 2024, 12:54

Tom schreef: 13 dec 2024, 10:55 De NAVO heeft zelf een groot aandeel in het uitlokken van deze oorlog. Guy Verhofstadt stond daar, in een onafhankelijk land - terwijl er al NAVO wapens en Amerikaanse mannen rondliepen - namens de EU een speech te houden. Maar als Rusland het doet is het 'Russische inmenging' en 'niet democratisch'. De Amerikaanse oorlogseconomie moet draaiende gehouden worden zullen ze gedacht hebben, en die grondstoffen lonken ook. Het Oekraïne-referendum werd niet voor niets aan de kant geschoven met een inlegvelletje, dat strookte even niet met de plannen die er al lange tijd lagen.

Sinds de media zijn gestopt om overheden te controleren is dat wat gemakkelijker onder het tapijt te schuiven, gewoon gezamenlijk hetzelfde blijven roepen, en zolang de meerderheid het volk daarin mee gaat is er niks aan de hand en blijf je wel draagvlak houden. De angst voor X is niet voor niets groot. Als Trump weer in z'n oval office zit, en Musk door de overheden gaat, dan zal er wel een beerput open gaan vermoed ik: de banden van Hunter Biden en Oekraïne, de investeringen van Black Rock, de corruptie in Oekraïne. Ik geloof ook dat Trump snel een einde kan maken aan deze waanzin. Rutte voelt dat ook, dus nog even wat angst aanpraten en/of het lontje aansteken om het Trump wat lastiger te maken, anders ligt het plan waar ze al 15 jaar mee bezig zijn in duigen.
In the end is Rusland komen buurten met tanks. Uitgelokt of niet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 dec 2024, 13:19

In the beginning had je de Maidan Revolutie(2014) en daar had de VS een enorme vinger bij in de pap.

Ben zwaar anti Putin/Rusland, maar dit is een vies spelletje met Biden en Zelenski wat mij betreft.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 23 dec 2024, 17:07

Robin schreef: 13 dec 2024, 10:14 Ik maak me druk om die schapen die in Rutte's cs angstzaaierij 'geloven'.
Ik heb dagelijks te maken met de partijen die hier verstand van zouden moeten hebben op hoog nationaal en internationaal niveau. Ik 'geloof' Rutte's angstzaaierij. Ben ik nu ook een schaap?

Elise

Bericht door Elise » 23 dec 2024, 18:07

Robin schreef: 23 dec 2024, 13:19 In the beginning had je de Maidan Revolutie(2014) en daar had de VS een enorme vinger bij in de pap.

Ben zwaar anti Putin/Rusland, maar dit is een vies spelletje met Biden en Zelenski wat mij betreft.
De EU, onze Rutte (mr. Inlegvelletje), had er ook een flinke vinger in de pap!

Gijzert

Bericht door Gijzert » 23 dec 2024, 18:14

Robin schreef: 23 dec 2024, 13:19 In the beginning had je de Maidan Revolutie(2014) en daar had de VS een enorme vinger bij in de pap.

Wat had Biden daar dan mee te maken?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 dec 2024, 18:27

^Biden jr.

Die nu lekker door senior vrijgeleide heeft gekregen.

Zodat de beerput nog even dicht blijft.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 23 dec 2024, 18:30

Mwah, dat is een beetje dubbel. Die werd ook wel echt politiek rectaal genomen. Toen ik hoorde dat hij tegen alle beloftes in gratie kreeg had ik heel even een WTF momentje. Echter ben ik ook vader. Had ik hetzelfde gedaan? Echt wel.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 dec 2024, 19:07

Philipoo schreef: 23 dec 2024, 17:07
Robin schreef: 13 dec 2024, 10:14 Ik maak me druk om die schapen die in Rutte's cs angstzaaierij 'geloven'.
Ik heb dagelijks te maken met de partijen die hier verstand van zouden moeten hebben op hoog nationaal en internationaal niveau. Ik 'geloof' Rutte's angstzaaierij. Ben ik nu ook een schaap?
Ik verkeer niet in dat soort kringen.

Maar ik geloof ook dat Rutte niet uit z'n nek kletst. Tamelijk zorgwekkend.

Elise

Bericht door Elise » 24 dec 2024, 00:12

Twijfels bij (oud-)collega’s of verdachte kerstmarktaanslag Maagdenburg wel arts is: ’Hij zocht eerst alles op via Google’
„Wij hadden al langer grote twijfels over zijn bekwaamheid als arts. We noemden hem daarom ’dr. Google’. Voor elke diagnose consulteerde hij Google. Alsof hij alles moest opzoeken”, klinkt het.

„Al Abdulmohsen bracht herhaaldelijk het leven van patiënten in gevaar omdat hij de verkeerde medicijnen voorschreef”,
Gelukkig heeft Nederland daar geen last van, hier alleen echte artsen :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 24 dec 2024, 07:31

Dat zeg ik niet, dat jij 'n schaap bent. wél dat er teveel angst gezaaid wordt en juist 'jij' met partijen op hoog nationaal en internationaal niveau zou dus misschien juist daarin 'anders' kunnen denken toch?

