BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
- tomgtr
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Volgens mij is OPF verwijderen gewoon een millieudelict. 2 van de 4 cats verwijderen of racecats plaatsen was ok omdat je er (zeker met goed warme cats) toch mee door keuring kwam. OPF verwijderen zou ik nooit aan beginnen. Wat een gedoe en ook wellicht nog risico dat je over max dB per type goedkeuring gaat. Extra performance verwaarloosbaar en dat alles voor wat meer herrie? Ik zal wel oud worden maar no way.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
nee is het mij ook niet waard. Een M2 is qua sound overigens echt geen muurbloempje. Dus vind het zo echt al perfect!
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Gefeliciteerd! Erg gave wagen! Veel plezier ermee.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Herrie zit ik ook zeker niet op te wachten. De/een/mijn M340i vind ik wel wat tam klinken. Al denken de buren wat anders over de koude startsitechris schreef: 23 dec 2024, 11:30 nee is het mij ook niet waard. Een M2 is qua sound overigens echt geen muurbloempje. Dus vind het zo echt al perfect!

M2 klinkt vast een stuk beter, dus mooi zo laten idd

- Tristan
Arthur, je kan een 200 cell DP monteren met een Leib module. Heb ik ook laten doen en klink een stuk beter maar zeker niet asociaal hard. Denk aan een non-OPF B58.Arthur schreef: 23 dec 2024, 12:05Herrie zit ik ook zeker niet op te wachten. De/een/mijn M340i vind ik wel wat tam klinken. Al denken de buren wat anders over de koude startsitechris schreef: 23 dec 2024, 11:30 nee is het mij ook niet waard. Een M2 is qua sound overigens echt geen muurbloempje. Dus vind het zo echt al perfect!Maar zoals beschreven op de vorige pagina heb ik (ook) geen zin in. Dan zou ik eerder een performance einddemper overwegen. Maar de meerwaarde van goed 2k zie ik daarin ook niet.
M2 klinkt vast een stuk beter, dus mooi zo laten idd![]()
- ADV
Gefeliciteerd Chris! Erg gave auto om te zien! In het echt dikker dan op de foto's ook!
Herrie heb ik ook niks meer mee, sterker nog, als iemand een M2 2018 LCI met Performance uitlaat wil, hij is te koop
Herrie heb ik ook niks meer mee, sterker nog, als iemand een M2 2018 LCI met Performance uitlaat wil, hij is te koop

- Joy
Proficiat Chris, dat is een mooie upgrade! Collega heeft een 335i met M-Performance uitlaat, die is koud echt op het randje van acceptabel.
- Mark 320iS
Heel vet hoor. Gefeliciteerd!
-
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Ik vind ze standaard met opf net een stofzuiger
Er zijn pasklare opf delete kits met originele bmw fabriek software, vandaar geen garantie problemen.
Geen modules of stekkers etc (o.a. berk performance doet dit bijv zag ik)
Weet dat verschillende bmw dealers hier aan meewerken, sterker nog, ze bieden het zelfs aan bij de klant.
Zonder opf klinkt het net wat lekkerder maar het wordt nooit overdreven hard.

Er zijn pasklare opf delete kits met originele bmw fabriek software, vandaar geen garantie problemen.
Geen modules of stekkers etc (o.a. berk performance doet dit bijv zag ik)
Weet dat verschillende bmw dealers hier aan meewerken, sterker nog, ze bieden het zelfs aan bij de klant.
Zonder opf klinkt het net wat lekkerder maar het wordt nooit overdreven hard.
- Chaert-RS
- Auto: Renault Megane RS Cup
Geweldige kleur, veel plezier ermee!
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Deze zag ik niet aankomen, Chris! Maar heel gaaf, gefeliciteerd! 

- Niels
- Auto: Prius+
Wat gaaf dat je toch tot een deal bent gekomen! Het ontwerp vind ik gruwelijk maar kleur en uitvoering zijn top! Next level auto 

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Gefeliciteerd Chris! Veel plezier ermee alvast

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Wat meer gaan verdiepen in een zwarte
Maar wil je een carbon dak(zoals de jouwe Chris) dan zit je vast aan dat €15k track pack met die stoelen met die midden-bobbel en Cup banden ofzo?
Die stoelen hoef ik niet, dat dak vind ik wel geinig:)

Maar wil je een carbon dak(zoals de jouwe Chris) dan zit je vast aan dat €15k track pack met die stoelen met die midden-bobbel en Cup banden ofzo?
Die stoelen hoef ik niet, dat dak vind ik wel geinig:)
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Nee carbon dak is ook verkrijgbaar als losse optie. Mijne heeft die in combinatie met de veel meer comfortabele M sportstoel (ook al een optie overigens) zoals hieronder op de foto.

