Wel zo netjes om me even voor te stellen...
Ik ben Wesley, 31 jaar oud, woonachtig in Zuid-Limburg en het broertje van Maikel, die hier ook ergens op het forum zit met zijn Fiesta ST en/of M340. Ik werk in de IT en heb eigenlijk de ballen verstand van auto’s, maar ik ben wel een groot liefhebber!
Mijn eerste auto was een Suzuki Alto uit '87, gekregen van mijn oma. Die heeft het echter niet lang volgehouden. Met 120 km/u bergaf, wind in de rug en volle touren op de snelweg vond hij niet zo leuk, denk ik. Daarna heb ik zelf mijn eerste auto gekocht, een VW Polo uit 2001, inmiddels alweer 13 jaar geleden... Een prima beginnersauto, maar wel een langzaam hok.

Toen maakte ik de overstap naar Ford. Naar mijn mening echt prima prijs/kwaliteit auto's, althans degene die ik had. Nooit problemen mee gehad! Mijn volgende auto was een Fiesta met een sportpakket uit 2010, een 1.6, wat al duidelijk sneller was dan de Polo 1.4, maar nog steeds niet snel genoeg. Daarna kwam er een Fiesta ST uit 2013. Fantastische auto, veel plezier van gehad en het verschil met de turbo was echt merkbaar. Vervolgens kwam er een Focus uit 2015, met een 2.0 liter motor tegenover de 1.6 van de Fiesta ST, wat liep die 2.0 liter heerlijk rustig en soepel! Helaas werd die auto na een maand of twee gestolen. Erg balen, maar gelukkig goed verzekerd en het aankoopbedrag teruggekregen. Toen heb ik weer een nieuwe Focus ST gekocht, full option. Het voelde echter niet helemaal als een "nieuwe" auto, en de lol was er snel vanaf, misschien omdat de vorige gestolen was.
Uiteindelijk maakte ik de overstap naar een BMW M135 uit 2014, stage 2 getuned met meer dan 400 pk, xDrive, volledig aangepast en onverslaanbaar op de weg. Wat een beest! Vanwege de aangepaste thermostaat duurde het echter wel lang voordat hij warm werd, wat niet ideaal was omdat ik meestal geen lange stukken rij. Toch heb ik er ongeveer drie jaar van genoten, maar ik wilde weer iets anders. Dus kocht ik een Mini JCW, die momenteel te koop staat, zie: viewtopic.php?t=43619. Geweldige auto, bijna full option en lekker snel, maar uiteraard een merkbaar verschil met de 3-liter M135. Logisch ook.. dit is appels met peren vergelijken.
Hoewel de Mini een fantastische auto is, miste ik toch de 6-cilinder van de BMW. Ik was al een tijdje op zoek naar mijn droomauto, een BMW M2 en wilde eigenlijk volgend voorjaar rustig een geschikte M2 vinden. Had totaal geen haast met de verkoop van de Mini en de aankoop van een nieuwe M2, maar een maand geleden kwam er een mooie M2 voorbij die ik niet kon laten schieten: uit 2018, in showroom-staat, FULL M-Performance uitgerust en maar 15.000 kilometer op de teller. Zo goed als nieuw dus.
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van deze prachtige M2, mijn droomauto