Zomer 2025
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Winter 2024
Schandalig weer, waaar is XR? Het is ookbest vochtig, dan plakt de lijm ook niet zo goed op de snelweg 

- JP
In dit grauwe weer zie je de chemtrails wel niet meer 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Da's dus die Dunkelflaute, waar 'experts' en 'deskundigen' en 'wetenschappers' het alti...nooit over hadden.
En nu is dát opeens óók belangrijk, want(addertje onder 't gras), dit laat ook zien hoe de wereld vergaat door global warming etc.
Weest gewaarschuwd allen!!!!111!!!
En nu is dát opeens óók belangrijk, want(addertje onder 't gras), dit laat ook zien hoe de wereld vergaat door global warming etc.
Weest gewaarschuwd allen!!!!111!!!
- Arthur
- Auto: Nr.51
*Rent naar de bank voor 50,- cash en supermarkt voor flesje water en mueslireep
*

-
Voorpagina! De schuilkelders in jongens, dit komt niet meer goed!
https://www.nu.nl/binnenland/6339506/re ... -jaar.html
- JP
Ja gemiddeld......was de zomer dan zo koud, of de winter zo warm..... 

Godfried Bomans schreef:Een statisticus waadde vol vertrouwen door een rivier die gemiddeld één meter diep was. Hij verdronk.
- Philipoo
Statistiek is ook lastig he!JP schreef: 18 dec 2024, 12:00 Ja gemiddeld......was de zomer dan zo koud, of de winter zo warm.....
Godfried Bomans schreef:Een statisticus waadde vol vertrouwen door een rivier die gemiddeld één meter diep was. Hij verdronk.
-
Gewoon volledig vertrouwen hebben in 't CBS is niet lastig hoor.

- Philipoo
*knmi
- Estoque
Het tijdstip, per dag wanneer de temperatuur de 10 graden passeert; feitelijke informatie.Robin schreef: 18 dec 2024, 10:48 Voorpagina! De schuilkelders in jongens, dit komt niet meer goed!
De temperatuur, uitgezet per tijd, per dag; feitelijke informatie
Alle feitelijke informatie bij elkaar opgegeven: 288 dagen in 2024 was het 10 graden of warmer
Sinds 1901 wordt er gemeten.
In 2020 werden sinds 1901 de meeste "milde dagen" gemeten.
in 2024 werd het record van 2020 verbroken.
De top 10 van jaren met de meeste "milde dagen" bestaat voor 9 posities uit jaren van deze eeuw (dus na 2000).
Conclusie: In de afgelopen 24 jaar, hebben we van de 123 jaren dat we meten, 9x de meeste aantal "milde dagen" gemeten.
Dit is toch volledig objectief en correct?
Wat is hier dan raar aan?
- Philipoo
Nee dit is een vooropgezet plan van de overheid om elke Nederlander een mak schaapje te laten worden!Estoque schreef: 18 dec 2024, 14:22Het tijdstip, per dag wanneer de temperatuur de 10 graden passeert; feitelijke informatie.Robin schreef: 18 dec 2024, 10:48 Voorpagina! De schuilkelders in jongens, dit komt niet meer goed!
De temperatuur, uitgezet per tijd, per dag; feitelijke informatie
Alle feitelijke informatie bij elkaar opgegeven: 288 dagen in 2024 was het 10 graden of warmer
Sinds 1901 wordt er gemeten.
In 2020 werden sinds 1901 de meeste "milde dagen" gemeten.
in 2024 werd het record van 2020 verbroken.
De top 10 van jaren met de meeste "milde dagen" bestaat voor 9 posities uit jaren van deze eeuw (dus na 2000).
Conclusie: In de afgelopen 24 jaar, hebben we van de 123 jaren dat we meten, 9x de meeste aantal "milde dagen" gemeten.
Dit is toch volledig objectief en correct?
Wat is hier dan raar aan?
-
Volledig objectief en correct inderdaad! 