- Robin
OK, ik kon dat losse carbon dak niet in de configurator vinden....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^^ Die standaard sportstoelen vond ik wat tegenvallen, te glad imho.
Dus de Carbon kuipen genomen, zit echt voortreffelijk strak, verwarmd, instelbare leuning ook nog (dus niet een gefixeerde hoek als de Porsche LWB)
Zwart is prima Robin, kan ik uit eigen ervaring melden.
Dus de Carbon kuipen genomen, zit echt voortreffelijk strak, verwarmd, instelbare leuning ook nog (dus niet een gefixeerde hoek als de Porsche LWB)
Zwart is prima Robin, kan ik uit eigen ervaring melden.
- Robin
OK Top Robert, welk wiel en ook carbon dak?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Carbon dak zit er op
Wielen zilver
Rode remklauwen
Wielen zilver
Rode remklauwen
- tomgtr
Is het niet makkelijker een paar foto’s te plaatsen? 
- romo
^Makkelijk gaat het niet
Upload site tip?
Upload site tip?
- romo
- Arthur
- Auto: Nr.51
Helegaar niet verkeerd 

- romo
April dit jaar proefrit gedaan, toen met de standaard sportstoelen en verslag (hieronder) wat ik gemaakt had, de remmen in mijn kar zijn beter als die van het proefrit, maar nog steeds niet heel direct, beetje remote gevoel nog steeds, zelfs in sportstand kan het nog wel een tandje agressiever vind ik.
Het is een klinische kar, dat vond ik toen, en nu nog. In standaard settings is het een RR (of dat een compliment is mag ieder zelf invullen), in sport stand komt de auto het best tot zijn recht.
De tank is te klein, maar de S58 zuipt minder dan de S55, de CS deed altijd 1:6, de S58 nu 1:8,5, voorwaar niet slecht, op de snelweg 150-160 per uur 1:12,5, wat ik prachtig mooi vind.
April dit jaar;
Gisteren kon ik even de nieren proeven van de huidige G87 M2 automaat.
Exterieur;
De kar is IRL niet zo lelijk (imho) als op de plaat, maar een instant schoonheid kan ik nog steeds niet vinden. Stilistisch blijft het discutabel De kar is grijs metallic, waarbij het metallic geheel wegvalt en er een milde vuilniszakken grijs overblijft, niet echt fraai, zwarte wielen er onder, ook niet mijn smaak want de verhouding velg-wiel gaat geheel verloren, ze zijn als bonus ook altijd vies. De rode remklauwen geven het nodige contrast.
Veel hoeken en gaten, geen echt fraaie flow, maar goed, we doen het er mee.
Interieur;
Lederen stoelen met een gekleurde ///M bies er op, ze kunnen dieper dan al mijn voorgaande M-en, het leder is te glad, de wangen kunnen voor mij niet voldoende opgepompt om een goed houvast te creëren.
DigiDash gebogen naar de bestuurder toe (toch nog enige nostalgische beleving), in de zon en met polariserende zonnebril goed afleesbaar qua helderheid, maar niet qua duidelijkheid (niet het intuïtieve van ronde klokken), toerenteller en snelheidsmeter is te veel zoeken naar de aangegeven waarden.
Het 2e scherm verder van de bestuurder af zit vol met een record aantal "apps", voor van alles en nog wat, te bizar eigenlijk, want rijden is alles wat je wil. Een totale "sensory overload" wat mij betreft, mooi dat van alles instelbaar is, maar hoe vaak doe je dat? Hoe meer er op zit, hoe minder gebruik je er van maakt.
Bij elke start moet je van alles uitschakelen om je niet total kapot te ergeren aan een ingrijpend LDW, waarschwingsgeluiden tegen het overschrijden van de snelheid met 1km/h, et etc, alles door EU regulering uiteraard, BMW zal het niet kunne verwijten, behoudens dat je niet door allerlei sub menu's wilt om het snel uit te schakelen, uit coderen doet niemand meer blijkt ,want garantie issues.
Rijden;
De vering en demping in comfort is van het allerhoogste niveau, de kar glijdt over de weg, ongeacht de ondergrond, werkelijk prachtig, waarbij het net zo goed een 7 serie zou kunnen zijn, in sport iets steviger, maar ook prima als daily te doen.
Sturen;
Ongehoord goed, strak en scherp, zeer snel stuurhuis, heerlijk, de kar is soepel en strak tegelijk, gaat waanzinnig door de bochten, verbergt op ongekende wijze de toch niet misselijke 1725 kg
Motor;
De S58 is een parel, toeren gretig, sonoor klinkend, altijd power.
De ZF bak;
De automaat doet wat ie moet doen, vlot en goed bij de les, of in D of in S, maar het geeft me toch een wat remote gevoel, minder connectie dan een HB, veel beleving heb ik er niet bij, je kan er prima mee cruisen, en das precies het aparte bij deze M2; de kar nodigt niet uit tot hooliganisme, tot "ik ga er eens even lekker voor zitten en geef de kar de vrije teugel". Dat gevoel ontbreekt geheel voor mij bij deze kar, ja hij kan vlot en hard, maar al cruisend door het landschap vind je het al snel helemaal prima.
Daarbij is de snelheidsbeleving echt geheel gereduceerd, 150 per uur voelt als 50 door de bebouwde kom, het is totaal klinisch zonder enig gevoel.
Remmen;
Ik was zwaar teleurgesteld, ik weet niet precies of dit exemplarisch is, of wellicht de juiste instelling niet kunnen vinden. Ik heb het in comfort en sport geprobeerd, het rempedaal is zompig als een moeras, met een veel te lange slag, als dit niet exemplarisch is dan vind ik dit het grootste minmunt van de kar die als sportief te boek moet staan. (
ik vergelijk het rempedaal even met mijn RS en GRY; knetterhard pedaal gevoel en nauwelijks in slag in het pedaal, het kan dus blijkbaar wel)
Kwaliteit indruk;
Alles zeer solide, geen verborgen rammeltjes en kraakjes, de kar voelt als een tank, en dat is ie ook.
Verbruik;
Niet dat dit heel erg van belang is bij zo'n type kar, maar de tankinhoud is 52 liter, ik heb niet knetterhard gereden, beetje gemixt, verbruik 17 L /100 km, das toch even 1 : 5,8, actieradius dan toch beperkt.
Het tankstation zal tot het natuurlijke habitat van deze kar gaan behoren.
Conclusie;
De M2 overtuigt op motorisch gebied, op stuurkarakter en wegligging.
Wat tegenvalt; de zompige remmerij, gladde en onvoldoende ondersteunde stoelen, de relatief kleine tank bij een een stevig verbruik.
Het is een klinische auto , waarbij alles weggefilterd wordt, wellicht dat de HB een vleugje meer beleving en connectiviteit biedt.
Het is een klinische kar, dat vond ik toen, en nu nog. In standaard settings is het een RR (of dat een compliment is mag ieder zelf invullen), in sport stand komt de auto het best tot zijn recht.
De tank is te klein, maar de S58 zuipt minder dan de S55, de CS deed altijd 1:6, de S58 nu 1:8,5, voorwaar niet slecht, op de snelweg 150-160 per uur 1:12,5, wat ik prachtig mooi vind.
April dit jaar;
Gisteren kon ik even de nieren proeven van de huidige G87 M2 automaat.
Exterieur;
De kar is IRL niet zo lelijk (imho) als op de plaat, maar een instant schoonheid kan ik nog steeds niet vinden. Stilistisch blijft het discutabel De kar is grijs metallic, waarbij het metallic geheel wegvalt en er een milde vuilniszakken grijs overblijft, niet echt fraai, zwarte wielen er onder, ook niet mijn smaak want de verhouding velg-wiel gaat geheel verloren, ze zijn als bonus ook altijd vies. De rode remklauwen geven het nodige contrast.
Veel hoeken en gaten, geen echt fraaie flow, maar goed, we doen het er mee.
Interieur;
Lederen stoelen met een gekleurde ///M bies er op, ze kunnen dieper dan al mijn voorgaande M-en, het leder is te glad, de wangen kunnen voor mij niet voldoende opgepompt om een goed houvast te creëren.
