M'n toenmalige vriendengroepje mid 80s zaten een paar new wave figuren bij, en U2 was 't helemaal en met mate Simple Minds, ik vond de muziek vaak wel ok(en meer dan dat) , maar inderdaad dikgedrukt had ik toen ook al in de gaten inderdaad; beetje wereldverbeteraars. Nu heeft Bono dat nog naar 'n hoger plan gebracht(heb wel verschillende CDs van U2 hoor) . En dat heb ik dus ook met Bruce Springsteen die in die tijd Born in the USA uitbracht:Topalbum allemaal, maar ik vind 't wat teveel een wereldverbeteraar.jos_br schreef: 07 dec 2024, 18:05
Ik vond de Simple Minds, en dus ook U2, onwijze bands begin jaren '80. Totdat beide bands in een keer erg "de wereld wilde verbeteren" optredens begonnen te geven. Had ook bij beide bands het idee dat er gepresteerd moest worden, dus dat de originaliteit wat mij betreft ver te zoeken was. Vond er dus meteen niets meer aan. Maar blijf hun eerste muziek nog erg goed vinden!
Jos.

Bono and the Edge walk into a bar...
Barkeeper: Oh no, U2 again!
In social media komt U2 er niet zogoed vanaf de laatste '10 jaar'
Anyway, ik kan wel meer dan een handvol goeie U2 songs opnoemen, maar deze sprong er toch uit
En deze video die dan vaak werd getoond op scherm in één van m'n oude stamkroegen.
KOFFIE!