- Philipoo
Robin, Rutger en ik zijn blinde schaapjes. We willen graag weten welk kwaad er achter het CBS en/of het KNMI schuilt.
-
Ik type nu ook braille , goed hè! De drie blinde musketiers.
- Estoque
Zo objectief en correct inderdaad dat ze alle metingen sinds 1901 hebben bijgehouden en voortdurend publiceren.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimat ... aggegevens
Kun je ze per weerstation downloaden in een simpel tekstbestand.
Maar dat is waarschijnlijk niet objectief en correct genoeg, want ze zouden er wel eens mee kunnen manipuleren. Want waarom zouden we meetresultaten uberhaupt vertrouwen. We kunnen inderdaad beter vertrouwen op onderbuikgevoel. Dat is veel beter en objectiever.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^Kijk voor de beleving eens hoe het KNMI de warmste zomer ooit gemeten, zijnde 1947, heeft gehomogeniseerd.
Daar is buitengewoon veel discussie over geweest en nog gaande. Ook door weerkundigen en statistici.
Daar is buitengewoon veel discussie over geweest en nog gaande. Ook door weerkundigen en statistici.
-
Romo, waarom denk je dat ik zo reageer op dat soort 'info'? Inderdaad.
- Estoque
Homogenisatie is heel gebruikelijk en normaal. En dat heeft in zo'n beetje alle overzichten/metingen die over langere periodes zijn gedaan wel plaatsgevonden. Dus niet zo gek dat ze dat ook met temperaturen ook hebben gedaan. Dus nu die piek van 1947 verdwenen is en de stijgende lijn van gemiddelde temperatuur zichtbaar is, is dit fout?
Of heeft dat te maken met het feit dat door het verdwijnen van die piek in het overzicht: de "Kijk maar, de aarde warmt niet op, want in 1947 was het warmer"-kaart niet meer gespeeld kan worden?
Of heeft dat te maken met het feit dat door het verdwijnen van die piek in het overzicht: de "Kijk maar, de aarde warmt niet op, want in 1947 was het warmer"-kaart niet meer gespeeld kan worden?
- Estoque
Je reageert in ieder geval niet met argumenten of met feiten, dat is het enige feit.Robin schreef: 18 dec 2024, 16:15 Romo, waarom denk je dat ik zo reageer op dat soort 'info'? Inderdaad.
-
Ik heb me voorgenomen niet op jullie te reageren op DF Rutger. Een paar maanden terug was 't hier nogal pittig en jullie stonden aan de wieg daarvan. Ik zat daar gelukkig niet tussen godzijdank, maar zag 't met lede ogen aan...
In de groepsapp kunnen we mekaar voor rotte vis gaan blijven uitmaken hoor!
In de groepsapp kunnen we mekaar voor rotte vis gaan blijven uitmaken hoor!
-
Had Arthur dus toch gelijk?
- JP
-
Even over het Nederlandse weer:
Het KNMI is onderdeel van de Rijksoverheid, een stijgende lijn de laatste 123 jaar ofzo in dit kleine Nederland wordt dus gezien als opwarming van de Aarde (en het wordt idd warmer op de Aarde aldus de metingen, die natuurlijk nooit gemanipuleerd werden en worden, sorry daarvoor daar was ik mis mee)
Zodra we (bijv 2021 februari) hier in Nederland wél een dik pak sneeuw/winters weer hebben 'hoort dat gewoon erbij' of 'weet niet'.
Ook al die kwakkel lentes en zeer zeer zeer tamme zomers van de laatste jaren(ook al lees je dagelijks in de bekende media dat het allemaal zo warm(er) was hier in Nederland) maken we hier gewoon mee. Elke week is er in de media wel een zogenaamd 'nieuwtje' betr het weer en dat het anders is dan 'normaal'. Maar wat is 'normaal' dan?
Bij mijn geboorte stond er in de krant dat we een nieuwe Ijstijd zouden krijgen.
Het meten in 1901 of 1947, hoe betrouwbaar is/was dat? In mijn leventje zijn alle voorspellingen nooit uitgekomen, van Al Gore niet van Gerriit Hiemstra niet. In hun ogen natuurlijk weer wél als je maar vaak genoeg dat soort verhalen in de media meldt(wekelijks), wat doen metingen er dan nog toe? Drammen drammen drammen. Miljarden aan geld ernaartoe. En het ligt allemaal aan CO2.
