Met 298k km op de klok, veel upgrades en (preventief) onderhoud is al gedaan.
Aankoop in 2018 gedaan bij 198.651km. Heb er met veel plezier 100k bij gereden in 6 jaar.
Zet hem voornamelijk in als daily naar werk, maar ook elk jaar wel een circuittripje gedaan.
Ben geen serieuze circuittijger maar een paar rondjes doen vind ik erg leuk en is deze setup ook goed voor geschikt.
FYI: ik heb een auto op het oog bij een particulier die na volgende week verhuisd naar het buitenland. Dus sla deze week je slag, anders is er grote kans dat ik doorrijd in de 130.
KM stand: 298k
Bouwjaar: 2005
Upgrades:
- Onderstel:
-Bilstein B12 Sportline
-M-factory Helical sper differentieel
-E82/E88 underbody brace achter
-E93 M3 stabi voor
-E93 335i M-sport stabi achter
- Geluid:
-Standaard uitlaatdemper mod
- Remmen:
-Z4 35is schijven (alu hart)
-E9X M3 blokken (Textar S4007)
- Interieur:
-Carbon inleg sierlijsten
- Exterieur:
- Styling 180 wielen (BMW 130i cup wielen) + Michelin PS5
- LCI achterlichten
Onderhoud:
Olie in mijn + vorige eigenaar (Thys) zijn bezit elke 10-15k vervangen.
Ook remvloeistof is meermaals gedaan.
Verder, buiten de reguliere dingen:
- Aircopomp vervangen (170k)
- Hardyschijven (170k)
- Versnellingsbakrubbers (170k)
- Vliegwiel + koppeling --> origineel BMW (170k)
- Stuurbekrachtigingsolie ververst + filter (200k)
- Hulpkoppelingscilinder (205k)
- Versnellingsbakolie ververst (205k)
- Motorkapkabel vervangen (215k)
- Carterventilatie (230k)
- Disa Klep klein + Groot (230k)
- Multiriem + spanner (245k)
- Kleppendeksel +(255k)
- Eccentric shaft sensor (255k)
- Koelslang voorzijde motor (255k)
- Nieuwe gasveren kofferklep (255k)
- Draagarmbussen achterzijde (262k)
- Wiellagers voorzijde (288k)
- ABS sensoren achterzijde (288k)
- Vanos filters vervangen (288k)
- Disaklep groot (288k)
- Vanos solenoids (290k)
Plaatjes bij de praatjes:
Filmpje van geluid en interieur:
Aandachtspuntjes:
Zijn er natuurlijk ook na bijna 3 ton. De carterpakking zweet al wat olie sinds in de auto aankocht. Ziet het niet terug in het olie verbruik en lekt ook niet op de grond, maar goed om te weten. Het is nooit echt meer geworden dus heb het zo gelaten tijdens mijn bezit.
Verder heb ik af en toe de katalysator die een motorlampje oplicht, vooral bij koud weer en/of tanken van benzine bij een ‘witte pomp’. 98 tanken is het devies of af en toe een flesje forté/Liqui Moly. Komt er wel mee door APK.
Prijs: 10.5k met alle upgrades
9k zonder Gruppe-M en zonder M-factory Sper