Waarom zou je in 'jouw tunnelvisie' en waar jij mee te maken hebt hun gewoon op hun erewoord moeten geloven? De hele wereld hangt al duizenden jaren aan elkaar van politiek gemanipuleer en Rutte heeft al vaker laten zien dat hij een loopje neemt met 'waarheden'.

Kijk naar het Coronabeleid. Had je sowieso 'twee kampen'. Het beleid van de overheid en de prikjes vs degenen die niet geprikt wilden. Achteraf weten we nu wat meer. Toch? Ik heb spijt van mijn prikjes, MdV helemáál, maar ik ken niemand maar dan ook niemand die spijt heeft om níet geprikt te zijn.

En PS, zelfredzaamheid en being prepared waren 'wij als gezin' al jaren: Contant, genoeg eten en drinken voor een week of meer, altijd. Zit gewoon in MdV gebakken en ik ging daarin mee.

Robin

Bericht door Robin » 24 dec 2024, 07:43

Elise schreef: 24 dec 2024, 00:12 Twijfels bij (oud-)collega’s of verdachte kerstmarktaanslag Maagdenburg wel arts is: ’Hij zocht eerst alles op via Google’
„Wij hadden al langer grote twijfels over zijn bekwaamheid als arts. We noemden hem daarom ’dr. Google’. Voor elke diagnose consulteerde hij Google. Alsof hij alles moest opzoeken”, klinkt het.

„Al Abdulmohsen bracht herhaaldelijk het leven van patiënten in gevaar omdat hij de verkeerde medicijnen voorschreef”,
Dus geen arts en 'wel 100% islamitische roots, maar eigenlijk gewoon een neonazi aldus de media. Het wordt mij te complex hoor.

Maar ik weet wel dat de laatste 5 jaren de bijzonderste(maatschappelijk/politiek) waren die ik heb meegemaakt. En niet geheel in positieve zin. Integendeel.Helaas.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 dec 2024, 08:11

Elise schreef: 24 dec 2024, 00:12 Twijfels bij (oud-)collega’s of verdachte kerstmarktaanslag Maagdenburg wel arts is: ’Hij zocht eerst alles op via Google’

En advocaten!
:coffee:

Philipoo

Bericht door Philipoo » 24 dec 2024, 09:48

Robin schreef: 24 dec 2024, 07:31
Robin schreef: 13 dec 2024, 10:14
Dat zeg ik niet, dat jij 'n schaap bent. wél dat er teveel angst gezaaid wordt en juist 'jij' met partijen op hoog nationaal en internationaal niveau zou dus misschien juist daarin 'anders' kunnen denken toch?

Waarom zou je in 'jouw tunnelvisie' en waar jij mee te maken hebt hun gewoon op hun erewoord moeten geloven? De hele wereld hangt al duizenden jaren aan elkaar van politiek gemanipuleer en Rutte heeft al vaker laten zien dat hij een loopje neemt met 'waarheden'.

Kijk naar het Coronabeleid. Had je sowieso 'twee kampen'. Het beleid van de overheid en de prikjes vs degenen die niet geprikt wilden. Achteraf weten we nu wat meer. Toch? Ik heb spijt van mijn prikjes, MdV helemáál, maar ik ken niemand maar dan ook niemand die spijt heeft om níet geprikt te zijn.

En PS, zelfredzaamheid en being prepared waren 'wij als gezin' al jaren: Contant, genoeg eten en drinken voor een week of meer, altijd. Zit gewoon in MdV gebakken en ik ging daarin mee.
Ik denk juist dat het angst zaaien goed is. Hoe ontzettend veel mensen zijn er volledig niet zelf redzaam en gaan er nu wel even nadenken om wat reserves in huis te halen? Ik denk dat bij die mensen nu misschien wel een x de realisatie komt dat ze iets moeten doen.

Ik durf stellig te zeggen dat, zeker in de grote steden, 75% van de mensen zichzelf nog geen weekend kunnen redden als de stroom uitvalt. Het ontbreken aan voorbereiding hierop is iets waar de Nederlandse overheid wat mij betreft wel op afgerekend zou moeten worden.

Overigens heb ik wel een hoop mensen gesproken en gezien die spijt hadden van geen vaccinatie. Op de ic in het erasmus medisch centrum.

Robin

Bericht door Robin » 24 dec 2024, 09:59

Betr Corona. Ik wilde nét zeggen, de dooien hoor je niet, maar dan nog. We zouden er allemaal aangaan en dat was gelukkig niet 't geval. Dus al (viel wel heel erg mee, maarja geen beddden he) die mensen op de IC's. Helaas.
Colateral damage ofzo. Dáár kan ik dan niet mee zitten!
Ik heb genoeg aan mezelf en 'mijn gezondheid'. Je doet 't voor een ander. Nou echt niet. Punt. Maar da's een andere discussie.

