Hallo,
Ik loop al een tijd tegen een probleem aan waarmee ik niet verder kom bij mijn lokale garage dus hierbij de hoop dat iemand hier er ervaring mee heeft.
Onlangs heb ik mijn distributie riem laten vervangen, hierna begon mijn auto een "zingend" geluid te maken bij het starten en bij het gas geven. Hiermee ben ik terug naar de garage gegaan waarbij ze aan hebben gegeven dat het waarschijnlijk mijn multiriem is gezien deze niet vervangen is maar toch aan de versleten kant is. Zo gezegd zo gedaan dus ik heb mijn multiriem ook laten vervangen alleen het zoemend/zingend geluid is naar mijn idee nog zeker aanwezig.
Eergisteren ben ik terug gegaan naar de auto garage waarbij ze aangeven dat ze zelf niks horen wat apart is en het gewoon het geluid is van de nieuwe riemen. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee ? zou het de rollers kunnen zijn? of eventueel zou het kunnen dat bij het vervangen van de distributieriem dat ze de waterpomp niet gedaan hebben en dat je dat hoort?
(ik heb zelf erg weinig verstand van motoren dus excuses hiervoor en alvast bedankt voor alle tips/informatie)
Het betreft een fiat punto evo bj 2011.
Hierbij ook nog een filmpje waarbij ik gas geef en je het naar mijn idee heel duidelijk kan horen.
https://www.youtube.com/watch?v=Za1otUGoOtg
Auto maakt een zingend geluid na het vervangen van de distributie riem
-
- JP
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
OnlineRogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Re: Auto maakt een zingend geluid na het vervangen van de distributie riem
Om er toch een zinnig antwoord op te geven
Geluid komt uit je waterpomp doordat of de riem te straks staat of het is een goedkoop merk waterpomp.

Geluid komt uit je waterpomp doordat of de riem te straks staat of het is een goedkoop merk waterpomp.
- EricYellow
Ik sluit me aan bij Roger, riem ligt gewoon te strak.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Na het aanmaken van het account hier niet meer geweest… Vraag me daarom af hoe urgent TS het vindt en of hij nog terugkomt.