En als er 'onafhankelijker' metingen dan bovenstaande zijn, of iets qua weerbeeld/temperaturen niet rijmt met/haaks staat op hierboven, wordt dat weggewuifd/niet gepubliceerd/gecensureerd....
Ik zie ook wel dat we mildere winters hebben, maar ook waardeloze tamme zomers. Ja het weer/klimaat verandert, 100%. Maar door metingen van 123 jaar in Nederland weet je toch nog helemáál niks van wat er komen gaat. Ook al 'gaat het allemaal veel sneller dan vroeger'. <----Wie zegt dat? En al die prognoses; Twee weken qua weer vooruit kijken is al heel erg lastig.
Anyway ik neem een kopje gemberthee.
En allemaal aan de zonnepanelen, warmtepompen en de EV's. Want dan hebben we over een 50-100 jaar geen overstromingen en orkanen en natuurgeweld meer. Dan hebben we iig géén welvarend Europa meer, dat weet ik wél. Echt he.
Het KNMI is onderdeel van de Rijksoverheid, een stijgende lijn de laatste 123 jaar ofzo in dit kleine Nederland wordt dus gezien als opwarming van de Aarde (en het wordt idd warmer op de Aarde aldus de metingen, die natuurlijk nooit gemanipuleerd werden en worden, sorry daarvoor daar was ik mis mee)
Zodra we (bijv 2021 februari) hier in Nederland wél een dik pak sneeuw/winters weer hebben 'hoort dat gewoon erbij' of 'weet niet'.
Ook al die kwakkel lentes en zeer zeer zeer tamme zomers van de laatste jaren(ook al lees je dagelijks in de bekende media dat het allemaal zo warm(er) was hier in Nederland) maken we hier gewoon mee. Elke week is er in de media wel een zogenaamd 'nieuwtje' betr het weer en dat het anders is dan 'normaal'. Maar wat is 'normaal' dan?
Bij mijn geboorte stond er in de krant dat we een nieuwe Ijstijd zouden krijgen.
Het meten in 1901 of 1947, hoe betrouwbaar is/was dat? In mijn leventje zijn alle voorspellingen nooit uitgekomen, van Al Gore niet van Gerriit Hiemstra niet. In hun ogen natuurlijk weer wél als je maar vaak genoeg dat soort verhalen in de media meldt(wekelijks), wat doen metingen er dan nog toe? Drammen drammen drammen. Miljarden aan geld ernaartoe. En het ligt allemaal aan CO2.
En als er 'onafhankelijker' metingen dan bovenstaande zijn, of iets qua weerbeeld/temperaturen niet rijmt met/haaks staat op hierboven, wordt dat weggewuifd/niet gepubliceerd/gecensureerd....
Ik zie ook wel dat we mildere winters hebben, maar ook waardeloze tamme zomers. Ja het weer/klimaat verandert, 100%. Maar door metingen van 123 jaar in Nederland weet je toch nog helemáál niks van wat er komen gaat. Ook al 'gaat het allemaal veel sneller dan vroeger'. <----Wie zegt dat? En al die prognoses; Twee weken qua weer vooruit kijken is al heel erg lastig.
Anyway ik neem een kopje gemberthee.
En allemaal aan de zonnepanelen, warmtepompen en de EV's. Want dan hebben we over een 50-100 jaar geen overstromingen en orkanen en natuurgeweld meer. Dan hebben we iig géén welvarend Europa meer, dat weet ik wél. Echt he.
-
https://www.ad.nl/auto/klimaatactiviste ... ~a4b9aa76/
Daaruit:
Ik vind hier ook wat van, maar mijn gedachtengoed is zodanig dat ik dat hier toch maar even níet neertyp. Geldt trouwens ook voor de verdachten van die ontploffing in Den Haag....
Daaruit:
Hier vinden we wat van toch?Saillant detail: bij het gebruiken van purschuim komen schadelijke gassen vrij en om het te maken zijn veel ruwe olie en energie nodig.
Ik vind hier ook wat van, maar mijn gedachtengoed is zodanig dat ik dat hier toch maar even níet neertyp. Geldt trouwens ook voor de verdachten van die ontploffing in Den Haag....
- Estoque
Enige verschil van mening dat we daarin hebben is dat "Born to be Alive" niet van Patrick Hernandez is , maar van The Village People.Robin schreef: 18 dec 2024, 16:35 In de groepsapp kunnen we mekaar voor rotte vis gaan blijven uitmaken hoor!
:Schocked: