Heel vervelend is natuurlijk zwak uitgedrukt. En het zijn idd twee verschillende dingen met beide een triest vervolg. Kortom: Ik ben een beetje paranoïde geweest/geworden betr de Zorg en aanverwante. Ik vertrouw(de) het niet meer. En nee ik vertrouw Verzekeraars ook niet, maar ik weet letterlijk uit eerste hand hoe sommige artsen denken en doen tov andere. Lijnrecht tegenover elkaar zegmaar. Maarja.....Elise schreef: 11 dec 2024, 07:35Heel vervelend Robin, maar een foute diagnose zie ik toch als wat anders dan het bewust weigeren van verzekerde zorg omdat dat de verzekeraar geld kost. Dat is gewoon een beleidskwestie, bedacht en uitgevoerd achter een bureautje.Robin schreef: 11 dec 2024, 05:47 Mijn moeder is door een totaal verkeerde diagnose van een huisarts, lang verhaal, in coma geraakt, ze zou overlijden, maar heeft nog 9 jaar invalide in een rolstoel doorgeleefd. Dit speelde van 2000-2009. Ik heb die huisarts vervloekt, ik wilde 'm voor een tuchtcollege gooien, maar in die verwarrende tijd zijn dat hersenspinsels. Misschien had ik 'm ook kapot willen schieten, maar willen en écht doen he zijn twee dingen.
Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
Ook helemaal meer eens Elise.Elise schreef: 11 dec 2024, 07:38Eens Emiel.Emiel schreef: 11 dec 2024, 07:18“Als je verzekerd bent”Elise schreef: 10 dec 2024, 23:08
Als je verzekerd bent hoef je je gezin niet bankroet en dakloos achter te laten, tenzij je verzekeraar niet ten goede trouw is.
Dat is dus door allerlei opties geen vanzelfsprekendheid in de US. Teveel variabelen waardoor men niet verzekerd is of verzekerd kan worden.
Daar zit in mijn ogen het pijnpunt. Zorg moet er voor iedereen zijn, niemand vraagt erom om ziek te worden. (Niet geheel waar door levens stijl keuze maar toch)
1 van de redenen waarom ik niet definitief in de US wilde blijven.
Maar helaas gaan we hier in Nederland dus ook die kant op, wat Romo ook al opmerkte.
Veramerikanisering of Mcdonaldisering van de maatschappij is in volle gang.
Sprak in Amerika mensen die blij waren als met 55 de creditcard schuld was afgelost. Hier mogen we blij zijn als we op 55 ons huis nog krijgen afgelost. Volgende stap hier is ook schulden aflossen ipv een huis.
Kreta was je 25 jaar geleden niet verzekerd voor zorg als je niet werkte. Inmiddels is de zorg daar beter dan hier. (Buiten de discussie over grieks vs eu/nl geld)
We zijn niet goed bezig.
- Wout309t
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
En dan uiteraard bewaren tussen het tolietpapier dat men massaal gehamsterd heeft 

-
Contact geld, Wc papier, goud klompjes, tandpasta, bitcoin ledger, wapens, blik voer, water,
Maar eens beginnen met een kelder te graven
Maar eens beginnen met een kelder te graven