Ik wist wel dat je dat zou 'roepen', maarja COA zat je ook al naast he:) We zijn nu een paar jaar verder en het wordt toch allemaal wel duidelijker. We komen er niet uit, ik heb mijn mening, jij de jouwe. We kunnen elkaar toch niet overtuigen, komt alleen maar heibel van(hebben we een korte tijd geleden hier wel gezien, boomer noemen mag wél, maar schapen, oeh dan zijn de rapen gaar)

Maaar WEL MEE EENS: Mensen in grote steden hebben zich vaak in alle oorlogen van hun klungeligste kant laten zien helaas, zonder stroom, riolering/stromend water.....

Maar 't viel me weer wél op dat Rutte's NATO toespraak alleen werd opgepikt door NOS en consorten, maar wereldwijd weer niet: BBC niks, CNN niks etc.

Arthur

Bericht door Arthur » 24 dec 2024, 11:40

Ik vind het allemaal overdreven hoor. En woon niet eens in een grote stad. Maar bij geen stroom ook geen koelkast, vriezer, inductieplaat etc. Nou, ik haal ook geen brander met gasflesje, droogvoer of wat dan ook. Heb altijd wel wat flessen drinken, flesjes water en wat blikvoer. Een weekend red ik me dan wel :) Zien we daarna wel of de wereld er nog is :water:

Philipoo

Bericht door Philipoo » 24 dec 2024, 11:42

Hahaha, lijkt me nog steeds gezellig om een keer een biertje te drinken hoor Robin! Fijne kerstdagen :)

Robin

Bericht door Robin » 24 dec 2024, 11:53

Philipoo schreef: 24 dec 2024, 11:42 Hahaha, lijkt me nog steeds gezellig om een keer een biertje te drinken hoor Robin! Fijne kerstdagen :)
:beer:

(volgend jaar wat vaker over auto's lullen hier)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 dec 2024, 12:23

Robin schreef: 24 dec 2024, 11:53
Philipoo schreef: 24 dec 2024, 11:42 Hahaha, lijkt me nog steeds gezellig om een keer een biertje te drinken hoor Robin! Fijne kerstdagen :)
:beer:

(volgend jaar wat vaker over auto's lullen hier)
goed voornemen :D

Emiel

Bericht door Emiel » 24 dec 2024, 15:26

Robin schreef: 24 dec 2024, 09:59
We zijn nu een paar jaar verder en het wordt toch allemaal wel duidelijker. We komen er niet uit, ik heb mijn mening, jij de jouwe. We kunnen elkaar toch niet overtuigen, komt alleen maar heibel van
Elkaars mening horen en respecteren zou voldoende moeten zijn. Iedereen pikt er bewust of onbewust toch wat van op en geeft stof tot nadenken.

Helaas zitten er hier genoeg die liever modder gooien, belachelijk maken of vuurtjes stoken om te escaleren en irriteren. Maakt het vrij zinloos om goede discussies / gesprekken te voeren.

Volgend jaar beter banden schoppen ;)

Robin

Bericht door Robin » 24 dec 2024, 15:44

Tja Emiel.....Gewoon er tussendoor proberen te lezen is vaak niet eenvoudig:)
Arthur schreef: 24 dec 2024, 11:40 droogvoer of wat dan ook.
Tip:Brinta zonder melk oid los droog opeten en dan kijken wie z'n lach 't langst in kan houden, nou dat deden we als kind vroeger. Stofwolken in de keuken:)

Robin

Bericht door Robin » 28 dec 2024, 13:00

MdV begon er zojuist over. Vandaag dus FWIW:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12/28 ... 20vermoord.

Arthur

Bericht door Arthur » 30 dec 2024, 12:12

:)
Bijlagen
IMG_2231.jpeg
IMG_2231.jpeg (422.08 KiB) 693 keer bekeken

JP

Bericht door JP » 30 dec 2024, 15:41

Ja las dat het “vredesplan” van Trump al van de lange Russische tafel is geveegd. Stond ook iets in dat Ukraine de komende 20jaar geen lid van de NAVO mocht worden… alsof Zelenski dát zou slikken……

jos_br

Bericht door jos_br » 30 dec 2024, 22:05

JP schreef: 30 dec 2024, 15:41 Ja las dat het “vredesplan” van Trump al van de lange Russische tafel is geveegd. Stond ook iets in dat Ukraine de komende 20jaar geen lid van de NAVO mocht worden… alsof Zelenski dát zou slikken……
Ik denk dat Zelenski niets te kiezen heeft, das hem allang ingefluisterd..........

Jos.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 31 dec 2024, 02:35

Dat denk ik idd ook niet, als navo / usa de steun terug trekt is hij ook klaar en wordt overlopen door de Russen.

Plaats reactie