Is dit remmen of is dit remmen!
- MartijnGizmo
- Macboy
Tja, simpel. Diegene die harder dan 130 rijdt moet hiermee rekening houden. Ik vind het ook irritant, maar ik leg de schuld met name bij de hardrijder. In juridische zin is de hardrijder ieg bijna volledig aansprakelijk.
En kom op: als je zo hard rijdt en voor je zit een kluitje auto's, moet je gewoon vaart minderen, of goed remmen als in het filmpje, maar niet zeuren
(dat het een eikel is wiens rijbewijs zou moeten worden ingenomen weet ik ook wel)
En kom op: als je zo hard rijdt en voor je zit een kluitje auto's, moet je gewoon vaart minderen, of goed remmen als in het filmpje, maar niet zeuren

(dat het een eikel is wiens rijbewijs zou moeten worden ingenomen weet ik ook wel)
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Heel lang geleden ook weleens gehad met de Renault Alpine A310......reed 235 km/h op de teller en Oma[toen nog jong
] zat er naast.
Was er een Renaultje 4 koekblik die een vrachtwagen ging inhalen die 1 km/h langzamer reed dan hem, terwijl ik al vlakbij was.
Remmen.....nee, dat ga ik niet redden.....rem los, over de vluchtstrook die vrachtwagen voorbij met dik 200 km/h, dat ging dus net goed.
3 uur later zat Oma nog te trillen als een rietje bij degenen waar we op visite waren en sinds dat moment mag ik ook niet harder meer dan ongeveer 180 km/h als ze erbij is.

Was er een Renaultje 4 koekblik die een vrachtwagen ging inhalen die 1 km/h langzamer reed dan hem, terwijl ik al vlakbij was.

Remmen.....nee, dat ga ik niet redden.....rem los, over de vluchtstrook die vrachtwagen voorbij met dik 200 km/h, dat ging dus net goed.
3 uur later zat Oma nog te trillen als een rietje bij degenen waar we op visite waren en sinds dat moment mag ik ook niet harder meer dan ongeveer 180 km/h als ze erbij is.

-
Mwoah, dat hangt ook wel enigszins vd snelheid vd ander af. Veiligheid moet je met zn allen aan werken. Dat je je aan een adviessnelheid houdt betekent niet dat je het recht hebt om je auto overal neer te plempen.Macboy schreef:Tja, simpel. Diegene die harder dan 130 rijdt moet hiermee rekening houden. Ik vind het ook irritant, maar ik leg de schuld met name bij de hardrijder. In juridische zin is de hardrijder ieg bijna volledig aansprakelijk.
Als je met 200 aan komt dan moet die trage donder dat echt nog wel zien, anders hoort ie gewoon niet op de weg. En als je je knipperlichten aan hebt dan moet die trage gast dat ook wel kunnen zien. Die belg in het eerste filmpje was gewoon compleet achterlijk bezig.
-
- RVV
Absoluut, dat had ik vorige week nog in Duitsland waar ik met de touring 240plus reed. OOK hard hoor voor je gevoel op dat moment. Maar zodra ik 2 of meer voortuigen in het vizier kreeg terugzakken naar 170/180 dan is je snelheid laag genoeg om op tijd te anticiperen. Je kunt niet denken voor een ander en al helemaal niet gokken 

- Macboy
944 jongen, waar zeg ik dat ie dat recht heeft? Ik zeg alleen als er een ongeval is en vast komt te staan dat jij 250 reed, dat je dan verzekeringstechnisch de lul bent. Meer zeg ik niet. Daarom moet je dus als hardrijder oppassen.944 guy schreef:Dat je je aan een adviessnelheid houdt betekent niet dat je het recht hebt om je auto overal neer te plempen.
Als je met 200 aan komt dan moet die trage donder dat echt nog wel zien, anders hoort ie gewoon niet op de weg. En als je je knipperlichten aan hebt dan moet die trage gast dat ook wel kunnen zien. Die belg in het eerste filmpje was gewoon compleet achterlijk bezig.
Dat die trage donder niet op de weg hoort zeg ik ook in mijn post (lees maar over het innemen van rijbewijs, ik bedoelde daar niet de hardrijder, maar diegene die plots naar links komt).
Kortom, ik denk dat we hetzelfde zeggen