-
Oh hier stond ie al....
-
Maar ze stemmen Trump. Het is nu niet dat hij zo'n doordacht plan heeft om de ACA te vervangen.Emiel schreef: 10 dec 2024, 21:45 Je kunt de US situatie niet 123 snappen.
Kanker krijgen en miljoenen betalen voor 2maanden langer leven en je gezin bankroet en dakloos achterlaten?
Heb collega die met creditcard de chemo moest betalen. Limiet bereikt.. dood.
Die Brian kan rug operatie niet betalen maar dadelijk in de gevangennis betaald de staat? Zou een “grap” zijn.
De Amerikanen zijn de slechte voorzieningen beu. Dus snappen ze de gewone man Brian.
-
Bizar veel mensen snappen niet waarop ze gestemd hebben. Echt bizar om te lezen/horen. Als er nu verkiezingen zouden zijn ben ik benieuwd. Maargoed, weer 4 jaar Trump.Gijzert schreef: 11 dec 2024, 13:22Maar ze stemmen Trump. Het is nu niet dat hij zo'n doordacht plan heeft om de ACA te vervangen.Emiel schreef: 10 dec 2024, 21:45 Je kunt de US situatie niet 123 snappen.
Kanker krijgen en miljoenen betalen voor 2maanden langer leven en je gezin bankroet en dakloos achterlaten?
Die Brian kan rug operatie niet betalen maar dadelijk in de gevangennis betaald de staat? Zou een “grap” zijn.
De Amerikanen zijn de slechte voorzieningen beu. Dus snappen ze de gewone man Brian.
-
https://www.nu.nl/buitenland/6338707/sy ... keren.html
Maar daar zijn de meningen over verdeeld:
https://www.nu.nl/nujij/6338738/dat-al- ... unnen.html
Nora Stel, Karim El Taki, Lynn Hillary, allemaal super universitair, maar natuurlijk vroeger begonnen bij Al Berthain om de hoek. En dat merk ik.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld:
https://www.nu.nl/nujij/6338738/dat-al- ... unnen.html
Nora Stel, Karim El Taki, Lynn Hillary, allemaal super universitair, maar natuurlijk vroeger begonnen bij Al Berthain om de hoek. En dat merk ik.
-
Onder Biden zijn de kosten voor de dagelijkse boodschappen bizar gestegen. Kennissen, die afgelopen zomer op vakantie waren in Florida, vertelden mij dat een brood €7 kost daar en dat ze eenmaal thuis weer lachend boodschappen hier deden omdat het hier zo goedkoop was/leek.Gijzert schreef: 11 dec 2024, 13:22Maar ze stemmen Trump. Het is nu niet dat hij zo'n doordacht plan heeft om de ACA te vervangen.Emiel schreef: 10 dec 2024, 21:45 Je kunt de US situatie niet 123 snappen.
Als je de normale dagelijkse boodschappen amper tot niet kunt betalen kan die ACA je al helemaal gestolen worden...
-
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Arthur
Ja, dan ga je naar de McD, BK, Denny's, etc, etc.Elise schreef: 12 dec 2024, 07:39 Onder Biden zijn de kosten voor de dagelijkse boodschappen bizar gestegen. Kennissen, die afgelopen zomer op vakantie waren in Florida, vertelden mij dat een brood €7 kost daar en dat ze eenmaal thuis weer lachend boodschappen hier deden omdat het hier zo goedkoop was/leek.
Als je de normale dagelijkse boodschappen amper tot niet kunt betalen kan die ACA je al helemaal gestolen worden...
-
Inflatie ten top(hier ook natuurlijk) en in het algemeen stemt 'de burger' (ik ook dus) met zijn portemonnee. Mede daardoor won Trump(las ik ergens)Elise schreef: 12 dec 2024, 07:39
Onder Biden zijn de kosten voor de dagelijkse boodschappen bizar gestegen. Kennissen, die afgelopen zomer op vakantie waren in Florida, vertelden mij dat een brood €7 kost daar en dat ze eenmaal thuis weer lachend boodschappen hier deden omdat het hier zo goedkoop was/leek.
Maarja vandaag of morgen verlaagt de ECB waarschijnlijk de rente weer. Wat een beetje tegendraads lijkt tov de nog steeds pittige inflatie(niet volgens CBS, maar in de praktijk, da's de realiteit) , want sinds juni/juli(?) '22 verhoogde de ECB juist die rente om inflatie de kop in te drukken. Wat is wijsheid? Economen van decennia terug, ze waren net als Piet Paulusma of Nicky Grist, ze zaten er heel vaak naast...
-
Mooi dat je Florida erbij haalt. De duurste staat van de USA.Elise schreef: 12 dec 2024, 07:39Onder Biden zijn de kosten voor de dagelijkse boodschappen bizar gestegen. Kennissen, die afgelopen zomer op vakantie waren in Florida, vertelden mij dat een brood €7 kost daar en dat ze eenmaal thuis weer lachend boodschappen hier deden omdat het hier zo goedkoop was/leek.Gijzert schreef: 11 dec 2024, 13:22Maar ze stemmen Trump. Het is nu niet dat hij zo'n doordacht plan heeft om de ACA te vervangen.Emiel schreef: 10 dec 2024, 21:45 Je kunt de US situatie niet 123 snappen.
Maargoed, hier betaal ik ook gewoon bijna 4 euro voor een brood.
Hoeveel inflatie hebben we hier gehad de afgelopen jaren?
2020 1,3%
2021 2,7%
2022 10,0%
2023 3,9%
https://www.macrotrends.net/global-metr ... rom%202019.
U.S. inflation rate for 2020 was 1.23%, a 0.58% decline from 2019.
U.S. inflation rate for 2021 was 4.70%, a 3.46% increase from 2020.
U.S. inflation rate for 2022 was 8.00%, a 3.3% increase from 2021.
U.S. inflation rate for 2023 was 4.12%, a 3.89% decline from 2022.
Ik weet niet wie er hier lachend de boodschappen doet. Ik niet.
-
Bij een plaatselijke warme bakker, 3 broden 7,40 euro.Gijzert schreef: 12 dec 2024, 08:41
Maargoed, hier betaal ik ook gewoon bijna 4 euro voor een brood.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
In 1999 betaalde je voor een brood fl 1.80
- Arthur
Nu ook 0.98 bij Dirk.
- JP
Vanmorgen nog 8 witte broodjes gehaald voor € 5.50, gewoon hier in NL.
-
Snap ik als je 4 euro voor een brood betaald.Gijzert schreef: 12 dec 2024, 08:41 Maargoed, hier betaal ik ook gewoon bijna 4 euro voor een brood.
Ik weet niet wie er hier lachend de boodschappen doet. Ik niet.
-
Das niet duur voor belegde broodjesJP schreef: 12 dec 2024, 09:40 Vanmorgen nog 8 witte broodjes gehaald voor € 5.50, gewoon hier in NL.

-
En de rest ging op aan partyen?
-
Als dadelijk Duitsland van de Gletsjer afglijd de crisis in gaat het allemaal weer veranderen.
2,50 per Kaiserbroodje
2,50 per Kaiserbroodje
-
Terug naar de tijd van der Kaiser.Emiel schreef: 12 dec 2024, 10:40 Als dadelijk Duitsland van de Gletsjer afglijd de crisis in gaat het allemaal weer veranderen.
2,50 per Kaiserbroodje
-
100 jaar geleden ging 't nog gekker:-)Emiel schreef: 12 dec 2024, 10:40 Als dadelijk Duitsland van de Gletsjer afglijd de crisis in gaat het allemaal weer veranderen.
2,50 per Kaiserbroodje

Ik heb nog ergens zo'n pakketje Banknoten te liggen.