DigiDash gebogen naar de bestuurder toe (toch nog enige nostalgische beleving), in de zon en met polariserende zonnebril goed afleesbaar qua helderheid, maar niet qua duidelijkheid (niet het intuïtieve van ronde klokken), toerenteller en snelheidsmeter is te veel zoeken naar de aangegeven waarden.
Het 2e scherm verder van de bestuurder af zit vol met een record aantal "apps", voor van alles en nog wat, te bizar eigenlijk, want rijden is alles wat je wil. Een totale "sensory overload" wat mij betreft, mooi dat van alles instelbaar is, maar hoe vaak doe je dat? Hoe meer er op zit, hoe minder gebruik je er van maakt.
Bij elke start moet je van alles uitschakelen om je niet total kapot te ergeren aan een ingrijpend LDW, waarschwingsgeluiden tegen het overschrijden van de snelheid met 1km/h, et etc, alles door EU regulering uiteraard, BMW zal het niet kunne verwijten, behoudens dat je niet door allerlei sub menu's wilt om het snel uit te schakelen, uit coderen doet niemand meer blijkt ,want garantie issues.
Rijden;
De vering en demping in comfort is van het allerhoogste niveau, de kar glijdt over de weg, ongeacht de ondergrond, werkelijk prachtig, waarbij het net zo goed een 7 serie zou kunnen zijn, in sport iets steviger, maar ook prima als daily te doen.
Sturen;
Ongehoord goed, strak en scherp, zeer snel stuurhuis, heerlijk, de kar is soepel en strak tegelijk, gaat waanzinnig door de bochten, verbergt op ongekende wijze de toch niet misselijke 1725 kg
Motor;
De S58 is een parel, toeren gretig, sonoor klinkend, altijd power.
De ZF bak;
De automaat doet wat ie moet doen, vlot en goed bij de les, of in D of in S, maar het geeft me toch een wat remote gevoel, minder connectie dan een HB, veel beleving heb ik er niet bij, je kan er prima mee cruisen, en das precies het aparte bij deze M2; de kar nodigt niet uit tot hooliganisme, tot "ik ga er eens even lekker voor zitten en geef de kar de vrije teugel". Dat gevoel ontbreekt geheel voor mij bij deze kar, ja hij kan vlot en hard, maar al cruisend door het landschap vind je het al snel helemaal prima.
Daarbij is de snelheidsbeleving echt geheel gereduceerd, 150 per uur voelt als 50 door de bebouwde kom, het is totaal klinisch zonder enig gevoel.
Remmen;
Ik was zwaar teleurgesteld, ik weet niet precies of dit exemplarisch is, of wellicht de juiste instelling niet kunnen vinden. Ik heb het in comfort en sport geprobeerd, het rempedaal is zompig als een moeras, met een veel te lange slag, als dit niet exemplarisch is dan vind ik dit het grootste minmunt van de kar die als sportief te boek moet staan. (
ik vergelijk het rempedaal even met mijn RS en GRY; knetterhard pedaal gevoel en nauwelijks in slag in het pedaal, het kan dus blijkbaar wel)
Kwaliteit indruk;
Alles zeer solide, geen verborgen rammeltjes en kraakjes, de kar voelt als een tank, en dat is ie ook.
Verbruik;
Niet dat dit heel erg van belang is bij zo'n type kar, maar de tankinhoud is 52 liter, ik heb niet knetterhard gereden, beetje gemixt, verbruik 17 L /100 km, das toch even 1 : 5,8, actieradius dan toch beperkt.
Het tankstation zal tot het natuurlijke habitat van deze kar gaan behoren.
Conclusie;
De M2 overtuigt op motorisch gebied, op stuurkarakter en wegligging.
Wat tegenvalt; de zompige remmerij, gladde en onvoldoende ondersteunde stoelen, de relatief kleine tank bij een een stevig verbruik.
Het is een klinische auto , waarbij alles weggefilterd wordt, wellicht dat de HB een vleugje meer beleving en connectiviteit biedt.
- tomgtr
Dank. Fraai. Heel fraai. Wellicht dat je referentiemateriaal door je weekendspeeltje iets gekleurd is. Maar fraai! Zo zou ik hem gespecced kunnen hebben. En ja sorry was vergeten hie ruk het is foto’s te plaatsen. Sorry.