Welk autotijdperk had jij het liefste willen meemaken?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

Welk autotijdperk had jij het liefste willen meemaken?

Bericht door Tom » 05 mei 2006, 12:04

De auto is er al meer dan honderd jaar. In die tijd zijn er ontelbare modellen en type auto's langsgekomen. Merken kwamen en gaan.

Welk tijdperk, laten we zeggen van 5 jaar, had jij het liefste (actief) mee willen maken? En waarom? Graag wat foto's en evt. achtergrondinfo erbij, maakt het topic wat leuker.

Knot

Bericht door Knot » 05 mei 2006, 12:08

Die ouwe meuk trekt me niet zo, auto's waar je nog een slinger aan moet geven om ze te starten etc....

Het tijdperk voor de brandstofcrisis (onbeperkte snelheid in NL) kijkt me wel gaaf, audi v8 hadden ze toen ook volgens mij.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 05 mei 2006, 13:15

Even denken, Groep B Rally had ik graag live willen zien, en de eerste helft van de nineties DTM.

RVV

Bericht door RVV » 05 mei 2006, 14:50

Gewoon het huidige tijdperk

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 05 mei 2006, 17:28

Persoonlijk vindt ik de jaren 80 het leukst, de techniek was relatief betrouwbaar en niet zo gek roest gevoelig meer. (relatief dan) Het aanslingeren en olie lampen heeft me nooit zo getrokken., alhoewel iemand die met een vlag voor de auto uitrent me wel weer humor lijkt.

De Golf GTI, de Peugeot 205 GT of de Fiat uno i.e turbo zijn auto’s waar je af en toe bang van kan worden, de nieuwe auto’s zijn wat meer afstandelijk, bijna steriel. (imho) Waarschijnlijk zal ik ook wel “warme gevoelens”hebben voor deze periode omdat ik natuurlijk ben opgegroeid met deze modellen. En dan is waarschijnlijk een 928 of een XJS of SEC ook wel weer leuk.

http://www.mbcoupes.com/memberscars/M/j ... oksec5.jpg
http://www.mbcoupes.com/memberscars/M/j ... oksec9.jpg
http://bigcoupe.com/phpBB2/files/dsc01055_925.jpg

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 mei 2006, 12:14

Inderdaad, the eighties. Voorbeelden te over van merken/typen die toen op hun hoogtepunt waren.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 mei 2006, 12:50

Ik twijfel een beetje.

De tijd van eind jaren '20 lijkt me super, mits je toen rijk was en kon racen. De silverpfeile van Auto Union, de Napier Railton, diverse Alfa's (Alfetta, 2900c) en de W.O. Bentley's. Prachtige tijd, met Brooklands en de vonkelverse Nurburgring. Dat had ik graag willen meemaken (als rijder).

Daarnaast vond ik het tijdperk tijdens de wederopbouw mooi. Zeg maar jaren '50 tot begin '60-er jaren. Van de sporstcar racers tot de Gran Prix sigaren. Prachtige auto's om mee te racen, waarvan er velen 'gewoon' op straat mochten rijden. Dat had ik ook heel graag meegemaakt, niet alleen als rijder, maar ook gewoon als toeschouwer.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 08 mei 2006, 12:52

De jaren '30 Grand Prixs lijkt me wel wat.
450pk en meer, auto's op fietsbanden met Batavus remmen en figuren als Nuvolari, Caracciola, Rosemeyer, van Brauchitsch, alle Bentley boys (ja, dat was op Le Mans, weet ik), gecombineerd met sommige van de moeilijkste en uitdagendste circuits ooit gebouwd (waarvan nu eigenlijk alleen nog maar de Nürburgring over is gebleven), snelheidsrecordpogingen met GP racers op de openbare weg enz., machtig lijkt me dat!

Plaats reactie